Pubblicazioni

VINCENZA BARRA Pubblicazioni


2023
Abstract in Atti di convegno
EMBODIED EXPRESSIVITY AND AI: A FRAMEWORK HYPOTHESIS.
In: 10th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE Pag.466-466
ISBN:978-625-367-120-4
10th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE
Mardin, Türkiye May 19-21, 2023
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Abstract in Atti di convegno
CORPOREALITY IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE BETWEEN EXPRESSIVE ANDCOMMUNICATIVE LANGUAGE.
In: 5. International Anatolian Scientific Research Congress Pag.253-253
ISBN:978-625-367-228-7
5. International Anatolian Scientific Research Congress
Hakkari, Türkiye July 21-23, 2023
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Natural Language Processing in Education: Applications and Future Perspectives
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 11. Pag.12-23
ISSN:2282-5061.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes‐02‐2023‐01
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
OUTDOOR EDUCATION:RETHINKING THE BODY IN LEARNING ENVIRONMENTS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-19
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i3.990
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
THE IMPACT OF FLEXIBLE CLASSROOMS ON LEARNING:RESEARCH PERSPECTIVES
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-19
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i4.1045
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
CONVERGENCE OF MAN AND MACHINE: ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN HUMAN LIFE
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 3. Pag.1-11
ISSN:2785-5104.
Barra, Vincenza
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v3i4
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Education and Narration: the metaphorical language in the construction of inclusive experiences
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-15
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i2.954
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
NARRATING BEINGS BETWEEN THE VISIBLE AND THE INVISIBLE: METAVERSE AND WORD
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 3. Pag.1-6
ISSN:2785-5104.
Annarumma, Maria; Barra, Vincenza
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Pedagogical Dramaturgy of the Narrating Body. A Systemic Literature Review
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 7. Pag.1-17
ISSN:2532-3296.
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i1.861
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND LEARNING ENVIRONMENTS: THEROLE OF NLP.
In: ICERI2023 Proceedings Pag.6007-6014
ISBN:978-84-09-55942-8
16th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Seville, Spain 13-15 November, 2023
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/iceri.2023.1504
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
ENHANCING THE LEARNING ENVIRONMENT THROUGH SERIOUS GAMES: A CASE STUDY WITH PLAYCANVAS.
In Learning by Gaming Pag.1-13 Edizioni Universitarie Romane.
ISBN:9788860224804
Barra, Vincenza; Corona, Felice
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Metacognitive Interaction Between Videogames and E-Learning: Theoretical Reflections and Didactic Implications..
In Vincenza Barra, Maria Annarumma Establishing Digital Competencies in the Pursuit of Online Learning Pag.267-276 IGI Global.
ISBN:9781668470107
Barra, Vincenza; Annarumma, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-6684-7010-7.ch014
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85167711988
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Monografia o trattato scientifico
LA PEDAGOGIA DEL CORPOPER UNA DIDATTICA INCLUSIVA. Edizioni Universitarie Romane
ISBN:978-88-6022-421-7
Barra, Vincenza
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)