Publications

Valeria MINGHELLI Publications


2024
Articolo in rivista
Ecological dynamics approach in physical education to promote cognitive skills development: A review
JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 19. Pag.792-802
ISSN:1988-5202.
Coppola, S.; D'Anna, C.; Minghelli, V.; Vastola, R.
Digital Object Identifier (DOI): 10.55860/k7ynwe36
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
CORPOREITY AND EMOTION:BETWEEN THREE-DIMENSIONALITY AND MULTIDIMENSIONALITY
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-12
ISSN:2532-3296.
Marchesano, MARIA VIRGINIA; Minghelli, Valeria; Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1095
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
MANUAL WRITING AND DIGITAL WRITING.GRAPHO-MOTOR ASSESSMENT STRATEGIES AND RESEARCH PERSPECTIVE
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-15
ISSN:2532-3296.
Perrone, Rosanna; Pallonetto, Lucia; Minghelli, Valeria; Palumbo, Carmen
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1094
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Verso un apprendimento personalizzato: l’investimento motorio spontaneo in prospettiva bio-psico-sociale
NUOVA SECONDARIA. Vol. Nuova Secondaria – n. 10, giugno 2024 - anno XLI. Pag.305-317
ISSN:1828-4582.
Minghelli, V.; Palumbo, C.
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Azione educativa e didattica inclusiva: tra pedagogia della corporeità e educazione motoria
NUOVA SECONDARIA. Pag.318-329
ISSN:1828-4582.
Palumbo, Carmen; Pallonetto, Lucia; Minghelli, Valeria; Marchesano, MARIA VIRGINIA; Perrone, Rosanna
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
FROM OBSERVATION TO EDUCATIONAL DESIGN: THE VIDEO MODELING IN THE TRAINING OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Anno 7, V 1. Pag.1-18
ISSN:2532-3296.
Minghelli, V.; Coppola, S.
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i1.855
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
A biopsychosocial approach to plan inclusive learning environments in physicaleducation
JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. Vol. 23 (issue 9). Pag.2492-2502
ISSN:2247-8051.
Minghelli, V.; D'Anna, C.; Vastola, R.
Digital Object Identifier (DOI): 10.7752/jpes.2023.09287
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85176763887
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
INTEGRATED TEACHER TRAINING TOOLS FOR THE PROMOTION OF EMBODIED INCLUSIVE SKILLS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Anno 6 n. 1 -. Pag.1-14
ISSN:2532-3296.
Minghelli, Valeria; D'Auria, Valentina; Filippo, GOMEZ PALOMA
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i1.588
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Il ricorso al video nella formazione del docentedella scuola dell’infanzia per la costruzione dicompetenze inclusive incarnate
MEDIA EDUCATION. Vol. 13. Pag.41-50
ISSN:2038-3002.
Gomez Paloma, Filippo; Minghelli, Valeria
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/me-12631
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
VIDEO MODELING AS A TOOL FOR OBSERVING CORPOREALITY IN INCLUSIVE PROCESSES
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-13
ISSN:2532-3296.
Minghelli, V.
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i3.710
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
CORPOREALITY AS A TOOL TO PROMOTE INCLUSION IN KINDERGARTEN
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. V. 5, N. 4 (2021). Pag.1-10
ISSN:2532-3296.
Minghelli, V; Perrone, R; Palumbo, Carmen
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v5i4.457
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
L’approccio Embodied Cognition based nella formazione docenti.Un modello formativo ricorsivo per le competenze integrate del docente
ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE. Pag.106-128
ISSN:2038-1034.
Damiani, P.; Minghelli, V.; D'Anna, C.; Filippo Gomez, P.
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
The Psychomotor Practice at the Kindergarten: The MOVIT Tests as a Tool of Observation and Design
JOURNAL OF SPORTS SCIENCE. Pag.1-8
ISSN:2332-7839.
Palumbo, C; Minghelli, V; Pallonetto, L.
Digital Object Identifier (DOI): 10.17265/2332-7839/2021.01.001
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
DISTANCE TEACHING AS A PERFORMATIVE EXPERIENCE
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.187-198
ISSN:2532-3296.
Carlomagno, Nadia; Minghelli, Valeria
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Performative Didactics in a Technological Environment
REM. Vol. Vol. 13, N. 1, Year 2021. Pag.7-16
ISSN:2037-0830.
Carlomagno, N.; Cordella, F.; Minghelli, V.; Rivoltella, P. C.
Digital Object Identifier (DOI): 10.2478/rem-2021-0003
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
INTEGRATED TEACHER TRAINING EMBODIED COGNITION BASED RESEARCH DATA
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Anno 5 n. 3. Pag.78-93
ISSN:2532-3296.
Minghelli, V.; D'Anna, C.
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v5i3.417
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
BIO-PSYCHO-SOCIAL APPROACH TO MOTOR-SPORT ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD: A MULTIDIMENSIONAL FUNCTIONING
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Anno 5 n. 2. Pag.223-232
ISSN:2532-3296.
Minghelli, Valeria; D'Anna, Cristiana; GOMEZ PALOMA, Filippo
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v5i2.372
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Progetto «Una scuola per tutti». Una Formazione integrata dei docenti, secondo i principi dell’Embodied Cognition Science, per una Scuola dell’infanzia di qualità
L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. Vol. 20, Issue 2, May 2021. Pag.50-71
ISSN:1720-996X.
Minghelli, Valeria; Orsino, Ernesto; Palumbo, Carmen; Gomez Paloma, Filippo
Digital Object Identifier (DOI): 10.14605/ISS2022104
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Inclusive motor activities and life skills development in educational field
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol.4(1). Pag.24-30
ISSN:2532-3296.
D'Anna, Cristiana; Minghelli, Valeria; GOMEZ PALOMA, Filippo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v4i1sup.153
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
L’intelligenza non siede solo nei banchi!”Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.77-90
ISSN:2282-5061.
Palumbo, C.; Minghelli, V.; Pallonetto, L.
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
PSYCHOMOTOR AWARENESS AND HEALTH EMERGENCY. IN SEARCH OF THE BODY IN KINDERGARTEN, DURING COVID-19
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 4. Pag.21-28
ISSN:2532-3296.
Minghelli, Valeria; Palumbo, Carmen
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v4i4.230
Show it in Product Database (IRIS)