Projects

Maria Giovanna CONFETTO Projects

10 Funded projects
Filter
The objective of this research project is to investigate the signals of Diversity & Inclusion (D&I) in corporate communications, with a particular focus on digital messages in employer branding and inclusive marketing strategies. The aim is to identify and analyze the different forms of signals used to communicate D&I values and initiatives, and how they impact organizational reputation and stakeh
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.526,20 euro
Project duration31 July 2023 - 31 July 2026
Detail
The continuation of the previous FARB project is aimed at deepening the relationship between young consumers of the Generation Z cohort and social media. The research launched last year outlined how the use of social networks affects the lifestyle of today's young people, contributing to the formation of their values system, intervening in their consumption decisions and awareness on sustainabilit
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.580,00 euro
Project duration25 July 2022 - 25 July 2025
Detail
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.583,00 euro
Project duration22 November 2021 - 22 November 2024
Detail
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.441,00 euro
Project duration15 February 2021 - 30 September 2024
Detail
Finalità della ricerca è indagare il ruolo della sustainability communication in relazione all'apporto di web e social media, con un focus sull¿impiego di contenuti digitali di sostenibilità come strumento idoneo a superare i limiti di engagement del formale reporting. Si passa quindi a sviluppare un framework di sustainability communication che sistematizzi dimensioni e aspetti di sostenibilità p
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost825,00 euro
Project duration18 May 2020 - 18 May 2023
Detail
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.960,00 euro
Project duration11 March 2019 - 10 March 2022
Detail
Although companies frequently sell to both consumers and business customers, the practice of dual marketing has been scarcely studied in the marketing literature. Moreover, despite the growing interest in social, economic and environmental issues of a wide variety of stakehoders - and as a consequence of companies -, no studies have provided systematic observations regarding dual marketers and the
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.336,00 euro
Project duration20 November 2017 - 20 November 2020
Proroga20 febbraio 2021
Detail
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.578,00 euro
Project duration29 July 2016 - 20 September 2018
Detail
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.600,00 euro
Project duration7 November 2014 - 6 November 2016
Detail
DepartmentDipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC
Principal InvestigatorCONFETTO Maria Giovanna (Project Coordinator)
FundingUniversity funds
FundersUniversità  degli Studi di SALERNO
Cost1.600,00 euro
Project duration11 December 2013 - 11 December 2015
Proroga11 dicembre 2016
Detail

  Data source U-GOV dal 1 Gennaio 2013