Filomena FAIELLA | Pubblicazioni
Filomena FAIELLA Pubblicazioni
2025 | |
Articolo in rivista | |
The most effective way to obtain long-term memory is to increase first presentation duration of single words COGENT EDUCATION. Vol. 12. Pag.1-11 ISSN:2331-186X. | |
Di Filippo, Federico; Pasquale, Milena; De Biasi, Giuseppe; Faiella, Filomena; Amboni, Marianna; Viggiano, Andrea | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Editorial. Link & Learn. Onlife models, practices and relations QWERTY. Pag.5-14 ISSN:2240-2950. | |
Faiella, Filomena; Bortolotti, Ilaria | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.30557/QW000082 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
An Inclusive Workplace Approach to Disability through Assistive Technologies: A Systematic Review and Thematic Analysis of the Literature SOCIETIES. Vol. 13. Pag.231-253 ISSN:2075-4698. | |
Marinaci, T; Russo, C; Savarese, G; Stornaiuolo, G; Faiella, F; Carpinelli, L; Navarra, M; Marsico, G; Mollo, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/soc13110231 Codice identificativo ISI: WOS:001119701000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178279313 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Identità professionale degli operatori e inclusione lavorativa delle persone con disabilità. Il progetto Europeo “E-Profid” PASSAGGI COSTITUZIONALI. Vol. 1. Pag.375-384 ISSN:2732-8236. | |
Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Savarese, Giulia; Marinaci, Tiziana; Faiella, Filomena; Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Improving higher education teaching with feedback of eye tracking glasses: An international and interdisciplinary study EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 14. Pag.310-320 ISSN:2038-9442. | |
Faiella, Filomena; Albano, Giuseppina; Attolino, Paola; Castaldi, Maria Chiara; Giordano, Marco; Lombardi, Maria Grazia; Mannese, Emiliana; Mascolo, Valentina; Ricciardi, Maria; Savarese, Giulia | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
225570Gender Differences in the Impact of COVID-19 Pandemic on Mental Health of Italian Academic Workers
2022 | |
Articolo in rivista | |
Gender Differences in the Impact of COVID-19 Pandemic on Mental Health of Italian Academic Workers JOURNAL OF PERSONALIZED MEDICINE. Vol. 12. Pag.613-613 ISSN:2075-4426. | |
Giudice, V.; Iannaccone, T.; Faiella, F.; Ferrara, F.; Aversano, G.; Coppola, S.; De Chiara, E.; Romano, M. G.; Conti, V.; Filippelli, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/jpm12040613 Codice identificativo ISI: WOS:000785234900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85128732939 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
La cittadinanza digitale tra riflessioni teoriche e implicazioni educative ATTUALITÀ PEDAGOGICHE. Vol. 2. Pag.84-94 ISSN:2704-873X. | |
Faiella, F.; Morvillo, T.; Piccolo, V. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Eye-tracking glasses for improving teacher education: the e-Teach project REM. Vol. 11. Pag.85-92 ISSN:2037-0849. | |
Faiella, Filomena; Mannese, Emiliana; Savarese, Giulia; Plutino, Antonina; Lombardi, Maria Grazia | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.2478/rem-2019-0012 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Self-Assessing Quality of Scientific Journal. The case of the Journal of e-Learning and Knowledge Society (Je-LKS) JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13. Pag.7-20 ISSN:1971-8829. | |
Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1371 Codice identificativo ISI: WOS:000416686700001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85020088252 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
52718Editorial. Focus on ICT and Experiential Learning: Models, Methodologies, Technologies, Research
2017 | |
Articolo in rivista | |
Editorial. Focus on ICT and Experiential Learning: Models, Methodologies, Technologies, Research JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13. Pag.8-13 ISSN:1971-8829. | |
Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
95119Cinema and Geography: A Theoretical – Practical Model (From Film To Lesson) For Learning Geography.
2016 | |
Articolo in rivista | |
Cinema and Geography: A Theoretical – Practical Model (From Film To Lesson) For Learning Geography. TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY. Vol. 15 issue (3). Pag.112-122 ISSN:1303-6521. | |
Plutino, Antonina; Faiella, Filomena; Iuliano, Mariagrazia | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84985990116 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Adoption And Implementation Of Information And Communication Technology Into Geography Teaching: A Systematic Review TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY. Vol. 15(3). Pag.58-65 ISSN:1303-6521. | |
Faiella, Filomena; Plutino, Antonina; Ricciardi, Maria | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84985993504 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Gamification and learning: a review of issues and research JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 11(3). Pag.13-21 ISSN:1826-6223. | |
Faiella, Filomena; Ricciardi, Maria | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000366405800002 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84943234645 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Knowledge, networks and learning theories KNOWLEDGE CULTURES. Vol. 1. Pag.107-121 ISSN:2327-5731. | |
Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Interactive white board and knowledge building in class INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY AND DISTANCE LEARNING. Pag.37-42 ISSN:1550-6908. | |
Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
49701La formazione dei docenti del futuro attraverso i sistemi di simulazione d'aula: il progetto simAULA
2012 | |
Articolo in rivista | |
La formazione dei docenti del futuro attraverso i sistemi di simulazione d'aula: il progetto simAULA BRICKS. Vol. 2(3). Pag.117-123 ISSN:2239-6187. | |
Faiella, Filomena; Cozzolino, Mauro; Anna Chiara, Desiderio; Margherita, Baione | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Le tecnologie nelle KBC QWERTY. Vol. 6(2) Special Issue on Knowledge Building. Pag.127-156 ISSN:2240-2950. | |
Mangione, G. R.; Faiella, Filomena; Palloff, R. N. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Apprendimento, tecnologia e scuola nella società della conoscenza TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. Vol. 50(2). Pag.25-29 ISSN:1970-061X. | |
Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
The VI SIe-L Conference sessions - SalernoSeptember 16-18 2009 JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 5(3). Pag.139-143 ISSN:1826-6223. | |
Faiella, Filomena; GIUSEPPINA RITA JOSE, Mangione | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
Teaching in virtual worlds: educational experiences in Second Life JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 5(2). Pag.87-93 ISSN:1826-6223. | |
ANNA CHIARA, Desiderio; Valentino, Vitale; Valentina, Piccolo; Gaetano, Esposito; Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-70450162739 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2005 | |
Articolo in rivista | |
Metodologie di scàffolding per il blended learning FORM@RE. Vol. 39. Pag.--- ISSN:1825-7321. | |
Faiella, Filomena | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |