Pubblicazioni

Laura GIRELLI Pubblicazioni


2018
Articolo in rivista
Immigrant background and gender differences in primary students' motivations toward studying
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. Vol. 111 (5). Pag.603-611
ISSN:0022-0671.
Alivernini, Fabio; Manganelli, Sara; Cavicchiolo, Elisa; Girelli, Laura; Biasi, Valeria; Lucidi, Fabio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/00220671.2017.1349073
Codice identificativo ISI: WOS:000435709200010
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85026241425
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Inclusione e atteggiamenti dei docenti verso gli studenti con disturbo dello spettro autistico: suggestioni da uno studio pilota
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. XVI – 1 – 2018. Pag.177-188
ISSN:1973-4778.
Aiello, Paola; Di Gennaro, Diana Carmela; Girelli, Laura; Olley, John Gregory
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Coping with the first exams: Motivation, autonomy support and perceived control predict the performance of first-year university students
JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES. Vol. 2018. Pag.165-185
ISSN:2037-7932.
Girelli, L.; Alivernini, F.; Salvatore, S.; Cozzolino, M.; Sibilio, M.; Lucidi, F.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7358/ecps-2018-018-gire
Codice identificativo ISI: WOS:000455211900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85058652573
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Formazione docente e non linearità: prospettive semplesse
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 2. Pag.20-38
ISSN:2038-9442.
Zollo, Iolanda; Di Gennaro, Diana Carmela; Girelli, Laura; Sibilio, Maurizio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Active lifestyles in older adults: An integrated predictive model of physical activity and exercise
ONCOTARGET. Vol. 9. Pag.25402-25413
ISSN:1949-2553.
Galli, F.; Chirico, A.; Mallia, L.; Girelli, L.; De Laurentiis, M.; Lucidi, F.; Giordano, A.; Botti, G.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.18632/oncotarget.25352
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85047384730
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Autonomy supportive contexts, autonomous motivation and self-efficacy predict academic adjustment of first-year university students
FRONTIERS IN EDUCATION. Pag.1-20
ISSN:2504-284X.
Girelli, Laura; Alivernini, Fabio; Lucidi, Fabio; Cozzolino, Mauro; Savarese, Giulia; Sibilio, Maurizio; Salvatore, Sergio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): doi: 10.3389/feduc.2018.00095
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85058633301
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)