Pubblicazioni

MAURO COZZOLINO Pubblicazioni


2020
Articolo in rivista
A mind–body intervention for stress reduction as an adjunct to an information session on stress management in university students
BRAIN AND BEHAVIOR. Pag.N/A-N/A
ISSN:2162-3279.
Cozzolino, Mauro; Girelli, Laura; Vivo, Deborah R.; Limone, Pierpaolo; Celia, Giovanna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/brb3.1651
Codice identificativo ISI: WOS:000530749900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085123901
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Hypnosis as Sole Anesthesia for Dental Removal in a Patient with Multiple Chemical Sensitivity
INTERNATIONAL JOURNAL OF CLINICAL AND EXPERIMENTAL HYPNOSIS. Pag.1-13
ISSN:1744-5183.
Cozzolino, Mauro; Celia, Giovanna; Rossi, Kathryn.; Rossi Ernest, Lawrence
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/00207144.2020.1762494
Codice identificativo ISI: WOS:000561923500006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087094840
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Psicoterapia e Neuroscienze: il Modello Strategico ad Orientamento Neuroscientifico e il Metodo Mente-Corpo
PHENOMENA JOURNAL. Vol. 2. Pag.89-101
ISSN:2612-6796.
Cozzolino, Mauro; Celia, G.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32069/pj.2020.2.22
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Steps towards a unified theory of psychopathology: The Phase Space of Meaning model
CLINICAL NEUROPSYCHIATRY. Vol. 17. Pag.236-252
ISSN:1724-4935.
Venuleo, Claudia; Salvatore, Giampaolo; ANDRISANO RUGGIERI, Ruggero; Marinaci, Tiziana; Cozzolino, Mauro; Salvatore, Sergio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.36131/cnfioritieditore20200405
Codice identificativo ISI: WOS:000567187900005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85090625445
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Social inclusion of immigrant children at school: The impact of group, family and individual characteristics, and the role of proficiency in the national language
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. Pag.1-21
ISSN:1360-3116.
Cavicchiolo, E.; Manganelli, S.; Bianchi, D.; Biasi, V.; Lucidi, F.; Girelli, L.; Cozzolino, M.; Alivernini, F.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13603116.2020.1831628
Codice identificativo ISI: WOS:000579887200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85093119917
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
The Evaluation of a Mind–Body Intervention (MBT-T) for Stress Reduction in Academic Settings: A Pilot Study
BEHAVIORAL SCIENCES. Vol. 10,124. Pag.1-11
ISSN:2076-328X.
Cozzolino, Mauro; Vivo, Deborah R.; Girelli, Laura; Limone and Giovanna Celia, Pierpaolo
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/bs10080124
Codice identificativo ISI: WOS:000564827400001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091971421
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Doping Use in High-School Students: Measuring Attitudes, Self-Efficacy, and Moral Disengagement Across Genders and Countries
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. Vol. 11. Pag.N/A-N/A
ISSN:1664-1078.
Girelli, Laura; Cavicchiolo, Elisa; Alivernini, Fabio; Manganelli, Sara; Chirico, Andrea; Galli, Federica; Cozzolino, Mauro; Lucidi, Fabio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fpsyg.2020.00663
Codice identificativo ISI: WOS:000533423300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85084492319
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)