Pubblicazioni

Cristina COPPOLA Pubblicazioni


2022
Articolo in rivista
La risoluzione di equazioni: tra rappresentazioni grafiche e linguaggio algebrico
DIDATTICA DELLA MATEMATICA. Vol. 11. Pag.33-51
ISSN:2504-5210.
Lo Sapio, Rosalia Maria; Mellone, Maria; Coppola, Cristina
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.33683/ddm.22.11.2
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR. Vol. 66. Pag.100951-...
ISSN:0732-3123.
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jmathb.2022.100951
Codice identificativo ISI: WOS:000790512900003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85127004575
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones..
In: Proceedings of 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.) Pag.1587-1594
ISBN:9791221025378
12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Free University of Bozen-Bolzano February 2 – 5, 2022
Pacelli, Tiziana; Pellegrino, Cristina; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math..
In: Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Fernández, C., Llinares, S., Gutiérrez, A., & Planas, N. Vol.2, Pag.99-106
ISBN:978-84-1302-176-8
45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Alicante, Spain luglio 2022
Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Di Martino, Pietro; Pacelli, Tiziana
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85180631080
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
On prospective teachers' evaluations of freshman students' written arguments.
In: Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12) Free University of Bozen-Bolzano and ERME Pag.1525-1532
ISBN:979-1-22-102537-8
CERME 12 - 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Bolzano - Online February 2 – 5, 2022
Coppola, Cristina; Ferrari, PIER LUIGI; Miranda, Annamaria
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving..
In: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). Free University of Bozen-Bolzano Pag.1768-1776
ISBN:9791221025378
12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
Bozen-Bolzano (online) February 2 – 5, 2022
LO SAPIO, ROSALIA MARIA; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Mellone, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The engagement of teachers and students in e-learning environment: digital interactive storytelling in mathematics..
In E. Gola, A. Volterrani, F. Meloni Communication, digital media and future: new scenarios and future changes Pag.147-155 Unica Press.
Coppola, C.; Pierri, A.; Concas, A.; Polo, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)