Pubblicazioni

Maria Vincenza CIASULLO Pubblicazioni


2019
Abstract in Atti di convegno
Elements and trends of service innovation context: an action research to investigate the role of technologies within B2B market.
In: The 10th years Naples Forum on Service -Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda Pag.30-31
ISBN:978-88-31622-19-6
The 10th years Naples Forum on Service -Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda
Ischia Naples Italy 4-7 June 2019
Ciasullo, Maria Vincenza; Douglas, Alex; Maione, Gennaro; Tronvoll, Bard
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
TO WHAT EXTENT ARE HERETICAL ENTREPRENEURS LIFESTYLE ENTREPRENEURS? INSIGHTS FROM TOURISM SMES IN REMOTE DESTINATIONS
PICCOLA IMPRESA. Vol. 2. Pag.75-96
ISSN:0394-7947.
Ciasullo Maria, V.; Montera, Raffaella; Pellicano, Marco
Digital Object Identifier (DOI): 10.14596/pisb.309
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Sustainable business model innovation. “Progetto Quid” as an exploratory case study
SINERGIE. Vol. 37 Issue 2. Pag.213-237
ISSN:0393-5108.
Ciasullo Maria, V.; Castellani, Paola; Rossato, Chiara; Troisi, Orlando
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s109.2019.11
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85093642632
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Framing higher education quality from a business perspective: setting the conditions for value co-creation
STUDIES IN HIGHER EDUCATION. Pag.1-13
ISSN:1470-174X.
Cavallone, M.; Ciasullo, M. V.; Douglas, J.; Palumbo, R.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/03075079.2019.1672644
Codice identificativo ISI: WOS:000493535500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85074750420
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Developing a taxonomy of citizen science projects in primary school Toward sustainable educational quality co-production
THE TQM JOURNAL. Vol. Vol. 31, N. 6. Pag.948-967
ISSN:1754-2731.
Ciasullo Maria, V.; Manna, Rosalba; Palumbo, Rocco
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/TQM-03-2019-0083
Codice identificativo ISI: WOS:001012630500005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85073993202
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Meta-management for sustainability in territorial ecosystems: The case of Libera's social reuse of territory
LAND USE POLICY. Vol. 84. Pag.138-153
ISSN:0264-8377.
Troisi, O.; Ciasullo, M. V.; Carrubbo, L.; Sarno, D.; Grimaldi, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.landusepol.2019.03.007
Codice identificativo ISI: WOS:000465365000014
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85062893703
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Sustainability in footwear industry: a big data analysis
SINERGIE. Vol. 37. Pag.149-170
ISSN:0393-5108.
Polese, Francesco; Ciasullo, Maria Vincenza; Troisi, Orlando; Maione, Gennaro
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s108.2019.09
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091279633
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Beyond the rhetoric of health tourism: sheddinglight on the reality of health tourism in Italy.
CURRENT ISSUES IN TOURISM. Vol. 2019. Pag.1-15
ISSN:1368-3500.
Ciasullo Maria, V.; Manna, Rosalba; Cavallone, Mauro; Palumbo, Rocco
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13683500.2019.1650726
Codice identificativo ISI: WOS:000481061300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85070930414
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
How multichannel business strategy can improve sustainability value. A case study in the banking context..
In: Marketing 4.0. Le sfide della multicanalità Società Italiana Marketing Vol.01, Pag.1-8
ISBN:978-88-943918-3-1
Marketing 4.0. Le sfide della multicanalità
Piacenza 24-25 ottobre 2019
Ciasullo Maria, V.; Sarno, Debora; Romeo, Emilia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
How Smartness Enables Value Co-Creation: An Explorative Study of Italian Fashion Retail.
In M.V. Ciasullo, P. Castellani, S. Cosimato, C. Rossato Predicting Trends and Building Strategies for Consumer Engagement in Retail Environments Pag.226-248 Pennsylvania IGI Global’s.
ISBN:9781522578567; 1522578560; 9781522578574
Ciasullo, Maria Vincenza; Castellani, Paola; Cosimato, Silvia; Rossato, Chiara
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-5225-7856-7
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Il ruolo della tecnologia per la co-creazione di valore turistico. Una revisione sistematica della letteratura e la proposizione di un framework teorico.
In Il fascino della precarietà. Studi sull'evoluzionismo sistemico Pag.1-21 Roma Edizioni Nuova Cultura.
ISBN:9788833652481
ISSN:2611-3260.
Ciasullo Maria, V.; Troisi, Orlando; Grimaldi, Mara
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)