Pubblicazioni

Anna PIERRI Pubblicazioni


2023
Articolo in rivista
A model for analyzing the explanatory writing of undergraduate students when solving mathematical tasks
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY. Vol. 54:2. Pag.180-194
ISSN:0020-739X.
Albano, G.; Swidan, O.; Pierri, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0020739X.2021.1949757
Codice identificativo ISI: WOS:000673086300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85110618979
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS. Pag.15-34
ISSN:0013-1954.
Albano, G.; Antonini, S.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10649-021-10108-2
Codice identificativo ISI: WOS:000707515300002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117132505
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71
ISSN:1971-8829.
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201
Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace,
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 27 (6). Pag.36-44
ISSN:2200-4270.
Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071782562
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Digital storytelling in mathematics: a competence-based methodology
JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING. Vol. 8. Pag.301-312
ISSN:1868-5137.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s12652-016-0398-8
Codice identificativo ISI: WOS:000398721800013
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85015935021
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Adaptative peer grading and formative assessment
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13, Issue 1. Pag.147-161
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; Capuano, Nicola; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000404658500011
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85011061609
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
A cultural re-mediation model for storytelling in pre-school education
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 10. Pag.39-46
ISSN:1868-8799.
Capuano, Nicola; Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v10i7.4623
Codice identificativo ISI: WOS:000366989700006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84930063343
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Personalized learning in mathematics
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 11. Pag.25-42
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000359848700003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84922041811
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
From rote procedures to meaningful ones: a blended semiotic approach
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 25, supplemento 2. Pag.441-452
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Emotion-based digital storytelling for risk education: Empirical evidences from the ALICE project
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTINUING ENGINEERING EDUCATION & LIFELONG LEARNING. Vol. 24. Pag.184-211
ISSN:1560-4624.
Mangione, G. R.; Pierri, A.; Capuano, N.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJCEELL.2014.060161
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84897380106
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Personalization and contextualization of learning experiences based on semantics
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 9. Pag.5-14
ISSN:1868-8799.
Capuano, N.; Mangione, G. R.; Pierri, A.; Salerno, S.
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v9i7.3666
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84900454964
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Semantically connected learning resources fostering intuitive guided learning
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTINUING ENGINEERING EDUCATION & LIFELONG LEARNING. Vol. 24. Pag.122-140
ISSN:1560-4624.
Capuano, N.; Salerno, S.; Mangione, G. R.; Pierri, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJCEELL.2014.060153
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84897402406
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences
INTERNATIONAL JOURNAL OF E-COLLABORATION. Vol. vol. 9, n. 1. Pag.26-41
ISSN:1548-3673.
Capuano, Nicola; Mangione, Giuseppina Rita; Miranda, Sergio; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jec.2013010103
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84877891597
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
A collaborative vision for generating available learning experiences
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. Vol. 5, No. 3. Pag.306-317
ISSN:1753-5255.
Mangione, G.; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Competence management in e-learning systems: A possible approach
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 5. Pag.69-77
ISSN:1826-6223.
Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-74949130432
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
A Model for generating personalized learning experiences
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. Vol. 1/4. Pag.314-326
ISSN:1753-5255.
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJTEL.2009.030781
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866608760
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
The different typologies of assessment for the VSE Method Macro-phase
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. 4, N. 2/3. Pag.217-233
ISSN:1741-1009.
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)