Annalisa Ianniello | Pubblicazioni
Annalisa Ianniello Pubblicazioni
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Well-Being and Axiological Approach to Inclusive Education. In: V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH Istanbul, Türkiye Dr. Mustafa Sarper ALAP Pag.80-80 ISBN:978-625-6404-45-8 | |
V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH Istanbul, Türkiye 15-16 Gennaio 2023 | |
Ianniello, A; De Giuseppe, T; Corona, F. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
FLIPPED INCLUSION: THEORETICAL PERSPECTIVES AND EMPIRICAL STUDIES.. In: 4. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress Dr. Ethem ilhan şahin Zhala KHALILLI Pag.1110-1110 ISBN:978-625-367-097-9 | |
4. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress Antalya, Turkiye May 9-10, 2023 | |
Ianniello, Annalisa; DE GIUSEPPE, Tonia; Corona, Felice | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
VALUE SYSTEM AND LIFE SATISFACTION: AN OVERVIEW OF SPECIAL EDUCATION RESEARCH IN ITALY.. In: TARAS SHEVCHENKO 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES Assoc. Prof. Dr. Oksana Kosiuk Pag.37-37 ISBN:978-625-367-244-7 | |
TARAS SHEVCHENKO 9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES Lutsk (Ukraine) August 14-15, 2023 | |
Ianniello, A.; Corona, F. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
INCLUSIVE EDUCATION, TEACHERS' WELL-BEING AND VALUES: ACORRELATIONAL STUDY. In: TOKYO 7TH INTERNATIONAL INNOVATIVE STUDIES & CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS Tokyo - Japan Pag.909-909 ISBN:978-625-367-064-1 | |
TOKYO 7TH INTERNATIONAL INNOVATIVE STUDIES & CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS Tokyo - Japan April 21-23, 2023 | |
Ianniello, Annalisa; DE GIUSEPPE, Tonia; Corona, Felice | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
TOWORDS INCLUSIVE EDUCATION: A SAMPLE OF ITALIAN TEACHERS'VALUE PERCEPTIONS.. In: 7th INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON INTERDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH Pag.193-193 ISBN:978-625-367-033-7 | |
7th INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON INTERDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH Frankfurt, Germany March 28-30, 2023 | |
Ianniello, A.; De Giuseppe, T.; Corona, F. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
A STUDY OF PRE-SERVICE TEACHERS' PERSONAL VALUES FOR INCLUSIVEEDUCATION. In: 4TH INTERNATIONAL LATIN AMERICAN CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES Felipa Sánchez Pérez Adriana Esmeralda del Carmen Acosta Toraya Williams Alejandro Abdo Arias Ángel Morales Velueta Pag.122-122 ISBN:978-625-367-020-7 | |
4TH INTERNATIONAL LATIN AMERICAN CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES Rio de Janeiro, Brazil March 13-15, 2023 | |
Ianniello, Annalisa.; De Giuseppe, Tonia.; Corona, Felice | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
IMPROVING WELL-BEING. THE VALUE OF FLIPPED INCLUSION MODEL.. In: International Euroasia Congress on Scientifıc Researches and Recent Trends-X Pag.194-194 ISBN:978-625-6404-90-8 | |
International Euroasia Congress on Scientifıc Researches and Recent Trends-X Baku, Azerbaijan February 16-17, 2023 | |
Ianniello, A.; De Giuseppe, Tonia.; Corona, Felice. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
BYOD MUSEUM: ENHANCING CULTURAL HERITAGE WITH AUGMENTED REALITYBYOD MUSEUM: ENHANCING CULTURAL HERITAGE WITH AUGMENTED REALITY Giornale Italiano di Educazione alla Salute, Sport e Didattica Inclusiva. Pag.1-11 | |
Schiavo, Fabrizio; Chiusaroli, Diletta; DI DOMENICO, Monica; Ianniello, Annalisa; Caldarelli, Aldo; DI TORE, PIO ALFREDO | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Investigating Subjective Well-being. A Quantitative Study on Special Education Teachers’ Life Satisfaction ADVANCES IN SOCIAL SCIENCES RESEARCH JOURNAL. Vol. 10. Pag.1-17 ISSN:2055-0286. | |
Ianniello, A; Corona, F | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14738/assrj.101.13837 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Byod Museum: Enhancing Cultural Heritage with Augmented Reality GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 2. Pag.1-11 ISSN:2532-3296. | |
Schiavo, Fabrizio; Chiusaroli, Diletta; Di Domenico, Monica; Ianniello, Annalisa; Caldarelli, Aldo; DI TORE, PIO ALFREDO | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i2.888 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Exploring Pre-Service Teachers' Personal Epistemologies about Flipped Inclusion Model: A Quantitative Research Study GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 2. Pag.1-18 ISSN:2532-3296. | |
Ianniello, Annalisa; Musleh Alodat, Ali; DE GIUSEPPE, Tonia; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v7i2.878 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Esplorare le Epistemologie Personali degli Insegnanti Pre-service in relazione almodello Flipped Inclusion. Uno Studio di Ricerca Quantitativo. In: Research on Educational Neuroscience 2023 Roma Edizioni Universitarie Romane Pag.167-171 ISBN:978-88-6022-471-2 | |
Research on Educational Neuroscience Roma (Italy) 12 - 13 May 2023 | |
Ianniello, Annalisa; Musleh Alodat, Ali; DE GIUSEPPE, Tonia; Corona, Felice | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Beyond the Learning Poverty and Labels. A Theoretical Study for Inclusive Education.. In Podovšovnik, E., De Giuseppe, T., Corona, F. Establishing Digital Competencies in the Pursuit of Online Learning. Pag.1-15 Pennsylvania, USA IGI GLOBAL. ISBN:9781668470107 | |
Ianniello, A.; Giuseppe, De; Corona, F. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
A Bivariate Analysis of Teachers’ Well-Being and Personal Values for Inclusive Education. In IGI GLOBAL Establishing Digital Competencies in the Pursuit of Online Learning. Pag.1-13 Pennsylvania, Stati Uniti IGI GLOBAL. ISBN:9781668470107 | |
Ianniello, A.; Alodat, A. M.; Corona, F. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Monografia o trattato scientifico | |
Deaf Society. Values Pedagogy and Well-being.. Roma Aracne ISBN:979-12-218-0517-8 | |
Ianniello, Annalisa | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Abstract in Atti di convegno | |
PEDAGOGY OF VALUES: WELL-BEING AND INCLUSION. In: INTERNATIONAL ISTANBUL MODERN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS–IV Pag.351-351 ISBN:978-625-6404-15-1 | |
INTERNATIONAL ISTANBUL MODERN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS–IV Istanbul 16-17-18 Dicembre 2022 | |
Corona, F; De Giuseppe, T; Ianniello, A | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Abstract in Atti di convegno | |
THE VALUE OF THE TEACHER'S VALUES: INCLUSIVE DIDACTICS AND QUALITY OF LIFE. In: 3RD INTERNATIONAL ANATOLIAN CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH Kayseri, Türkiye Dr. Ethem İlhan ŞAHİN and Dr. Mustafa Latif EMEK Pag.633-633 ISBN:978-625-8254-10-5 | |
3RD INTERNATIONAL ANATOLIAN CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH Kayseri - Türkiye 27-28-29 Dicembre 2022 | |
Corona, F; De Giuseppe, T; Ianniello, A | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Value and Intercultural Skills in the Flipped Inclusion Model INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 13. Pag.1-12 ISSN:1947-3494. | |
Ianniello, Annalisa; DE GIUSEPPE, Tonia; Podovšovnik., Eva; Piermalese., Valentina; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.308301 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
246158Eco-Pedagogy and Media Sustainability Values of the Flipped Inclusion Model in the Anthropocene Era
2022 | |
Articolo in rivista | |
Eco-Pedagogy and Media Sustainability Values of the Flipped Inclusion Model in the Anthropocene Era INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 13. Pag.1-18 ISSN:1947-3494. | |
Ianniello, Annalisa; DE GIUSEPPE, Tonia; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309711 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
The New Construct of Well-Being in the Sars-Cov19 Era and GovernancePolicies Between System Dimensions in the Flipped Inclusion Model INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 12. Pag.1-19 ISSN:1947-3494. | |
De Giuseppe, T; Ianniello, A; Barra, V; Corona, F. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.2021100101 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Towards Inclusive Education. A Correlational Study on a Sample of Italian Pre-Service Teachers’ Personal Values and Attitudes. GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-20 ISSN:2532-3296. | |
Ianniello, Annalisa; Musleh Alodat, Ali; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i4s.901 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Monografia o trattato scientifico | |
Pedagogia dei Valori e Didattica del Benessere. Roma Aracne ISBN:979-12-218-0110-1 | |
Ianniello, A | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Flipped Inclusion, tra Complessità pandemiche ed ecosostenibilità didattica FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 2. Pag.122-137 ISSN:1973-4778. | |
DE GIUSEPPE, Tonia; Podovšovnik, Eva; Annarumma, Maria; Ianniello, Annalisa; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/-fei-XIX-02-21_12 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Il modello Flipped Inclusion, tra postmodernità e valorialità prosociali in PEDAGOGIA, DIDATTICA E FUTURO. In Felice Corona - Annalisa Ianniello - Tonia De Giuseppe PEDAGOGIA, DIDATTICA E FUTURO Studi in onore di Michele Corsi Pag.335-344 Lecce Pensa MultiMedia. ISBN:978‐88‐6760‐837‐9 ISSN:2421-1133. | |
Corona, Felice; Ianniello, Annalisa; DE GIUSEPPE, Tonia | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
The Transformativity of the Flipped Inclusion Model, between Anthropocentric Ergonomics of Social Capital, and Ecological-Systemic Empowerment INFORMATION. Vol. 11. Pag.1-35 ISSN:2078-2489. | |
DE GIUSEPPE, Tonia; Ianniello, Annalisa; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/info11080398 Codice identificativo ISI: WOS:000577925900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85090406505 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
The socio-psycho-educational model flipped inclusion, between circular complementarity and dichotomous processes. In: 11th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2020 Orlando, Florida, USA Callaos N, Hashimoto S, Lace N, Leybourne B, Poszytek P. Vol.II, Pag.140-142 ISBN:978-1-950492-32-9 | |
11th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2020 Orlando, Florida, USA March 10-13, 2020 | |
De Giuseppe, T.; Ianniello, A.; Corona, F. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85086456689 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
The multidimensionality of the flipped inclusion model between transdisciplinary educational transpositionsand interdisciplinary educational paths. In: Proceedings of The 11th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics (IMCIC 2020) Orlando, Florida, USA Callaos N, Hashimoto S, Lace N, Leybourne B, Poszytek P. Vol.II, Pag.201-205 ISBN:978-1-950492-32-9 | |
11th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2020 Orlando, Florida, USA March 10-13, 2020 | |
De Giuseppe, T.; Ianniello, A.; Corona, F. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85086456303 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Flipped Inclusion: An Anthropocentric Ergonomic Model in INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS NEW PERSPECTIVES IN SCIENCE EDUCATION 9th Edition. In: Flipped Inclusion: An Anthropocentric Ergonomic Model in 9th Edition of the International Conference New Perspectives in Science Education Bologna FILODIRITTO PUBLISHER Pag.147-151 ISBN:9788885813908; ISSN 2384-9509 | |
9th Edition of the International Conference New Perspectives in Science Education Florence (Italy) 19 - 20 March 2020 | |
Corona, Felice; Ianniello, Annalisa; DE GIUSEPPE, Tonia | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The Flipped Inclusion Model: Eco-Sustainable and Inclusive Accessibility in the Era Covid-19. In: Agrati L.S. et al. (eds) Bridges and Mediation in Higher Distance Education. HELMeTO 2020. Communications in Computer and Information Science, vol 1344. Springer, Cham.. In Tonia De Giuseppe, Ianniello Annalisa, Corona Felice Bridges and Mediation in Higher Distance Education Pag.337-351 Switzerland Springer Nature. ISBN:978-3-030-67434-2 | |
DE GIUSEPPE, Tonia; Ianniello, Annalisa; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-67435-9_26 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85101541819 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The Educational Research Flipped Inclusion Between Social Metamorphosis and Technocratic Hybridizations. In De Giuseppe Tonia; Ianniello Annalisa; Podovšovnik Eva; Corona Felice Examining the Roles of Teachers and Students in Mastering New Technologies Pag.27-57 Pennsylvania (USA) IGI GLOBAL. ISBN:9781799821045; 9781799821069 ISSN:2326-8905. | |
De Giuseppe, Tonia; Ianniello, Annalisa; Podovšovnik, Eva; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-7998-2104-5.ch002 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85101526583 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Analisi della Computer Science e teoria computazionale. In Tonia De Giuseppe Flipped Inclusion.. Computational Thinking e fenomenologie trasformative nella Società Della Conoscenza Pag.35-39 Avellino Il Papavero. ISBN:978-88-3294-026-8 | |
Ianniello, A | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Computer Science analysis and computations. In Tonia De Giuseppe Flipped Inclusion. Computational Thinking e Transformative Phenomenologies in the Knowledge Society Pag.29-33 Avellino Il Papavero. ISBN:978-88-3294-066-4 | |
Ianniello, A | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Flipped Inclusion: between Europe plans and complex blended learning in the knowledge economy INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION SYSTEMS AND CHANGE MANAGEMENT. Vol. 11. Pag.310-323 ISSN:1479-3121. | |
De Giuseppe, T.; Ianniello, A; Corona, F. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJISCM.2019.107521 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085936767 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Flipped Inclusion, Between Didactic Research and University Teaching for Lifelong Learning. In: Proceedings of International Conference on Digital Pedagogies (ICDP) 2019 ELSEVIER Pag.1-8 | |
International Conference on Digital Pedagogies (ICDP) 2019 New Delhi - India April 1-3 - 2019 | |
De Giuseppe, Tonia; Ianniello, Annalisa; Corona, Felice | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |