Erika Marie PACE | Publications
Erika Marie PACE Publications
334758Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.114-133 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
"MAKE WAY FOR EMOTIONS!” PHYSICAL AND VIRTUAL SPACES AS CATALYSTS OF EMOTIONAL EXPERIENCES GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-15 ISSN:2532-3296. | |
Pastore, Roberta; D'Agostino, Rossella; Pace, Erika Marie | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION. Pag.1-18 ISSN:1469-3577. | |
Aiello, P.; Pace, E. M.; Sharma, U.; Rangarajan, R.; Sokal, L.; May, F.; Gonzalez Gil, F.; Loreman, T.; Malak, S.; Martín, E.; Mcilroy, A.; Schwab, Susanne | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0305764X.2022.2159013 Codice identificativo ISI: WOS:000912665800001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146718852 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Interventi comunitari strengths-based per promuovere l’inclusione per il benessere: alla(ri)scoperta delle risorse individuali e collettive ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.161-168 ISSN:2282-5061. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. Pag.1-14 ISSN:1360-3116. | |
Aiello, Paola; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13603116.2021.1882056 Codice identificativo ISI: WOS:000617978700001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85100889230 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Armonizzare la testa, le mani e il cuore dei futuri educatori/maestri per un agire educativo inclusivo: un approccio riflessivo NUOVA SECONDARIA. Vol. 9. Pag.371-386 ISSN:1828-4582. | |
Pace, Erika Marie; Zappala', Emanuela | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Riflessività e ricerca nella formazione ibrida dei futuri docenti di sostegno LLL. Vol. 17. Pag.23-33 ISSN:2279-9001. | |
Pace, ERIKA MARIE; Viola, Ilaria; Di Nocera Anna, Maria; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura NUOVA SECONDARIA. Vol. 4. Pag.17-36 ISSN:1828-4582. | |
Viola, Ilaria; Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Physically dispersed but virtually reunited: Stories of Inclusion During Lockdown GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 4 - Suppl. 2. Pag.20-27 ISSN:2532-3296. | |
Pace, ERIKA MARIE | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Includere nonostante la/a distanza: si può? NUOVA SECONDARIA. Vol. 2, ottobre 2020. Pag.443-461 ISSN:1828-4582. | |
Pace, ERIKA MARIE; Sharma, Umesh; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacyand intentions to teach in inclusive classrooms: aninternational comparison of Australian and Italianteachers EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION. Pag.1-10 ISSN:0885-6257. | |
Sharma, Umesh; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Round, Penny; Subban, Pearl | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.13-23 ISSN:2038-9736. | |
Viscione, Ilaria; Zollo, Iolanda; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment ATHENS JOURNAL OF EDUCATION. Vol. 4/4. Pag.327-338 ISSN:2241-7958. | |
Agrillo, F.; Aiello, P.; Zollo, I.; Pace, E. M.; Sibilio, M. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. Anno X Numero 19. Pag.13-28 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, P.; Pace, E. M.; Dimitrov, D. M.; Sibilio, M. | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education CQIA RIVISTA. Vol. 20. Pag.10-24 ISSN:2039-4039. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Dimitrov, Dimiter; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 1. Pag.269-282 ISSN:1973-4778. | |
Hecht, Petra; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale LLL. Vol. 12. Pag.14-28 ISSN:2279-9001. | |
Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.138-160 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. 15 n.1. Pag.64-87 ISSN:1720-996X. | |
Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Inclusion and teacher education for specialneeds in Italy and Hungary EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.79-89 ISSN:2279-9605. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
The impact of an international online accreditation system on pedagogical models and strategies in higher education REM. Pag.1-9 ISSN:2037-0830. | |
Garista, Patrizia; Pace, ERIKA MARIE; Barry, Margaret; Contu, Paolo; Battel-Kirk, Barbara; Pocetta, Giancarlo | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0006 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH. Pag.71-87 ISSN:1694-2116. | |
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Pag.54-66 ISSN:1822-7864. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |