Publications

Cristina COPPOLA Publications


2024
Articolo in rivista
Digital Interactive Storytelling in Matematica: un dispositivo metodologico per l’apprendimento sociale orientato alle competenze
DIDATTICA DELLA MATEMATICA. Pag.9-35
ISSN:2504-5210.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Polo, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.33683/ddm.24.16.1
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
The role of peer-review workshops in prospective teacher training
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.188-203
ISSN:2038-9442.
Carotenuto, Gemma; Coppola , Cristina; Fiorentino, Michele; Montone, Antonella; Santi , George
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/ess1-2023oa15307
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Argomentare in matematica nella transizione scuola-università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 46 B. Pag.427-454
ISSN:1123-7570.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Miranda, Annamaria; Pacelli, Tiziana
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
La risoluzione di equazioni: tra rappresentazioni grafiche e linguaggio algebrico
DIDATTICA DELLA MATEMATICA. Vol. 11. Pag.33-51
ISSN:2504-5210.
Lo Sapio, Rosalia Maria; Mellone, Maria; Coppola, Cristina
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.33683/ddm.22.11.2
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR. Vol. 66. Pag.1-14
ISSN:0732-3123.
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jmathb.2022.100951
Codice identificativo ISI: WOS:000790512900003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85127004575
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
What does ‘Inside Out’ mean in problem solving?
FOR THE LEARNING OF MATHEMATICS. Vol. 41(2). Pag.32-36
ISSN:0228-0671.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85111611510
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
The Role of Teacher in DIST-M Activities
THE INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 28 (3). Pag.163-170
ISSN:1744-2710.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Fiorentino, Giuseppe
Digital Object Identifier (DOI): 10.1564/tme_v28.3.06
Codice identificativo ISI: WOS:000730424300007
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS. Pag.15-34
ISSN:0013-1954.
Albano, G.; Antonini, S.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10649-021-10108-2
Codice identificativo ISI: WOS:000707515300002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117132505
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche.
DIDATTICA DELLA MATEMATICA. Vol. 9. Pag.9-31
ISSN:2504-5210.
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.33683/ddm.21.9.1
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71
ISSN:1971-8829.
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201
Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. Vol. 34. Pag.783-799
ISSN:0256-2928.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10212-018-0401-1
Codice identificativo ISI: WOS:000480782300005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052650264
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Il problem solving come strategia per una diversa gestione dell’errore nell’educazione matematica al primo ciclo
ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE. Vol. 9, n. 14/2017. Pag.76-90
ISSN:2038-1034.
Coppola, C; Di Martino, P.
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 38 A-B N.3. Pag.300-320
ISSN:1123-7570.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Mereological foundations of point-free geometry via multi-valued logic.
LOGIC AND LOGICAL PHILOSOPHY. Vol. 24. Pag.535-553
ISSN:1425-3305.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo
Digital Object Identifier (DOI): 10.12775/LLP.2015.019
Codice identificativo ISI: WOS:000410166600008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84962129329
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 37 A. Pag.7-33
ISSN:1123-7570.
Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T.
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Special issue on point-free geometry and topology: An introduction
LOGIC AND LOGICAL PHILOSOPHY. Vol. Vol 22. Pag.139-143
ISSN:1425-3305.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo
Digital Object Identifier (DOI): 10.12775/LLP.2013.008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84901820761
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
The use of e-learning in pre-service teachers’ training
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. n. 23 Supplemento 1 (CIEAEM 65 - International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education). Pag.1-5
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Primary teachers' beliefs and emotional disposition towards mathematics and its teaching
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 23.1. Pag.217-226
ISSN:1592-4424.
Coppola, C.; DI MARTINO, Pietro; Pacelli, T.; Sabena, Cristina
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
E-learning e matematica: stato dell'arte tra ricerca in tecnologia e in didattica
L'EDUCAZIONE MATEMATICA. Vol. 1. Pag.9-44
ISSN:1120-4850.
Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; Leke, Pepkolaj
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Primary teachers’ affect: a crucial variable in the teaching of mathematics.
NORDISK MATEMATIKKDIDAKTIKK. Vol. 17 (3-4). Pag.107-123
ISSN:1104-2176.
Coppola, Cristina; Pietro Di, Martino; Pacelli, Tiziana; Cristina, Sabena
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
An experience of social rising of logical tools: the role of language
INTERNATIONAL JOURNAL FOR MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING. Pag.0-0
ISSN:1473-0111.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Ancora due dimostrazioni del Teorema di Cantor-Bernstein
PERIODICO DI MATEMATICHE. Vol. 3. Pag.81-89
ISSN:1582-8832.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo; Tortoriello, FRANCESCO SAVERIO
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Point-free foundation of geometry and multi-valued logic
NOTRE DAME JOURNAL OF FORMAL LOGIC. Vol. 51, Number 3. Pag.383-405
ISSN:0029-4527.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo; Miranda, Annamaria
Digital Object Identifier (DOI): 10.1215/00294527-2010-024
Codice identificativo ISI: WOS:000280205900007
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84962104480
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria
L'EDUCAZIONE MATEMATICA. Vol. 2. Pag.5-22
ISSN:1120-4850.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Cercare una dimostrazione del Teorema di Cantor-Bernstein
PERIODICO DI MATEMATICHE. Vol. 2. Pag.115-125
ISSN:1582-8832.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo; Tortoriello, FRANCESCO SAVERIO
Show it in Product Database (IRIS)
2009
Articolo in rivista
La bella matematica
AI: AMBIENTINFANZIA. Vol. 7. Pag.7-9
Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Show it in Product Database (IRIS)
2009
Articolo in rivista
Problemi matematici, riscritture, forme normali
ARCHIMEDE. Vol. 3. Pag.143-149
ISSN:0390-5543.
Coppola, Cristina
Show it in Product Database (IRIS)
2008
Articolo in rivista
NUMERI E TEMPO
AI: AMBIENTINFANZIA. Vol. 4. Pag.14-15
Coppola, Cristina; Gerla, G; Pacelli, Tiziana
Show it in Product Database (IRIS)
2008
Articolo in rivista
Convergence and fixed points by fuzzy orders
FUZZY SETS AND SYSTEMS. Vol. 159. Pag.1178-1190
ISSN:0165-0114.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.fss.2007.12.006
Codice identificativo ISI: WOS:000255470500005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-40949088187
Show it in Product Database (IRIS)
2007
Articolo in rivista
Misure di distanza e similarità in spazi di informazione
BOLLETTINO DELL'UNIONE MATEMATICA ITALIANA. A. Vol. Serie VIII Vol. X. Pag.207-210
ISSN:0392-4033.
Coppola, Cristina
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-35348918747
Show it in Product Database (IRIS)
2007
Articolo in rivista
Un progetto di ricerca: logica matematica per lo sviluppo di abilità dimostrative
PERIODICO DI MATEMATICHE. Vol. 1. Pag.41-52
ISSN:0391-2094.
Coppola, Cristina; Gerla, Giangiacomo; Pacelli, Tiziana; Coppola, Cristina
Show it in Product Database (IRIS)
2006
Articolo in rivista
Approximate distances, pointless geometry and incomplete information
FUZZY SETS AND SYSTEMS. Vol. 157. Pag.2371-2383
ISSN:0165-0114.
Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.fss.2006.03.019
Codice identificativo ISI: WOS:000239865000007
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-33746297178
Show it in Product Database (IRIS)