Publications

Felice ADDEO Publications


2016
Contributo in Atti di convegno
Recidivism in young offenders: risk and protective factors.
In: Recidivism in young offenders: risk and protective factors Pianoro, Bologna Medimond International Proceedings Publisher Pag.7-12
ISBN:9788875877354
SICAP 23, Psychology and Ongoing Development
Timisoara, Romania 20-21 November 2015
Felice Addeo; Maria Carmela Catone; Paolo Diana; Alina Zamosteanu
Codice identificativo ISI: WOS:000391521400002
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Contributo in Atti di convegno
Informal learning and identity formation: a case study of an Italian virtual community.
In: Theoretical and Applied in Psychology SICAP23 Pianoro, Bologna Medimond International Proceedings Publisher Pag.1-6
ISBN:9788875877354
SICAP 23, Psychology and Ongoing Development
Timisoara, Romania 20-21 November 2015
Addeo, Felice; Esposito, Maria
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000391521400001
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale.
In: Proceedings SIM 2014 - XI Convegno “Food marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca” Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788890766220
XI Convegno annuale della Società Italiana di Marketing
Modena 18-19 Settembre 2014
Vollero A.; Addeo F.; Siano A.; Cervasio R.
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Collective Intelligence in Action: a Case Study Of An Italian Fansubbing Community.
In: Book of Proceedings, International Symposium on Language and Communication: Exploring Novelties Izmir ISLC-università di izmir Pag.2091-2103
ISBN:9786058615953
International Symposium on Language and Communication: Exploring Novelties
Izmir 17-19 giugno 2013
Addeo, Felice; Esposito, Maria
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Le fallacie interpretative: un'insidia nelle ricerche ecologiche.
In: Interrogare le fonti 2: un confronto interdisciplinare sull’uso delle fonti statistiche Liguori editore Pag.50-56
Interrogare le fonti 2: un confronto interdisciplinare sull’uso delle fonti statistiche
Napoli 14-15 Giugno 2013
Felice Addeo; Gabriella Punziano
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Italian Academic Web-Radio: A Workshop for New Media Professions.
In: Book of Proceedings, Iternational Symposium on Language and communication: Exploring Novelties Izmir ISLC-università di izmir Pag.2083-2089
Iternational Symposium on Language and communication: Exploring Novelties
Iternational Symposium on Language and communication: Exploring Novelties 17-19 giugno 2013
F. Addeo; P. Diana; V. Grasso; M. Esposito
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Location image “halo effect” on museum image:an exploratory survey on British Museum visitors.
In: Il territorio come giacimento di vitalità per l’impresa CUEM - Sinergie Pag.655-666
ISBN:9788890739408
Siano, Alfonso; Siglioccolo, Mario; DELLA VOLPE, Maddalena; Addeo, Felice
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Consumer attitudes towards global and local brands: a comparative study.
In: Marketing Internazionale ed Effetto Country of Origin Roma Società Italiana di Marketing (SIM) Vol.Unico, Pag.1-11
ISBN:9788890766206
Marketing Internazionale ed Effetto Country of Origin - IX CONVEGNO ANNUALE SOCIETÀ ITALIANA MARKETING
20 e 21 settembre 2012
Alfonso Siano; Agostino Vollero; Maria Palazzo; Felice Addeo
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Contributo in Atti di convegno
PERCEIVED IMPORTANCE OF BOARD CHARACTERISTICS IN A CROSS-CULTURAL PERSPECTIVE. COMPARISON BETWEEN ITALIAN AND GERMANY COMPANIES.
In: Proceedings of the 7th WORKSHOP ON CORPORATE GOVERNANCE Pag.1-25
7th WORKSHOP ON CORPORATE GOVERNANCE
Bruxelles June 21-22, 2010
D'Amato, Antonio; Testa, Mario; Addeo, Felice
Show it in Product Database (IRIS)