Erika Marie PACE | Publications
Erika Marie PACE Publications
2016 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment. In: Education Abstracts. Eighteenth Annual International Conference on Education. 16-19 May 2016, Athens, Greece Pag.28-28 ISBN:978-960-598-048-1 | |
Agrillo, Filomena; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Abstract in Atti di convegno | |
REFLECTIVE PRACTICES TO AUGMENT EFFICACY IN IMPLEMENTING INCLUSIVE PRACTICES AMONG PRESERVICE TEACHERS. In: Libro de Actas del 4th International Congress of Educational Sciences and Development Pag.233-233 | |
4th International Congress of Educational Sciences and Development Santiago de Compostela (España) 23-25 giugno 2016. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo. In: La professionalità degli insegnanti. La ricerca e le pratiche Pag.109-110 | |
Aiello, Paola; Pace, Erika Marie | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.138-160 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale LLL. Vol. 12. Pag.14-28 ISSN:2279-9001. | |
Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. 15 n.1. Pag.64-87 ISSN:1720-996X. | |
Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Contributo in Atti di convegno | |
HOW INFLUENTIAL IS A CONTINUOUS PROFESSIONALDEVELOPMENT COURSE ON TEACHER EFFICACY, ATTITUDESAND CONCERNS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OFINCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES?. In: Proceedings of ICERI 2016 Pag.1126-1132 ISBN:9788461758951 | |
International Conference of Education, Research and Innovation Seville (Spain) 14-16 novembre 2016 | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
La Daily Life Therapy®. Un possibile approccio educativo inclusivo?. In Autismo: un'altra prospettiva Pag.239-257 Aracne. ISBN:978-88-548-9548-5 | |
Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |