Anna PIERRI | Pubblicazioni
Anna PIERRI Pubblicazioni
2023 | |
Articolo in rivista | |
A model for analyzing the explanatory writing of undergraduate students when solving mathematical tasks INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY. Vol. 54:2. Pag.180-194 ISSN:0020-739X. | |
Albano, G.; Swidan, O.; Pierri, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0020739X.2021.1949757 Codice identificativo ISI: WOS:000673086300001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85110618979 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
306403Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti.
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti.. In: Atti del XXII Congresso UMI, Pisa, 4-9 settembre 2023 Bologna Università di Bologna Pag.1-1 | |
XXII CONGRESSO DELL’UNIONE MATEMATICA ITALIANA Pisa 4-9- settembre 2023 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Donatiello, Angela; Picariello, Luca; Pierri, Anna; Romano, Piera; Deiana, Gabriella; Polo, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The engagement of teachers and students in e-learning environment: digital interactive storytelling in mathematics.. In E. Gola, A. Volterrani, F. Meloni Communication, digital media and future: new scenarios and future changes Pag.147-155 Unica Press. | |
Coppola, C.; Pierri, A.; Concas, A.; Polo, M. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
209515“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education
2021 | |
Articolo in rivista | |
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS. Pag.15-34 ISSN:0013-1954. | |
Albano, G.; Antonini, S.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pierri, A. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10649-021-10108-2 Codice identificativo ISI: WOS:000707515300002 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117132505 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71 ISSN:1971-8829. | |
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201 Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
182381Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops. In: Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 DuEPublico, Duisburg-Essen Publications Online Pag.155-162 ISBN:978-3-940402-23-3 | |
International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 Essen, Germany July 22-25, 2019 | |
Albano, G.; Pierri, A.; Sabena, C. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.17185/duepublico/70753 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling.. In: Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom. Pag.123-130 | |
Seventh ERME Topic Confer- ence on Language in the Mathematics Classroom Montpellier, France Feb 2020 | |
Albano, G.; Coppola, C.; Pierri, Anna; DELLO IACONO, Umberto | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Structured online teachers’ collaboration for fostering professional development.. In: Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups - ICMI Study 25 Conference Proceedings Pag.573-580 | |
ICMI Study 25 Lisbon, Portugal February 3-7, 2020 | |
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Pierri, A. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Curatela | |
Curatore/i di E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA. Di Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, CristinaPag.1-106 | |
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, Cristina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace, INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 27 (6). Pag.36-44 ISSN:2200-4270. | |
Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071782562 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie. In: Reports on E-learning, Media and Education Meetings, Learning, Competencies and Human Resources SIe-L EDITORE -Società Italiana di e-Learning Pag.105-108 ISBN:978-88-98819-01-0 | |
Multiconference EMEMITALIA 2019 Foggia 9-11 settembre 2019 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe; Polo, Maria; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Grice’s relevance maxim for investigating undergraduates’ argumentations. In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5) Umeå, Sweden PME Pag.7-7 ISBN:978-91-7601-906-1 | |
The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umeå, Sweden 3-8 luglio 2018 | |
Albano, G.; Pierri, A. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85051992158 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Adaptative peer grading and formative assessment JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13, Issue 1. Pag.147-161 ISSN:1826-6223. | |
Albano, Giovannina; Capuano, Nicola; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000404658500011 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85011061609 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Digital storytelling in mathematics: a competence-based methodology JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING. Vol. 8. Pag.301-312 ISSN:1868-5137. | |
Albano, Giovannina; Pierri, Anna | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s12652-016-0398-8 Codice identificativo ISI: WOS:000398721800013 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85015935021 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Personalized learning in mathematics JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 11. Pag.25-42 ISSN:1826-6223. | |
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000359848700003 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84922041811 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
A cultural re-mediation model for storytelling in pre-school education INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 10. Pag.39-46 ISSN:1868-8799. | |
Capuano, Nicola; Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v10i7.4623 Codice identificativo ISI: WOS:000366989700006 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84930063343 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
From rote procedures to meaningful ones: a blended semiotic approach QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 25, supplemento 2. Pag.441-452 ISSN:1592-4424. | |
Albano, Giovannina; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Personalization and contextualization of learning experiences based on semantics INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 9. Pag.5-14 ISSN:1868-8799. | |
Capuano, N.; Mangione, G. R.; Pierri, A.; Salerno, S. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v9i7.3666 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84900454964 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Semantically connected learning resources fostering intuitive guided learning INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTINUING ENGINEERING EDUCATION & LIFELONG LEARNING. Vol. 24. Pag.122-140 ISSN:1560-4624. | |
Capuano, N.; Salerno, S.; Mangione, G. R.; Pierri, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJCEELL.2014.060153 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84897402406 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
327281Emotion-based digital storytelling for risk education: Empirical evidences from the ALICE project
2014 | |
Articolo in rivista | |
Emotion-based digital storytelling for risk education: Empirical evidences from the ALICE project INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTINUING ENGINEERING EDUCATION & LIFELONG LEARNING. Vol. 24. Pag.184-211 ISSN:1560-4624. | |
Mangione, G. R.; Pierri, A.; Capuano, N. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJCEELL.2014.060161 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84897380106 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Digital storytelling for improving mathematical literacy. In: PROCEEDINGS OF THE PROBLEM@WEB INTERNATIONAL CONFERENCE: TECHNOLOGY, CREATIVITY AND AFFECT IN MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING Carreira, S., Amado, N., Jones, K. Jacinto, H. Pag.23-34 ISBN:9789898472502 | |
Problem@Web: technology, creativity and affect in mathematical problem solving Faro, Portugal May 2 - 4, 2014 | |
Albano, Giovannina; Pierri, A. | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000387777400009 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Enhancing educational experiences with remediation theory: The case of the FIBAC project. In: Proceedings - 2014 International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, IEEE INCoS 2014 Los Alamitos Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. Pag.492-497 ISBN:9781479963867 | |
6th International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, IEEE INCoS 2014 Salerno, italy 9-11 september 2014 | |
Capuano, Nicola; Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.56 Codice identificativo ISI: WOS:000380454200075 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84926442244 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Personalized learning in mathematics. In: Proc. of The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014 Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. Pag.689-694 ISBN:978-1-4799-6386-7 | |
The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014 Salerno, Italy September 10-12, 2014 | |
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.99 Codice identificativo ISI: WOS:000380454200108 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84946690577 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematical competencies in a role-play activity. In: Proc. of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME38) and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education PME Vol.2, Pag.17-24 ISBN:9780864913623 | |
Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 38) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 36) Vancouver, Canada July 15 - 20 , 2014 | |
Albano, Giovannina; Pierri, A. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences INTERNATIONAL JOURNAL OF E-COLLABORATION. Vol. vol. 9, n. 1. Pag.26-41 ISSN:1548-3673. | |
Capuano, Nicola; Mangione, Giuseppina Rita; Miranda, Sergio; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jec.2013010103 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84877891597 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Management of Latent Learning Needs in Adaptive e-Learning Systems. In: Proceedings of the 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013) IEEE Computer Society Pag.361-366 ISBN:9780769549927 | |
7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013) Taichung, Taiwan July 3-5, 2013 | |
Capuano, Nicola; Salerno, Saverio; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000333747500059 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885218515 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Engaging e-learning for risk management: the ALICE experience in Italian schools. In: Proceedings of the 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013) IEEE Computer Society Pag.367-372 ISBN:9780769549927 | |
7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS 2013) Taichung, Taiwan July 3-5, 2013 | |
Capuano, Nicola; Mangione, Giuseppina Rita; Pierri, Anna; E., Lin | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2013.67 Codice identificativo ISI: WOS:000333747500060 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885206026 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Management of latent learning needs in adaptive e-learning systems. In: Proceedings - 2013 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2013 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA IEEE Pag.361-366 | |
2013 7th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2013 Taichung, twn 2013 | |
Capuano, N.; Salerno, S.; Mangione, G. R.; Pierri, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2013.66 Codice identificativo ISI: WOS:000333747500059 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885218515 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Using emotions to improve role taking in storytelling complex learning objects. In: Proceedings - 2012 6th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2012 IEEE Pag.893-898 ISBN:978-1-4673-1233-2; 978-0-7695-4687-2 | |
2012 6th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems, CISIS 2012 Palermo, ita 2012 | |
Mangione, G. R.; Pierri, A.; Iovane, G. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2012.208 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866624310 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2012 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Combining individualization and intuitive guided learning through compound learning resources. In: Proceedings of the VI International Conference on Complex, Intelligent and Software Intensive Systems L. Barolli, F. Xhafa, S. Vitabile, M. Uehara Pag.905-910 ISBN:978-0-7695-4687-2 | |
VI International Conference on Complex, Intelligent and Software Intensive Systems Palermo 2012 | |
Capuano, Nicola; Pierri, Anna; Salerno, Saverio; G. R., Mangione | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866602150 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Didattica e key competences: autoregolazione e controllo nella definizione degli obiettivi didattici. Gli OFAL in MatematicaFacile.it. In: Connessi! Scenari di Innovazione nella Formazione e nella Comunicazione Milano Edizioni Ledizioni LediPublishing Pag.595-603 ISBN:9788895994765 | |
SIEL 2011 - VIII Congresso della Società Italiana di e-Learning Reggio Emilia dal 14 al 16 settembre 2011 | |
Mangione, Giuseppina Rita; Miranda, Sergio; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Improving Role Taking in CSCL Script Using SNA and Semantic Web. In: Proceedings of the XI IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2011) IEEE Computer Society Pag.636-637 ISBN:9781612842097 | |
XI IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2011) Athens, Georgia, USA July 6-8, 2011 | |
Capuano, Nicola; Laria, Giuseppe; Mazzoni, Elvis; Pierri, Anna; Mangione, Giuseppina Rita | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-80052710430 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A new model for storytelling complex learning objects. In: Third International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems (INCoS), 2011 IEEE Pag.836-841 ISBN:9780769545790 | |
3rd IEEE International Conference on Intelligent Networking and CollaborativeSystems, INCoS 2011 Fukuoka, jpn 2011 | |
Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi; M., Rosciano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2011.27 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84857169024 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
A Pedagogical Approach for Collaborative Ontologies Building. In Thanasis Daradoumis, Santi Caballé, Angel A. Juan and Fatos Xhafa TECHNOLOGY-ENHANCED SYSTEMS AND TOOLS FOR COLLABORATIVE LEARNING SCAFFOLDING: STUDIES IN COMPUTATIONAL INTELLIGENCE Pag.135-166 Berlin Heidelberg Springer-Verlag. ISBN:9783642198137 | |
Mangione, Giuseppina Rita; E., Mazzoni; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-642-19814-4_7 Codice identificativo ISI: WOS:000309482100008 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-79953888761 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
31723Improving CSCL scripts design and instantiation by using IMS-LD, SIOC and Social Network Analysis
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Improving CSCL scripts design and instantiation by using IMS-LD, SIOC and Social Network Analysis. In: Proceedings of VII Congresso Nazionale della Società Italiana di e-Learning (SieL) "Design new learning communities: skills, services and innovation" Pag.19-29 | |
VII Congresso Nazionale della Società Italiana di e-Learning (SieL) "Design new learning communities: skills, services and innovation" Milano 20-22 Ottobre 2010 | |
Mangione, Giuseppina Rita; Mazzoni, E.; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences. In: International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems IEEE Pag.40-45 ISBN:9780769542782 | |
2nd International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, (INCOS 2010) Thessaloniki, Greece 24 Novembre - 26 Novembre | |
Capuano, Nicola; Miranda, Sergio; Pierri, Anna; Mangione, Giuseppina Rita; Ritrovato, Pierluigi | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCOS.2010.29 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-79952089568 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
A Model for generating personalized learning experiences INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. Vol. 1/4. Pag.314-326 ISSN:1753-5255. | |
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJTEL.2009.030781 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84866608760 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
A collaborative vision for generating available learning experiences INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. Vol. 5, No. 3. Pag.306-317 ISSN:1753-5255. | |
Mangione, G.; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
Competence management in e-learning systems: A possible approach JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 5. Pag.69-77 ISSN:1826-6223. | |
Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-74949130432 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A Mash-up Authoring Tool for e-Learning based on Pedagogical Templates. In: MTDL '09 Proceedings of the first ACM international workshop on Multimedia technologies for distance learning New York ACM Pag.87-94 ISBN:9781605587578 | |
workshop MTDL 2009 Beijing, China Ottobre 2009 | |
Capuano, Nicola; Pierri, Anna; Colace, Francesco; Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1145/1631111.1631126 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-72049111815 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
An integrated solution among social, personal and formal learning for lifelong competences. In: Proceedings - Pag.--- ISBN:9780000000002 | |
International Conference on Software, Services &Semantic Technologies Sofia, Bulgaria October 28-29 | |
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Ontology-based system for Enterprise 2.0. In: Proceedings - Pag.--- ISBN:9780769538723 | |
9th International Conference on Intelligent Systems Design and Applications Pisa 30 Novembre-2 Dicembre | |
G., Mangione; Miranda, Sergio; Paolozzi, Stefano; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi; Salerno, Saverio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/ISDA.2009.11 Codice identificativo SCOPUS: 77949517133 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
The different typologies of assessment for the VSE Method Macro-phase INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. 4, N. 2/3. Pag.217-233 ISSN:1741-1009. | |
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Ontologie finalizzate all'e-learning. In: Proceedings SIE-l Vol.1, Pag.n-n ISBN:9788884432728 | |
V Congresso Nazionale della Società Italiana di e-Learning Trento (italia) 8-11 Ottobre 2008 | |
Gaeta, Matteo; Mangione, Giuseppina Rita; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Ontologies: a solution for the Learning. In: Proceedings of the Third Conference on Concept Mapping - Vol.-, Pag.--- ISBN:9780000000002 | |
Third Conference on Concept Mapping Tallin and Helsinki September 2008 | |
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
ELeGI: a European Grid Infrastructure for Formal Learning. In Saverio Salerno, Matteo Gaeta, Pierluigi Ritrovato, Nicola Capuano, Francesco Orciuoli, Sergio Miranda, Anna Pierri The Learning Grid Handbook - Concepts, Technologies and Applications Pag.73-91 Lansdale, Pennsylvania IOS Press. ISBN:9781586038298 | |
Gaeta, Matteo; Orciuoli, Francesco; Pierri, Anna; Ritrovato, Pierluigi | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000271854400006 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Monografia o trattato scientifico | |
The Learning Grid Handbook – Concepts, Technologies and Applications. AMSTERDAM IOS Press ISBN:9781586038298 | |
Salerno, Saverio; Gaeta, Matteo; Ritrovato, Pierluigi; Capuano, Nicola; Orciuoli, Francesco; Miranda, Sergio; Pierri, Anna | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2007 | |
Contributo in Atti di convegno | |
ESV: L’approccio Induttivo Esperenziale-. In: Proceedings of Didamatica 2007 - Vol.1, Pag.--- ISBN:9780000000002 | |
Didamatica 2007 Cesena 10 - 12 maggio 2007 | |
G., Mangione; Pierri, Anna; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |