MARIA CARMELA CATONE | Pubblicazioni
MARIA CARMELA CATONE Pubblicazioni
2023 | |
Articolo in rivista | |
The role of open data in digital society: The analysis of scientific trending topics through a bibliometric approach FRONTIERS IN SOCIOLOGY. Vol. 8. Pag.1-10 ISSN:2297-7775. | |
Catone, MARIA CARMELA | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fsoc.2023.1134518 Codice identificativo ISI: WOS:000935519900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85148076828 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Digital Practices, Communicative Codes and Social Inequalities: a Case Study During the Pandemic in Italy ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 14. Pag.173-200 ISSN:2035-4983. | |
Catone, M. C.; Parziale, F. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2022-3-8 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85141182133 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Academic performance ranking and universities' Twitter use INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS INNOVATION AND RESEARCH. Vol. 27 (1). Pag.22-36 ISSN:1751-0252. | |
DELLA VOLPE, Maddalena; Diana, Paolo; Esposito, Francesca; Carmela Catone, Maria | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJBIR.2022.120416 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85124011969 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Narrative in Social Research: Between Tradition and Innovation ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 11(2). Pag.14-33 ISSN:2035-4983. | |
Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2019-2-2 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85070889719 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Expansion and Reconfiguration of the Action of the University Teacher in Relation to ICT: a Qualitative Analysis ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 11 (1). Pag.20-45 ISSN:2035-4983. | |
Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2019-1-2 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85066990835 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Human-plants relationship: a kaleidoscope of values and attitudes SOCIOLOGIA E RICERCA SOCIALE. Vol. 118. Pag.88-110 ISSN:1121-1148. | |
Diana, Paolo; Catone, MARIA CARMELA | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/SR2019-118005 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071931488 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Educare alla cittadinanza globale: le esperienze del Programma Erasmus+ / Youth in Action CULTURE E STUDI DEL SOCIALE. Pag.31-43 ISSN:2531-3975. | |
Catone, MARIA CARMELA; Crescenzo, Nadia | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
The language of digital constitutionalism and the role of national parliaments THE INTERNATIONAL COMMUNICATION GAZETTE. Vol. 3. Pag.320-336 ISSN:1748-0493. | |
Santaniello, Mauro; Palladino, Nicola; Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1177/1748048518757138 Codice identificativo ISI: WOS:000432614500003 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85042116544 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Innovations in Teaching Social Research Methods At The University in The Digital Era: An Italian Case Study ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 10 (1). Pag.128-165 ISSN:2035-4983. | |
Diana, Paolo; Catone, MARIA CARMELA | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2018-1-7 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85044178867 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Social Research Methods 2.0: e-learning design JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13 (3). Pag.9-22 ISSN:1826-6223. | |
Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1380 Codice identificativo ISI: WOS:000416687100002 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85030629340 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
The employability skills of young offenders. Evidence from a European project THE LAB'S QUARTERLY. Vol. 3. Pag.43-59 ISSN:2035-5548. | |
Catone, M. C.; Diana, P. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
E-learning in an Undergraduate Course in Research Methods for the Social Sciences: Reflections on Teaching ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 8 (2). Pag.110-142 ISSN:2035-4983. | |
Diana, Paolo; Catone, MARIA CARMELA | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2016-2- Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84953839760 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |