Pubblicazioni

FRANCESCA CONTE Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
Teaching loss of brand control to engineering entrepreneurship students through analogical mapping
INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION. Vol. 22, n.1. 100899. Pag.1-12
ISSN:1472-8117.
Siano, Alfonso; Bertolini, Alessandra; Conte, Francesca; Vollero, Agostino
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178188752
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Digital destination branding: A framework to define and assess European DMOs practices
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT. Vol. 30. Pag.100804-100804
ISSN:2212-571X.
Confetto, Maria Giovanna; Conte, Francesca; Palazzo, Maria; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jdmm.2023.100804
Codice identificativo ISI: WOS:001149677300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85166924645
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
A framework for evaluating health communication aimed at breast and cervical cancer screening adherence: A pilot study on websites of Italian local health organizations
INTERNATIONAL JOURNAL OF HEALTHCARE MANAGEMENT. Pag.1-12
ISSN:2047-9700.
Conte, Francesca; Oro, Rosa; Siano, Daniela
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/20479700.2023.2194605
Codice identificativo ISI: WOS:000979840100001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85158885004
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Data-driven human resource and data-driven talent management in internal and recruitment communication strategies: an empirical survey on Italian firms and insights for European context
CORPORATE COMMUNICATIONS. Vol. Vol 28, n. 4. Pag.618-637
ISSN:1356-3289.
Conte, Francesca; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/CCIJ-02-2022-0012
Codice identificativo ISI: WOS:000964077200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85152296734
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Digital Communication of Conscientious Brands: Case Studies
SUSTAINABILITY. Vol. 15, n. 21. Pag.1-23
ISSN:2071-1050.
Bertolini, Alessandra; Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Marongiu, Fabiola
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su152115378
Codice identificativo ISI: WOS:001100336300001
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
CSR signaling in controversial and noncontroversial industries: CSR policies, governance structures, and transparency tools
EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL. Pag.274-281
ISSN:0263-2373.
Conte, F.; Sardanelli, D.; Vollero, A.; Siano, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.emj.2021.12.003
Codice identificativo ISI: WOS:000982108900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85122635329
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Accessibility and social inclusion: an empirical investigation on the adoption of World Wide Web Consortium guidelines on corporate websites
SINERGIE. Vol. 40. Pag.89-107
ISSN:0393-5108.
Conte, Francesca; Coppola, Carla; Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/s118.2022.05
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140394181
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Measuring and evaluating CSR information and involvement strategies on corporate Facebook pages
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Pag.1-29
ISSN:2662-3323.
Amabile, Sara; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-022-00053-0
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Data-driven talent management: quali prospettive di sviluppo in Italia?
MARK UP. Pag.1-4
ISSN:1122-8873.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Sardanelli, Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Company’s Risk/Reward Profile in the Sustainable Economy: What Role Can Marketing Play?
MICRO & MACRO MARKETING. Vol. 1. Pag.43-67
ISSN:1121-4228.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Sardanelli, Domenico
Digital Object Identifier (DOI): 10.1431/100336
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117801905
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
CSR signals: exploring their use in controversial industries
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2021. Pag.249-266
ISSN:2662-3323.
Sardanelli, Domenico; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-021-00030-z
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Come i CEOs rispondono alla crisi: un’analisi comparativa delle strategie retoriche durante la pandemia da Coronavirus
CORPORATE GOVERNANCE AND RESEARCH & DEVELOPMENT STUDIES. Vol. 1. Pag.65-83
ISSN:2704-8462.
Sardanelli, Domenico; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Corporate social responsibility penetration, explicitness, and symbolic communication practices in Asia: A national business system exploration of leading firms in sustainability
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Vol. 27 (3). Pag.1425-1435
ISSN:1535-3958.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1895
Codice identificativo ISI: WOS:000505764200001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85078638755
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Self-production in an upcycling online community: shared knowledge, collaborative ideas and creation of value.
ITALIAN JOURNAL OF MARKETING. Vol. 2. Pag.231-248
ISSN:2662-3323.
Coppola, C.; Vollero, A.; Conte, F.; Siano, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s43039-020-00010-9
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
The perception of legal risk and its impact on the business of Smes
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENTREPRENEURIAL KNOWLEDGE. Vol. vol. 8 n. 2. Pag.1-13
ISSN:2336-2960.
Virglerová, Zuzana; Conte, Francesca; Amoah, John; Massaro Maria, Rita
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Corporate social responsibility information and involvement strategies in controversial industries
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Pag.141-151
ISSN:1535-3958.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Covucci, Claudia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/csr.1666
Codice identificativo ISI: WOS:000456311400012
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052388385
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Empirical Evidence on CEO Reputation: Perspectives, Actions and Influence
INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT. Vol. 13:12. Pag.215-226
ISSN:1833-3850.
Confetto, M. G.; Conte, F.; Covucci, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5539/ijbm.v13n12p215
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Understanding the Influence of CEO Tenure and CEO Reputation on Corporate Reputation: An Exploratory Study in Italy
INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT. Vol. 13. Pag.54-66
ISSN:1833-3850.
Conte, Francesca
Digital Object Identifier (DOI): 10.5539/ijbm.v13n3p54
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The influence of community factors on the engagement of residents in place promotion. Empirical evidence from an Italian heritage site.
THE INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH. Vol. 20. Pag.88-99
ISSN:1099-2340.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Bottoni, Gianmaria; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/jtr.2164
Codice identificativo ISI: WOS:000419094400009
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85031918191
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
CEOs of dual marketers organizations: Communication and reputation management issues
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 3. Pag.21-39
ISSN:1826-7386.
Conte, Francesca; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Designing a data visualization dashboard for managing the sustainability communication of healthcare organizations on Facebook
SUSTAINABILITY. Vol. 10. Pag.4447-4460
ISSN:2071-1050.
Conte, Francesca; Vitale, Pierluigi; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su10124447
Codice identificativo ISI: WOS:000455338100113
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85057299379
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
More than words: Expanding the taxonomy of greenwashing after the Volkswagen scandal
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 71. Pag.27-37
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Amabile, Sara
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2016.11.002
Codice identificativo ISI: WOS:000389166300004
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84996479944
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Valutare e migliorare la comunicazione digitale per la sostenibilità: un modello operativo per i siti web
SINERGIE. Vol. 35. Pag.81-103
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
CEO communication: engagement, longevity and founder centrality. An exploratory study in Italy
CORPORATE COMMUNICATIONS. Vol. 22. Pag.273-291
ISSN:1356-3289.
Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/CCIJ-10-2015-0062
Codice identificativo ISI: WOS:000407391700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85027029079
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Il coinvolgimento dei residenti nelle attività di promozione di un sito UNESCO (WHS). Un caso esplorativo sulla Costiera Amalfitana.
IL CAPITALE CULTURALE. Vol. 13. Pag.363-389
ISSN:2039-2362.
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Golinelli, Claudia Maria; Conte, Francesca
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Communicating sustainability: An operational model for evaluating corporate websites
SUSTAINABILITY. Vol. 8. Pag.950-966
ISSN:2071-1050.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su8090950
Codice identificativo ISI: WOS:000385529400119
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84990978779
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)