Publications

Maria Giovanna CONFETTO Publications


2024
Contributo in Atti di convegno
Assessing the impact of Digital Sustainability on Inclusive Economic Growth: a comprehensive review.
In: Annual International Scientific Conference Financial and Monetary Economics Pag.1-1
12th Annual International Scientific Conference Financial and Monetary Economics (FME)
“Victor Slăvescu” Centre for Financial and Monetary Research, Romanian Academy, Bucharest, Romania 29 Novembre 2024
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Open innovation and big data analytics technologies: examining new trends in the labour market.
In: International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy (CIDE) Pag.1-1
The 3rd International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy
Ploiești, Romania 14-15 Novembre 2024
Confetto, Maria Giovanna; Palazzo, Maria
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Balancing technological advancements with individual rights: ethical issues in managing digital data and algorithmic systems.
In: International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy Pag.1-2
3rd International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy (CIDE)
Ploiești, Romania 14-15 Novembre 2024
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Digital free tourism: un’indagine esplorativa sul desiderio di disconnessione in vacanza. Opportunità per il settore dell’hospitality.
In: Proceedings. XX SIM Conference Società Italiana Marketing Pag.1-20
ISBN:978-88-947829-0-5
Marketing per il benessere, la salute e la cura
Università Degli Studi di Firenze 20-21 Ottobre 2023
Normando, Mara; D'Auria, Valentina; Confetto, Maria Giovanna; Addeo, Felice
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Brand activism e Generazione Z: social media content per l’advocacy della sostenibilità.
In: Proceedings. XIX SIM Conference Società Italiana Marketing Pag.1-12
ISBN:9788894391862
NEXT GENERATION MARKETING. People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing
Università Degli Studi di Salerno 20-21 Ottobre 2022
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia; Addeo, Felice; Normando, Mara
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Strategie di personal branding per la valorizzazione del capitale umano e sociale. I casi studio: Studio Legale Bressan, Savino Solution, Concilia Lex..
In: Proceedings XVII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing Società Italiana Marketing Pag.1-20
ISBN:978-88-943918-4-8
Il Marketing per una società migliore
LIUC - Università Cattaneo di Castellanza, Varese 28-30/10/2020
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia; D'Avino, Ilaria; Del Vecchio Antonio,
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
“Sustainability-content SEO”: sviluppo di un algoritmo semantico per migliorare la veicolazione web dei contenuti digitali di sostenibilità.
In: Proceedings XVII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing Società Italiana Marketing Pag.1-20
ISBN:9788894391848
Il Marketing per una società migliore
LIUC - Università Cattaneo di Castellanza, Varese 28-30/10/2020
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
CSR communication in Asian context. An empirical analysis through the lens of the National Business Systems.
In: Referred Electronic Conference Proceedings of Sinergie - Sima Management Conference Management and sustainability: Creating shared value in the digital era. Extended Abstract Fondazione CUEIM Pag.41-45
ISBN:9788894393712
Sinergie-SIMA 2019 Conference "Management and sustainability: Creating shared value in the digital era"
Roma 21-22 Giugno 2019
Conte, F.; Covucci, C.; Vollero, A.; Siano, A.; Confetto, M. G.
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2019
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
La sostenibilità nel marketing: una tassonomia di topics per i contenuti digitali.
In: Marketing 4.0: Le sfide della multicanalità. Atti del Convegno Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788894391831
Marketing 4.0: Le sfide della multicanalità
Piacenza 24-25 Ottobre 2019
Confetto, M. G.; Covucci, C.
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Tetra Pak Italy’s Ingredient Branding: an exploratory case of strategic communication.
In: XXIII Sinergie annual Congress Pag.1-22
Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Confetto, Maria Giovanna; Jillian, Farquhar
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Il processo di management della comunicazione d'impresa: tra comunicazione strategica e strategia di comunicazione.
In: XXIII Sinergie annual Congress Milano Pag.1-24
XXIII Sinergie annual Congress
IULM University, Milano 10-11 Novembre 2011
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna
Show it in Product Database (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
“Tetra Pak Italy: key factors of success and positive effects of ingredient branding".
In: Proceedings Pag.407-414
2nd Annual EuroMed Conference
University of Salerno, Salerno, Italy October 26-28 2009
Confetto, Maria Giovanna; Siano, Alfonso; Palazzo, M.
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100028
Show it in Product Database (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
Integrated Corporate Communication: Physical Metaphors for Decision Making.
In: Proceedings of the Conference on Corporate Communication 2009 Pag.274-286
Conference on Corporate Communication 2009
Wroxton College, Wroxton, UK June 5-8, 2009
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino
Show it in Product Database (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
“Developing destination competitiveness and cultural tourism products: a value system model approach”.
In: Proceedings Pag.1-24 PDF
2nd Annual EuroMed Conference
University of Salerno, Salerno, Italy October 26-28 2009
Confetto, Maria Giovanna; Siglioccolo, Mario; Tuccillo, Carmela
Show it in Product Database (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
“The social dimension of buying: Opportunities resulting from new retailing forms".
In: 2nd Annual Euromed Conference Euromed Pag.1-19 PDF
2nd Annual Euromed Conference
University of Salerno October 26-28th, 2009
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vignali, G; Basile, Gianpaolo
Digital Object Identifier (DOI): 10.3292/EUROMED2009
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100114
Show it in Product Database (IRIS)
2008
Contributo in Atti di convegno
"Governance-Struttura-Sistema: un modello di management della comunicazione per il marketing territoriale".
In: 7th International Congress Marketing TrendsVol.VII, Pag.1-38
VII INTERNATIONAL CONGRESS “MARKETING TRENDS”
Venezia 17-19/01/2008
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino
Show it in Product Database (IRIS)