Pubblicazioni

Giovannina ALBANO Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
IPSE: An Individualized Digital Environment for Strategic Planning at the University Level.
DIGITAL EXPERIENCES IN MATHEMATICS EDUCATION. Pag.1-27
ISSN:2199-3246.
Albano, Giovannina; Telloni Agnese, Ilaria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s40751-024-00153-w
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Fostering Engineering freshmen’s shifts of attention by using Matlab LiveScript for solving mathematical tasks
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE. Vol. 22 (1). Pag.1-14
ISSN:2676-8364.
Albano, Giovannina; Ilaria Telloni, Agnese
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5485/TMCS.2024.13299
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Digital Experiences of Mathematical Cognitive Functions in Learning the Basic Concepts of General Topology
INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN UNDERGRADUATE MATHEMATICS EDUCATION. Pag.1-27
ISSN:2198-9745.
Albano, Giovannina; Antonini, Samuele; Miranda, Annamaria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s40753-024-00245-3
Codice identificativo ISI: WOS:001290984400001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85201274117
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Mathematics Interpretative Tasks and Formative Assessment: A Digital Device for Teachers Training.
In G. Casalino, R. Di Fuccio, G. Fulantelli, P. Raviolo, P. C. Rivoltella, D. Taibi, G. A. Toto (Eds) Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online Pag.274-292 Springer Cham.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Carotenuto, Gemma; Spadea, Marina
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-67351-1_19
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Argomentare in matematica nella transizione scuola-università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 46 B. Pag.427-454
ISSN:1123-7570.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Miranda, Annamaria; Pacelli, Tiziana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Towards the construction of a mathematical identity through a reflective role-play in problem solving
QUADRANTE. Vol. 32(2). Pag.175-194
ISSN:0872-3915.
Albano, G.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
A model for analyzing the explanatory writing of undergraduate students when solving mathematical tasks
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY. Vol. 54:2. Pag.180-194
ISSN:0020-739X.
Albano, G.; Swidan, O.; Pierri, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0020739X.2021.1949757
Codice identificativo ISI: WOS:000673086300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85110618979
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Towards relational thinking by Matlab LiveScript in linear algebra.
In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME Pag.2251-2258
ISBN:978-963-7031-04-5
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)
Budapest, Hungary 10-14 July 2023
Albano, Giovannina; Donatiello, Angela; Ilaria Telloni, Agnese
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti..
In: Atti del XXII Congresso UMI, Pisa, 4-9 settembre 2023 Bologna Università di Bologna Pag.1-1
XXII CONGRESSO DELL’UNIONE MATEMATICA ITALIANA
Pisa 4-9- settembre 2023
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Donatiello, Angela; Picariello, Luca; Pierri, Anna; Romano, Piera; Deiana, Gabriella; Polo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Grasping criteria for success: engaging undergraduate students in formative feedback by means of digital peer workshops.
TEACHING MATHEMATICS AND ITS APPLICATIONS. Pag.1-20
ISSN:0268-3679.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna; Sabena, Cristina
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1093/teamat/hrac012
Codice identificativo ISI: WOS:000834301300001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85166134802
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Dialogical interactions mediated by technology in mathematics education
DIALOGIC PEDAGOGY. Vol. 10. Pag.22-40
ISSN:2325-3290.
Albano, Giovannina; Mollo, Monica; Polo, Maria; Marsico, Giuseppina
Digital Object Identifier (DOI): 10.5195/dpj.2022.517
Codice identificativo ISI: WOS:000793721000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85131095738
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Orchestrating affective, cognitive and metacognitive dimensions of undergraduate mathematics learning in digital environments.
In: Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) Free University of Bozen-Bolzano and ERME Pag.1-8
ISBN:979-1-22-102537-8
The Twelfth Congress of European Research Society in Mathematics Education (CERME12)
Bozen-Bolzano (Italy) 2-5 febbraio 2022
Albano, Giovannina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Cognitive roles in cooperative problem solving at university level.
In: Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12) Free University of Bozen-Bolzano and ERME Pag.2331-2338
ISBN:979-1-22-102537-8
CERME 12 -Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Free University of Bozen 2-5 febbraio 2022
Albano, Giovannina; Antonini, Samuele; Miranda, Annamaria
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
From traditional exams to closed-ended quizzes: an exploration towards an effective assessment in mathematics at university level
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 17(2). Pag.45-55
ISSN:1971-8829.
Albano, G.; Telloni, A. I.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135433
Codice identificativo ISI: WOS:000754644700005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85123380152
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
The Role of Teacher in DIST-M Activities
THE INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 28 (3). Pag.163-170
ISSN:1744-2710.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Fiorentino, Giuseppe
Digital Object Identifier (DOI): 10.1564/tme_v28.3.06
Codice identificativo ISI: WOS:000730424300007
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS. Pag.1-20
ISSN:0013-1954.
Albano, G.; Antonini, S.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10649-021-10108-2
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85117132505
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
An E-Learning Innovative Approach for Mathematical Argumentative Thinking
THE INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 28. Pag.3-14
ISSN:1744-2710.
Albano, Giovannina; Dello Iacono, Umberto; Alessandra Mariotti, Maria
Codice identificativo ISI: WOS:000649403300002
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
What does ‘Inside Out’ mean in problem solving?
FOR THE LEARNING OF MATHEMATICS. Pag.32-36
ISSN:0228-0671.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85111611510
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Online resources for mathematics teaching and learning at the university level: Three case examples that highlight principles for task design driven by students’ and teachers’ needs.
In AA.VV. Mathematics Education in the Digital Age: Learning, Practice and Theory Pag.7-22
ISBN:9781003137580
Albano, Giovannina; Kondratieva, Margo; Telloni Agnese, Ilaria
Digital Object Identifier (DOI): 10.4324/9781003137580
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
E-learning for fostering the growth of students responsible for their own learning: didactic organization and theoretical reflections
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 8, Special Issue. Pag.9-19
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Sabena, Cristina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Formative assessment workshops as a tool to support pre-service teacher education on argumentation
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 7, Special Issue. Pag.205-216
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna; Sabena, Cristina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
An online environment for promoting mathematical argumentation in primary school
THE JOURNAL OF COMPUTERS IN MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING. Vol. 39(3). Pag.185-206
ISSN:0731-9258.
Albano, Giovannina; Capobianco, Giovanni; Dello Iacono, Umberto
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Digital Inquiry Through Games
TECHNOLOGY, KNOWLEDGE AND LEARNING. Pag.577-595
ISSN:2211-1662.
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Dello Iacono, Umberto
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10758-020-09459-1
Codice identificativo ISI: WOS:000559633900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85089286780
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 1. Pag.65-71
ISSN:1971-8829.
Albano, G.; Coppola, C.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.; Pierri, A.; Polo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135201
Codice identificativo ISI: WOS:000536959900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85085312340
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops.
In: Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 DuEPublico, Duisburg-Essen Publications Online Pag.155-162
ISBN:978-3-940402-23-3
International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14
Essen, Germany July 22-25, 2019
Albano, G.; Pierri, A.; Sabena, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.17185/duepublico/70753
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
A technological storytelling approach to nurture mathematical argumentation.
In: CSEDU Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education H. Chad Lane, Susan Zvacek and James Uhomoibhi Pag.420-427
ISBN:978-989-758-417-6
CSEDU 2020 Computer Supported Education
Online event due COVID-19 May 2 - 4, 2020
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Fiorentino, G.
Codice identificativo ISI: WOS:000777617400045
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85091455072
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling..
In: Proceedings of the Seventh ERME Topic Conference on Language in the Mathematics Classroom. Pag.123-130
Seventh ERME Topic Confer- ence on Language in the Mathematics Classroom
Montpellier, France Feb 2020
Albano, G.; Coppola, C.; Pierri, Anna; DELLO IACONO, Umberto
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione.
In: Professione insegnante: quali strategie per la formazione? -TOMO 1- Atti Convegno CRUI-GEO 15-17 giugno 2020. Napoli Casa Editrice Guida Vol.TOMO 1, Pag.721-727
ISBN:9788868668105
Convegno CRUI-GEO Professione insegnante: quali strategie per la formazione?
Università di Napoli "Federico II 15-17 giugno 2020
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DI CRESCENZO, Antonio; Miranda, Annamaria; Vincenzi, Giovanni
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Structured online teachers’ collaboration for fostering professional development..
In: Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups - ICMI Study 25 Conference Proceedings Pag.573-580
ICMI Study 25
Lisbon, Portugal February 3-7, 2020
Albano, G.; Dello Iacono, U.; Pierri, A.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Domande a risposta aperta e valutazione automatica in ambienti digitali: una proposta metodologica a partire dalla Matematica.
In AA.VV. Implementazione e miglioramento del dato. II Seminario “I dati INVALSI: uno strumento per la ricerca” Pag.112-130 Franco Angeli.
ISBN:9788835101802
Albano, Giovannina; Umberto Dello, Iacono
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Curatela
Curatore/i di E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA. Di Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, CristinaPag.1-106
Albano, Giovannina; Arzarello, Ferdinando; Coppola, Cristina; Dello Iacono, Umberto; Di Paola, Benedetto; Pierri, Anna; Sabena, Cristina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
A scaffolding toolkit to foster argumentation and proofs in mathematics: some case studies
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN HIGHER EDUCATION. Vol. 16:4. Pag.1-12
ISSN:2365-9440.
Albano, Giovannina; Dello Iacono, Umberto
Digital Object Identifier (DOI): 10.1186/s41239-019-0134-5
Codice identificativo ISI: WOS:000460249800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85062421587
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Designing digital storytelling for mathematics special education: an experience in support teacher education.
THE MONTANA MATH ENTHUSIAST. Vol. 16 (1). Pag.263-288
ISSN:1551-3440.
Albano, Giovannina; Dello, Iacono; Umberto,
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000484167900014
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85060550708
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
GeoGebra in e-learning environments: a possible integration in mathematics and beyond
JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING. Pag.4331-4343
ISSN:1868-5145.
Albano, Giovannina; Dello, Iacono
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s12652-018-1111-x
Codice identificativo ISI: WOS:000493457400010
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85055997263
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace,
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 27 (6). Pag.36-44
ISSN:2200-4270.
Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071782562
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Digital Interactive Storytelling in matematica: quale funzione didattica per la tecnologia?.
In: Atti del XXI Convegno UMI Pag.127-128
XXI Convegno dell'Unione Matematica Italiana
Pavia 2-7 settembre 2019
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Fiorentino, Giuseppe; Polo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie.
In: Reports on E-learning, Media and Education Meetings, Learning, Competencies and Human Resources SIe-L EDITORE -Società Italiana di e-Learning Pag.105-108
ISBN:978-88-98819-01-0
Multiconference EMEMITALIA 2019
Foggia 9-11 settembre 2019
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe; Polo, Maria; Pierri, Anna
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
Grice’s relevance maxim for investigating undergraduates’ argumentations.
In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5) Umeå, Sweden PME Pag.7-7
ISBN:978-91-7601-906-1
The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Umeå, Sweden 3-8 luglio 2018
Albano, G.; Pierri, A.
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85051992158
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
“Think, drag, communicate” - A scaffolding toolkit to foster argumentation and proofs.
In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5). Umeå, Sweden PME Pag.203-203
ISBN:978-91-7601-906-1
The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Umeå, Sweden 3-8 luglio 2018
Albano, G.; Dello Iacono, U.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
A didactical tetrahedron supporting co-disciplinary design, development and analysis of mathematical e-learning situations.
In: Proc. of the Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) University of Copenhagen Pag.11-18
ISBN:978-87-7078-798-7
Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA)
Copenaghen, Denmark 5-7 September 2018
Albano, Giovannina; Faggiano, Eleonora; Giuseppe Rossi, Pier
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
Designing mathematics learning activities in e-environments.
In: Proc. of the Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) University of Copenhagen Pag.3-10
ISBN:978-87-7078-798-7
Fifth ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA)
Copenaghen, Danmark 5-7 September 2018
Albano, Giovannina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe; Maria, Polo
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Scripting Collaboration for Competence-Based Mathematics Learning: A Case Study on Argumentation.
In Silverman, J., Hoyos, V. (eds) Distance Learning, E-Learning and Blended Learning of Mathematics. ICME-13 Monographs. Pag.115-131 Cham Springer.
ISBN:978-3-319-90789-5
Albano, G.; Dello Iacono, U.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.1007/978-3-319-90790-1_7
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Digital Interactive Storytelling in Matematica..
In Conferenze e Seminari dell’Associazione Subalpina Mathesis 2017-2018 Pag.199-214 Savigliano (CN) L’ARTISTICA EDITRICE.
ISBN:978-88-7320-416-9
Albano, G
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Script collaborativi e digital storytelling per l’apprendimento online della Matematica
ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE. Vol. 9. Pag.7-27
ISSN:2038-1034.
Albano, Giovannina; Bruni, Filippo; DELLO IACONO, Umberto
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.15160/2038-1034/1570
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Digital storytelling in mathematics: a competence-based methodology
JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING. Vol. 8. Pag.301-312
ISSN:1868-5137.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s12652-016-0398-8
Codice identificativo ISI: WOS:000398721800013
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85015935021
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Script cooperativi in comunità di apprendimento online a supporto della transizione verso l’università
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. VOL. 40 A-B N.2. Pag.273-294
ISSN:1123-7570.
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Adaptative peer grading and formative assessment
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 13, Issue 1. Pag.147-161
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; Capuano, Nicola; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000404658500011
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85011061609
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in Atti di convegno
A computer-based collaboration script to mediate verbal argumentation in mathematics.
In: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017). Dublin, Ireland DCU Institute of Education and ERME Pag.2507-2514
ISBN:978-1-873769-73-7
the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Dublin, Ireland February 1-5, 2017
Albano, Giovannina; DELLO IACONO, Umberto; Alessandra Mariotti, Maria
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000467053303028
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2017
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
e-Mathematics Engineering for Effective Learning.
In G. Aldon, F. Hitt, L. Bazzini, U. Gellert (eds): Mathematics and Technology. A CIEAEM Sourcebook. Pag.360-382 Springer International Publishing.
ISBN:978-3-319-51378-2
ISSN:1869-4918.
Albano, Giovannina
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-319-51380-5_16
Codice identificativo ISI: WOS:000422769600016
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
An online Vygotskian learning activity model in mathematics
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. v. 12, n. 3. Pag.159-169
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; DELLO IACONO, Umberto; Fiorentino, Giuseppe
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1169
Codice identificativo ISI: WOS:000384798500013
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84981318525
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Argumentation in mathematics: mediation by means of digital interactive storytelling
FORM@RE. Vol. Vol. 16, N.1. Pag.105-115
ISSN:1825-7321.
Albano, Giovannina; DELLO IACONO, Umberto; Mariotti, Maria Alessandra
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): http://dx.doi.org/10.13128/formare-17947
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
From rote procedures to meaningful ones: a blended semiotic approach
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 25, supplemento 2. Pag.441-452
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Personalized learning in mathematics
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 11. Pag.25-42
ISSN:1826-6223.
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000359848700003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84922041811
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
Reading data from graphs: a study on the role of language..
In: Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) ERME Pag.1326-1332
ISBN:978-80-7290-844-8
the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9)
Prague, Czech Republic 4-8 February 2015
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000466853902002
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Mathematical competencies in a role-play activity.
In: Proc. of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME38) and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education PME Vol.2, Pag.17-24
ISBN:9780864913623
Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 38) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 36)
Vancouver, Canada July 15 - 20 , 2014
Albano, Giovannina; Pierri, A.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Digital storytelling for improving mathematical literacy.
In: PROCEEDINGS OF THE PROBLEM@WEB INTERNATIONAL CONFERENCE: TECHNOLOGY, CREATIVITY AND AFFECT IN MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING Carreira, S., Amado, N., Jones, K. Jacinto, H. Pag.23-34
ISBN:9789898472502
Problem@Web: technology, creativity and affect in mathematical problem solving
Faro, Portugal May 2 - 4, 2014
Albano, Giovannina; Pierri, A.
Versione online
Codice identificativo ISI: WOS:000387777400009
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Personalized learning in mathematics.
In: Proc. of The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014 Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. Pag.689-694
ISBN:978-1-4799-6386-7
The 6th IEEE International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, INCoS 2014
Salerno, Italy September 10-12, 2014
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Pierri, Anna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.99
Codice identificativo ISI: WOS:000380454200108
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84946690577
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Formative Self-Assessment to Support Self-driven Mathematics Education at University level.
In AA.VV. New Horizons in Web Based Learning. ICWL Revised Selected Papers. Lecture Notes in Computer Science. Pag.82-91 Springer Cham.
Albano, Giovannina; Pepkolaj, Leke
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-319-13296-9_9
Codice identificativo ISI: WOS:000354703900009
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84917689662
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Linguistic competence and mathematics learning: the tools of e-learning
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. Vol. 9, n. 2. Pag.27-41
ISSN:1971-8829.
Albano, Giovannina; Pier Luigi, Ferrari
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84878338993
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
A tetrahedron to model e-learning Mathematics
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Pag.429-436
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; E., Faggiano; M. F., Mammana
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
The use of e-learning in pre-service teachers’ training
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. n. 23 Supplemento 1 (CIEAEM 65 - International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education). Pag.1-5
ISSN:1592-4424.
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Personalizzazione dei processi di insegnamento-apprendimento: il caso della Matematica.
L'EDUCAZIONE MATEMATICA. Vol. Vol. 3, n.1. Pag.45-62
ISSN:1120-4850.
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Mathematics education and e-learning: meaningful use of the quiz-modules.
In: ICTMT 11 Conference Proceedings Faggiano&Montone Pag.53-58
ISBN:9788866290001
11th International Conference on Technology in Mathematics Teaching
Bari 9 - 12 luglio 2013
Albano, Giovannina; P. L., Ferrari
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Structural and operational mathematics: an integrated approach in e-learning.
In: Proc. of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-37) Lindmeier, A. M. & Heinze, A. (Eds.) Vol.5, Pag.6-6
ISBN:9783890882918
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-37)
Kiev, Germany 2013 July, 28 - August, 2
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
A knowledge-skill-competences e-learning model in mathematics
REVISTA DE UNIVERSIDAD Y SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO. Vol. 9, N. 1 (ora Vol. 1/2012 INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN HIGHER EDUCATION - nuova denominazione rivista). Pag.306-319
ISSN:1698-580X.
Albano, Giovannina
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84856411835
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Favorire l’apprendimento della matematica online: alcune esperienze a livello universitario
L'EDUCAZIONE MATEMATICA. Vol. 1. Pag.5-20
ISSN:1120-4850.
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Processi cognitivi e rappresentazioni semiotiche: indagine preliminare.
In G. Gerla, C. Coppola, T. Pacelli (a cura di) Logica, linguaggio e didattica della matematica Pag.15-26 Franco Angeli Editore.
ISBN:9788856848441
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; L., Vecchio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Learning objects e percorsi di apprendimento personalizzato in piattaforme di e-learning
TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. Vol. 54 Numero 3. Pag.142-146
ISSN:1970-061X.
Albano, Giovannina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Opinioni di studenti su pratiche di blended–learning
TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. Vol. 54 Numero 3. Pag.189-194
ISSN:1970-061X.
Albano, Giovannina; Margherita, D’Aprile; Rossana, Maccarini
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Matematicafacile.it: Apprendimento personalizzato con Mathematica e IWT.
In: Mathematica Italia 5° User Group Meeting ADALTA & Wolfram Research Pag.1-9
ISBN:9788896810026
Albano, Giovannina; G. R., Mangione; Miranda, Sergio; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Coordinamento semiotico: una proposta didattica.
In: Conferenze e comunicazioni del XIX Congresso dell'Unione Matematica Italiana Pag.429-429
Albano, Giovannina; Coppola, Cristina; Pacelli, Tiziana; L., Vecchio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Mathematics education: teaching and learning opportunities in blended learning.
In A. Juan, A. Huertas, S. Trenholm and C. Steegmann (eds) Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies Pag.60-89 IGI-Global.
ISBN:9781609608750
Albano, Giovannina
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-60960-875-0.ch004
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-79960232978
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
La dimostrazione in matematica: un esempio di corso blended a livello universitario.
In Matteo Baldoni, Cristina Baroglio, Sandro Coriasco, Marina Marchisio, Sergio Rabellino (a cura di) E-learning con Moodle in Italia: una sfida tra passato, presente e futuro. Pag.253-261 Seneca Edizioni.
ISBN:9788861222694
Albano, Giovannina; Pier Luigi, Ferrari
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Knowledge, Skills, Competencies: a Model for Mathematics E-Learning.
In Kwan, R.; McNaught, C.; Tsang, P.; Wang, F.L.; Li, K.C. (Eds.) Enhancing Learning Through Technology, Communications in Computer and Information Science Pag.214-225 Springer, Heidelberg.
ISBN:9783642223822
Albano, Giovannina
Codice identificativo ISI: WOS:000297031300018
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-79960245377
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Monografia o trattato scientifico
La prova scritta di geometria: tra teoria e pratica. CUES
ISBN:9788895028859
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in Atti di convegno
Personalised e-learning process: the case of Geometry in IWT.
In: Proc. of CSEDU 2010 (2nd International Conference on Computer Supported Education) José A. Moinhos Cordeiro and Boris Shishkov and Alexander Verbraeck and Markus Helfert (Eds) Vol.Vol. 2, Pag.138-143
ISBN:9789896740245
CSEDU 2010 (2nd International Conference on Computer Supported Education)
Albano, Giovannina; Giuseppe, Maresca
Codice identificativo ISI: WOS:000392459700024
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-77956390559
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in Atti di convegno
A blended learning course in mathematics education.
In: Proc. of HCICTE 2010 (7th Pan-Hellenic Conference with International Participation «ICT in Education» Athanassios Jimoyiannis (ed) Vol.Vol. I, Pag.245-252
ISBN:9789608835955
7th Pan-Hellenic Conference with International Participation «ICT in Education»
Korinthos (Greece) 23-26 September 2010
Albano, Giovannina; Giuseppe, Maresca
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in Atti di convegno
Personalisation in a mathematics e-learning course.
In: Proc. of ICL2010, 13th International Conference on Interactive Computer aided Learning Kassel University Press Pag.1-9
ISBN:9783899585414
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Dimostrazione e confutazione: due facce della stessa medaglia.
In G. Gerla (a cura di) Logica matematica e processi cognitivi Pag.7-14 Rubettino Editore.
ISBN:9788849829556
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Articolo in rivista
A case study about mathematics and e-learning: first investigations.
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA. Vol. 19, suppl. n. 3 (CIEAEM 67 - International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education). Pag.35-42
ISSN:1592-5137.
Albano, Giovannina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
e-Learning activities to improve attitude towards mathematics.
In: Proc. of ICL2009, 12 International Conference on Interactive Computer Aided Learning - The challenges of life-long learning Michael E. Auer (ed.) Pag.1-7
ISBN:9783899584813
12th International Conference on Interactive Computer aided Learning
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
E-Learning and Affective Student’s Profile in Mathematics
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. 3. Pag.6-13
ISSN:1863-0383.
Albano, Giovannina; Ascione, R.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in Atti di convegno
e-learning and affective student’s profile in mathematics.
In: The Future of Learning - Globalizing in Education Michael E. Auer (Ed) Pag.1-13
ISBN:9783899583533
11th International Conference on Interactive Computer aided Learning
Villach, Austria 24-26 September, 2008
Albano, Giovannina; Rossella, Ascione
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Learning Activities according to affective profile in mathematics e-learning.
In Francisco José García Peñalvo, Antonio Miguel Seoane Pardo, Erla Mariela Morales Morgado (Eds) Proc. of eUniverSALearning 08, Congreso Internacional de Tecnología, Formación y Comunicación Pag.1-4
Albano, Giovannina; Rossella, Ascione
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84893444011
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
On the affective profiling in mathematics e-learning.
In Antonio López Eire, Francisco José García Peñalvo, Antonio Miguel Seoane Pardo, Erla Mariela Morales Morgado (Eds.) Post-proceedings of the International Conference on Technology, Training and Communication. Extended Papers Pag.1-10
Albano, Giovannina; Rossella, Ascione
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Integrating technology and research in mathematics education: the case of e-learning..
In Garcia Peñalvo (ed.) Advances in E-Learning: Experiences and Methodologies. Pag.132-148 F. Garcia Peñalvo.
ISBN:159904756X; 9781599047560
Albano, Giovannina; Ferrari, P. L.
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-59904-756-0.ch008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-77956357205
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Articolo in rivista
The impact of e-learning on mathematics education: some experiences at university level
LA MATEMATICA E LA SUA DIDATTICA. Vol. Anno 21, n. 1. Pag.61-66
ISSN:1120-9968.
Albano, Giovannina; G, Bardelle; C, Ferrari; Pier, L.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Articolo in rivista
IWT: an innovative solution for AGS e-Learning model
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. 3 Nos. 2/3. Pag.209-224
ISSN:1741-1009.
Albano, Giovannina; Gaeta, Matteo; Ritrovato, Pierluigi
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-74849131657
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in Atti di convegno
Importance of semiotic representations: how CAS can help.
In: Electronic Proc. of ICTMT8 (8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching) Eva Milková, Pavel Pražák (Eds) Pag.1-4
ISBN:9788070412855
8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching
Prague (Czech Republic) July 1- 4, 2007
Albano, Giovannina; Matteo, Desiderio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in Atti di convegno
Affective profiling in mathematics e-learning: a preliminary study.
In: Proc. of eUniverSALearning López Eire, Antonio (dir); García Peñalvo, Francisco José (ed. lit); Seoane Pardo, Antonio Miguel (ed. lit) Vol.eUniverSALearning, Pag.144-149
ISBN:9788493021849
eUniversal Learning 2007
Albano, Giovannina; Rossella, Ascione
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Le opportunità offerte da moodle per l’insegnamento universitario: il caso della matematica.
In G. Franceschinis e D. Porporato (a cura di) Modelli e tecnologie della formazione in rete Pag.219-232 Edizioni Mercurio S.r.l..
ISBN:9788895522098
Albano, Giovannina; Pier Luigi, Ferrari
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2007
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
e-learning e ricerca in educazione matematica: un esempio di integrazione.
In R. Imperiale, B. Piochi, P. Sandri (a cura di) Matematica e Difficoltà: I nodi dei linguaggi Pag.118-123 Bologna Pitagora Editrice.
ISBN:8837116748
Albano, Giovannina; P. L., Ferrari
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Articolo in rivista
E-learning: a model and process proposal
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING. Vol. Vol. 2, Nos. 1/2. Pag.73-88
ISSN:1741-1009.
Albano, Giovannina; Gaeta, Matteo; Salerno, Saverio
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-56349085006
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Contributo in Atti di convegno
Integrazione di tecnologia e ricerca in educazione matematica: il caso dell’e-learning.
In: Proc. of XXVI convegno UMI-CIIM “L'insegnamento-apprendimento della matematica nella società tecnologica: problemi e prospettive” REGGIO EMILIA Pag.40-41
XXVI convegno UMI-CIIM “L'insegnamento-apprendimento della matematica nella società tecnolo
Reggio Emilia 30 novembre – 2 dicembre 2006
Albano, Giovannina; Ferrari, P. L.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Contributo in Atti di convegno
A case study about Mathematics and E-learning: first investigations.
In: Changes in Society: a challange for mathematics education (Proc. of the CIEAEM 58) Plezen University of West Boemia Pag.146-151
ISBN:8070434783
International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education (CIEAEM 58
Srni
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2006
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
CAS e apprendimento significativo: i registri semiotici.
In M. Cerasoli, F.A. Costabile, E. Mercuri, A Serpe (a cura di) "Matematica, formazione scientifica e nuove tecnologie" - Atti 6° convegno nazionale ADT Pag.183-189 LAMEZIA TERME Luigi Pellegrini Editore.
ISBN:8881013584
Albano, Giovannina; Desiderio, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Articolo in rivista
Teaching Statistics with an Interactive Tool
INTERNATIONAL JOURNAL FOR MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING. Vol. 91. Pag.---
ISSN:1473-0111.
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Manzo, Rosanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Articolo in rivista
Un modello teorico per gli ESV. Il caso del piano inclinato
DIDATTICA DELLE SCIENZE E INFORMATICA NELLA SCUOLA. Vol. 238, maggio 2005, anno XL. Pag.7-13
ISSN:1593-537X.
Albano, Giovannina; DE LUCA, Roberto; Desiderio, M; Gaeta, Matteo; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio; Sbaragli, S.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Contributo in Atti di convegno
Mathematics and E-learning: students' beliefs and waits.
In: Changes in Society: a challange for mathematics Education (Proc. of CIEAEM 57) Pag.153-157
CIEAEM 57
Albano, Giovannina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Contributo in Atti di convegno
Mathematics and e-learning: a conceptual framework.
In: European Research in Mathematics Education IV FUNDEMI IQS – Universitat Ramon Llull Pag.939-948
ISBN:8461132823
CERME 4
Albano, Giovannina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Success story: analisi di soluzioni WBT.
In Michele Ingenito (a cura di) Percorsi modulari e applicazioni multimediali nella didattica delle lingue straniere Pag.13-32
ISBN:888768748X
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Web Based Simulations for Virtual Scientific Experiment: Methodology and Tools.
In G. Albano, P. Ritrovato & Salerno S. (eds) Proc. of the 1st ELeGI Conference Pag.1-9 Swinton, UK eWiC (Electronic Workshops in Computing), British Computer Society.
Albano, Giovannina; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio; Viglione, S.
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85088182294
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2005
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Collaborative Learning Aspects in VSE.
In G. Albano, P. Ritrovato & Salerno S. (eds) Proc. of the 1st ELeGI Conference Pag.1-7 Swinton eWiC (Electronic Workshops in Computing), British Computer Society.
Albano, Giovannina; Desiderio, M; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087223694
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2004
Contributo in Atti di convegno
On the CAS and the coordination of semiotic registers.
In: Proc. of TIME 2004 (Technology and its Integration in Mathematics Education) Pag.1-17
Technology and its Integration in Mathematics Education (TIME)
Albano, Giovannina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2004
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Situazioni a-didattiche in ambienti di e-learning.
In G. Arrigo (a cura di) Atti del Convegno di Didattica della Matematica 2004 Pag.113-116 Centro Didattico Cantonale.
ISBN:8886486510
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2003
Contributo in Atti di convegno
How to achieve user-friendly interactivity in Mathematics Exercises on the web.
In: Mathematics on the web - Pag.129-136
“Mathematics on the web”
Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; A., Pagano; S., Viglione
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2003
Contributo in Atti di convegno
Deep mathematics learning using CAS.
In: Proceedings of ICTME-2 (International Conference on Trends in Mathematics Education) Pag.1-10
Proceedings of ICTME-2
23-25 giugno 2003
Albano, Giovannina
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2003
Contributo in Atti di convegno
COCOUN: a learning-by-doing tool to explore ODEs COnjectures and COUNterexamples.
In: Technology in Mathematics Teaching, Proceedings of ICTMT 6 - Pag.370-379
ICTMT6
Albano, Giovannina; M., Desiderio; Gargiulo, Giuliano
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2003
Contributo in Atti di convegno
Stepwise maths exercises on the web.
In: Challenging the Boundaries of Symbolic Computation: Proceedings of the 5th International Mathematica Symposium Imperial College Press Pag.129-136
ISBN:9780000000002
5th International Mathematica Symposium (IMS)
Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Salerno, Saverio
Codice identificativo ISI: WOS:000189399200017
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2003
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
L’uso delle tecnologie e i diversi registri di rappresentazione semiotica.
In B. D'Amore e S. Sbaragli (a cura di) La didattica della matematica in aula Pag.171-178 Pitagora Editrice.
ISBN:8837114389
Albano, Giovannina; M., Desiderio; S., Sbaragli
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2003
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Un esempio di trasposizione didattica in ambiente tecnologico.
In B. D’Amore & S. Sbaragli (a cura di) La didattica della matematica in aula - Atti del Convegno “Incontri con la Matematica n.17” Pag.219-223 Pitagora Editrice.
ISBN:8837114389
Albano, Giovannina; M. C., BONOMI BARUFI; M., Desiderio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Articolo in rivista
Simulating Harmonic Oscillator and electrical circuits: a didactical proposal
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY. Vol. 33, No 2. Pag.157-185
ISSN:0020-739X.
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Tomasiello, Stefania
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84981195603
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Articolo in rivista
Koszul syzygies and sparse matrices for the computation of the Linear Strands
QUEEN'S PAPERS IN PURE AND APPLIED MATHEMATICS. Vol. 123. Pag.1-16
ISSN:0079-8797.
Albano, Giovannina; LA SCALA, R.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Contributo in Atti di convegno
Tecnologia nell’insegnamento della matematica: quali benefici?.
In: Proceedings of “Nuovi obiettivi, curricoli e metodologie nella didattica della matematica e delle scienze”, 4°Convegno Nazionale ADT AGA Arti Grafiche Alberobello Editrice Pag.332-340
“Nuovi obiettivi, curricoli e metodologie nella didattica della matematica e delle scienze”, 4°Convegno Nazionale ADT
Albano, Giovannina; M., Desiderio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
MoMAMath: imparare la matematica passo-passo su web.
In A. Andronico, A. Chianese e B. Fadini (a cura di) Informatica per la didattica: atti Pag.117-124 LIGUORI EDITORE.
ISBN:9788820734558
Albano, Giovannina; D'Auria, B; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Improvements in teaching and learning using CAS.
In J. Böhm (Ed.) VISIT-ME 2002, Proceedings of the Vienna International Symposium on Integrating Technology in Mathematics Education Pag.1-16
ISBN:3901769498
Albano, Giovannina; M., Desiderio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
e-Learning e apprendimento manageriale.
In A. Andronico, A. Chianese e B. Fadini (a cura di) Didamatica 2002 Informatica per la Didattica. e-learning: metodi, strumenti ed esperienze a confronto Pag.253-266
ISBN:9788820734558
Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Monografia o trattato scientifico
Algebra lineare. SALERNO Collana MoMAMath
ISBN:9788887030402
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2002
Software
MoMaMath.
Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Gaeta, Matteo; Pagano, A; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Articolo in rivista
On the stabilization performance of some hybrid controls
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTROL. Vol. 74, No. 10. Pag.1020-1032
ISSN:0020-7179.
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Gargiulo, Giuliano; B., Piccoli
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/00207170010026121
Codice identificativo ISI: WOS:000169406800006
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-0035838741
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Articolo in rivista
A Koszul Decomposition for the Computation of Linear Syzygies
APPLICABLE ALGEBRA IN ENGINEERING COMMUNICATION AND COMPUTING. Vol. Vol. 11, n. 3. Pag.181-202
ISSN:0938-1279.
Albano, Giovannina; R., LA SCALA
Codice identificativo ISI: WOS:000166998900002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-0035073423
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in Atti di convegno
Create virtual environments using Mathematica.
In: Symbolic Computation: New Horizons Tokyo Denki University Press Pag.141-150
ISBN:9784501730208
Proc. IMS (Internationa Mathematica Symposium)
Tokyo Denki University, Chiba New Town Campus, Japan 25-27 giugno 2001
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio; Tomasiello, Stefania
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in Atti di convegno
e Learning from Expertize: A Computatinal Approach to a Non-Textual Culuture of Learning.
In: Proceedings IEEE International Conference on Advanced Learning Technology: Issues, Achievements and Challenges IEEE COMPUTER SOCIETY Pag.241-242
ISBN:0769510132
IEEE International Conference on Advanced Learning Technology: Issues, Achievements and Challenges
Albano, Giovannina; F., Formato
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in Atti di convegno
Modelling for Understanding of Scientific Knowledge.
In: Electronic Proceedings of MKM 2001 (Mathematical Knowledge Management) RISC-Linz, Research Institute of Symbolic Computation Vol.-, Pag.1-7
ISBN:3902276010
First International Workshop on Mathematical Knowledge Management: MKM'2001
Hagenberg (Austria) September 24-26, 2001
Albano, Giovannina; Gargiulo, Giuliano; Salerno, Saverio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in Atti di convegno
Simulation games: theory and systems.
In: Proceedings of ESS 2001 (the 13th European Simulation Symposium) Ghent SCS Publications Pag.169-173
ISBN:9789077039021
ESS 2001 (the 13th European Simulation Symposium)
Marseilles, France 18-20 Ottobre 2001
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Durante, Tiziana; Salerno, Saverio
Codice identificativo ISI: WOS:000174740600029
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in Atti di convegno
Laplace Transform and electrical circuits: an interdisciplinary learning tool.
In: Electronic Proceedings of ICTMT5 (The Fifth International Conference on Technology in Mathematics Teaching) Vienna bv&hpt Pag.1-8
ISBN:9783209038494
ICTMT5 (The Fifth International Conference on Technology in Mathematics Teaching)
University of Klagenfurt, Austria 6-9 Agosto 2001
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Desiderio, Matteo
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in Atti di convegno
Optimal control for a car with gears.
In: Proceedings of the 20th International Conference on Modelling, Identification and Control (MIC) Anaheim Acta Press Pag.627-632
ISBN:9780000000002
The 20th International Conference on Modelling, Identification and Control (MIC)
Innsbruck, Austria 19-22 Febbraio 2001
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Piccoli, Benedetto
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
IRMA: un ambiente artificiale per la didattica della matematica.
In AA.VV. Didamatica 2001. Atti del Convegno (Bari, 3-5 maggio 2001) Pag.1-8 Edizioni Giuseppe Laterza.
ISBN:8882311368
Albano, Giovannina; Salerno, Saverio; F., Formato
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2001
Monografia o trattato scientifico
Limiti & derivate. SALERNO Collana MoMAMAth
ISBN:9788887030396
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2000
Articolo in rivista
Minimally generating ideals of rational parametric curves in polynomial time
JOURNAL OF SYMBOLIC COMPUTATION. Vol. Vol. 30, No. 2. Pag.137-149
ISSN:0747-7171.
Albano, Giovannina; F., Cioffi; F., Orecchia; I., Ramella
Codice identificativo ISI: WOS:000088838200002
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-0001829354
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2000
Contributo in Atti di convegno
On stabilization performance.
In: Proceedings of the 39th IEEE Conference on Decision and Control IEEE Pag.1388-1390
ISBN:9780780366381
The 39th IEEE Conference on Decision and Control
Sydney, Australia 12-15 Dicembre 2000
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Piccoli, Benedetto
Codice identificativo ISI: WOS:000172029000251
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-0034439407
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2000
Contributo in Atti di convegno
A new approach to teaching/learning mathematics.
In: Proceedings of EAEEIE (Annual Conference on Innovations in Education for Electrical and Information Engineering) ULM M.H.W. Hoffman, Abteilung Mikrowellentechnik der Universität Ulm Pag.1-5
ISBN:9783000059650
Annual Conference on Innovations in Education for Electrical and Information Engineering
Ulm, Germany 26-28 Aprile 2000
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; D'Auria, Bernardo; Manzo, Rosanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2000
Contributo in Atti di convegno
Computer Aided Learning: The Electrostatic Use Case.
In: Proceedings of ICSEE (International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education), Simulation Series Society for Computer Simulation International Vol.Vol. 32, No. 1, Pag.221-225
ISBN:9781565551787
ICSEE (International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education)
San Diego, California 23-27 Gennaio 2000
Albano, Giovannina; Gargiulo, Giuliano; D'Auria, Bernardo; Manzo, Rosanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2000
Contributo in Atti di convegno
Statistical interpretation of mechanical models by using simulation.
In: Proceedings of International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education Society for Computer Simulation Vol.32, No 1, Pag.215-220
ISBN:9781565551787
International Conference on Simulation and Multimedia in Engineering Education
San Diego, California 23-27 Gennaio 2000
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; D'Auria, Bernardo; Salerno, Saverio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
1999
Contributo in Atti di convegno
Visualisation of four dimensional curves.
In: Electronic Proceedings of IMS (International Mathematica Symposium) - Pag.1-55
ISBN:9780000000002
IMS (International Mathematica Symposium)
Plymouth, Inghilterra 9-13 Agosto 1999
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Gargiulo, Giuliano
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
1999
Contributo in Atti di convegno
Mathematica and Didactical Innovation: a quadric use case.
In: Electronic Proceedings of IMACS-ACA Conferences on Appl. of Computer Algebra Michael Wester, Richard Liska Pag.1-20
ISBN:9780000000002
IMACS-ACA Conferences on Appl. of Computer Algebra
Madrid, Spagna 24-27 Giugno 1999
Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Gargiulo, Giuliano; Cavallone, Antonella
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
1999
Contributo in Atti di convegno
Mathematica and Didactical Innovation.
In: Proceedings of IMS- International Mathematica Symposium Rovaniemi International Mathematica Symposium Secretariat, Rovaniemi Polytechnic Pag.1-16
ISBN:9789525153118
IMS- International Mathematica Symposium
Risc-Linz, Austria 23-25 Agosto 1999
Albano, Giovannina; Cavallone, Antonella; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)