Publications

Francesco Saverio TORTORIELLO Publications


2021
Articolo in rivista
Il liceo matematico: un esempio di scuola globale
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 4. Pag.73-80
ISSN:1592-5137.
Tortoriello, Francesco Saverio
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Un approccio all’epistemologia del pensiero matematico nell’intersezione Linguaggio/Comunicazione/Conoscenza nel Liceo Matematico
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. XIX-3. Pag.261-275
ISSN:2279-7505.
Pastena, N.; Tortoriello, F. S.
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/-fei-XIX-03-21_19
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Interdisciplinarity for learning and teaching mathematics
BOLEMA. BOLETIM DE EDUCAÇÃO MATEMÁTICA. Vol. 35. Pag.1086-1106
ISSN:0103-636X.
Rogora, E.; Tortoriello, F. S.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1590/1980-4415v35n70a25
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85112558144
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Internet of things to protect the environment: a technological transdisciplinary project to develop mathematics with ethical effects
SOFT COMPUTING. Vol. 25. Pag.8159-8168
ISSN:1432-7643.
Tortoriello, F. S.; Veronesi, I.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s00500-021-05737-x
Codice identificativo ISI: WOS:000632734400002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85103164408
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Teaching Decision Theory in classroom experiments with the use of technologies.
In: Teaching Decision Theory in classroom experiments with the use of technologies IATED Pag.9541-9546
ISBN:978-84-09-34549-6
14th International Conference of Education, Research and Innovation
online 8-9 novembre 2021
Bimonte, Giovanna; Tortoriello, Francesco Saverio; Veronesi, Ilaria
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/iceri.2021.2201
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Economics and mathematics: a transdisciplinary path using geodynamical models and computational software.
In: 15th International Technology, Education and Development Conference Valencia IATED Academy Pag.9128-9131
ISBN:978-84-09-27666-0
INTED2021
Virtual Conference 8-9 March, 2021
Bimonte, G.; Tortoriello, F. S.; Veronesi, I.
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/inted.2021.1907
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Interdisciplinary scientific study research with technology-enhanced learning.
In: Interdisciplinary scientific study research with technology-enhanced learning IATED Pag.9437-9441
ISBN:978-84-09-27666-0
INTED2021
online 8-9 marzo 2021
Aramo, Carla; Colalillo, Roberta; Tortoriello, Francesco Saverio; Veronesi, Ilaria
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/inted.2021.1975
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
The Role of Gamification and the New Technologies in the Construction of Mathematical Thinking.
In: The Barcelona Conference on Education 2021 Official Conference Proceedings The International Academic Forum (IAFOR) Pag.77-86
The Barcelona Conference on Education 2021
Virtual Conference December 8-10, 2021
Pastena, Nicolina; Tortoriello, F. S.
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Historical path in mathematical games”: A didactic laboratory activity dedicated to upper secondary school students.
In: 25th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics, WMSCI 2021 International Institute of Informatics and Systemics, IIIS Vol.2, Pag.138-141
ISBN:978-171383519-6
25th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics, WMSCI 2021
Virtual Conference 2021
Tortoriello, F. S.; Veronesi, I.
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85118577254
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
“Un nuovo modello di formazione degli insegnanti di matematica per potenziare la didattica curricolare con l’uso delle calcolatrici grafiche in classe”.
In: La didattica della matematica: riflessioni teoriche e proposte concrete Bologna Pitagora Editrice Pag.1-2
Incontri con la matematica n.35
Castel San Pietro Terme 5-7 novembre 2021
Bologna, Francesco; Tortoriello, Francesco Saverio; Veronesi, Ilaria
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Un progetto didattico per il miglioramento delle competenze di base.
In I dati INVALSI: uno strumento per lo sviluppo delle competenze trasversali Pag.71-87
ISBN:9788835113843
Capone, Roberto; Tortoriello, F. S.; Esposito, Antonietta
Show it in Product Database (IRIS)