Publications

Orlando TROISI Publications


2019
Articolo in rivista
L’ambiguità degli obiettivi nelle organizzazioni pubbliche: una rilettura critica della letteratura
AZIENDA PUBBLICA. Vol. 1. Pag.15-51
ISSN:1127-5812.
Botti, Antonio; Monda, Antonella; Tommasetti, Aurelio; Troisi, Orlando; Vesci, Massimiliano
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Sustainable business model innovation. “Progetto Quid” as an exploratory case study
SINERGIE. Vol. 37 Issue 2. Pag.213-237
ISSN:0393-5108.
Ciasullo Maria, V.; Castellani, Paola; Rossato, Chiara; Troisi, Orlando
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s109.2019.11
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85093642632
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Reconceptualizing TQM in service ecosystems: an integrated framework
INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITY AND SERVICE SCIENCES. Vol. 11. Pag.104-126
ISSN:1756-669X.
Polese, F.; Vesci, M.; Troisi, O.; Grimaldi, M.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/IJQSS-10-2017-0087
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Meta-management for sustainability in territorial ecosystems: The case of Libera's social reuse of territory
LAND USE POLICY. Vol. 84. Pag.138-153
ISSN:0264-8377.
Troisi, O.; Ciasullo, M. V.; Carrubbo, L.; Sarno, D.; Grimaldi, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.landusepol.2019.03.007
Codice identificativo ISI: WOS:000465365000014
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85062893703
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Sustainability in footwear industry: a big data analysis
SINERGIE. Vol. 37. Pag.149-170
ISSN:0393-5108.
Polese, Francesco; Ciasullo, Maria Vincenza; Troisi, Orlando; Maione, Gennaro
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s108.2019.09
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Service Science Management Engineering and Design (SSMED): a semiautomatic literature review
JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT. Vol. 35. Pag.1015-1046
ISSN:0267-257X.
Troisi, O.; Sarno, D.; Maione, G.; Loia, F.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0267257X.2019.1605402
Codice identificativo ISI: WOS:000471409800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85065495096
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Evaluating festival attributes adopting S-D logic: the mediating role of visitor experience and visitor satisfaction
MARKETING THEORY. Vol. 19 (1). Pag.85-102
ISSN:1470-5931.
Troisi, O.; Santovito, S.; Carrubbo, L.; Sarno, D.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1177/1470593118772207
Codice identificativo ISI: WOS:000460929700006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85046687517
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Managing smart service ecosystems through technology: how ICTs enable value co-creation
TOURISM ANALYSIS. Vol. 24. Pag.377-393
ISSN:1083-5423.
Troisi, O.; Grimaldi, M.; Monda, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.3727/108354219X15511865533103
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Open Government Data and Service Quality: an empirical analysis within the public sector.
In: Identità, innovazione e impatto dell'aziendalismo italiano - Dentro l'economia digitale Pag.1-18
ISBN:9788875901387
XXXIX Convegno Nazionale AIDEA
Torino 12-13 settembre 2019
Maione, G.; Tommasetti, A.; Troisi, O.; Torre, C.
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
A big data-oriented approach to decision-making: a systematic literature review.
In: Proceedings of 22nd Excellence in Services International Conference Pag.472-496
ISBN:9788890432798
Excellence in Services 22nd International Conference
Perrotis College , Thessaloniki 29-30 Agosto 2019
Polese, F.; Troisi, O.; Grimaldi, M.; Romeo, E.
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Processi di co-creazione data-driven nei sistemi di servizi smart.
In: Proceedings of XVI SIM Conference- Marketing 4.0: le sfide della multicanalità SIM Conference Pag.2-7
ISBN:978 88 943918 3 1
XVI SIM Conference- Marketing 4.0: le sfide della multi-canalità
Piacenza 24 - 25 ottobre
Polese, F.; Troisi, O.; Grimaldi, M.; Loia, F.
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Il ruolo dei big data nelle decisioni di marketing: una ricerca-azione basata sul Growth Hacking.
In: Referred Electronic Conference Proceedings of Sinergie - Sima Management Conference Management and sustainability: Creating shared value in the digital era cueim Pag.515-530
ISBN:9788894393743
Sinergie Sima 2019- "Management and sustainability: Creating shared value in the digital era"
La Sapienza, Roma 20-21 Giugno 2019
Polese, F.; Troisi, O.; Maione, G.; Grimaldi, M.
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The Climb to Success: A Big Data Analysis to Find Out Why Huawei Has Conquered the Market.
In Visvizi, A., Lytras M.D. Technology, Innovation, Education, and their Social Impact Pag.495-514
ISBN:978-3-030-30808-7
ISSN:2213-8684.
Troisi, O.; Grimaldi, M.; Loia, F.; Maione, G.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-30809-4
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Il ruolo della tecnologia per la co-creazione di valore turistico. Una revisione sistematica della letteratura e la proposizione di un framework teorico.
In Il fascino della precarietà. Studi sull'evoluzionismo sistemico Pag.1-21 Roma Edizioni Nuova Cultura.
ISBN:9788833652481
ISSN:2611-3260.
Ciasullo Maria, V.; Troisi, Orlando; Grimaldi, Mara
Show it in Product Database (IRIS)