Pubblicazioni

MARIA CARMELA CATONE Pubblicazioni


2023
Articolo in rivista
The role of open data in digital society: The analysis of scientific trending topics through a bibliometric approach
FRONTIERS IN SOCIOLOGY. Vol. 8. Pag.1-10
ISSN:2297-7775.
Catone, MARIA CARMELA
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fsoc.2023.1134518
Codice identificativo ISI: WOS:000935519900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85148076828
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Digital Practices, Communicative Codes and Social Inequalities: a Case Study During the Pandemic in Italy
ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 14. Pag.173-200
ISSN:2035-4983.
Catone, M. C.; Parziale, F.
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2022-3-8
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85141182133
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Academic performance ranking and universities' Twitter use
INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS INNOVATION AND RESEARCH. Vol. 27 (1). Pag.22-36
ISSN:1751-0252.
DELLA VOLPE, Maddalena; Diana, Paolo; Esposito, Francesca; Carmela Catone, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJBIR.2022.120416
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85124011969
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Narrative in Social Research: Between Tradition and Innovation
ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 11(2). Pag.14-33
ISSN:2035-4983.
Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2019-2-2
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85070889719
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Expansion and Reconfiguration of the Action of the University Teacher in Relation to ICT: a Qualitative Analysis
ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 11 (1). Pag.20-45
ISSN:2035-4983.
Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2019-1-2
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85066990835
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Human-plants relationship: a kaleidoscope of values and attitudes
SOCIOLOGIA E RICERCA SOCIALE. Vol. 118. Pag.88-110
ISSN:1121-1148.
Diana, Paolo; Catone, MARIA CARMELA
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/SR2019-118005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071931488
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Educare alla cittadinanza globale: le esperienze del Programma Erasmus+ / Youth in Action
CULTURE E STUDI DEL SOCIALE. Pag.31-43
ISSN:2531-3975.
Catone, MARIA CARMELA; Crescenzo, Nadia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The language of digital constitutionalism and the role of national parliaments
THE INTERNATIONAL COMMUNICATION GAZETTE. Vol. 3. Pag.320-336
ISSN:1748-0493.
Santaniello, Mauro; Palladino, Nicola; Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1177/1748048518757138
Codice identificativo ISI: WOS:000432614500003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85042116544
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Innovations in Teaching Social Research Methods At The University in The Digital Era: An Italian Case Study
ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 10 (1). Pag.128-165
ISSN:2035-4983.
Diana, Paolo; Catone, MARIA CARMELA
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2018-1-7
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85044178867
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Social Research Methods 2.0: e-learning design
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13 (3). Pag.9-22
ISSN:1826-6223.
Catone, MARIA CARMELA; Diana, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1380
Codice identificativo ISI: WOS:000416687100002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85030629340
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
The employability skills of young offenders. Evidence from a European project
THE LAB'S QUARTERLY. Vol. 3. Pag.43-59
ISSN:2035-5548.
Catone, M. C.; Diana, P.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
E-learning in an Undergraduate Course in Research Methods for the Social Sciences: Reflections on Teaching
ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. Vol. 8 (2). Pag.110-142
ISSN:2035-4983.
Diana, Paolo; Catone, MARIA CARMELA
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.14658/pupj-ijse-2016-2-
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84953839760
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)