Pubblicazioni

Anna PIERRI Pubblicazioni


2023
Articolo in rivista
A model for analyzing the explanatory writing of undergraduate students when solving mathematical tasks
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY. Vol. 54:2. Pag.180-194
ISSN:0020-739X.
Albano, G.; Swidan, O.; Pierri, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0020739X.2021.1949757
Codice identificativo ISI: WOS:000673086300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85110618979
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti..
In: Atti del XXII Congresso UMI, Pisa, 4-9 settembre 2023 Bologna Università di Bologna Pag.1-1
XXII CONGRESSO DELL’UNIONE MATEMATICA ITALIANA
Pisa 4-9- settembre 2023
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Donatiello, Angela; Picariello, Luca; Pierri, Anna; Romano, Piera; Deiana, Gabriella; Polo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The engagement of teachers and students in e-learning environment: digital interactive storytelling in mathematics..
In E. Gola, A. Volterrani, F. Meloni Communication, digital media and future: new scenarios and future changes Pag.147-155 Unica Press.
Coppola, C.; Pierri, A.; Concas, A.; Polo, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS. Pag.15-34
ISSN:0013-1954.
Albano, G.; Antonini, S.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10649-021-10108-2
Codice identificativo ISI: WOS:000707515300002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117132505
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71
ISSN:1971-8829.
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201
Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops.
In: Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 DuEPublico, Duisburg-Essen Publications Online Pag.155-162
ISBN:978-3-940402-23-3
International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14
Essen, Germany July 22-25, 2019
Albano, G.; Pierri, A.; Sabena, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.17185/duepublico/70753
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling..
In: Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom. Pag.123-130
Seventh ERME Topic Confer- ence on Language in the Mathematics Classroom
Montpellier, France Feb 2020
Albano, G.; Coppola, C.; Pierri, Anna; DELLO IACONO, Umberto
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Structured online teachers’ collaboration for fostering professional development..
In: Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups - ICMI Study 25 Conference Proceedings Pag.573-580
ICMI Study 25
Lisbon, Portugal February 3-7, 2020
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Curatela
Curatore/i di E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA. Di Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, CristinaPag.1-106
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, Cristina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace,
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 27 (6). Pag.36-44
ISSN:2200-4270.
Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071782562
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie.
In: Reports on E-learning, Media and Education Meetings, Learning, Competencies and Human Resources SIe-L EDITORE -Società Italiana di e-Learning Pag.105-108
ISBN:978-88-98819-01-0
Multiconference EMEMITALIA 2019
Foggia 9-11 settembre 2019
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe; Polo, Maria; Pierri, Anna
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
Grice’s relevance maxim for investigating undergraduates’ argumentations.
In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5) Umeå, Sweden PME Pag.7-7
ISBN:978-91-7601-906-1
The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Umeå, Sweden 3-8 luglio 2018
Albano, G.; Pierri, A.
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85051992158
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Adaptative peer grading and formative assessment
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13, Issue 1. Pag.147-161
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; Capuano, Nicola; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000404658500011
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85011061609
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Digital storytelling in mathematics: a competence-based methodology
JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING. Vol. 8. Pag.301-312
ISSN:1868-5137.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s12652-016-0398-8
Codice identificativo ISI: WOS:000398721800013
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85015935021
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Personalized learning in mathematics
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 11. Pag.25-42
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000359848700003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84922041811
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
A cultural re-mediation model for storytelling in pre-school education
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 10. Pag.39-46
ISSN:1868-8799.
Capuano, Nicola; Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v10i7.4623
Codice identificativo ISI: WOS:000366989700006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84930063343
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
From rote procedures to meaningful ones: a blended semiotic approach
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 25, supplemento 2. Pag.441-452
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Personalization and contextualization of learning experiences based on semantics
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 9. Pag.5-14
ISSN:1868-8799.
Capuano, N.; Mangione, G. R.; Pierri, A.; Salerno, S.
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v9i7.3666
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84900454964
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Semantically connected learning resources fostering intuitive guided learning
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTINUING ENGINEERING EDUCATION & LIFELONG LEARNING. Vol. 24. Pag.122-140
ISSN:1560-4624.
Capuano, N.; Salerno, S.; Mangione, G. R.; Pierri, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJCEELL.2014.060153
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84897402406
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Emotion-based digital storytelling for risk education: Empirical evidences from the ALICE project
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTINUING ENGINEERING EDUCATION & LIFELONG LEARNING. Vol. 24. Pag.184-211
ISSN:1560-4624.
Mangione, G. R.; Pierri, A.; Capuano, N.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJCEELL.2014.060161
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84897380106
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Digital storytelling for improving mathematical literacy.
In: PROCEEDINGS OF THE PROBLEM@WEB INTERNATIONAL CONFERENCE: TECHNOLOGY, CREATIVITY AND AFFECT IN MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING Carreira, S., Amado, N., Jones, K. Jacinto, H. Pag.23-34
ISBN:9789898472502
Problem@Web: technology, creativity and affect in mathematical problem solving
Faro, Portugal May 2 - 4, 2014
Albano, Giovannina; Pierri, A.
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000387777400009
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Enhancing educational experiences with remediation theory: The case of the FIBAC project.
In: Proceedings - 2014 International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, IEEE INCoS 2014 Los Alamitos Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. Pag.492-497
ISBN:9781479963867
6th International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, IEEE INCoS 2014
Salerno, italy 9-11 september 2014
Capuano, Nicola; Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.56
Codice identificativo ISI: WOS:000380454200075
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84926442244
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Personalized learning in mathematics.
In: Proc. of The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014 Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. Pag.689-694
ISBN:978-1-4799-6386-7
The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014
Salerno, Italy September 10-12, 2014
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.99
Codice identificativo ISI: WOS:000380454200108
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84946690577
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Mathematical competencies in a role-play activity.
In: Proc. of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME38) and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education PME Vol.2, Pag.17-24
ISBN:9780864913623
Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 38) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 36)
Vancouver, Canada July 15 - 20 , 2014
Albano, Giovannina; Pierri, A.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences
INTERNATIONAL JOURNAL OF E-COLLABORATION. Vol. vol. 9, n. 1. Pag.26-41
ISSN:1548-3673.
Capuano, Nicola; Mangione, Giuseppina Rita; Miranda, Sergio; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jec.2013010103
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84877891597
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Management of Latent Learning Needs in Adaptive e-Learning Systems.
In: Proceedings of the 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013) IEEE Computer Society Pag.361-366
ISBN:9780769549927
7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013)
Taichung, Taiwan July 3-5, 2013
Capuano, Nicola; Salerno, Saverio; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000333747500059
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885218515
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Engaging e-learning for risk management: the ALICE experience in Italian schools.
In: Proceedings of the 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013) IEEE Computer Society Pag.367-372
ISBN:9780769549927
7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013)
Taichung, Taiwan July 3-5, 2013
Capuano, Nicola; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna; E., Lin
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2013.67
Codice identificativo ISI: WOS:000333747500060
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885206026
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Management of latent learning needs in adaptive e-learning systems.
In: Proceedings - 2013 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2013 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA IEEE Pag.361-366
2013 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2013
Taichung, twn 2013
Capuano, N.; Salerno, S.; Mangione, G. R.; Pierri, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2013.66
Codice identificativo ISI: WOS:000333747500059
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885218515
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Using emotions to improve role taking in storytelling complex learning objects.
In: Proceedings - 2012 6th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2012 IEEE Pag.893-898
ISBN:978-1-4673-1233-2; 978-0-7695-4687-2
2012 6th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2012
Palermo, ita 2012
Mangione, G. R.; Pierri, A.; Iovane, G.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2012.208
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866624310
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Combining individualization and intuitive guided learning through compound learning resources.
In: Proceedings of the VI International Conference on Complex, Intelligent and Software Intensive Systems L. Barolli, F. Xhafa, S. Vitabile, M. Uehara Pag.905-910
ISBN:978-0-7695-4687-2
VI International Conference on Complex, Intelligent and Software Intensive Systems
Palermo 2012
Capuano, Nicola; Pierri, Anna; Salerno, Saverio; G. R., Mangione
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866602150
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Didattica e key competences: autoregolazione e controllo nella definizione degli obiettivi didattici. Gli OFAL in MatematicaFacile.it.
In: Connessi! Scenari di Innovazione nella Formazione e nella Comunicazione Milano Edizioni Ledizioni LediPublishing Pag.595-603
ISBN:9788895994765
SIEL 2011 - VIII Congresso della Società Italiana di e-Learning
Reggio Emilia dal 14 al 16 settembre 2011
Mangione, Giuseppina Rita; Miranda, Sergio; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Improving Role Taking in CSCL Script Using SNA and Semantic Web.
In: Proceedings of the XI IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2011) IEEE Computer Society Pag.636-637
ISBN:9781612842097
XI IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2011)
Athens, Georgia, USA July 6-8, 2011
Capuano, Nicola; Laria, Giuseppe; Mazzoni, Elvis; Pierri, Anna; Mangione, Giuseppina Rita
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-80052710430
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
A new model for storytelling complex learning objects.
In: Third International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems (INCoS), 2011 IEEE Pag.836-841
ISBN:9780769545790
3rd IEEE International Conference on Intelligent Networking and CollaborativeSystems, INCoS 2011
Fukuoka, jpn 2011
Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi; M., Rosciano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2011.27
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84857169024
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
A Pedagogical Approach for Collaborative Ontologies Building.
In Thanasis Daradoumis, Santi Caballé, Angel A. Juan and Fatos Xhafa TECHNOLOGY-ENHANCED SYSTEMS AND TOOLS FOR COLLABORATIVE LEARNING SCAFFOLDING: STUDIES IN COMPUTATIONAL INTELLIGENCE Pag.135-166 Berlin Heidelberg Springer-Verlag.
ISBN:9783642198137
Mangione, Giuseppina Rita; E., Mazzoni; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-642-19814-4_7
Codice identificativo ISI: WOS:000309482100008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-79953888761
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in Atti di convegno
Improving CSCL scripts design and instantiation by using IMS-LD, SIOC and Social Network Analysis.
In: Proceedings of VII Congresso Nazionale della Società Italiana di e-Learning (SieL) "Design new learning communities: skills, services and innovation" Pag.19-29
VII Congresso Nazionale della Società Italiana di e-Learning (SieL) "Design new learning communities: skills, services and innovation"
Milano 20-22 Ottobre 2010
Mangione, Giuseppina Rita; Mazzoni, E.; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in Atti di convegno
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences.
In: International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems IEEE Pag.40-45
ISBN:9780769542782
2nd International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, (INCOS 2010)
Thessaloniki, Greece 24 Novembre - 26 Novembre
Capuano, Nicola; Miranda, Sergio; Pierri, Anna; Mangione, Giuseppina Rita; Ritrovato, Pierluigi
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCOS.2010.29
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-79952089568
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
A Model for generating personalized learning experiences
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. Vol. 1/4. Pag.314-326
ISSN:1753-5255.
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJTEL.2009.030781
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866608760
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
A collaborative vision for generating available learning experiences
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. Vol. 5, No. 3. Pag.306-317
ISSN:1753-5255.
Mangione, G.; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Competence management in e-learning systems: A possible approach
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 5. Pag.69-77
ISSN:1826-6223.
Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-74949130432
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
A Mash-up Authoring Tool for e-Learning based on Pedagogical Templates.
In: MTDL '09 Proceedings of the first ACM international workshop on Multimedia technologies for distance learning New York ACM Pag.87-94
ISBN:9781605587578
workshop MTDL 2009
Beijing, China Ottobre 2009
Capuano, Nicola; Pierri, Anna; Colace, Francesco; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1145/1631111.1631126
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-72049111815
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
An integrated solution among social, personal and formal learning for lifelong competences.
In: Proceedings - Pag.---
ISBN:9780000000002
International Conference on Software, Services &Semantic Technologies
Sofia, Bulgaria October 28-29
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
Ontology-based system for Enterprise 2.0.
In: Proceedings - Pag.---
ISBN:9780769538723
9th International Conference on Intelligent Systems Design and Applications
Pisa 30 Novembre-2 Dicembre
G., Mangione; Miranda, Sergio; Paolozzi, Stefano; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi; Salerno, Saverio
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/ISDA.2009.11
Codice identificativo SCOPUS: 77949517133
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
The different typologies of assessment for the VSE Method Macro-phase
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. 4, N. 2/3. Pag.217-233
ISSN:1741-1009.
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in Atti di convegno
Ontologie finalizzate all'e-learning.
In: Proceedings SIE-l Vol.1, Pag.n-n
ISBN:9788884432728
V Congresso Nazionale della Società Italiana di e-Learning
Trento (italia) 8-11 Ottobre 2008
Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in Atti di convegno
Ontologies: a solution for the Learning.
In: Proceedings of the Third Conference on Concept Mapping - Vol.-, Pag.---
ISBN:9780000000002
Third Conference on Concept Mapping
Tallin and Helsinki September 2008
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
ELeGI: a European Grid Infrastructure for Formal Learning.
In Saverio Salerno, Matteo Gaeta, Pierluigi Ritrovato, Nicola Capuano, Francesco Orciuoli, Sergio Miranda, Anna Pierri The Learning Grid Handbook - Concepts, Technologies and Applications Pag.73-91 Lansdale, Pennsylvania IOS Press.
ISBN:9781586038298
Gaeta, Matteo; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000271854400006
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Monografia o trattato scientifico
The Learning Grid Handbook – Concepts, Technologies and Applications. AMSTERDAM IOS Press
ISBN:9781586038298
Salerno, Saverio; Gaeta, Matteo; Ritrovato, Pierluigi; Capuano, Nicola; Orciuoli, Francesco; Miranda, Sergio; Pierri, Anna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in Atti di convegno
ESV: L’approccio Induttivo Esperenziale-.
In: Proceedings of Didamatica 2007 - Vol.1, Pag.---
ISBN:9780000000002
Didamatica 2007
Cesena 10 - 12 maggio 2007
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)