Publications

Erika Marie PACE Publications


2024
Articolo in rivista
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.114-133
ISSN:2284-015X.
Pace, Erika Marie; Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
"MAKE WAY FOR EMOTIONS!” PHYSICAL AND VIRTUAL SPACES AS CATALYSTS OF EMOTIONAL EXPERIENCES
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-15
ISSN:2532-3296.
Pastore, Roberta; D'Agostino, Rossella; Pace, Erika Marie
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe
CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION. Pag.1-18
ISSN:1469-3577.
Aiello, P.; Pace, E. M.; Sharma, U.; Rangarajan, R.; Sokal, L.; May, F.; Gonzalez Gil, F.; Loreman, T.; Malak, S.; Martín, E.; Mcilroy, A.; Schwab, Susanne
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0305764X.2022.2159013
Codice identificativo ISI: WOS:000912665800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146718852
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Interventi comunitari strengths-­based per promuovere l’inclusione per il benessere: alla(ri)scoperta delle risorse individuali e collettive
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.161-168
ISSN:2282-5061.
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. Pag.1-14
ISSN:1360-3116.
Aiello, Paola; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13603116.2021.1882056
Codice identificativo ISI: WOS:000617978700001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85100889230
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Armonizzare la testa, le mani e il cuore dei futuri educatori/maestri per un agire educativo inclusivo: un approccio riflessivo
NUOVA SECONDARIA. Vol. 9. Pag.371-386
ISSN:1828-4582.
Pace, Erika Marie; Zappala', Emanuela
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Riflessività e ricerca nella formazione ibrida dei futuri docenti di sostegno
LLL. Vol. 17. Pag.23-33
ISSN:2279-9001.
Pace, ERIKA MARIE; Viola, Ilaria; Di Nocera Anna, Maria; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura
NUOVA SECONDARIA. Vol. 4. Pag.17-36
ISSN:1828-4582.
Viola, Ilaria; Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Physically dispersed but virtually reunited: Stories of Inclusion During Lockdown
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 4 - Suppl. 2. Pag.20-27
ISSN:2532-3296.
Pace, ERIKA MARIE
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Includere nonostante la/a distanza: si può?
NUOVA SECONDARIA. Vol. 2, ottobre 2020. Pag.443-461
ISSN:1828-4582.
Pace, ERIKA MARIE; Sharma, Umesh; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacyand intentions to teach in inclusive classrooms: aninternational comparison of Australian and Italianteachers
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION. Pag.1-10
ISSN:0885-6257.
Sharma, Umesh; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Round, Penny; Subban, Pearl
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.13-23
ISSN:2038-9736.
Viscione, Ilaria; Zollo, Iolanda; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment
ATHENS JOURNAL OF EDUCATION. Vol. 4/4. Pag.327-338
ISSN:2241-7958.
Agrillo, F.; Aiello, P.; Zollo, I.; Pace, E. M.; Sibilio, M.
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. Anno X Numero 19. Pag.13-28
ISSN:2038-9744.
Aiello, P.; Pace, E. M.; Dimitrov, D. M.; Sibilio, M.
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education
CQIA RIVISTA. Vol. 20. Pag.10-24
ISSN:2039-4039.
Aiello, Paola; Sharma, Umesh; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Dimitrov, Dimiter; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 1. Pag.269-282
ISSN:1973-4778.
Hecht, Petra; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103
ISSN:2038-9744.
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale
LLL. Vol. 12. Pag.14-28
ISSN:2279-9001.
Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.138-160
ISSN:2284-015X.
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione
L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. 15 n.1. Pag.64-87
ISSN:1720-996X.
Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Inclusion and teacher education for specialneeds in Italy and Hungary
EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.79-89
ISSN:2279-9605.
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
The impact of an international online accreditation system on pedagogical models and strategies in higher education
REM. Pag.1-9
ISSN:2037-0830.
Garista, Patrizia; Pace, ERIKA MARIE; Barry, Margaret; Contu, Paolo; Battel-Kirk, Barbara; Pocetta, Giancarlo
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0006
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH. Pag.71-87
ISSN:1694-2116.
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Pag.54-66
ISSN:1822-7864.
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)