Pubblicazioni

Maria ANNARUMMA Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
PRELIMINARY STUDIES ON THEMISOPHONIC SYNDROME IN ITALY:TRIGGER SOUNDS AND FREQUENCY
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 18. Pag.7-18
ISSN:2538-7197.
Annarumma, Maria; Ruggia, Camilla; Soldivieri, Francesca; Truono, Silvia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
From the first philosophical-pedagogical communities to the magisterium of Alcuin of York and the Schola Palatina: the educational approach of universality
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 4. Pag.1-7
ISSN:2785-5104.
Annarumma, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i2sup
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
NARRATING BEINGS BETWEEN THE VISIBLE AND THE INVISIBLE: METAVERSE AND WORD
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 3. Pag.1-6
ISSN:2785-5104.
Annarumma, Maria; Barra, Vincenza
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
EDUCATIONAL LEADERSHIP AND WORK-RELATED STRESS: AN EXPLORATORY INVESTIGATION ON SCHOOL MANAGER
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 17. Pag.9-23
ISSN:2538-7197.
Annarumma, Maria; Anna Formisano, Maria; Tedesco, Ines
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/23.17.09
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
MISOPHONIA: SYMPTOMS, COMORBIDITIES AND PERSPECTIVES OF INTERVENTION. FROM THEORY APPROACH TO INTEGRATED CLINICAL PRACTICE RESEARCH
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 16. Pag.36-48
ISSN:2538-7197.
Rosenthal, Zachary M.; Annarumma, Maria; Sessa, Francesco
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/22.16.36
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Mobile devices as playful mediators for inclusive teaching: touchscreen, game and neurodiversity
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-9
ISSN:2785-5104.
Annarumma, Maria; Vitale, Luigi
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Flipped Inclusion, tra Complessità pandemiche ed ecosostenibilità didattica
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 2. Pag.122-137
ISSN:1973-4778.
DE GIUSEPPE, Tonia; Podovšovnik, Eva; Annarumma, Maria; Ianniello, Annalisa; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/-fei-XIX-02-21_12
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Il Mobile Learning attraverso la nuova rete LoRaWAN a sostegno dell’apprendimento a distanza
STUDI SULLA FORMAZIONE. Vol. Vol 23, No 2 2020. Pag.157-166
ISSN:2036-6981.
DE SIMONE, Giuseppe; Todino, Michele Domenico; Annarumma, Maria
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
THE REORGANIZATION OF THE FAMILY SYSTEM AT THE TIME OF COVID-19: EDUCATIONAL RESILIENCE AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 14. Pag.18-26
ISSN:2029-8587.
Annarumma, Maria; Vitale, Luigi; Tedesco, Ines; Sessa, Francesco
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/20.14.18
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
BEYOND CORONAVIRUS: NATURE, TECHNOLOGY AND HUMAN IDENTITY
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 14. Pag.4-6
ISSN:2029-8587.
Annarumma, Maria
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/20.14.04
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Didattica a distanza nell’emergenza Covid. Accessibilità e inclusione secondo i docenti
NUOVA SECONDARIA. Vol. 2. Pag.550-564
ISSN:1828-4582.
DI TORE, PIO ALFREDO; Arduini, Giovanni; Chiusaroli, Diletta; Annarumma, Maria; Corona, Felice
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Dispositivi mobili e applicazioni nell’educazione infantile
NUOVA SECONDARIA. Vol. n. 3, novembre 2020. Pag.122-131
ISSN:1828-4582.
Annarumma, Maria; DE SIMONE, Giuseppe; DE GIUSEPPE, Tonia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
FROM FRAGMENTED CERTAINTY TO POST COVID PARADIGM: RESILIENT MODALITIES BASED ON GROUP INTERACTION SUPPORTED BY TECHNOLOGIES
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 14. Pag.87-92
ISSN:2029-8587.
Annarumma, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/20.14.87
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Didattica a distanza nell’emergenza Covid. Accessibilità e inclusione secondo i docenti
NUOVA SECONDARIA. Vol. 2. Pag.550-564
ISSN:1828-4582.
Annarumma, Maria; Corona, Felice; Arduini, Giovanni; Chiusaroli, Diletta; DI TORE, PIO ALFREDO
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
MOOD METER APP TECHNOLOGY TO “REDISCOVER” EMOTIONS:A TECHNO-EMOTIONAL SCENARIO
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.157-167
ISSN:2532-3296.
DE SIMONE, Giuseppe; Annarumma, Maria; Todino, Michele Domenico
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Mobile Generation, Digital Devices and Preschool Education
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 9. Pag.19-32
ISSN:1947-3494.
Annarumma, Maria; Tedesco, Ines; Vitale, Luigi
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.2018100102
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
L’alto potenziale e le strategie didattiche
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 3. Pag.29-38
ISSN:1973-4778.
Annarumma, M.; De Simone, G.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
El conocimiento en la sociedad medial y relación educativa
STUDI SULLA FORMAZIONE. Pag.159-173
ISSN:2036-6981.
Annarumma, M.; De Simone, G.
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/Studi_Formaz-24663
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Method, Social Processes and Relational Dynamics in Educational Contexts
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES. Vol. Volume 3, Issue 6. Pag.381-385
ISSN:2349-5219.
Annarumma, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
The Convergence Culture of the Formal and Informal Interfaces in Education
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 7. Pag.23-33
ISSN:1947-3494.
Annarumma, Maria; Riccardo, Fragnito; Ines, Tedesco; Luigi, Vitale
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.2016040103
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
The Role of Technical Objects in the Knowledge Process
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES. Vol. 3. Pag.308-312
ISSN:2349-5219.
Annarumma, Maria; Vitale, Luigi; Fragnito, Veronica
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
THE EVOLUTIONARY PERSPECTIVE ON KNOWLEDGE DEVELOPMENT: EMOTION AND REASON FROM ARISTOTELE TO DAMASIO
PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 10. Pag.69-76
ISSN:2029-8587.
Annarumma, Maria; Luigi, Vitale; Olga, Campiglia
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Video Game, Author and Lemming: The Knowledge-Building Process
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. Volume 6, Issue 1, January - March 2015. Pag.49-62
ISSN:1947-3494.
Annarumma, Maria; Fragnito, Riccardo; Tedesco, Ines; Vitale, Luigi
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Knowledge and Creativity in Digital Society
EUROPEAN JOURNAL OF OPEN AND DISTANCE LEARNING. Vol. 5. Pag.1-12
ISSN:1027-5207.
Annarumma, Maria; Fragnito, Riccardo
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)