Publications

ANTONIO MARZANO Publications


2023
Articolo in rivista
Encourage reflective and self-assessment processes through the automatic processing of personalized feedback.
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 14(1). Pag.287-297
ISSN:2038-9442.
Marzano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/ess1-2023oa15264
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
The school-family relationship during and after Covid-19: potentialities and criticalities
Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1(2). Pag.17-28
ISSN:2038-3282.
Vegliante, R.; Marzano, A.; Miranda, S.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15139
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
The processes of remediation between digital and analog artefacts to enhance student learning
REM. Vol. 15. Pag.47-54
ISSN:2037-0830.
Marzano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.2478/rem-2023-0007
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study
JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES. Vol. 28. Pag.81-100
ISSN:2037-7924.
Calvani, A.; Marzano, A.; Montesano, L.; Pellegrini, M.; Rizzo, A. L.; Traversetti, M.; Vivanet, G.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7358/ecps-2023-028-calv
Codice identificativo ISI: WOS:001136729200006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85181690634
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Apprendere attraverso la valutazione tra pari nella formazione universitaria. I risultati di una esperienza didattica
PEDAGOGIA OGGI. Vol. 21(1). Pag.81-88
ISSN:2611-6561.
Marzano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/PO-012023-09
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85181690634
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
An Investigation of Learning Needs in the Mining Industry
EDUCATION SCIENCES. Vol. 10:1036. Pag.1-25
ISSN:2227-7102.
Miranda, S.; Vegliante, R.; Marzano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/educsci13101036
Codice identificativo ISI: WOS:001094097500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175243562
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Progettare in modalità blended le attività laboratoriali all’università. I risultati di una esperienza nel laboratorio di Tecnologie Didattiche.
LLL. Vol. 19. Pag.408-429
ISSN:2279-9001.
Marzano, A.; Vegliante, R.; Miranda, S.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.19241/lll.v19i42.719
Show it in Product Database (IRIS)