Pubblicazioni

Agostino VOLLERO Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
Teaching loss of brand control to engineering entrepreneurship students through analogical mapping
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION. Vol. 22, n.1. 100899. Pag.1-12
ISSN:1472-8117.
Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra; Conte, Francesca; Vollero, Agostino
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178188752
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Intelligent packaging in the transition from linear to circular economy: Driving research in practice
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION. Vol. 388. Pag.1-13
ISSN:0959-6526.
Palazzo, M.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jclepro.2023.135984
Codice identificativo ISI: WOS:000990550100001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146099045
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Developing dynamic capabilities for the circular economy in the textile and clothing industry in Italy: A natural-resource-based view
BUSINESS STRATEGY AND THE ENVIRONMENT. Vol. 32(7). Pag.4798-4820
ISSN:0964-4733.
Coppola, C.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/bse.3394
Codice identificativo ISI: WOS:000937506200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85148616201
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
CSR signaling in controversial and noncontroversial industries: CSR policies, governance structures, and transparency tools
EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL. Pag.274-281
ISSN:0263-2373.
Conte, F.; Sardanelli, D.; Vollero, A.; Siano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.emj.2021.12.003
Codice identificativo ISI: WOS:000982108900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85122635329
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Ex ante assessment of sustainable marketing investments
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-17
ISSN:2662-3323.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00052-1
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Measuring and evaluating CSR information and involvement strategies on corporate Facebook pages
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-29
ISSN:2662-3323.
Amabile, Sara; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00053-0
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Accessibility and social inclusion: an empirical investigation on the adoption of World Wide Web Consortium guidelines on corporate websites
SINERGIE. Vol. 40. Pag.89-107
ISSN:0393-5108.
Conte, Francesca; Coppola, Carla; Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s118.2022.05
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140394181
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Redefining brand hijacking from a non-collaborative brand co-creation perspective
THE JOURNAL OF PRODUCT & BRAND MANAGEMENT. Vol. 31(1). Pag.110-126
ISSN:1061-0421.
Siano, A.; Confetto, M. G.; Vollero, A.; Covucci, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/JPBM-03-2020-2780
Codice identificativo ISI: WOS:000652650500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85106335526
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Convergence or divergence? A comparative analysis of CSR communication by leading firms in Asia, Europe, and North America
PUBLIC RELATIONS REVIEW. Vol. 48. Pag.102142-102153
ISSN:0363-8111.
Vollero, A.; Yin, J.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.pubrev.2021.102142
Codice identificativo ISI: WOS:000768249900003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85121616540
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
From brand control to brand co-creation: An integrated framework of brand paradigms and emerging brand perspectives
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 152. Pag.372-386
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2022.08.001
Codice identificativo ISI: WOS:000861032500010
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85135701063
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
A systematic literature review of food sustainable supply chain management (FSSCM): building blocks and research trends
THE TQM JOURNAL. Vol. 34 (7). Pag.54-72
ISSN:1754-2731.
Palazzo, M.; Vollero, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/TQM-10-2021-0300
Codice identificativo ISI: WOS:000728128700001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85120506419
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Exploring the role of the Amazon effect on customer expectations: An analysis of user-generated content in consumer electronics retailing
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR. Pag.1-12
ISSN:1472-0817.
Vollero, A.; Sardanelli, D.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/cb.1969
Codice identificativo ISI: WOS:000667969600001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85108978849
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Data-driven talent management: quali prospettive di sviluppo in Italia?
MARK UP. Pag.1-4
ISSN:1122-8873.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Sardanelli, Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
From fragmentation to collaboration in tourism promotion: an analysis of the adoption of IMC in the Amalfi coast
CURRENT ISSUES IN TOURISM. Vol. 24. Pag.567-589
ISSN:1368-3500.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13683500.2020.1782856
Codice identificativo ISI: WOS:000547312200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087382790
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Consumer upcycling as emancipated self-production: Understanding motivations and identifying upcycler types
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION. Vol. 285. Pag.124824-124824
ISSN:0959-6526.
Coppola, Carla; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.124812
Codice identificativo ISI: WOS:000611931200016
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85095809880
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
CSR signals: exploring their use in controversial industries
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2021. Pag.249-266
ISSN:2662-3323.
Sardanelli, Domenico; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-021-00030-z
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Company’s Risk/Reward Profile in the Sustainable Economy: What Role Can Marketing Play?
MICRO & MACRO MARKETING. Vol. 1. Pag.43-67
ISSN:1121-4228.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Sardanelli, Domenico
Digital Object Identifier (DOI): 10.1431/100336
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117801905
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Urban and rural destinations on Instagram: exploring the influencers’ role in #sustainabletourism
LAND USE POLICY. Vol. 100. Pag.104915-104915
ISSN:0264-8377.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.landusepol.2020.104915
Codice identificativo ISI: WOS:000598930300017
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087951332
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Come i CEOs rispondono alla crisi: un’analisi comparativa delle strategie retoriche durante la pandemia da Coronavirus
CORPORATE GOVERNANCE AND RESEARCH & DEVELOPMENT STUDIES. Vol. 1. Pag.65-83
ISSN:2704-8462.
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Hoftsede's cultural dimensions and corporate social responsibility in online communication: Are they independent constructs?
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (1). Pag.53-64
ISSN:1535-3958.
Vollero, A.; Siano, A.; Palazzo, M.; Amabile, S.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1773
Codice identificativo ISI: WOS:000506276500006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85066015311
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Self-production in an upcycling online community: shared knowledge, collaborative ideas and creation of value.
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2. Pag.231-248
ISSN:2662-3323.
Coppola, C.; Vollero, A.; Conte, F.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-020-00010-9
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
From CSR to CSI: analysing consumers' hostile responses to branding initiatives in social media-scape
QUALITATIVE MARKET RESEARCH JOURNAL. Vol. 23 (2). Pag.1-12
ISSN:1352-2752.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000512731800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85079727040
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Corporate social responsibility penetration, explicitness, and symbolic communication practices in Asia: A national business system exploration of leading firms in sustainability
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (3). Pag.1425-1435
ISSN:1535-3958.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1895
Codice identificativo ISI: WOS:000505764200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85078638755
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
From strategic corporate social responsibility to value creation: an analysis of corporate website communication in the banking sector
INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING. Vol. 38 (7). Pag.1529-1552
ISSN:0265-2323.
Palazzo, M.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/IJBM-04-2020-0168
Codice identificativo ISI: WOS:000583577700006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85090458658
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Corporate social responsibility information and involvement strategies in controversial industries
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Pag.141-151
ISSN:1535-3958.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Covucci, Claudia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1666
Codice identificativo ISI: WOS:000456311400012
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052388385
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
A Systems Perspective for Conceptualizing Sustainability in Long-lived Family Businesses. Research Proposals on Risk Taking and Innovativeness
SYSTEMS RESEARCH AND BEHAVIORAL SCIENCE. Vol. 36. Pag.111-127
ISSN:1092-7026.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Della Volpe, Maddalena
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/sres.2548
Codice identificativo ISI: WOS:000454783100008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052400453
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Evaluating Constitutive Dimensions of CSR E-Communication: A Comparison between ‘Business-To-Business’ and ‘Close-To-Market’ Companies
JOURNAL OF BUSINESS-TO-BUSINESS MARKETING. Vol. 26 (3/4). Pag.341-355
ISSN:1051-712X.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Foroudi, Pantea; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/1051712X.2019.1611087
Codice identificativo ISI: WOS:000503025200008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85065545099
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Lowering the pirate flag: a TPB study of the factors influencing the intention to pay for movie streaming services
ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH. Vol. 19. Pag.549-574
ISSN:1389-5753.
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Bottoni, Gianmaria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10660-019-09346-7
Codice identificativo ISI: WOS:000482479500005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85064452007
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
IMC in digitally-empowering contexts: the emerging role of negotiated brands
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING. Vol. 38 (3). Pag.428-449
ISSN:0265-0487.
Vollero, Agostino; Schultz, Don E.; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/02650487.2018.1535221
Codice identificativo ISI: WOS:000468606500006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85060160747
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
CEOs of dual marketers organizations: Communication and reputation management issues
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 3. Pag.21-39
ISSN:1826-7386.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The influence of community factors on the engagement of residents in place promotion. Empirical evidence from an Italian heritage site.
THE INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH. Vol. 20. Pag.88-99
ISSN:1099-2340.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Bottoni, Gianmaria; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/jtr.2164
Codice identificativo ISI: WOS:000419094400009
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85031918191
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The Role of Physical Metaphors for Decision-Making in Integrated Corporate Communication
THE BOTTOM LINE. Vol. 31 (1). Pag.42-55
ISSN:0888-045X.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; DELLA VOLPE, Maddalena; Confetto, Maria Giovanna; Foroudi, Pantea; Palazzo, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/BL-09-2017-0030
Codice identificativo ISI: WOS:000426785000003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85042906196
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Managing CSR communication: A study of legitimacy-seeking strategies adopted by service and product companies
THE TQM JOURNAL. Vol. 30. Pag.621-637
ISSN:1754-2731.
Vollero, A.; Palazzo, M.; Siano, A.; Sardanelli, D
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/TQM-11-2017-0131
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85047796762
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Designing a data visualization dashboard for managing the sustainability communication of healthcare organizations on Facebook
SUSTAINABILITY. Vol. 10. Pag.4447-4460
ISSN:2071-1050.
Conte, Francesca; Vitale, Pierluigi; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su10124447
Codice identificativo ISI: WOS:000455338100113
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85057299379
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
CEO communication: engagement, longevity and founder centrality. An exploratory study in Italy
CORPORATE COMMUNICATIONS. Vol. 22. Pag.273-291
ISSN:1356-3289.
Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/CCIJ-10-2015-0062
Codice identificativo ISI: WOS:000407391700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85027029079
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
More than words: Expanding the taxonomy of greenwashing after the Volkswagen scandal
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 71. Pag.27-37
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Amabile, Sara
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2016.11.002
Codice identificativo ISI: WOS:000389166300004
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84996479944
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Valutare e migliorare la comunicazione digitale per la sostenibilità: un modello operativo per i siti web
SINERGIE. Vol. 35. Pag.81-103
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Rethinking Bernstein communication wheel: A re-visitation of a communication tool
THE BOTTOM LINE. Vol. 30. Pag.186-194
ISSN:0888-045X.
Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/BL-08-2017-0018
Codice identificativo ISI: WOS:000415253000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85033718318
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Identifying new segments from a global branding perspective: a three-country study
JOURNAL OF MARKETING ANALYTICS. Vol. 4. Pag.159-171
ISSN:2050-3318.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1057/s41270-016-0009-8
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85031507563
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Exploring Curricular Internships in Italy: Towards Entrepreneurial Universities
INTERNATIONAL BUSINESS RESEARCH. Vol. 9(9). Pag.150-167
ISSN:1913-9004.
DELLA VOLPE, Maddalena; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Esposito, Francesca
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5539/ibr.v9n9p150
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Brand negotiation and brand management. An actor-network theory perspective
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 4. Pag.23-41
ISSN:1826-7386.
Vollero, Agostino; Dalli, Daniele; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2016-004003
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Communicating sustainability: An operational model for evaluating corporate websites
SUSTAINABILITY. Vol. 8. Pag.950-966
ISSN:2071-1050.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su8090950
Codice identificativo ISI: WOS:000385529400119
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84990978779
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Avoiding the greenwashing trap: between CSR communication and stakeholder engagement
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Vol. 10. Pag.120-140
ISSN:1740-8822.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Elving, Wim J. L.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJISD.2016.075542
Codice identificativo ISI: WOS:000437570700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84962097652
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Il coinvolgimento dei residenti nelle attività di promozione di un sito UNESCO (WHS). Un caso esplorativo sulla Costiera Amalfitana.
IL CAPITALE CULTURALE. Vol. 13. Pag.363-389
ISSN:2039-2362.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Golinelli, Claudia Maria; Conte, Francesca
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Sustainability, longevity and transgenerational value in family firms. The case of Amarelli
SINERGIE. Vol. 97. Pag.291-309
ISSN:0393-5108.
De Falco Esposito, Salvatore; Vollero, Agostino
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Solid Green and Greenwashing: When Is Communication Really Green?
MICRO & MACRO MARKETING. Vol. 3. Pag.463-486
ISSN:1121-4228.
Cuomo, Maria Teresa; Metallo, Gerardino; Tortora, Debora; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Kitchen, Philip J.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1431/81836
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Conceptualizing content marketing: a delphi approach
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 1. Pag.25-44
ISSN:1826-7386.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2015-001003
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Evaluation of the human resources relevance in organisations via knowledge technologies and semantic social network analysis
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. 9 (3). Pag.219-241
ISSN:1741-1009.
Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Piciocchi, Paolo; Ritrovato, Pierluigi; Toti, Daniele; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJKL.2014.068918
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84914118936
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 3. Pag.87-112
ISSN:1826-7386.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Addeo, Felice
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2014-003006
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Brand reputation online: tra consumer empowerment e reputational risk
FINANZA MARKETING E PRODUZIONE. Pag.32-62
ISSN:1593-2230.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Corporate communication management: A framework based on decision making with reference to communication resources
JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS. Pag.151-167
ISSN:1352-7266.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna; Siglioccolo, Mario
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13527266.2011.581301
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84879625263
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Il rischio greenwashing nella comunicazione per la sostenibilità: implicazioni manageriali
SINERGIE. Vol. 92. Pag.3-23
ISSN:0393-5108.
Vollero, Agostino
Digital Object Identifier (DOI): DOI 10.7433/s92.2013.02
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Il processo di management della corporate communication: un framework
SINERGIE. Vol. 88. Pag.73-92
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Un modello per il governo e la gestione della comunicazione pubblica
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n°33. Pag.31-65
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Carlo, Pacella; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Vertical branding e temporary store: opportunità di sviluppo e di internazionalizzazione per le imprese campane dell'abbigliamento
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n.32. Pag.399-411
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Exploring the role of online consumer empowerment in reputation building: research questions and hypotheses
JOURNAL OF BRAND MANAGEMENT. Vol. 19. Pag.57-71
ISSN:1350-231X.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.1057/bm.2011.23
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-80052736653
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
La Campagna Informativa nazionale D.P.A.- C.U.E.I.M
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n.33. Pag.69-109
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Carlo, Pacella; Confetto, Maria Giovanna; Clara, Bassano; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Modelli di sviluppo internazionale delle imprese italiane di successo
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n.32. Pag.201-224
ISSN:0393-5108.
Massaroni, E.; Siano, Alfonso; Festuccia, S.; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Communication approaches in knowledge development. Empirical evidence from an Italian industrial district
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES. Vol. Vol. 12, Issue 3. Pag.49-61
ISSN:1741-6264.
Siano, Alfonso; Basile, Gianpaolo; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Articolo in rivista
The role played by community in the relationship firm-customer: the online expert investment communities
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES. Vol. 14. Pag.534-547
ISSN:1741-6264.
Palazzo, Maria; Kaufmann, H. R.; Basile, G.; Vollero, Agostino
Digital Object Identifier (DOI): 10.5848/APBJ.2010.00088
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Towards the Integration between Corporate Community Relations and CSR Communication Strategies. The Enel Case Study
ESPERIENZE D'IMPRESA. Pag.61-75
ISSN:1971-5293.
Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Networks For Local Development: Planning a Local Festival (Cal-Iter) For the Avellino’s Cheese Industry
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 2. Pag.87-99
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino; Palazzo, M; Fumai, Carmine; Iodice, M.; Pietropaolo, I.; Florio, Domenico
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100188
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Communications, Cultural Trends and Competitive Advantage in BTOB Markets. A Survey on SMES in the Province of Avellino
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 2/2009. Pag.39-60
ISSN:1971-5293.
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Basile, Gianpaolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
“Communication Orientation and Knowledge Development: Empirical Evidence from an Italian Industrial District”
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES. Pag.1-12
ISSN:1741-6264.
Siano, Alfonso; G., Basile; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
Expert Investment Community: l'impatto del web 2.0 sulle relazioni con il contesto finanziario
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 1. Pag.111-126
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
"Il sovra-sistema della comunicazione e i rapporti col sistema d’impresa: il ruolo dei corporate communication consultants"
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 1. Pag.69-91
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Articolo in rivista
Il two-step flow nella comunicazione in rete: gli opinion leader on-line
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 2. Pag.49-68
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2004
Articolo in rivista
CRM e scelte di comunicazione d’impresa
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. S/3. Pag.53-88
ISSN:1971-5293.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)