Pubblicazioni

Annamaria MIRANDA Pubblicazioni


2024
Contributo in Atti di convegno
Fostering technology-enhanced formative assessment in Euclidean geometry proving through graded peer tutoring roles.
In: Proceedings of the first FAME - Feedback & Assessment in Mathematics Education Iannone P. , Druke-Noe C., Geraniou E., Morselli F. et al. (Eds) Pag.1-8
FAME 1 - Feedback & Assessment in Mathematics Education
Utrecht 5-7 giugno 2024
Miranda, Annamaria; Saliceto, Loredana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Un percorso di apprendimento alla scoperta dei numeri irrazionali in un affascinante intreccio tra matematica e filosofia.
In: Libro dei sunti del I Convegno MatEleatica La matematica e la cultura classica Roma Universitalia Pag.27-27
ISBN:978-88-3293-757-2
I Convegno MatEleatica La matematica e la cultura classica
Velia-Ascea (SA) 17-19 Maggio 2024
Miranda, Annamaria; Saliceto, Loredana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Beginning to shape mathematics students’ teacher identity through activities based on digital and geometric transitions.
In: Proceedings of the 17th ERME Topic Conference (ETC 17) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA 4) Pag.1-8
ETC 17: MEDA 4. Mathematics Education in the Digital Age
Bari, Italy. 3 – 6 September 2024
Miranda, Annamaria; Picariello, Luca; Saliceto, Loredana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Un’opportunità didattica per evidenziare l’affascinante intreccio fra Matematica, Storia e Filosofia.
In: Atti del Seminario Nazionale Licei Matematici Scienza Express Pag.1-3
Seminario Nazionale Licei Matematici
Fisciano (SA) 11-13 September 2024
Miranda, Annamaria; Saliceto, Loredana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
The role of the debating reviewer to promote communication and dialogic learning within and between thinking groups.
In: Proceedings of ETC16 Language and Social Interaction in Heterogeneous Mathematics Classrooms Pag.1-8
ETC 16: Language and Social Interaction in Heterogeneous Mathematics Classrooms
Halle, Germany 20 – 22 August 2024
Miranda, Annamaria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
The manipulation of a theorem to promote meaningful learning at theuniversity level.
In: Pre-proceedings fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics Pag.575-584
ETC15. INDRUM 2014. Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics
Barcelona, Spain 10 – 14 June 2024
Miranda, Annamaria
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
BUILDING MATHEMATICAL MATURITYTHROUGH ALGEBRAIC TOPOLOGY CHALLENGING PATHS.
In: Proceedings of the Twenty-Sixth ICMI Study Advances in Geometry Education Reims IREM de REIMS. 23 Rue Clément ADER, 51100 Reims (France) Pag.101-108
ISBN:978-2-910076-17-7
THE 26TH ICMI STUDY: ADVANCES IN GEOMETRY EDUCATION
REIMS (France) 23-26 April 2024
Miranda, Annamaria
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Investigating GAI's role in shaping mathematics work and identity within a university didactic system.
In: Proceedings of the Eighth Symposium on the Study of Mathematical Work (ETM8 Pag.1-12
Eighth Symposium on the Study of Mathematical Work (ETM8)
Castro Urdiales (Spain). 21 to 25 October 2024
Miranda, Annamaria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Un percorso esplorativo alla scoperta della circonferenza per promuovere processi di apprendimento significativo e sviluppare competenze argomentative, descrittive, narrative.
In: Atti del Convegno Incontri con la Matematica n.38 Pag.1-2
XXXVIII CONVEGNO NAZIONALE "INCONTRI CON LA MATEMATICA" La didattica della matematica al servizio del docente per un insegnamento efficace
Castel San Pietro Terme (BO) 22-23-24 Novembre 2024
Miranda, Annamaria; Galasso, Mario; Giurintano, Federica; Ranelli, Silvia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)