Giovannina ALBANO | Pubblicazioni
Giovannina ALBANO Pubblicazioni
306403Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti.
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti.. In: Atti del XXII Congresso UMI, Pisa, 4-9 settembre 2023 Bologna Università di Bologna Pag.1-1 | |
XXII CONGRESSO DELL’UNIONE MATEMATICA ITALIANA Pisa 4-9- settembre 2023 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Donatiello, Angela; Picariello, Luca; Pierri, Anna; Romano, Piera; Deiana, Gabriella; Polo, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Towards relational thinking by Matlab LiveScript in linear algebra. In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME Pag.2251-2258 ISBN:978-963-7031-04-5 | |
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) Budapest, Hungary 10-14 July 2023 | |
Albano, Giovannina; Donatiello, Angela; Ilaria Telloni, Agnese | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Cognitive roles in cooperative problem solving at university level. In: Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12) Free University of Bozen-Bolzano and ERME Pag.2331-2338 ISBN:979-1-22-102537-8 | |
CERME 12 -Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Free University of Bozen 2-5 febbraio 2022 | |
Albano, Giovannina; Antonini, Samuele; Miranda, Annamaria | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Orchestrating affective, cognitive and metacognitive dimensions of undergraduate mathematics learning in digital environments. In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) Free University of Bozen-Bolzano and ERME Pag.1-8 ISBN:979-1-22-102537-8 | |
The Twelfth Congress of European Research Society in Mathematics Education (CERME12) Bozen-Bolzano (Italy) 2-5 febbraio 2022 | |
Albano, Giovannina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Structured online teachers’ collaboration for fostering professional development.. In: Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups - ICMI Study 25 Conference Proceedings Pag.573-580 | |
ICMI Study 25 Lisbon, Portugal February 3-7, 2020 | |
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Pierri, A. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A technological storytelling approach to nurture mathematical argumentation. In: CSEDU Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education H. Chad Lane, Susan Zvacek and James Uhomoibhi Pag.420-427 ISBN:978-989-758-417-6 | |
CSEDU 2020 Computer Supported Education Online event due COVID-19 May 2 - 4, 2020 | |
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G. | |
Codice identificativo ISI: WOS:000777617400045 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091455072 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione. In: Professione insegnante: quali strategie per la formazione? -TOMO 1- Atti Convegno CRUI-GEO 15-17 giugno 2020. Napoli Casa Editrice Guida Vol.TOMO 1, Pag.721-727 ISBN:9788868668105 | |
Convegno CRUI-GEO Professione insegnante: quali strategie per la formazione? Università di Napoli "Federico II 15-17 giugno 2020 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DI CRESCENZO, Antonio; Miranda, Annamaria; Vincenzi, Giovanni | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
182381Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops. In: Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 DuEPublico, Duisburg-Essen Publications Online Pag.155-162 ISBN:978-3-940402-23-3 | |
International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 Essen, Germany July 22-25, 2019 | |
Albano, G.; Pierri, A.; Sabena, C. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.17185/duepublico/70753 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling.. In: Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom. Pag.123-130 | |
Seventh ERME Topic Confer- ence on Language in the Mathematics Classroom Montpellier, France Feb 2020 | |
Albano, G.; Coppola, C.; Pierri, Anna; DELLO IACONO, Umberto | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Digital Interactive Storytelling in matematica: quale funzione didattica per la tecnologia?. In: Atti del XXI Convegno UMI Pag.127-128 | |
XXI Convegno dell'Unione Matematica Italiana Pavia 2-7 settembre 2019 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Fiorentino, Giuseppe; Polo, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie. In: Reports on E-learning, Media and Education Meetings, Learning, Competencies and Human Resources SIe-L EDITORE -Società Italiana di e-Learning Pag.105-108 ISBN:978-88-98819-01-0 | |
Multiconference EMEMITALIA 2019 Foggia 9-11 settembre 2019 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe; Polo, Maria; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Grice’s relevance maxim for investigating undergraduates’ argumentations. In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5) Umeå, Sweden PME Pag.7-7 ISBN:978-91-7601-906-1 | |
The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umeå, Sweden 3-8 luglio 2018 | |
Albano, G.; Pierri, A. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85051992158 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
“Think, drag, communicate” - A scaffolding toolkit to foster argumentation and proofs. In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5). Umeå, Sweden PME Pag.203-203 ISBN:978-91-7601-906-1 | |
The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Umeå, Sweden 3-8 luglio 2018 | |
Albano, G.; Dello Iacono, U. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A didactical tetrahedron supporting co-disciplinary design, development and analysis of mathematical e-learning situations. In: Proc. of the Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) University of Copenhagen Pag.11-18 ISBN:978-87-7078-798-7 | |
Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) Copenaghen, Denmark 5-7 September 2018 | |
Albano, Giovannina; Faggiano, Eleonora; Giuseppe Rossi, Pier | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Designing mathematics learning activities in e-environments. In: Proc. of the Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) University of Copenhagen Pag.3-10 ISBN:978-87-7078-798-7 | |
Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) Copenaghen, Danmark 5-7 September 2018 | |
Albano, Giovannina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe; Maria, Polo | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2017 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A computer-based collaboration script to mediate verbal argumentation in mathematics. In: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017). Dublin, Ireland DCU Institute of Education and ERME Pag.2507-2514 ISBN:978-1-873769-73-7 | |
the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin, Ireland February 1-5, 2017 | |
Albano, Giovannina; DELLO IACONO, Umberto; Alessandra Mariotti, Maria | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000467053303028 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Reading data from graphs: a study on the role of language.. In: Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) ERME Pag.1326-1332 ISBN:978-80-7290-844-8 | |
the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9) Prague, Czech Republic 4-8 February 2015 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000466853902002 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematical competencies in a role-play activity. In: Proc. of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME38) and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education PME Vol.2, Pag.17-24 ISBN:9780864913623 | |
Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 38) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 36) Vancouver, Canada July 15 - 20 , 2014 | |
Albano, Giovannina; Pierri, A. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Digital storytelling for improving mathematical literacy. In: PROCEEDINGS OF THE PROBLEM@WEB INTERNATIONAL CONFERENCE: TECHNOLOGY, CREATIVITY AND AFFECT IN MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING Carreira, S., Amado, N., Jones, K. Jacinto, H. Pag.23-34 ISBN:9789898472502 | |
Problem@Web: technology, creativity and affect in mathematical problem solving Faro, Portugal May 2 - 4, 2014 | |
Albano, Giovannina; Pierri, A. | |
Versione online | |
Codice identificativo ISI: WOS:000387777400009 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Personalized learning in mathematics. In: Proc. of The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014 Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. Pag.689-694 ISBN:978-1-4799-6386-7 | |
The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014 Salerno, Italy September 10-12, 2014 | |
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.99 Codice identificativo ISI: WOS:000380454200108 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84946690577 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Structural and operational mathematics: an integrated approach in e-learning. In: Proc. of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-37) Lindmeier, A. M. & Heinze, A. (Eds.) Vol.5, Pag.6-6 ISBN:9783890882918 | |
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-37) Kiev, Germany 2013 July, 28 - August, 2 | |
Albano, Giovannina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematics education and e-learning: meaningful use of the quiz-modules. In: ICTMT 11 Conference Proceedings Faggiano&Montone Pag.53-58 ISBN:9788866290001 | |
11th International Conference on Technology in Mathematics Teaching Bari 9 - 12 luglio 2013 | |
Albano, Giovannina; P. L., Ferrari | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Matematicafacile.it: Apprendimento personalizzato con Mathematica e IWT. In: Mathematica Italia 5° User Group Meeting ADALTA & Wolfram Research Pag.1-9 ISBN:9788896810026 | |
Albano, Giovannina; G. R., Mangione; Miranda, Sergio; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Coordinamento semiotico: una proposta didattica. In: Conferenze e comunicazioni del XIX Congresso dell'Unione Matematica Italiana Pag.429-429 | |
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; L., Vecchio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Personalisation in a mathematics e-learning course. In: Proc. of ICL2010, 13th International Conference on Interactive Computer aided Learning Kassel University Press Pag.1-9 ISBN:9783899585414 | |
Albano, Giovannina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Personalised e-learning process: the case of Geometry in IWT. In: Proc. of CSEDU 2010 (2nd International Conference on Computer Supported Education) José A. Moinhos Cordeiro and Boris Shishkov and Alexander Verbraeck and Markus Helfert (Eds) Vol.Vol. 2, Pag.138-143 ISBN:9789896740245 | |
CSEDU 2010 (2nd International Conference on Computer Supported Education) | |
Albano, Giovannina; Giuseppe, Maresca | |
Codice identificativo ISI: WOS:000392459700024 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-77956390559 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A blended learning course in mathematics education. In: Proc. of HCICTE 2010 (7th Pan-Hellenic Conference with International Participation «ICT in Education» Athanassios Jimoyiannis (ed) Vol.Vol. I, Pag.245-252 ISBN:9789608835955 | |
7th Pan-Hellenic Conference with International Participation «ICT in Education» Korinthos (Greece) 23-26 September 2010 | |
Albano, Giovannina; Giuseppe, Maresca | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2009 | |
Contributo in Atti di convegno | |
e-Learning activities to improve attitude towards mathematics. In: Proc. of ICL2009, 12 International Conference on Interactive Computer Aided Learning - The challenges of life-long learning Michael E. Auer (ed.) Pag.1-7 ISBN:9783899584813 | |
12th International Conference on Interactive Computer aided Learning | |
Albano, Giovannina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Contributo in Atti di convegno | |
e-learning and affective student’s profile in mathematics. In: The Future of Learning - Globalizing in Education Michael E. Auer (Ed) Pag.1-13 ISBN:9783899583533 | |
11th International Conference on Interactive Computer aided Learning Villach, Austria 24-26 September, 2008 | |
Albano, Giovannina; Rossella, Ascione | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2007 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Affective profiling in mathematics e-learning: a preliminary study. In: Proc. of eUniverSALearning López Eire, Antonio (dir); García Peñalvo, Francisco José (ed. lit); Seoane Pardo, Antonio Miguel (ed. lit) Vol.eUniverSALearning, Pag.144-149 ISBN:9788493021849 | |
eUniversal Learning 2007 | |
Albano, Giovannina; Rossella, Ascione | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2007 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Importance of semiotic representations: how CAS can help. In: Electronic Proc. of ICTMT8 (8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching) Eva Milková, Pavel Pražák (Eds) Pag.1-4 ISBN:9788070412855 | |
8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching Prague (Czech Republic) July 1- 4, 2007 | |
Albano, Giovannina; Matteo, Desiderio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2006 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A case study about Mathematics and E-learning: first investigations. In: Changes in Society: a challange for mathematics education (Proc. of the CIEAEM 58) Plezen University of West Boemia Pag.146-151 ISBN:8070434783 | |
International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education (CIEAEM 58 Srni | |
Albano, Giovannina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2006 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Integrazione di tecnologia e ricerca in educazione matematica: il caso dell’e-learning. In: Proc. of XXVI convegno UMI-CIIM “L'insegnamento-apprendimento della matematica nella società tecnologica: problemi e prospettive” REGGIO EMILIA Pag.40-41 | |
XXVI convegno UMI-CIIM “L'insegnamento-apprendimento della matematica nella società tecnolo Reggio Emilia 30 novembre – 2 dicembre 2006 | |
Albano, Giovannina; Ferrari, P. L. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2005 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematics and e-learning: a conceptual framework. In: European Research in Mathematics Education IV FUNDEMI IQS – Universitat Ramon Llull Pag.939-948 ISBN:8461132823 | |
CERME 4 | |
Albano, Giovannina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2005 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematics and E-learning: students' beliefs and waits. In: Changes in Society: a challange for mathematics Education (Proc. of CIEAEM 57) Pag.153-157 | |
CIEAEM 57 | |
Albano, Giovannina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2004 | |
Contributo in Atti di convegno | |
On the CAS and the coordination of semiotic registers. In: Proc. of TIME 2004 (Technology and its Integration in Mathematics Education) Pag.1-17 | |
Technology and its Integration in Mathematics Education (TIME) | |
Albano, Giovannina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2003 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Deep mathematics learning using CAS. In: Proceedings of ICTME-2 (International Conference on Trends in Mathematics Education) Pag.1-10 | |
Proceedings of ICTME-2 23-25 giugno 2003 | |
Albano, Giovannina | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2003 | |
Contributo in Atti di convegno | |
COCOUN: a learning-by-doing tool to explore ODEs COnjectures and COUNterexamples. In: Technology in Mathematics Teaching, Proceedings of ICTMT 6 - Pag.370-379 | |
ICTMT6 | |
Albano, Giovannina; M., Desiderio; Gargiulo, Giuliano | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2003 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Stepwise maths exercises on the web. In: Challenging the Boundaries of Symbolic Computation: Proceedings of the 5th International Mathematica Symposium Imperial College Press Pag.129-136 ISBN:9780000000002 | |
5th International Mathematica Symposium (IMS) | |
Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Salerno, Saverio | |
Codice identificativo ISI: WOS:000189399200017 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2003 | |
Contributo in Atti di convegno | |
How to achieve user-friendly interactivity in Mathematics Exercises on the web. In: Mathematics on the web - Pag.129-136 | |
“Mathematics on the web” | |
Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; A., Pagano; S., Viglione | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2002 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Tecnologia nell’insegnamento della matematica: quali benefici?. In: Proceedings of “Nuovi obiettivi, curricoli e metodologie nella didattica della matematica e delle scienze”, 4°Convegno Nazionale ADT AGA Arti Grafiche Alberobello Editrice Pag.332-340 | |
“Nuovi obiettivi, curricoli e metodologie nella didattica della matematica e delle scienze”, 4°Convegno Nazionale ADT | |
Albano, Giovannina; M., Desiderio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2001 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Simulation games: theory and systems. In: Proceedings of ESS 2001 (the 13th European Simulation Symposium) Ghent SCS Publications Pag.169-173 ISBN:9789077039021 | |
ESS 2001 (the 13th European Simulation Symposium) Marseilles, France 18-20 Ottobre 2001 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Durante, Tiziana; Salerno, Saverio | |
Codice identificativo ISI: WOS:000174740600029 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2001 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Optimal control for a car with gears. In: Proceedings of the 20th International Conference on Modelling, Identification and Control (MIC) Anaheim Acta Press Pag.627-632 ISBN:9780000000002 | |
The 20th International Conference on Modelling, Identification and Control (MIC) Innsbruck, Austria 19-22 Febbraio 2001 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Piccoli, Benedetto | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2001 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Laplace Transform and electrical circuits: an interdisciplinary learning tool. In: Electronic Proceedings of ICTMT5 (The Fifth International Conference on Technology in Mathematics Teaching) Vienna bv&hpt Pag.1-8 ISBN:9783209038494 | |
ICTMT5 (The Fifth International Conference on Technology in Mathematics Teaching) University of Klagenfurt, Austria 6-9 Agosto 2001 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Desiderio, Matteo | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2001 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Modelling for Understanding of Scientific Knowledge. In: Electronic Proceedings of MKM 2001 (Mathematical Knowledge Management) RISC-Linz, Research Institute of Symbolic Computation Vol.-, Pag.1-7 ISBN:3902276010 | |
First International Workshop on Mathematical Knowledge Management: MKM'2001 Hagenberg (Austria) September 24-26, 2001 | |
Albano, Giovannina; Gargiulo, Giuliano; Salerno, Saverio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2001 | |
Contributo in Atti di convegno | |
e Learning from Expertize: A Computatinal Approach to a Non-Textual Culuture of Learning. In: Proceedings IEEE International Conference on Advanced Learning Technology: Issues, Achievements and Challenges IEEE COMPUTER SOCIETY Pag.241-242 ISBN:0769510132 | |
IEEE International Conference on Advanced Learning Technology: Issues, Achievements and Challenges | |
Albano, Giovannina; F., Formato | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2001 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Create virtual environments using Mathematica. In: Symbolic Computation: New Horizons Tokyo Denki University Press Pag.141-150 ISBN:9784501730208 | |
Proc. IMS (Internationa Mathematica Symposium) Tokyo Denki University, Chiba New Town Campus, Japan 25-27 giugno 2001 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio; Tomasiello, Stefania | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2000 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Statistical interpretation of mechanical models by using simulation. In: Proceedings of International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education Society for Computer Simulation Vol.32, No 1, Pag.215-220 ISBN:9781565551787 | |
International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education San Diego, California 23-27 Gennaio 2000 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; D'Auria, Bernardo; Salerno, Saverio | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2000 | |
Contributo in Atti di convegno | |
A new approach to teaching/learning mathematics. In: Proceedings of EAEEIE (Annual Conference on Innovations in Education for Electrical and Information Engineering) ULM M.H.W. Hoffman, Abteilung Mikrowellentechnik der Universität Ulm Pag.1-5 ISBN:9783000059650 | |
Annual Conference on Innovations in Education for Electrical and Information Engineering Ulm, Germany 26-28 Aprile 2000 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; D'Auria, Bernardo; Manzo, Rosanna | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2000 | |
Contributo in Atti di convegno | |
On stabilization performance. In: Proceedings of the 39th IEEE Conference on Decision and Control IEEE Pag.1388-1390 ISBN:9780780366381 | |
The 39th IEEE Conference on Decision and Control Sydney, Australia 12-15 Dicembre 2000 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Piccoli, Benedetto | |
Codice identificativo ISI: WOS:000172029000251 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-0034439407 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2000 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Computer Aided Learning: The Electrostatic Use Case. In: Proceedings of ICSEE (International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education), Simulation Series Society for Computer Simulation International Vol.Vol. 32, No. 1, Pag.221-225 ISBN:9781565551787 | |
ICSEE (International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education) San Diego, California 23-27 Gennaio 2000 | |
Albano, Giovannina; Gargiulo, Giuliano; D'Auria, Bernardo; Manzo, Rosanna | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
1999 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematica and Didactical Innovation: a quadric use case. In: Electronic Proceedings of IMACS-ACA Conferences on Appl. of Computer Algebra Michael Wester, Richard Liska Pag.1-20 ISBN:9780000000002 | |
IMACS-ACA Conferences on Appl. of Computer Algebra Madrid, Spagna 24-27 Giugno 1999 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Gargiulo, Giuliano; Cavallone, Antonella | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
1999 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Visualisation of four dimensional curves. In: Electronic Proceedings of IMS (International Mathematica Symposium) - Pag.1-55 ISBN:9780000000002 | |
IMS (International Mathematica Symposium) Plymouth, Inghilterra 9-13 Agosto 1999 | |
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Gargiulo, Giuliano | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
1999 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Mathematica and Didactical Innovation. In: Proceedings of IMS- International Mathematica Symposium Rovaniemi International Mathematica Symposium Secretariat, Rovaniemi Polytechnic Pag.1-16 ISBN:9789525153118 | |
IMS- International Mathematica Symposium Risc-Linz, Austria 23-25 Agosto 1999 | |
Albano, Giovannina; Cavallone, Antonella; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |