Publications

Stefano DI TORE Publications


2025
Contributo in Atti di convegno
Enhancing Cultural Heritage through Extended Reality and 3D Printing: Towards Inclusive and Sustainable Experiences.
In: Scuola Democratica Bologna Il Mulino Pag.731-738
ISBN:979-12-985016-3-8
Education and/for social justice
Cagliari 3-6 giugno 2024
Sozio, Alessia; DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; DE GIUSEPPE, Tonia; Amendola, Alfonso
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite”.
In: La lettura ad alta voce condivisa. Atti del secondo convegno scientifico internazionale. Perugia, 4-6 dicembre 2024 Lecce Pensa Multimedia Editore Pag.671-692
ISBN:9791255682349
II Convegno Internazionale "Lettura ad alta voce condivisa"
Perugia 4-6 dicembre 2024
Todino, Michele Domenico; Castaldo, Flavio; Di Paolo, Alessio; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence.
In: Artificial Intelligence with and for Learning Sciences Past, Present, and Future Horizons Pag.131-137
First Workshop, WAILS 2024
Salerno, Italy 18 - 19 January
Campitiello, Lucia; Beatini, Veronica; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY.
In: ICERI2023 Proceedings Pag.6844-6850
ISBN:978-84-09-55942-8
16th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Seville, Spain 13-15 November, 2023
Zappala, Emanuela; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.21125/iceri.2023.1707
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0.
In: 17th International Conference, UAHCI 2023, Held as Part of the 25th HCI International Conference, HCII 2023, Copenhagen, Denmark, July 23–28, 2023, Proceedings, Part II London Springer Nature Vol.vol 14021, Pag.111-119
ISBN:978-3-031-35896-8
Universal Access in Human-Computer Interaction. HCII 2023
Copenhagen July 23–28 2023
Sibilio, Maurizio; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-35897-5_8
Codice identificativo ISI: WOS:001297834900008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85173040615
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study.
In: 2022 International Conference on Computational Science and Computational Intelligence (CSCI) Pag.1972-1977
International Conference on Computational Science and Computational Intelligence (CSCI) 2022
Las Vegas, USA December 14-16, 2022
Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano; Ceccacci, Silvia; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Giaconi, Catia
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
The process of determining an educational research in thetechnological field understood as a complex and adaptivesystem: D-BOX as a case study.
In: Proccedings of the Third Workshop on Technology Enhanced Learning Environments for Blended Education, June 10–11, 2022, Foggia, Italy Pag.1-10
Proccedings of the Third Workshop on Technology Enhanced Learning Environments for Blended Education, June 10–11, 2022, Foggia, Italy
Foggia June 10–11, 2022
Todino, M. D.; Caldarelli, Aldo.; Campitiello, Lucia.; Di Fuccio, Raffaele.; Di Tore, Stefano.; Toto, Antonia Giusi.
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85142415982
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources.
In: International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online Springer Nature Switzerland Pag.233-247
HELMeTO 2021
Pisa 9 settembre
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85126360501
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Todino, M.D., Campitiello, L., Caldarelli, A., & Di Tore, S. (2022). La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple..
In: La lettura ad alta voce condivisa Pag.307-320
La lettura ad alta voce condivisa
Università degli Studi di Perugia 1 e 2 dicembre 2022
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Caldarelli, Aldo
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo.
In: Movimento maker, robotica educativa e ambienti di apprendimento innovativi a scuola e in dad Riflessioni a seguito del convegno FabLearn Italy 2020 Roma Carocci Pag.184-190
ISBN:978-88-290-1281-7
FabLearn Italy 2020
Politecnico delle Marche 2020
Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Learning by Making. 3D Printing Guidelines for Teachers.
In: Makers at School, Educational Robotics and Innovative Learning Environments Research and Experiences from FabLearn Italy 2019, in the Italian Schools and Beyond Cham Springer Pag.181-186
ISBN:978-3-030-77039-6
FabLearn Italy 2019
Politecnico delle Marche 2019
DI TORE, Stefano; DE SIMONE, Giuseppe; Todino, Michele Domenico
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-030-77040-2_24
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85121393860
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Learning through gaming in times of COVID-19: The pedagogical value of Edugames.
In: ” 12th International Conference on E-Education, E-Business, E-Management, and E-Learning IC4E 2021 Pag.140-144
ISBN:978-1-4503-8854-2
” 12th International Conference on E-Education, E-Business, E-Management, and E-Learning
Waseda University, Japan 10-13 January 2021
Viola, I.; Aiello, P.; Di Tore, S.; Sibilio, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1145/3450148.3450170
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85108177018
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu”.
In: Movimento maker, robotica educativa e ambienti di apprendimento innovativi a scuola e in dad Riflessioni a seguito del convegno FabLearn Italy 2020 Roma Carocci Pag.47-53
ISBN:978-88-290-1281-7
FabLearn Italy 2020
Politecnico delle Marche 2020
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Minucci, Giovanni; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
L’apprendimento in ambienti di mixed reality.
In: SIRD, SIPES, SIREM, SIEMeS Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze Atti del Convegno Internazionale SIRD Roma 26-27 settembre 2019. III tomo, Sezione SIREM Ricerca, scenari, emergenze sull’educazione al tempo del digitale Lecce Pensa Multimedia Vol.III tomo, Pag.151-157
ISBN:978-88-6760-741-9
SIRD, SIPES, SIREM, SIEMeS Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze
Roma 26-27 settembre 2019
DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
La prototipazione di wearable technologies per realizzare percorsi di media education nella scuola secondaria di secondo grado.
In: SIRD, SIPES, SIREM, SIEMeS Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze Atti del Convegno Internazionale SIRD Roma 26-27 settembre 2019. III tomo, Sezione SIREM Ricerca, scenari, emergenze sull’educazione al tempo del digitale Lecce Pensa Multimedia Pag.258-265
ISBN:978-88-6760-741-9
SIRD, SIPES, SIREM, SIEMeS Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze
Roma 26-27 settembre 2019
Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
SKILLS AND FORECAST FOR MEDIA EDUCATORS.
In: EDULEARN18 Proceedings EDULEARN18 - 10th International Conference on Education and New Learning Technologies. Pag.1205-1208
ISBN:978-84-09-02709-5
10th International Conference on Education and New Learning Technologies
Palma, Mallorca, SPAIN 2nd-4th July, 2018
Todino, M. D.; Di Tore, S.; Sibilio, M.
Codice identificativo ISI: WOS:000530893701044
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Contributo in Atti di convegno
Design di una soluzione pedagogico-didattica-tecnologica.
In: Teach Different! Genova University Press Pag.264-266
ISBN:978-88-97752-60-8
MULTICONFERENZA EMEMITALIA2015
Genova 9-11 settembre 2015
DE SIMONE, Giuseppe; DI TORE, Stefano; Faiella, Filomena; Gargano, Alessandra; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
IKeWYSe – I Know What You See - An educational ontology-driven simulation game to foster perspective-taking skills.
In: International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems IEEE INCoS 2014, 11/09/2014 Los Alamitos - California - Washington - Tokyo Xhafa F, Barolli L, Palmieri F, Koeppen M, Loia V Pag.710-715
ISBN:9781479963867
International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems IEEE INCoS 2014
University of Salerno, Italy 10–12 September 2014
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice; Jordi Conesa, Caralt
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/INCoS.2014.119
Codice identificativo ISI: WOS:000380454200112
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84988287705
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
MEASURING EMPATHY TO SUPPORT LEARNING DESIGN AND NARRATIVE GAME: A PHENOMENOLOGICAL APPROACH.
In: Seventh International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems Taiwan IEEE Computer Society Pag.402-406
ISBN:9780769549927
Seventh International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems - 2013
Asia University Taichung, Taiwan 3-5 july 2013
Di Tore Pio, Alfredo; Mangione Giuseppina, Rita; Discepolo, Tiziana; DI TORE, Stefano; Cozzarelli, Carla; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1109/CISIS.2013.73
Codice identificativo ISI: WOS:000333747500065
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84885197220
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Contributo in Atti di convegno
Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling.
In: Learning & Teaching with Media & Technology Genoa (Italy). Brussels: ATEE aisbl Parmigiani Davide, Pennazio Valentina & Traverso Andrea Vol.1, Pag.448-459
ISBN:9789081563956
ATEE-SIREM Winter Conference Proceedings
Genoa - Italy 7-9 March 2013
Di Tore Pio, Alfredo; Mangione Giuseppina, R.; Corona, Felice; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Notational analysis of tactics used by canoe polo national teams during the european and world championships semifinal and final matches, from 2006 till today.
In: Book of abstract of 16th annual congress of the European College of Sport Science (ECSS) Pag.322-322
ISBN:9780956890306
16th annual congress of the European College of Sport Science
Liverpool 6 - 9 Luglio 2011
Vastola, Rodolfo; Sibilio, Maurizio; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa
Show it in Product Database (IRIS)