Maria ANNARUMMA | Pubblicazioni
Maria ANNARUMMA Pubblicazioni
2024 | |
Articolo in rivista | |
PRELIMINARY STUDIES ON THEMISOPHONIC SYNDROME IN ITALY:TRIGGER SOUNDS AND FREQUENCY PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 18. Pag.7-18 ISSN:2538-7197. | |
Annarumma, Maria; Ruggia, Camilla; Soldivieri, Francesca; Truono, Silvia | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
From the first philosophical-pedagogical communities to the magisterium of Alcuin of York and the Schola Palatina: the educational approach of universality JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 4. Pag.1-7 ISSN:2785-5104. | |
Annarumma, Maria | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i2sup | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
NARRATING BEINGS BETWEEN THE VISIBLE AND THE INVISIBLE: METAVERSE AND WORD JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 3. Pag.1-6 ISSN:2785-5104. | |
Annarumma, Maria; Barra, Vincenza | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
312818EDUCATIONAL LEADERSHIP AND WORK-RELATED STRESS: AN EXPLORATORY INVESTIGATION ON SCHOOL MANAGER
2023 | |
Articolo in rivista | |
EDUCATIONAL LEADERSHIP AND WORK-RELATED STRESS: AN EXPLORATORY INVESTIGATION ON SCHOOL MANAGER PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 17. Pag.9-23 ISSN:2538-7197. | |
Annarumma, Maria; Anna Formisano, Maria; Tedesco, Ines | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/23.17.09 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
MISOPHONIA: SYMPTOMS, COMORBIDITIES AND PERSPECTIVES OF INTERVENTION. FROM THEORY APPROACH TO INTEGRATED CLINICAL PRACTICE RESEARCH PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 16. Pag.36-48 ISSN:2538-7197. | |
Rosenthal, Zachary M.; Annarumma, Maria; Sessa, Francesco | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/22.16.36 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
246627Mobile devices as playful mediators for inclusive teaching: touchscreen, game and neurodiversity
2022 | |
Articolo in rivista | |
Mobile devices as playful mediators for inclusive teaching: touchscreen, game and neurodiversity JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-9 ISSN:2785-5104. | |
Annarumma, Maria; Vitale, Luigi | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Flipped Inclusion, tra Complessità pandemiche ed ecosostenibilità didattica FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 2. Pag.122-137 ISSN:1973-4778. | |
DE GIUSEPPE, Tonia; Podovšovnik, Eva; Annarumma, Maria; Ianniello, Annalisa; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/-fei-XIX-02-21_12 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Il Mobile Learning attraverso la nuova rete LoRaWAN a sostegno dell’apprendimento a distanza STUDI SULLA FORMAZIONE. Vol. Vol 23, No 2 2020. Pag.157-166 ISSN:2036-6981. | |
DE SIMONE, Giuseppe; Todino, Michele Domenico; Annarumma, Maria | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
THE REORGANIZATION OF THE FAMILY SYSTEM AT THE TIME OF COVID-19: EDUCATIONAL RESILIENCE AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 14. Pag.18-26 ISSN:2029-8587. | |
Annarumma, Maria; Vitale, Luigi; Tedesco, Ines; Sessa, Francesco | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/20.14.18 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
BEYOND CORONAVIRUS: NATURE, TECHNOLOGY AND HUMAN IDENTITY PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 14. Pag.4-6 ISSN:2029-8587. | |
Annarumma, Maria | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/20.14.04 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Didattica a distanza nell’emergenza Covid. Accessibilità e inclusione secondo i docenti NUOVA SECONDARIA. Vol. 2. Pag.550-564 ISSN:1828-4582. | |
DI TORE, PIO ALFREDO; Arduini, Giovanni; Chiusaroli, Diletta; Annarumma, Maria; Corona, Felice | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Dispositivi mobili e applicazioni nell’educazione infantile NUOVA SECONDARIA. Vol. n. 3, novembre 2020. Pag.122-131 ISSN:1828-4582. | |
Annarumma, Maria; DE SIMONE, Giuseppe; DE GIUSEPPE, Tonia | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
FROM FRAGMENTED CERTAINTY TO POST COVID PARADIGM: RESILIENT MODALITIES BASED ON GROUP INTERACTION SUPPORTED BY TECHNOLOGIES PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 14. Pag.87-92 ISSN:2029-8587. | |
Annarumma, Maria | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.33225/ppc/20.14.87 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Didattica a distanza nell’emergenza Covid. Accessibilità e inclusione secondo i docenti NUOVA SECONDARIA. Vol. 2. Pag.550-564 ISSN:1828-4582. | |
Annarumma, Maria; Corona, Felice; Arduini, Giovanni; Chiusaroli, Diletta; DI TORE, PIO ALFREDO | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
MOOD METER APP TECHNOLOGY TO “REDISCOVER” EMOTIONS:A TECHNO-EMOTIONAL SCENARIO GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.157-167 ISSN:2532-3296. | |
DE SIMONE, Giuseppe; Annarumma, Maria; Todino, Michele Domenico | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Mobile Generation, Digital Devices and Preschool Education INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 9. Pag.19-32 ISSN:1947-3494. | |
Annarumma, Maria; Tedesco, Ines; Vitale, Luigi | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.2018100102 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
L’alto potenziale e le strategie didattiche FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 3. Pag.29-38 ISSN:1973-4778. | |
Annarumma, M.; De Simone, G. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
El conocimiento en la sociedad medial y relación educativa STUDI SULLA FORMAZIONE. Pag.159-173 ISSN:2036-6981. | |
Annarumma, M.; De Simone, G. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/Studi_Formaz-24663 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Method, Social Processes and Relational Dynamics in Educational Contexts INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES. Vol. Volume 3, Issue 6. Pag.381-385 ISSN:2349-5219. | |
Annarumma, Maria | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
The Convergence Culture of the Formal and Informal Interfaces in Education INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 7. Pag.23-33 ISSN:1947-3494. | |
Annarumma, Maria; Riccardo, Fragnito; Ines, Tedesco; Luigi, Vitale | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.2016040103 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
The Role of Technical Objects in the Knowledge Process INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES. Vol. 3. Pag.308-312 ISSN:2349-5219. | |
Annarumma, Maria; Vitale, Luigi; Fragnito, Veronica | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
104042THE EVOLUTIONARY PERSPECTIVE ON KNOWLEDGE DEVELOPMENT: EMOTION AND REASON FROM ARISTOTELE TO DAMASIO
2016 | |
Articolo in rivista | |
THE EVOLUTIONARY PERSPECTIVE ON KNOWLEDGE DEVELOPMENT: EMOTION AND REASON FROM ARISTOTELE TO DAMASIO PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21ST CENTURY. Vol. 10. Pag.69-76 ISSN:2029-8587. | |
Annarumma, Maria; Luigi, Vitale; Olga, Campiglia | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Video Game, Author and Lemming: The Knowledge-Building Process INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. Volume 6, Issue 1, January - March 2015. Pag.49-62 ISSN:1947-3494. | |
Annarumma, Maria; Fragnito, Riccardo; Tedesco, Ines; Vitale, Luigi | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Knowledge and Creativity in Digital Society EUROPEAN JOURNAL OF OPEN AND DISTANCE LEARNING. Vol. 5. Pag.1-12 ISSN:1027-5207. | |
Annarumma, Maria; Fragnito, Riccardo | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |