ANTONIO MARZANO | EDUCATIONAL EXPERIMENTATION AND EDUCATIONAL PLANNING
ANTONIO MARZANO EDUCATIONAL EXPERIMENTATION AND EDUCATIONAL PLANNING
cod. 4461000052
EDUCATIONAL EXPERIMENTATION AND EDUCATIONAL PLANNING
4461000052 | |
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE, FILOSOFICHE E DELLA FORMAZIONE | |
EQF7 | |
PRIMARY TEACHER EDUCATION | |
2019/2020 |
OBBLIGATORIO | |
YEAR OF COURSE 2 | |
YEAR OF DIDACTIC SYSTEM 2016 | |
PRIMO SEMESTRE |
SSD | CFU | HOURS | ACTIVITY | ||
---|---|---|---|---|---|
SPERIMENTAZIONE SCOLASTICA | |||||
M-PED/04 | 4 | 24 | LESSONS | ||
PROGETTAZIONE EDUCATIVA | |||||
M-PED/03 | 4 | 24 | LESSONS |
Objectives | |
---|---|
KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING: KNOWLEDGE OF THE BASICS OF THE EDUCATIONAL DESIGN AND OF THE EDUCATIONAL RESEARCH. ABILITY TO UNDERSTAND THE MAIN AUTHORS AND TOPICS. ABILITY TO APPLY KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING: ABILITY TO APPLY THE KNOWLEDGE GAINED TO THE ANALYSIS OF FURTHER AND MORE PARTICULAR PROBLEMS OF THE EDUCATIONAL DESIGN AND OF THE EDUCATIONAL RESEARCH. |
Prerequisites | |
---|---|
NONE |
Contents | |
---|---|
EDUCATIONAL DESIGN AND TEACHING BETWEEN RESEARCH, ACTION AND COMMUNICATION |
Teaching Methods | |
---|---|
LECTURES, ANALYSIS AND DISCUSSION ON TEXTS, CASE-STUDIES. |
Verification of learning | |
---|---|
WRITTEN AND ORAL PROOF |
Texts | |
---|---|
LUCISANO, P., SALERNI, A. (2003). METODOLOGIA DELLA RICERCA IN EDUCAZIONE E FORMAZIONE. ROMA: CAROCCI. CAPP. 1 (PARAGRAFI 1.1, 1.2, 1.11), 2 (PARAGRAFI 2.2, 2.3), 3 (PARAGRAFI DA 3.5.1 FINO A 3.5.5) MARZANO A. (2013). L’AZIONE D’INSEGNAMENTO PER LO SVILUPPO DI COMPETENZE. LECCE: PENSA MULTIMEDIA. CAPP. 2 (PARAGRAFO 2.2), 4 (PARAGRAFO 4.1) AA.VV. (2015). L'AGIRE VALUTATIVO. MANUALE PER DOCENTI E FORMATORI. BRESCIA: EDITRICE LA SCUOLA. CAPP. 1-11-12-15 MARZANO A.; DE ANGELIS M.(2014). MUSICA E TRANSFER DEGLI APPRENDIMENTI: APPRENDIMENTI MUSICALI, ABILITÀ FONOLOGICHE E LINGUISTICHE NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. VOL. 12 (FILE SCARICABILE AL LINK: HTTP://OJS.PENSAMULTIMEDIA.IT/INDEX.PHP/SIRD/ARTICLE/VIEW/171). MARZANO A.; VEGLIANTE R.(2014). LA COMPRENSIONE DEL TESTO ORALE: PERCORSI DIDATTICI E DI STIMOLAZIONE CON LA LAVAGNA INTERATTIVA (LIM) NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. VOL. 13 (FILE SCARICABILE AL LINK HTTP://OJS.PENSAMULTIMEDIA.IT/INDEX.PHP/SIRD/ARTICLE/VIEW/1101 ). |
More Information | |
---|---|
TEACHING IS PROVIDED IN TWO STRUCTURAL INTEGRATED MODULES: "FORMATIVE DESIGN" AND "SCIENTIFIC EXPERIMENT". |
BETA VERSION Data source ESSE3 [Ultima Sincronizzazione: 2021-02-19]