ANTONIO MARZANO | Pubblicazioni
ANTONIO MARZANO Pubblicazioni
2023 | |
Articolo in rivista | |
Encourage reflective and self-assessment processes through the automatic processing of personalized feedback. EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 14(1). Pag.287-297 ISSN:2038-9442. | |
Marzano, A. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/ess1-2023oa15264 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
The school-family relationship during and after Covid-19: potentialities and criticalities Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1(2). Pag.17-28 ISSN:2038-3282. | |
Vegliante, R.; Marzano, A.; Miranda, S. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15139 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
The processes of remediation between digital and analog artefacts to enhance student learning REM. Vol. 15. Pag.47-54 ISSN:2037-0830. | |
Marzano, A. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.2478/rem-2023-0007 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
312679Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study
2023 | |
Articolo in rivista | |
Improving Reading Comprehension and Summarising Skills in Primary School: A Quasi-Experimental Study JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES. Vol. 28. Pag.81-100 ISSN:2037-7924. | |
Calvani, A.; Marzano, A.; Montesano, L.; Pellegrini, M.; Rizzo, A. L.; Traversetti, M.; Vivanet, G. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7358/ecps-2023-028-calv Codice identificativo ISI: WOS:001136729200006 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85181690634 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Apprendere attraverso la valutazione tra pari nella formazione universitaria. I risultati di una esperienza didattica PEDAGOGIA OGGI. Vol. 21(1). Pag.81-88 ISSN:2611-6561. | |
Marzano, A. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/PO-012023-09 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85181690634 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
An Investigation of Learning Needs in the Mining Industry EDUCATION SCIENCES. Vol. 10:1036. Pag.1-25 ISSN:2227-7102. | |
Miranda, S.; Vegliante, R.; Marzano, A. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/educsci13101036 Codice identificativo ISI: WOS:001094097500001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175243562 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Progettare in modalità blended le attività laboratoriali all’università. I risultati di una esperienza nel laboratorio di Tecnologie Didattiche. LLL. Vol. 19. Pag.408-429 ISSN:2279-9001. | |
Marzano, A.; Vegliante, R.; Miranda, S. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.19241/lll.v19i42.719 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |