Carmen GALLUCCI | Progetti
Carmen GALLUCCI Progetti
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This study examines how sentiment emerging from comments posted about equity crowdfunding campaigns, as well as market-level sentiment from social media, drives herding behavior across different countries. Sentiment is operationalized using both a dictionary-based approach and natural language processing (NLP) techniques based on Bidirectional Encoder Representations from Transformers (BERT). Util
Struttura | Dipartimento di Scienze Aziendali - Management & Innovation Systems/DISA-MIS | |
Responsabile | GALLUCCI Carmen (Coordinatore Progetto) | |
Tipo di finanziamento | Fondi dell'ateneo | |
Finanziatori | Università degli Studi di SALERNO | |
Importo | 3.217,22 euro | |
Periodo | 25 Novembre 2024 - 25 Novembre 2027 | |
Dettaglio |
This research project aims to determine whether "familiness" correlates with successful equity crowdfunding fundraising. To do so, it relies on a sample of closed equity crowdfunding campaigns posted on the websites of the equity crowdfunding platforms authorized to operate in Italy. The "familiness" construct is extracted from the pitches of equity crowdfunding campaigns using the text analysis s
Struttura | Dipartimento di Scienze Aziendali - Management & Innovation Systems/DISA-MIS | |
Responsabile | GALLUCCI Carmen (Coordinatore Progetto) | |
Tipo di finanziamento | Fondi dell'ateneo | |
Finanziatori | Università degli Studi di SALERNO | |
Importo | 2.111,95 euro | |
Periodo | 31 Luglio 2023 - 31 Luglio 2026 | |
Dettaglio |
Fonte dati U-GOV dal 1 Gennaio 2013