Publications

MAURIZIO SIBILIO Publications


2018
Abstract in Atti di convegno
Neuroscience and Autism Spectrum Disorder: Educational Suggestions.
In: Abstract Book 20th Annual International Conference on Education Pag.161-161
ISBN:978-960-598-185-3

21-24 maggio 2018
Zappala', Emanuela; Aiello, Paola; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Pedagogia e didattica: analisi e sintesi
NUOVA SECONDARIA. Pag.48-51
ISSN:1828-4582.
Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Agire didattico inclusivo: una questione di stile?
PEDAGOGIA PIÙ DIDATTICA. Pag.1-5
ISSN:2421-2946.
Di Gennaro, Diana Carmela; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Autonomy supportive contexts, autonomous motivation and self-efficacy predict academic adjustment of first-year university students
FRONTIERS IN EDUCATION. Pag.1-20
ISSN:2504-284X.
Girelli, Laura; Alivernini, Fabio; Lucidi, Fabio; Cozzolino, Mauro; Savarese, Giulia; Sibilio, Maurizio; Salvatore, Sergio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): doi: 10.3389/feduc.2018.00095
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85058633301
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
CORPOREITÀ LUDIFORME E APPRENDIMENTO
METIS. Vol. 8 (2) 2018. Pag.277-291
ISSN:2240-9580.
Ambretti, Antinea; Palumbo, Carmen; Lavega, Pere; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Coping with the first exams: Motivation, autonomy support and perceived control predict the performance of first-year university students
JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES. Vol. 2018. Pag.165-185
ISSN:2037-7932.
Girelli, L.; Alivernini, F.; Salvatore, S.; Cozzolino, M.; Sibilio, M.; Lucidi, F.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7358/ecps-2018-018-gire
Codice identificativo ISI: WOS:000455211900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85058652573
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Formazione docente e non linearità: prospettive semplesse
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 2. Pag.20-38
ISSN:2038-9442.
Zollo, Iolanda; Di Gennaro, Diana Carmela; Girelli, Laura; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
RAISING AWARENESS AMONG TEACHERS ON INTERSUBJECTIVITY FOR THE DEVELOPMENT OF SOCIAL INTERACTION SKILLS OF PUPILS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS.
In: ICERI2018 ProceedingsVol.1, Pag.6880-6889
ISBN:978-84-09-05948-5
11th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Seville, Spain 12-14 November, 2018
Zappalà, Emanuela; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/iceri.2018.2642
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
SKILLS AND FORECAST FOR MEDIA EDUCATORS.
In: EDULEARN18 Proceedings EDULEARN18 - 10th International Conference on Education and New Learning Technologies. Pag.1205-1208
ISBN:978-84-09-02709-5
10th International Conference on Education and New Learning Technologies
Palma, Mallorca, SPAIN 2nd-4th July, 2018
Todino, M. D.; Di Tore, S.; Sibilio, M.
Codice identificativo ISI: WOS:000530893701044
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Virtual Reality Head-Mounted Display Used In Online & Distance Education.
In ATINER CONFERENCE PAPER SERIES No: EDU2017-2407 Pag.1-21 Athens, Greece Athens Institute for Education and Research 8 Valaoritou Street, Kolonaki, 10671 Athens, Greece.
ISBN:9789605981150
Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano; DE SIMONE, Giuseppe; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
La formazione degli insegnanti di scuola primaria tra competenze pedagogico-didattiche e competenze disciplinari.
In Azioni formative e processi valutativi. Scritti in onore di Achille Maria Notti Pag.115-122 Lecce Pensa MultiMedia.
ISBN:978-88-6760-597-2
ISSN:2283-5806.
Sibilio, Maurizio; Zollo, Iolanda
Show it in Product Database (IRIS)