Pubblicazioni

FRANCESCA CONTE Pubblicazioni


2017
Articolo in rivista
Valutare e migliorare la comunicazione digitale per la sostenibilità: un modello operativo per i siti web
SINERGIE. Vol. 35. Pag.81-103
ISSN:0393-5108.
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Amabile, Sara; Vollero, Agostino; Piciocchi, Paolo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
CEO communication: engagement, longevity and founder centrality. An exploratory study in Italy
CORPORATE COMMUNICATIONS. Vol. 22. Pag.273-291
ISSN:1356-3289.
Conte, Francesca; Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/CCIJ-10-2015-0062
Codice identificativo ISI: WOS:000407391700002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85027029079
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
More than words: Expanding the taxonomy of greenwashing after the Volkswagen scandal
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. Vol. 71. Pag.27-37
ISSN:0148-2963.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Amabile, Sara
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jbusres.2016.11.002
Codice identificativo ISI: WOS:000389166300004
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84996479944
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
Stakeholder engagement and CSR communication strategies for corporate legitimacy. Insights from controversial industries websites.
In: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2017: CONFERENCE PROCEEDINGS Ljubljana Izdajatelj: Faculty of Social Sciences Pag.69-74
ISBN:978-961-235-838-9
The 4th International CSR Communication Conference
Austrian Academy of Sciences, Vienna, Austria 21-23 September 2017
Siano, Alfonso; Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Covucci, Claudia; Sardanelli, Domenico
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)