Pubblicazioni

Agostino VOLLERO Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
Teaching loss of brand control to engineering entrepreneurship students through analogical mapping
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION. Vol. 22, n.1. 100899. Pag.1-12
ISSN:1472-8117.
Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra; Conte, Francesca; Vollero, Agostino
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178188752
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Intelligent packaging in the transition from linear to circular economy: Driving research in practice
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION. Vol. 388. Pag.1-13
ISSN:0959-6526.
Palazzo, M.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jclepro.2023.135984
Codice identificativo ISI: WOS:000990550100001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146099045
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
CSR signaling in controversial and noncontroversial industries: CSR policies, governance structures, and transparency tools
EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL. Pag.274-281
ISSN:0263-2373.
Conte, F.; Sardanelli, D.; Vollero, A.; Siano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.emj.2021.12.003
Codice identificativo ISI: WOS:000982108900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85122635329
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Developing dynamic capabilities for the circular economy in the textile and clothing industry in Italy: A natural-resource-based view
BUSINESS STRATEGY AND THE ENVIRONMENT. Vol. 32(7). Pag.4798-4820
ISSN:0964-4733.
Coppola, C.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/bse.3394
Codice identificativo ISI: WOS:000937506200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85148616201
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Rapporto Aree Interne Campania Focus Salerno.
In Lampugnale P., Leone S., Vollero A., G. Iovino, Cersosimo G., Sabato A., Orio A., Capone C., Della Mura M., Landolfi L., De Simone F. Rapporto Aree Interne Campania Focus Salerno Pag.1-50 Benevento Confindustria Campania.
ISBN:978-88-946808-4-3
Lampugnale, P.; Leone, S.; Vollero, A.; Iovino, G.; Cersosimo, G.; Sabato, A.; Orio, A.; Capone, C.; Della Mura, M.; Landolfi, L.; De Simone, F.; Bagnoli, D.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Redefining brand hijacking from a non-collaborative brand co-creation perspective
THE JOURNAL OF PRODUCT & BRAND MANAGEMENT. Vol. 31(1). Pag.110-126
ISSN:1061-0421.
Siano, A.; Confetto, M. G.; Vollero, A.; Covucci, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/JPBM-03-2020-2780
Codice identificativo ISI: WOS:000652650500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85106335526
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Accessibility and social inclusion: an empirical investigation on the adoption of World Wide Web Consortium guidelines on corporate websites
SINERGIE. Vol. 40. Pag.89-107
ISSN:0393-5108.
Conte, Francesca; Coppola, Carla; Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s118.2022.05
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140394181
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Ex ante assessment of sustainable marketing investments
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-17
ISSN:2662-3323.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00052-1
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Measuring and evaluating CSR information and involvement strategies on corporate Facebook pages
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-29
ISSN:2662-3323.
Amabile, Sara; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00053-0
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
From brand control to brand co-creation: An integrated framework of brand paradigms and emerging brand perspectives
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 152. Pag.372-386
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2022.08.001
Codice identificativo ISI: WOS:000861032500010
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85135701063
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Convergence or divergence? A comparative analysis of CSR communication by leading firms in Asia, Europe, and North America
PUBLIC RELATIONS REVIEW. Vol. 48. Pag.102142-102153
ISSN:0363-8111.
Vollero, A.; Yin, J.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.pubrev.2021.102142
Codice identificativo ISI: WOS:000768249900003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85121616540
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
A systematic literature review of food sustainable supply chain management (FSSCM): building blocks and research trends
THE TQM JOURNAL. Vol. 34 (7). Pag.54-72
ISSN:1754-2731.
Palazzo, M.; Vollero, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/TQM-10-2021-0300
Codice identificativo ISI: WOS:000728128700001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85120506419
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
The Illusion of Brand Control: An Integrative Review.
In: Advances in National Brand and Private Label Marketing - Ninth International Conference, 2022 Cham Springer Pag.98-105
ISBN:978-3-031-06580-4
Advances in National Brand and Private Label Marketing - Ninth International Conference, 2022
Barcelona, Spain 27-28 June 2022
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-06581-1_13
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85131926964
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Come supportare i manager nella comprensione del loss of brand control..
In: Electronic Conference Proceedings. Sinergie-SIMA 2022 Management Conference Società Italiana di Management Pag.577-587
ISBN:9788894713602
Boosting knowledge & trust for a sustainable business
Bocconi University of Milan (Italy) 30 June – 1 July 2022
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2022.01
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Sostenibilidad e inclusión: la diversidad como valor corporativo.
In M, della Volpe, & A, Jaramillo-Gutiérrez (Eds.) Educación digital, inclusión, emprendimiento Pag.261-280 Bogotá Penguin Random House.
ISBN:978-958-5165-22-9
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; DELLA VOLPE, Maddalena; Bertolini, Alessandra
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The impact of new brand co-creation perspectives on the Resource-Based Management model.
In Innovazione e management. Omaggio a Salvio Vicari Pag.469-479
ISBN:9788823851863
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Monografia o trattato scientifico
Greenwashing: Foundations and Emerging Research on Corporate Sustainability and Deceptive Communication. Emerald Publishing
ISBN:9781801179676
Vollero, Agostino
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85142363961
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
CSR signals: exploring their use in controversial industries
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2021. Pag.249-266
ISSN:2662-3323.
Sardanelli, Domenico; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-021-00030-z
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Consumer upcycling as emancipated self-production: Understanding motivations and identifying upcycler types
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION. Vol. 285. Pag.124824-124824
ISSN:0959-6526.
Coppola, Carla; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.124812
Codice identificativo ISI: WOS:000611931200016
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85095809880
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
From fragmentation to collaboration in tourism promotion: an analysis of the adoption of IMC in the Amalfi coast
CURRENT ISSUES IN TOURISM. Vol. 24. Pag.567-589
ISSN:1368-3500.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13683500.2020.1782856
Codice identificativo ISI: WOS:000547312200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087382790
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Urban and rural destinations on Instagram: exploring the influencers’ role in #sustainabletourism
LAND USE POLICY. Vol. 100. Pag.104915-104915
ISSN:0264-8377.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.landusepol.2020.104915
Codice identificativo ISI: WOS:000598930300017
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087951332
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Exploring the role of the Amazon effect on customer expectations: An analysis of user-generated content in consumer electronics retailing
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR. Pag.1-12
ISSN:1472-0817.
Vollero, A.; Sardanelli, D.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/cb.1969
Codice identificativo ISI: WOS:000667969600001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85108978849
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Company’s Risk/Reward Profile in the Sustainable Economy: What Role Can Marketing Play?
MICRO & MACRO MARKETING. Vol. 1. Pag.43-67
ISSN:1121-4228.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Sardanelli, Domenico
Digital Object Identifier (DOI): 10.1431/100336
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117801905
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Data-driven talent management: quali prospettive di sviluppo in Italia?
MARK UP. Pag.1-4
ISSN:1122-8873.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Sardanelli, Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Exploring the loss of brand control: an analogy- based approach..
In: Proceedings. XVIII SIM Conference. Società Italiana Marketing Pag.1-24
ISBN:9788894391862
Trasformazione digitale dei mercati: il Marketing nella creazione di valore per le imprese e la società
University of Ancona 14-15 ottobre 2021
Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
From brand control to brand co-creation: paradigm shift and emerging new brand perspectives..
In: Electronic Conference Proceedings. Sinergie-SIMA 2021. Sandro Castaldo - Arabella Mocciaro Li Destri - Lara Penco and Marta Ugolini Pag.327-332
ISBN:9788894393798
Leveraging intersections in management theory and practice.
University of Palermo 10-11 giugno
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Bertolini, Alessandra
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2021.01
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Social media and consumer power. Opportunities and challenges for digital marketing activities.
In Contemporary Issues in Digital Marketing Pag.105-115 London Routledge.
ISBN:9781003093909
Vollero, Agostino; Valentini, Chiara
Digital Object Identifier (DOI): 10.4324/9781003093909-13
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85152328350
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Come i CEOs rispondono alla crisi: un’analisi comparativa delle strategie retoriche durante la pandemia da Coronavirus
CORPORATE GOVERNANCE AND RESEARCH & DEVELOPMENT STUDIES. Vol. 1. Pag.65-83
ISSN:2704-8462.
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
From CSR to CSI: analysing consumers' hostile responses to branding initiatives in social media-scape
QUALITATIVE MARKET RESEARCH JOURNAL. Vol. 23 (2). Pag.1-12
ISSN:1352-2752.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000512731800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85079727040
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Corporate social responsibility penetration, explicitness, and symbolic communication practices in Asia: A national business system exploration of leading firms in sustainability
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (3). Pag.1425-1435
ISSN:1535-3958.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1895
Codice identificativo ISI: WOS:000505764200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85078638755
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Self-production in an upcycling online community: shared knowledge, collaborative ideas and creation of value.
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2. Pag.231-248
ISSN:2662-3323.
Coppola, C.; Vollero, A.; Conte, F.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-020-00010-9
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
From strategic corporate social responsibility to value creation: an analysis of corporate website communication in the banking sector
INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING. Vol. 38 (7). Pag.1529-1552
ISSN:0265-2323.
Palazzo, M.; Vollero, A.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/IJBM-04-2020-0168
Codice identificativo ISI: WOS:000583577700006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85090458658
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Hoftsede's cultural dimensions and corporate social responsibility in online communication: Are they independent constructs?
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (1). Pag.53-64
ISSN:1535-3958.
Vollero, A.; Siano, A.; Palazzo, M.; Amabile, S.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1773
Codice identificativo ISI: WOS:000506276500006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85066015311
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Amazon Effect? an Analysis of User-Generated Content on Consumer Electronics Retailers’ Facebook Pages.
In: Advances in Digital Marketing and eCommerce Springer Pag.188-193
ISBN:978-3-030-47594-9; 978-3-030-47595-6
First International Digital Marketing & eCommerce Conference - DMEC 2020
Barcelona June 25th-26th
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Sardanelli, Domenico
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-47595-6_23
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85125273088
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Data-driven talent management: quali prospettive di sviluppo in Italia?.
In: Sinergie-SIMA 2020 - Electronic Conference Proceeding Sinergie Pag.625-629
ISBN:97888943937-6-7
Sinergie-SIMA 2020 Conference - Grand challenges: companies and universities working for a better society
University of Pisa (Italy) 7-8 September 2020
Sardanelli, Domenico; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
L’impatto del Coronavirus sulla comunicazione aziendale: analisi delle lettere dei CEO agli azionisti.
In: Sinergie-SIMA 2020 - Electronic Conference Proceeding Sinergie Pag.619-623
ISBN:97888943937-6-7
Sinergie-SIMA 2020 Conference - Grand challenges: companies and universities working for a better society
University of Pisa (Italy) 7-8 September 2020
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Keeping products in use. Il product reuse nelle pratiche di consumo sostenibile.
In: Il Marketing per una società migliore. Proceedings SIM - Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788894391848
XVII SIM Conference - Il Marketing per una società migliore
LIUC - Università Cattaneo di Castellanza - Varese 29-30 ottobre 2020
Coppola, Carla; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
The Role of Igers inthe Territorial Dynamics of Sustainable Tourism-oriented Destinations.
In: NEW METROPOLITAN PERSPECTIVES Berlin Springer Vol.2, Pag.759-767
ISBN:978-3-030-48278-7
NEW METROPOLITAN PERSPECTIVES International Symposium – 4th edition
online May 27-30, 2020
Vitale, Pierluigi; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-48279-4_71
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091303588
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
From dual marketing to marketing 4.0. The role played by digital technology and the Internet.
In Palazzo M., Foroudi P., Siano A. Beyond Multi-channel Marketing. Critical issues in Dual Marketing Pag.141-161 Emerald Publishing Limited.
ISBN:9781838676865
Confetto, Maria Giovanna; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/978-1-83867-685-820201012
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85143962778
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
A Systems Perspective for Conceptualizing Sustainability in Long-lived Family Businesses. Research Proposals on Risk Taking and Innovativeness
SYSTEMS RESEARCH AND BEHAVIORAL SCIENCE. Vol. 36. Pag.111-127
ISSN:1092-7026.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Della Volpe, Maddalena
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/sres.2548
Codice identificativo ISI: WOS:000454783100008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052400453
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
IMC in digitally-empowering contexts: the emerging role of negotiated brands
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING. Vol. 38 (3). Pag.428-449
ISSN:0265-0487.
Vollero, Agostino; Schultz, Don E.; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/02650487.2018.1535221
Codice identificativo ISI: WOS:000468606500006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85060160747
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Lowering the pirate flag: a TPB study of the factors influencing the intention to pay for movie streaming services
ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH. Vol. 19. Pag.549-574
ISSN:1389-5753.
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Bottoni, Gianmaria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10660-019-09346-7
Codice identificativo ISI: WOS:000482479500005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85064452007
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Evaluating Constitutive Dimensions of CSR E-Communication: A Comparison between ‘Business-To-Business’ and ‘Close-To-Market’ Companies
JOURNAL OF BUSINESS-TO-BUSINESS MARKETING. Vol. 26 (3/4). Pag.341-355
ISSN:1051-712X.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Foroudi, Pantea; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/1051712X.2019.1611087
Codice identificativo ISI: WOS:000503025200008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85065545099
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Corporate social responsibility information and involvement strategies in controversial industries
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Pag.141-151
ISSN:1535-3958.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Covucci, Claudia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1666
Codice identificativo ISI: WOS:000456311400012
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052388385
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Institutionalization of CSR in controversial and non-controversial industries.
In: Referred Electronic Conference Proceeding Sinergie Pag.365-368
ISBN:97888943937-1-2
Sinergie-SIMA Conference 2019. Management and sustainability: Creating shared value in the digital era
Sapienza University, Rome (Italy) 20-21 June 2019
Sardanelli, D.; Conte, F.; Vollero, A.; Siano, A.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
CSR communication in Asian context. An empirical analysis through the lens of the National Business Systems.
In: Referred Electronic Conference Proceedings of Sinergie - Sima Management Conference Management and sustainability: Creating shared value in the digital era. Extended Abstract Fondazione CUEIM Pag.41-45
ISBN:9788894393712
Sinergie-SIMA 2019 Conference "Management and sustainability: Creating shared value in the digital era"
Roma 21-22 Giugno 2019
Conte, F.; Covucci, C.; Vollero, A.; Siano, A.; Confetto, M. G.
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2019
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Oltre la sostenibilità: un’indagine sul consumer upcycling.
In: Marketing 4.0: le sfide della multicanalità. Proceedings SIM - Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788894391831
XVI SIM Conference - Marketing 4.0: le sfide della multicanalità
Università Cattolica del Sacro Cuore - Piacenza 24-25 ottobre 2019
Coppola, Carla; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The influence of community factors on the engagement of residents in place promotion. Empirical evidence from an Italian heritage site.
THE INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH. Vol. 20. Pag.88-99
ISSN:1099-2340.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Bottoni, Gianmaria; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/jtr.2164
Codice identificativo ISI: WOS:000419094400009
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85031918191
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The Role of Physical Metaphors for Decision-Making in Integrated Corporate Communication
THE BOTTOM LINE. Vol. 31 (1). Pag.42-55
ISSN:0888-045X.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; DELLA VOLPE, Maddalena; Confetto, Maria Giovanna; Foroudi, Pantea; Palazzo, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/BL-09-2017-0030
Codice identificativo ISI: WOS:000426785000003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85042906196
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Managing CSR communication: A study of legitimacy-seeking strategies adopted by service and product companies
THE TQM JOURNAL. Vol. 30. Pag.621-637
ISSN:1754-2731.
Vollero, A.; Palazzo, M.; Siano, A.; Sardanelli, D
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/TQM-11-2017-0131
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85047796762
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
CEOs of dual marketers organizations: Communication and reputation management issues
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 3. Pag.21-39
ISSN:1826-7386.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Designing a data visualization dashboard for managing the sustainability communication of healthcare organizations on Facebook
SUSTAINABILITY. Vol. 10. Pag.4447-4460
ISSN:2071-1050.
Conte, Francesca; Vitale, Pierluigi; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su10124447
Codice identificativo ISI: WOS:000455338100113
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85057299379
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
“Amazon effect”: alcune evidenze empiriche negli UGC delle pagine Facebook delle catene di elettronica di consumo.
In: XV SIM Conference - I percorsi identitari nel Marketing Società Italiana Marketing Pag.1-7
ISBN:9788894391824
XV SIM Conference - I percorsi identitari nel Marketing
Università degli Studi di Bari “Aldo Moro”, Bari 18-19 ottobre 2018
Vollero, Agostino; Gaudio, EMILIA NUNZIA MARIA; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
Stakeholder engagement nelle pratiche di sostenibilità aziendale. Un’indagine empirica condotta attraverso i corporate website.
In: Sinergie-SIMA 2018 Conference Sinergie Pag.535-540
ISBN:9788894393729
Sinergie-SIMA 2018 Conference. Transformative business strategies and new patterns for value creation
Ca’ Foscari University, Venice Department of Management, Venice, Italy 14-15 June 2018
Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Covucci, Claudia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Applicazioni del modello OSEC.
In (a cura di) Siano, Conte. La sostenibilità viaggia nel web. Valutare e migliorare la comunicazione delle organizzazioni sostenibili nell'era digitale. Pag.128-176 Franco Angeli.
ISBN:9788891769176
Siano, A.; Conte, F.; Amabile, S.; Covucci, C.; della Volpe, M.; Piciocchi, P.; Sardarelli, D.; Vollero, A.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
How Leading Firms Pursue Legitimacy through CSR Communication? A Cross-Regional Analysis.
In Guclu Atinc Academy of Management Proceedings Pag.11206-11206 New York Academy of Management.
ISSN:0065-0668.
Vollero, Agostino; Yin, Juelin; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5465/AMBPP.2018.11206abstract
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Il modello OSEC per valutare e migliorare i siti web.
In (a cura di) Siano, Conte. La sostenibilità viaggia nel web. Valutare e migliorare la comunicazione delle organizzazioni sostenibili nell'era digitale Pag.71-127 Franco Angeli.
ISBN:9788891769176
Siano, A.; Conte, F.; Amabile, S.; Covucci, C.; Vollero, A.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
La comunicazione per la sostenibilità in ambiente digitale.
In In (a cura di) Siano, Conte. La sostenibilità viaggia nel web. Valutare e migliorare la comunicazione delle organizzazioni sostenibili nell'era digitale. Pag.28-70 Franco Angeli.
ISBN:9788891769176
Conte, F.; Amabile, S.; Confetto, M. G.; Della Volpe, M.; Palazzo, M.; Piciocchi, P.; Vollero, A.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Valutare e migliorare la comunicazione digitale per la sostenibilità: un modello operativo per i siti web
SINERGIE. Vol. 35. Pag.81-103
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Rethinking Bernstein communication wheel: A re-visitation of a communication tool
THE BOTTOM LINE. Vol. 30. Pag.186-194
ISSN:0888-045X.
Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Foroudi, Pantea; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/BL-08-2017-0018
Codice identificativo ISI: WOS:000415253000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85033718318
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
CEO communication: engagement, longevity and founder centrality. An exploratory study in Italy
CORPORATE COMMUNICATIONS. Vol. 22. Pag.273-291
ISSN:1356-3289.
Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/CCIJ-10-2015-0062
Codice identificativo ISI: WOS:000407391700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85027029079
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
More than words: Expanding the taxonomy of greenwashing after the Volkswagen scandal
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 71. Pag.27-37
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Amabile, Sara
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2016.11.002
Codice identificativo ISI: WOS:000389166300004
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84996479944
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
CSR communication in corporate websites and different types of organizational legitimacy. Some empirical evidence from a global perspective.
In: Sinergie - Sima 2017 Conference - Conference Proceedings CUEIM Comunicazione Pag.3-6
ISBN:97888907394-9-1
Sinergie - Sima 2017 Conference "Value co-creation: management challenges for business and society"
Napoli - University of Napoli Federico II (Italy) 15-16 June 2017
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Yin, Juelin
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
Communicating CSR for legitimacy: a comparison between service and product companies..
In: 20th Conference Excellence in Services International Conference - Conference Proceedings Pag.825-834
ISBN:9788890432774
20th Conference Excellence in Services International Conference
Verona September 7 and 8, 2017
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Sardanelli, Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
Stakeholder engagement and CSR communication strategies for corporate legitimacy. Insights from controversial industries websites.
In: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2017: CONFERENCE PROCEEDINGS Ljubljana Izdajatelj: Faculty of Social Sciences Pag.69-74
ISBN:978-961-235-838-9
The 4th International CSR Communication Conference
Austrian Academy of Sciences, Vienna, Austria 21-23 September 2017
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Sardanelli, Domenico
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
IMC and place tourism: toward a conceptual model.
In: 7th Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA) Conference Proceedings Aranzadi Pag.411-412
ISBN:9788491522270
The 7th Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA)
Lisbon 28-30 June 2017
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Kitchen, Philip James; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Avoiding the greenwashing trap: between CSR communication and stakeholder engagement
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Vol. 10. Pag.120-140
ISSN:1740-8822.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Elving, Wim J. L.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJISD.2016.075542
Codice identificativo ISI: WOS:000437570700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84962097652
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Il coinvolgimento dei residenti nelle attività di promozione di un sito UNESCO (WHS). Un caso esplorativo sulla Costiera Amalfitana.
IL CAPITALE CULTURALE. Vol. 13. Pag.363-389
ISSN:2039-2362.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Golinelli, Claudia Maria; Conte, Francesca
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Exploring Curricular Internships in Italy: Towards Entrepreneurial Universities
INTERNATIONAL BUSINESS RESEARCH. Vol. 9(9). Pag.150-167
ISSN:1913-9004.
DELLA VOLPE, Maddalena; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Esposito, Francesca
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5539/ibr.v9n9p150
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Communicating sustainability: An operational model for evaluating corporate websites
SUSTAINABILITY. Vol. 8. Pag.950-966
ISSN:2071-1050.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su8090950
Codice identificativo ISI: WOS:000385529400119
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84990978779
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Brand negotiation and brand management. An actor-network theory perspective
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 4. Pag.23-41
ISSN:1826-7386.
Vollero, Agostino; Dalli, Daniele; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2016-004003
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Identifying new segments from a global branding perspective: a three-country study
JOURNAL OF MARKETING ANALYTICS. Vol. 4. Pag.159-171
ISSN:2050-3318.
Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1057/s41270-016-0009-8
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85031507563
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Contributo in Atti di convegno
Valutare e migliorare la comunicazione digitale per la sostenibilità: un modello operativo per i siti web.
In: proceedings del XXVIII Convegno Annuale di Sinergie. Management in a digital world: decisions, production, communication Università di Udine Pag.395-412
ISBN:97888907394-6-0
Convegno Annuale di Sinergie. Management in a digital world: decisions, production, communication
Università di Udine 9-10 Giugno 2016
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.FP.2016.25
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Contributo in Atti di convegno
The impact of “social mediascape” on brand communication: CSR risks in tweetjacking.
In: Marketing & Retail nei mercati che cambiano Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:978-88-907662-6-8
Marketing & Retail nei mercati che cambiano
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale 20-21 Ottobre
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Balmer, John; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Contributo in Atti di convegno
Negotiating brands: opportunities and challenges.
In: proceeding del XXVIII Convegno Annuale di Sinergie - Management in a digital world: decisions, production, communication Università degli Studi di Udine Pag.143-145
ISBN:97888907394-7-7
XXVIII Convegno Annuale di Sinergie - Management in a digital world: decisions, production, communication
Università degli Studi di Udine 9-10 Giugno 2016
Siano, Alfonso; Dalli, Daniele; Vollero, Agostino
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2016.26
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Opinion Leaders Go Online: An Empirical Study on Interpersonal Influence on Purchase Intentions in E-Retailing.
In S. Dixit, A.M. Sinha Retailing Challenges and Opportunities in the Global Marketplace Pag.145-166 IGI Global.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Sardanelli, Domenico
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-4666-9921-2.ch008
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Solid Green and Greenwashing: When Is Communication Really Green?
MICRO & MACRO MARKETING. Vol. 3. Pag.463-486
ISSN:1121-4228.
Cuomo, Maria Teresa; Metallo, Gerardino; Tortora, Debora; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Kitchen, Philip J.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1431/81836
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Conceptualizing content marketing: a delphi approach
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 1. Pag.25-44
ISSN:1826-7386.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2015-001003
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Sustainability, longevity and transgenerational value in family firms. The case of Amarelli
SINERGIE. Vol. 97. Pag.291-309
ISSN:0393-5108.
De Falco Esposito, Salvatore; Vollero, Agostino
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
Il coinvolgimento dei residenti nelle attività di promozione di un sito Unesco (WHS). Il caso della Costiera Amalfitana.
In: proceedings del XXVII Convegno annuale di Sinergie - Heritage, management e impresa: quali sinergie? Università degli Studi del Molise Pag.235-250
ISBN:978-88-907394-5-3
XXVII Convegno annuale di Sinergie - Heritage, management e impresa: quali sinergie?
Università degli Studi del Molise 9-10 luglio 2015
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Golinelli, Claudia Maria; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
Understanding residents’ engagement in the promotion of a heritage site. Preliminary results from a survey on Amalfi Coast.
In: proceedings XII CONVEGNO SIM Università degli Studi di Torino Pag.1-5
ISBN:9788890766244
XII CONVEGNO SIM
Università degli Studi di Torino 22-23 Ottobre 2015
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Siglioccolo, Mario; Siano, Alfonso
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Developing a Framework for Measuring Effectiveness of Sustainability Communications through Corporate Websites.
In Procedia Manufacturing - 6th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2015) and the AffiliatedConferences Pag.3615-3620
ISBN:978-1-5108-1537-7
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; DELLA VOLPE, Maddalena; Palazzo, Maria; Conte, Francesca; DE LUCA, Danilo; Amabile, Sara
Codice identificativo ISI: WOS:000383740303100
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84990969918
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Monografia o trattato scientifico
Corporate Communication Management. Accrescere la reputazione per attrarre risorse. Torino Giappichelli
ISBN:978-88-348-5873-8
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Evaluation of the human resources relevance in organisations via knowledge technologies and semantic social network analysis
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. 9 (3). Pag.219-241
ISSN:1741-1009.
Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Piciocchi, Paolo; Ritrovato, Pierluigi; Toti, Daniele; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1504/IJKL.2014.068918
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84914118936
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 3. Pag.87-112
ISSN:1826-7386.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Addeo, Felice
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2014-003006
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Oltre il manufacturing: l’impresa diventa content provider?.
In: Atti del XXVI Convegno annuale di Sinergie, Università di Cassino e del Lazio Meridionale, 13-14 novembre 2014 Università di Cassino e del Lazio Meridionale Pag.551-560
ISBN:978-88-907394-4-6
XXVI Convegno annuale di Sinergie
Università di Cassino e del Lazio Meridionale 13-14 novembre 2014
Siano, Alfonso; Golinelli, Claudia; DELLA VOLPE, Maddalena; Vollero, Agostino; Conte, Francesca
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.2014.35
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Examining the significance of content marketing. New approach in digital marketing or management fashion?.
In: Dialogic communication: beyond control toward co-construction EDUCatt Pag.92-94
XIX Corporate and Marketing Communications Conference (CMC Conference)
Milano 3-4 April 2014
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
The access rights to communication resources in the smart local service system: First insights.
In: AHFE Conference Edited Books L. Freund and W. Cellary Pag.527-536
ISBN:9781495120916
5th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics
Cracovia 19-23 July
Golinelli, Gaetano Maria; Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale.
In: Proceedings SIM 2014 - XI Convegno “Food marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca” Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788890766220
XI Convegno annuale della Società Italiana di Marketing
Modena 18-19 Settembre 2014
Vollero, Agostino; Addeo, Felice; Siano, Alfonso; Cervasio, Raffaella
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Processo di management della comunicazione: un modello per le organizzazioni sostenibili.
In A. Siano Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.83-108 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Sostenibilità, stakeholder engagement e capitale reputazionale.
In Siano A. Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.15-59 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Comunicazione delle organizzazioni sostenibili: alcunequestioni di fondo.
In Siano A. Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.61-81 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Principi e strumenti di management della comunicazione per la sostenibilità.
In A. Siano Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.109-143 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Corporate communication management: A framework based on decision making with reference to communication resources
JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS. Pag.151-167
ISSN:1352-7266.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna; Siglioccolo, Mario
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13527266.2011.581301
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84879625263
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Il rischio greenwashing nella comunicazione per la sostenibilità: implicazioni manageriali
SINERGIE. Vol. 92. Pag.3-23
ISSN:0393-5108.
Vollero, Agostino
Digital Object Identifier (DOI): DOI 10.7433/s92.2013.02
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Brand reputation online: tra consumer empowerment e reputational risk
FINANZA MARKETING E PRODUZIONE. Pag.32-62
ISSN:1593-2230.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Light green or greenwashing. When communication is really green?.
In: Responsible Communication. Past, present, future CMC 2013 Pag.1-12
ISBN:9788890687365
XVIII Conference on Marketing and Corporate Communication
University of Salerno 11-12 April 2013
Cuomo, Maria Teresa; Metallo, Gerardino; Siano, Alfonso; Tortora, Debora; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
A closer look to root causes of greenwashing. Some propositions about dimensions of CSR communication.
In: Responsible Communication. Past, present, future. CMC 2013 Vol.Unico, Pag.1-11
18th International Conference on Corporate and Marketing Communication.
University of Salerno 11-12 Aprile 2013
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Wim, Elving
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Evaluating customers’ creativity for marketing innovation. A knowledge-based approach from ARISTOTELE project..
In: Smart life dall’innovazione tecnologica al mercato Società Italiana Marketing Pag.1-12
ISBN:978-88-907662-1-3
X Convegno Annuale Società Italiana Marketing
Milano, Università degli Studi di Milano-Bicocca 3 e 4 ottobre 2013
Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo; Siano, Alfonso; Gaeta, Angelo; Ritrovato, Pierluigi
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
ESPAÑA E ITALIA: TAN CERCA Y TAN LEJOS. ESTUDIO EXPLORATORIO DE LOS EFECTOS DEL PAÍS DE ORIGEN EN LAS ACTITUDES HACIA LAS MARCAS TOP OF MIND EN EL CONTEXTO ESPANOL E ITALIANO.
In: XXIII JORNADAS HISPANO LUSAS DE GESTIÓN CIENTÍFICA Pag.1-15
XXIII JORNADAS HISPANO LUSAS DE GESTIÓN CIENTÍFICA
Málaga 7, 8 y 9 de febrero de 2013
Porcu, Lucia; Nuria Rodríguez, Priego; Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
The role of corporate community relations for a strategic approach to CSR communication. Some insights from two case studies..
In: Academy of Marketing Conference 2013 Pag.1-11
Academy of Marketing Conference 2013
Cardiff, University of of South Wales 9-11 July 2013
Linda, Deigh; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
ALINEANDO LAS RELACIONES ENTRE LA EMPRESA Y LA SOCIEDAD MEDIANTE LA COMUNICACIÓN DE LAS ESTRATEGIAS DE RESPONSABILIDAD SOCIAL CORPORATIVA. UNA COMPARACIÓN ENTRE ENI E IBERDROLA EN LOS CONTEXTOS ITALIANO Y ESPAÑOL.
In: XXIII JORNADAS HISPANO LUSAS DE GESTIÓN CIENTÍFICA Pag.1-15
ALINEANDO LAS RELACIONES ENTRE LA EMPRESA Y LA SOCIEDAD MEDIANTE LA COMUNICACIÓN DE LAS ESTRATEGIAS DE RESPONSABILIDAD SOCIAL CORPORATIVA. UNA COMPARACIÓN ENTRE ENI E IBERDROLA EN LOS CONTEXTOS ITALIANO Y ESPAÑOL
Málaga 7, 8 y 9 de febrero de 2013
Nuria Rodríguez, Priego; Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Challenges and Opportunities of Consumer Empowerment in Online Reputation Management.
In E-Marketing in Developed and Developing Countries: Emerging Practices Pag.1-18 Hershey PA IGI Global.
ISBN:9781466639546
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-4666-3954-6.ch001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84898220770
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
A VSA Communication Model for Service Systems Governance..
In Spohrer J.C., Freund L.E. Advance in Human Side Of Service Science Engineering Pag.339-348 CRC Press Taylor & Francis Group.
ISBN:9781439870266
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; DELLA VOLPE, Maddalena; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Codice identificativo ISI: WOS:000351306500035
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Il processo di management della corporate communication: un framework
SINERGIE. Vol. 88. Pag.73-92
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Exploiting semantic models and techniques to evaluate relevance of human resources in knowledge intensive organizations.
In: 8th International Conference on Signal Image Technology and Internet Based Systems, SITIS 2012 IEEE Computer Society Pag.960-966
ISBN:9781467351522
8th International Conference on Signal Image Technology and Internet Based Systems, SITIS 2012
Sorrento (NA) - Italy 25-29 November, 2012
Gaeta, Angelo; Gaeta, Matteo; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Ritrovato, Pierluigi
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/SITIS.2012.142
Codice identificativo ISI: WOS:000315360300131
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84874070915
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Management della comunicazione territoriale: tra place identity e crowdsourcing.
In: Il territorio come giacimento di vitalità per l’impresa SINERGIE - CUEIM Pag.281-294
ISBN:9788890739408
XXIV Convegno annuale di Sinergie - Il territorio come giacimento di vitalità per l’impresa
Lecce 18-19 ottobre 2012
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Tuccillo, Carmela; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Contributo in Atti di convegno
Consumer attitudes towards global and local brands: a comparative study.
In: Marketing Internazionale ed Effetto Country of Origin Roma Società Italiana di Marketing (SIM) Vol.Unico, Pag.1-11
ISBN:9788890766206
Marketing Internazionale ed Effetto Country of Origin - IX CONVEGNO ANNUALE SOCIETÀ ITALIANA MARKETING
Benevento 20 e 21 settembre 2012
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Addeo, Felice
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Abstract in Atti di convegno
The role of consumer empowerment in CSR online communication. A case study.
In: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2011 Conference Proceedings Ljubljana Izdajatelj: Faculty of Social Sciences Pag.68-68
ISBN:9789612354893
CSR COMMUNICATION CONFERENCE
Amsterdam 26th-28th October
Tuccillo, Carmela; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Cosimato, Silvia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Abstract in Atti di convegno
Corporate Communication and CSR; comparing Italian and Dutch energy companies on anti-­greenwashing strategies.
In: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2011 Conference Proceedings Ljubljana Izdajatelj: Faculty of Social Sciences. Pag.95-95
ISBN:9789612354893
CSR COMMUNICATION CONFERENCE
Amsterdam 26th-28th October
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Wim, Elving
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Abstract in Atti di convegno
Institutionalization of CSR in social media context: MPS case study.
In: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2011 Conference Proceedings Ljubljana Izdajatelj: Faculty of Social Sciences. Pag.106-106
ISBN:9789612354893
CSR COMMUNICATION CONFERENCE
Amsterdam 26th-28th October
Tuccillo, Carmela; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Cosimato, Silvia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Modelli di sviluppo internazionale delle imprese italiane di successo
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n.32. Pag.201-224
ISSN:0393-5108.
Massaroni, E.; Siano, Alfonso; Festuccia, S.; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Exploring the role of online consumer empowerment in reputation building: research questions and hypotheses
JOURNAL OF BRAND MANAGEMENT. Vol. 19. Pag.57-71
ISSN:1350-231X.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.1057/bm.2011.23
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-80052736653
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Vertical branding e temporary store: opportunità di sviluppo e di internazionalizzazione per le imprese campane dell'abbigliamento
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n.32. Pag.399-411
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Un modello per il governo e la gestione della comunicazione pubblica
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n°33. Pag.31-65
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Carlo, Pacella; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
La Campagna Informativa nazionale D.P.A.- C.U.E.I.M
SINERGIE. Vol. Rapporti di Ricerca n.33. Pag.69-109
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Carlo, Pacella; Confetto, Maria Giovanna; Clara, Bassano; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Nationalism and familiarity in consumer attitudes to top-of-mind corporate brands: a comparison between Italian and Spanish students.
In: XXIII Congreso Nacional de Marketing Pag.1-10

Universitat Jaume I de Castellón, Castellón 14-16 septiembre 2011
Siano, Alfonso; Lucia, Porcu; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; NURIA RODRÍGUEZ, Priego
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Il processo di management della comunicazione d'impresa: tra comunicazione strategica e strategia di comunicazione.
In: XXIII Sinergie annual Congress Milano Pag.1-24
XXIII Sinergie annual Congress
IULM University, Milano 10-11 Novembre 2011
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Creating value with country-specific consumer attitudes: an explorative study on students’ perceptions of top-of-mind brands in two European Countries.
In: XXIII Sinergie annual Congress Pag.1-22
XXIII Sinergie annual Congress
IULM University, Milano 10-11 Novembre
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
A framework based on the structure-system paradigm for governance and management of corporate communication.
In AA.VV Contributions to theoretical and practical advances in management. A Viable Systems Approach (VSA) Pag.175-197 Avellino International printing.
ISBN:9788878680104
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Articolo in rivista
The role played by community in the relationship firm-customer: the online expert investment communities
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES. Vol. 14. Pag.534-547
ISSN:1741-6264.
Palazzo, Maria; Kaufmann, H. R.; Basile, G.; Vollero, Agostino
Digital Object Identifier (DOI): 10.5848/APBJ.2010.00088
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Communication approaches in knowledge development. Empirical evidence from an Italian industrial district
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES. Vol. Vol. 12, Issue 3. Pag.49-61
ISSN:1741-6264.
Siano, Alfonso; Basile, Gianpaolo; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Consumer Empowerment and Corporate Reputation Management: Internet Marketing Implications.
In Jean-Claude Andreani, Umberto Collesei The proceedings of 9th International Conference Marketing Trends Pag.1-19 Marketing Trends Association.
ISBN:9782953281101
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Corporate communication management: A framework based on decision making with reference to communication resources.
In Aarhus School of Business 15th International Conference on Corporate and Marketing Communications Pag.34-53 Aarhus School of Business, Aarhus University.
ISBN:9788778824233
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna; Siglioccolo, Mario
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Monografia o trattato scientifico
E-marketing e web communication. Verso la gestione della corporate reputation online.. Torino Giappichelli
ISBN:9788834898550
Vollero, Agostino
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Abstract in Atti di convegno
“Networks For Local Development: Planning a Local Festival (Cal-Iter) For the Avellino’s Cheese Industry”.
In: 2nd Euromed Conference of the Euromed Academy of Business (Conference Proceedings) Pag.1-2
2nd Euromed Conference of the Euromed Academy of Business
Università degli Studi di Salerno, FiscianoSalerno 26-28th October 2009
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Fumai, Carmine; Iodice, M; Pietropaolo, I; Florio, D.
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100188
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
“Communication Orientation and Knowledge Development: Empirical Evidence from an Italian Industrial District”
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES. Pag.1-12
ISSN:1741-6264.
Siano, Alfonso; G., Basile; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Communications, Cultural Trends and Competitive Advantage in BTOB Markets. A Survey on SMES in the Province of Avellino
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 2/2009. Pag.39-60
ISSN:1971-5293.
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Basile, Gianpaolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Networks For Local Development: Planning a Local Festival (Cal-Iter) For the Avellino’s Cheese Industry
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 2. Pag.87-99
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino; Palazzo, M; Fumai, Carmine; Iodice, M.; Pietropaolo, I.; Florio, Domenico
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100188
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Towards the Integration between Corporate Community Relations and CSR Communication Strategies. The Enel Case Study
ESPERIENZE D'IMPRESA. Pag.61-75
ISSN:1971-5293.
Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
Aligning Corporate Community Relations to CSR communication strategies. ENI: a case study.
In: Academy of Marketing Annual Conference 2009 Pag.1-8
Academy of Marketing Annual Conference 2009,
Leeds Metropolitan University July 7-9 2009
Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
TOWARDS THE INTEGRATION BETWEEN CORPORATE COMMUNITYRELATIONS AND CSR COMMUNICATION STRATEGIES. THE ENEL CASE STUDY.
In: Proceedings of the 2th Annual Euromed Conference. Salerno, October, 26-28th, University of Salerno, Italy NICOSIA 2nd Annual EuroMED Conference Vol.1, Pag.1343-1355
2th Annual Euromed Conference
UNIVERSITY OF SALERNO October 26-28th, 2009
Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.3292/9789963634767
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
SME ‘Communication Orientation’ in B-to-B Markets. An Exploratory Survey in an Italian Industrial District..
In: Marketing & Entrepreneurship Pag.215-226
ISBN:9786055782061
International Conference on Marketing & Entrepreneurship AUMEC 2009
Antalya - Ankara University - TURKEY 6-9 April 2009
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Basile, G.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
Integrated Corporate Communication: Physical Metaphors for Decision Making.
In: Proceedings of the Conference on Corporate Communication 2009 Pag.274-286
Conference on Corporate Communication 2009
Wroxton College, Wroxton, UK June 5-8, 2009
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Communication through internet-based Technologies (IBT) for promoting competitiveness in Italian jewelry districts.
In DEVELOPMENTS AND CHALLENGES - Proceeding Act 14th International Conference on Corporate and Marketing Communications Pag.295-305 NICOSIA cmc - DEPARTMENT OF MARKETING.
ISBN:9789963634590
Piciocchi, Paolo; Bassano, Clara; Basile, Gianpaolo; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Communications, Cultural trends, and Competitive Advantage in BtoB Markets. A Survey on SMEs in the Province of Avellino.
In 2nd Annual EuroMED Conference 2nd Annual EuroMED Conference Pag.1979-1995 2nd Annual EuroMED Conference.
ISBN:9789963634767
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Basile, Gianpaolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
"Il sovra-sistema della comunicazione e i rapporti col sistema d’impresa: il ruolo dei corporate communication consultants"
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 1. Pag.69-91
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
Expert Investment Community: l'impatto del web 2.0 sulle relazioni con il contesto finanziario
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 1. Pag.111-126
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in Atti di convegno
"Governance-Struttura-Sistema: un modello di management della comunicazione per il marketing territoriale".
In: 7th International Congress Marketing TrendsVol.VII, Pag.1-38
VII INTERNATIONAL CONGRESS “MARKETING TRENDS”
Venezia 17-19/01/2008
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in Atti di convegno
“The Governance-Structure-System Model: a Framework for Corporate Communication Management. Empirical Evidences from some Case Studies”.
In: Corporate and Marketing Communications Conference LONDON Routledge - Taylor and Francis Group Vol.Proceedings, Pag.179-210
12th International Conference on Corporate and Marketing Communications
London, Middlesex University Business School London, 16-17 April 2007
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Siglioccolo, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in Atti di convegno
“Corporate Reputation Management: a Set of Drivers in the Governance-Structure-System Model. Empirical Evidences from Crisis Communication”. NEW YORK Reputation Institute Pag.1-32
11th International Conference on Reputation, Brand, Identity & Competitiveness
BI Norwegian School of Management, Oslo, Norway Oslo, May 31 - June 3, 2007
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Siglioccolo, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Articolo in rivista
Il two-step flow nella comunicazione in rete: gli opinion leader on-line
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. 2. Pag.49-68
ISSN:1971-5293.
Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Poster
Corporate Social Responsibility Initiatives and Sales Revenue. An Empirical Evidence from Italian Organizations.
In: 2nd International Conference on Corporate Social Responsibility Pag.1-1
2nd International Conference on Corporate Social Responsibility
Humboldt University, Berlin 13-14th October 2006
Vollero, Agostino; Siglioccolo, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2004
Articolo in rivista
CRM e scelte di comunicazione d’impresa
ESPERIENZE D'IMPRESA. Vol. S/3. Pag.53-88
ISSN:1971-5293.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)