Publications

VINCENZA BARRA Publications


2024
Articolo in rivista
Education and Natural Language Generation.The new communication of "knowledge"
Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.165-178
ISSN:2038-3282.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
OUTDOOR EDUCATION:RETHINKING THE BODY IN LEARNING ENVIRONMENTS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-19
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i3.990
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Pedagogical Dramaturgy of the Narrating Body. A Systemic Literature Review
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-17
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i1.861
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
CONVERGENCE OF MAN AND MACHINE: ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN HUMAN LIFE
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 3. Pag.1-11
ISSN:2785-5104.
Barra, Vincenza
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v3i4
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Natural Language Processing in Education: Applications and Future Perspectives
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 11. Pag.12-23
ISSN:2282-5061.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes‐02‐2023‐01
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Education and Narration: the metaphorical language in the construction of inclusive experiences
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-15
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i2.954
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
THE IMPACT OF FLEXIBLE CLASSROOMS ON LEARNING:RESEARCH PERSPECTIVES
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-19
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i4.1045
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
NARRATING BEINGS BETWEEN THE VISIBLE AND THE INVISIBLE: METAVERSE AND WORD
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 3. Pag.1-6
ISSN:2785-5104.
Annarumma, Maria; Barra, Vincenza
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
The New Construct of Well-Being in the Sars-Cov19 Era and GovernancePolicies Between System Dimensions in the Flipped Inclusion Model
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 12. Pag.1-19
ISSN:1947-3494.
De Giuseppe, T; Ianniello, A; Barra, V; Corona, F.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.2021100101
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
OUTDOOR EDUCATION AS A NATURAL RESOURCE FOR EMBODIED COGNITION IN TEACHING PRACTICES
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 3. Pag.1-13
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Todino, MICHELE DOMENICO
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Alterazione del senso di presenza con l'utilizzo dei Learning Management Systems nella didattica universitaria durante il lock down
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 3 supplemento. Pag.33-43
ISSN:2532-3296.
Fusco, Paolo; Zappalà, Emanuela; Lecce, Amelia; Barra, Vincenza; Todino, Michele Domenico
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Spazio, tempo, corpo: il “qui ed ora” di studenti e docenti negli ambienti di apprendimento ibridi
NUOVA SECONDARIA. Vol. 3. Pag.39-56
ISSN:1828-4582.
Alfredo Di Tore, Pio; Rita Mangione, Giuseppina; Zappalà, Emanuela; Barra, Vincenza; Galdieri, Michela
Show it in Product Database (IRIS)