GEMMA CAROTENUTO | Pubblicazioni
GEMMA CAROTENUTO Pubblicazioni
254880Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones.
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones.. In: Proceedings of 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.) Pag.1587-1594 ISBN:9791221025378 | |
12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Free University of Bozen-Bolzano February 2 – 5, 2022 | |
Pacelli, Tiziana; Pellegrino, Cristina; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math.. In: Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Fernández, C., Llinares, S., Gutiérrez, A., & Planas, N. Vol.2, Pag.99-106 ISBN:978-84-1302-176-8 | |
45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Alicante, Spain luglio 2022 | |
Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Di Martino, Pietro; Pacelli, Tiziana | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85180631080 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving.. In: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). Free University of Bozen-Bolzano Pag.1768-1776 ISBN:9791221025378 | |
12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Bozen-Bolzano (online) February 2 – 5, 2022 | |
LO SAPIO, ROSALIA MARIA; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Mellone, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Contributo in Atti di convegno | |
An informal mathematical education project aimed at contrasting early school leaving: Potential and criticality. In: Proceedings of the Eleventh International Mathematics Education and Society Conference Tredition Vol.2, Pag.369-378 ISBN:9783347399105 | |
Eleventh International Mathematics Education and Society Conference Klagenfurt 24-29 settembre 2021 | |
Carotenuto, Gemma | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Sensous cognition per leggere un’esperienza motoria di linee nella scuola dell’infanzia. In: Didattica della matematica e professionalità docente Bologna Pitagora Pag.1-4 ISBN:9788837121105 | |
Didattica della matematica e professionalità docente Castel San Pietro Terme 8-10 novembre 2019 | |
Carotenuto, Gemma; Spadea, Marina; Mellone, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Educazione matematica informale: un’esperienza nel quartiere di Scampia a Napoli. In: Conferenze e seminari dell’Associazione Subalpina Mathesis 2018-2019 L’ARTISTICA EDITRICE Pag.193-211 ISBN:9788873204169 | |
Conferenze e Seminari dell’Associazione Subalpina Mathesis 2018-2019 Torino 8 novembre 2018 - 9 maggio 2019 | |
Carotenuto, Gemma; Manzone, Daniele; Sabena, Cristina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Cultural Transposition and Hybrid Lesson Study. In: Proceedings of the PME and Yandex Russian conference: Technology and Psychology for Mathematics Education Mosca HSE Publishing House Pag.255-255 ISBN:9785759820390 | |
PME and Yandex Russian conference: Technology and Psychology for Mathematics Education Mosca 18-21 marzo 2019 | |
Mellone, Maria; Ramploud, Alessandro; Miguel, Ribeiro; Carotenuto, Gemma | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Algebraic thinking among graphical representations and algebraic symbols. In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umea Bergqvist, E., Osterholm, M., Granberg, C., Supter, L Vol.1, Pag.247-254 ISBN:9789176019023 | |
42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umea, Svezia 3-7 luglio 2018 | |
Carotenuto, Gemma; Mellone, Maria; Di Bernardo, Rosa; Punzo, Colomba | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematical induction at the tertiary level: looking behind apparences.. In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umea Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C., & Sumpter, L. Vol.2, Pag.219-226 ISBN:978-91-7601-903-0 | |
Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umea, Sweden luglio 2018 | |
Carotenuto, G.; Coppola, C.; Di Martino, P. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Interpretare le risposte degli allievi: sfida e risorsa irrinunciabile per promuovere un apprendimento attivo della matematica. In: La didattica della matematica, strumento concreto in aula Bologna Pitagora Pag.1-2 ISBN:9788837121006 | |
La didattica della matematica, strumento concreto in aula, Convegno nazionale Incontri con la matematica 32 Castel San Pietro Terme 16-18 novembre 2018 | |
Carotenuto, Gemma; Di Bernardo, Rosa; Mellone, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Educating to rationality in a narrative context: an experimentation. In: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin DCU Institute of Education & ERME Pag.1252-1259 ISBN:978-1-873769-73-7 | |
Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin, Ireland February 1 – 5, 2017 | |
Carotenuto, G.; Coppola, C.; Tortora, Roberto | |
Codice identificativo ISI: WOS:000467053301079 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Indovinelli linguistici: un’occasione didattica per riflettere sulla interazione tra pensiero narrativo e pensiero scientifico. In: Matematica, didattica e scuola: fra ricerca e prassi quotidiana Bologna Pitagora Pag.1-2 ISBN:9788837119362 | |
31° Convegno nazionale Incontri con la Matematica-“Matematica, Didattica e Scuola: fra ricerca e prassi quotidiana”. Castel San Pietro Terme (BO) 10-12 novembre 2017 | |
Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Lightface Π03-completeness of density sets under effective wadge reducibility. In: Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) GEWERBESTRASSE 11, CHAM, CH-6330, SWITZERLAND Springer Verlag Pag.234-239 ISBN:9783319401881 | |
12th Conference on Computability in Europe, CiE 2016 Paris 2016 | |
Carotenuto, Gemma; Nies, Andre | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-319-40189-8_24 Codice identificativo ISI: WOS:000389414700024 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84976628423 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |