Pubblicazioni

Davide de Gennaro Pubblicazioni


2019
Articolo in rivista
Transformational leadership for public service motivation
MAGALLAT AL-ʿULUM AL-IQTISADIYYAT WA-AL-IDARIYYAT. Vol. 35(1). Pag.5-15
ISSN:1026-4116.
de Gennaro, Davide
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/JEAS-06-2018-0075
Codice identificativo ISI: WOS:000469843100002
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Creatività e innovazione nelle organizzazioni al tempo dei social media
PROSPETTIVE IN ORGANIZZAZIONE. Vol. SI. Pag.1-6
ISSN:2465-1753.
Agrifoglio, R; de Gennaro, D
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Public organisations as sustainable communities.
In: Knowledge Ecosystems and Growth ITA Arts for Business Institute, University of Basilicata Pag.1386-1396
ISBN:978-88-96687-12-3
14th International Forum on Knowledge Asset Dynamics Ifkad2019
Matera, Italia 4-7 Giugno 2019
Romanelli, Mauro; Zbuchea, Alexandra; Palozzi, Gabriele; de Gennaro, Davide; Buonocore, Filomena
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Professionals and identity crisis: A flexibility matter?.
In de Gennaro, D. Professional identity crisis: Balancing the internal and external perception of professional image Pag.59-94 Emerald Publishing Limited.
ISBN:978-1-78769-808-6
de Gennaro, Davide
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/978-1-78769-805-520191006
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Professionals’ attempts to manage uncertainties and de-professionalization: The case of Italian accountants.
In Tomo, A., & de Gennaro, D. Professional identity crisis: Balancing the internal and external perception of professional image Pag.95-113 Emerald Publishing Limited.
ISBN:978-1-78769-808-6
Tomo, A; de Gennaro, D
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/978-1-78769-805-520191007
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Political discontinuity and perceived uncertainty: A behavioral analysis of public top managers in Italy.
In Buonocore, F., de Gennaro, D., Decastri, M., & Hinna, A. The social issue in contemporary society: Relations between companies, public administrations and people Pag.11-29 USA Information Age Publishing, Inc..
ISBN:978-1-64113-559-7
Buonocore, F; de Gennaro, D; Decastri, M; Hinna, A
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Deconstructed education: The usefulness of smart teaching.
In de Gennaro, D., Tomo, A., & Todisco, L. Management and business education in the time of artificial intelligence: The need to rethink, retrain, and redesign Pag.141-159 USA Information Age Publishing Charlotte.
ISBN:978-1-83867-222-5
de Gennaro, D; Tomo, A; Todisco, L
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Monografia o trattato scientifico
Job crafting: The art of redesigning a job. Emerald Publishing Limited
ISBN:978-1-83867-222-5
de Gennaro, D
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)