Michele Domenico Todino | Publications
Michele Domenico Todino Publications
2022 | |
Abstract in Atti di convegno | |
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple. In: La lettura ad alta voce condivisa Perugia Morlacchi editore Pag.155-156 ISBN:978-88-9392-405-4 | |
La lettura ad alta voce. Shared Reading Aloud Perugia 1-2 dicembre 2022 | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Ripensare le visite didattiche dopo la pandemia STUDI SULLA FORMAZIONE. Pag.33-39 ISSN:2036-6981. | |
DE SIMONE, Giuseppe; Todino, Michele Domenico | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/ssf-13978 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
237258Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità
2022 | |
Articolo in rivista | |
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità MEDIA EDUCATION. Vol. 13. Pag.109-120 ISSN:2038-3002. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/me-12662 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
An-Edugame-as-a-Didactic-Tool-for-the-Development-of-Executive-Functions INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.14-25 ISSN:1947-3494. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309713 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Mobile Learning and Artificial Intelligence to improve teaching-learning process in ICT global market age STUDI SULLA FORMAZIONE. Vol. 25. Pag.233-249 ISSN:2036-6981. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; DE SIMONE, Giuseppe; Kidiamboko, Simon | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/ssf-13809 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
257233MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
2022 | |
Articolo in rivista | |
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Lecce, Amelia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 2. Pag.1-4 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 6. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i3.736 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
230098EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM
2022 | |
Articolo in rivista | |
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 1. Pag.1-10 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-13 ISSN:1947-3494. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309712 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-14 ISSN:2532-3296. | |
DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources. In: International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online Springer Nature Switzerland Pag.233-247 | |
HELMeTO 2021 Pisa 9 settembre | |
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85126360501 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
The process of determining an educational research in thetechnological field understood as a complex and adaptivesystem: D-BOX as a case study. In: Proccedings of the Third Workshop on Technology Enhanced Learning Environments for Blended Education, June 10–11, 2022, Foggia, Italy Pag.1-10 | |
Proccedings of the Third Workshop on Technology Enhanced Learning Environments for Blended Education, June 10–11, 2022, Foggia, Italy Foggia June 10–11, 2022 | |
Todino, M. D.; Caldarelli, Aldo.; Campitiello, Lucia.; Di Fuccio, Raffaele.; Di Tore, Stefano.; Toto, Antonia Giusi. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85142415982 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy. In Corsi Michele; Capellini Simone Aparecida; Giaconi Catia Pedagogie e Didattiche Speciali : riflessioni e pratiche per una scuola innovativa e una formazione inclusiva Pag.313-325 | |
DI TORE, Stefano; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Beatini, Veronica; Aparecida Capellini, Simone | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS. In Ubiquità Presenza Distanza - Metodologie didattiche, Tecnologie e Inclusione nell’era post-Covid. Edizioni Universitarie Romane: Roma. Pag.1-7 ISBN:978-88-6022-428-6 | |
Campitiello, Lucia; Viola, Ilaria; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot,. In INCLUSIVE SCIENCE EDUCATION AND ROBOTICS STUDIES AND EXPERIENCES Pag.103-117 | |
Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |