Publications

Stefano DI TORE Publications


2024
Articolo in rivista
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7
ISSN:0747-5632.
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet
FUTURE INTERNET. Vol. 16. Pag.417-443
ISSN:1999-5903.
Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/fi16110417
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
LEARNING AND EMOTIONAL-AFFECTIVE MUSEUM EXPERIENCE VIA TEXTUAL SENTIMENT ANALYSIS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol 8, No 2 (2024). Pag.1-16
ISSN:2532-3296.
Fominska, Iana; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano; Iovane, Gerardo
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1099
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Augmented reality to promote cultural accessibility
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-9
ISSN:2785-5104.
Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Schiavo, Fabrizio; Marras, Arianna; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
How to weave virtual reality and the process of creative inhibition in didactic
IUL RESEARCH. Vol. 4 (7). Pag.242-253
ISSN:2724-3915.
Beatini, Veronica; Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.57568/iulresearch.v4i7.380
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2. Pag.246-260
ISSN:2282-5061.
Todino, Michele Domenico; Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes­02­2022­23
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
HOW SERIOUS CAN PROMOTE INCLUSION, HISTORY AND CULTURAL HERITAGE THROUGH THE VIRTUAL REALITY
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 1. Pag.1-8
ISSN:2785-5104.
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-8
ISSN:1947-3494.
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.330423
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS.
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-7
ISSN:2785-5104.
Todino, Michele Domenico; Alfredo Di Tore, M. D.; Stefano Di Tore, ; Campitiello, Lucia; Fabrizio, Schiavo
Show it in Product Database (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItalytra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturalee nuove questioni semiotiche
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.35-40
ISSN:2282-5061.
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Schiavo, Fabrizio; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-12
ISSN:2532-3296.
Campitiello, Lucia; Lecce, Amelia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-14
ISSN:2532-3296.
DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 6. Pag.1-12
ISSN:2532-3296.
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i3.736
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
An-Edugame-as-a-Didactic-Tool-for-the-Development-of-Executive-Functions
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.14-25
ISSN:1947-3494.
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309713
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills:Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.55-67
ISSN:1947-3494.
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309717
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-13
ISSN:1947-3494.
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309712
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review
FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 7. Pag.01-17
ISSN:2504-284X.
Bonaiuti, G.; Campitiello, L.; Di Tore, S.; Marras, A.
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2022.1005669
Codice identificativo ISI: WOS:000876480900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140886707
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 1. Pag.1-10
ISSN:2532-3296.
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 2. Pag.1-4
ISSN:2785-5104.
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità
MEDIA EDUCATION. Vol. 13. Pag.109-120
ISSN:2038-3002.
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/me-12662
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot
MIZAR. Vol. 15. Pag.15-20
ISSN:2499-5835.
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1285/i24995835v2021n15p15
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Didattica a distanza e cyber attacchi: quale formazione per i docenti?
NUOVA SECONDARIA. Vol. 5. Pag.140-153
ISSN:1828-4582.
Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano; Scarinci, Alessia
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 4. Pag.1-11
ISSN:2532-3296.
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici
MIZAR. Vol. 15. Pag.212-216
ISSN:2499-5835.
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1285/i24995835v2021n15p212
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 19. Pag.544-554
ISSN:2279-7505.
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.7346/-fei-XIX-01-21_48
Show it in Product Database (IRIS)
2021
Articolo in rivista
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.8-16
ISSN:2532-3296.
Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v5i3.434
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Simplex didactics: promoting transversal learning through the training of perspective taking
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 16. Pag.34-49
ISSN:1971-8829.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135259
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2. Pag.169-189
ISSN:2282-6041.
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes-02-2020-12
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school
FORM@RE. Pag.86-102
ISSN:1825-7321.
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/form-9833
Show it in Product Database (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Media Education e formazione docenti: contestualizzare le esperienze videoludiche dei propri studenti
STUDI SULLA FORMAZIONE. Vol. 23. Pag.345-355
ISSN:2036-6981.
Todino, Michele Domenico; DE SIMONE, Giuseppe; DI TORE, Stefano
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Disuffo: Design, prototipazione e sviluppo di un robot didattico open-source
FORM@RE. Pag.106-116
ISSN:1825-7321.
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Sibilio, Maurizio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/formare-24446
Show it in Product Database (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Le wearable technologies e la metafora dei sei cappelli per pensarea supporto del seamless learning
PROFESSIONALITÀ. Vol. Numero 4/II – 2019. Pag.118-132
ISSN:0392-2790.
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Plutino, Antonina
Show it in Product Database (IRIS)
2017
Articolo in rivista
Didattica e Dislessia: Un uso vicariante dei nuovi media per favorire la lettura
CQIA RIVISTA. Pag.50-68
ISSN:2039-4039.
DI TORE, Stefano; Lazzari, Marco; I CARALT, JORDI CONESA; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
SIM Scuola Italiana Moderna
SCUOLA ITALIANA MODERNA. Pag.81-84
ISSN:0036-9888.
DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives
MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES. Pag.141-149
ISSN:2039-9340.
DI TORE, Stefano; Maffei, Sara; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/mjss.2016.v7n4p141
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103
ISSN:2038-9744.
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Simplex approaches to develop reading competence in primary school
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.33-48
ISSN:2038-9442.
DI TORE, Stefano; Zollo, Iolanda; Todino, MICHELE DOMENICO; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Design and Development of an Inclusive Learning Videogames Aimed to Promote the Development of Reading and Writing Skills.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 7. Pag.34-47
ISSN:1947-3494.
DI TORE, Stefano; Zollo, Iolanda; Maffei, S.; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Educational technology for inclusion: Design of an educational software for individuals with autism spectrum disorders
REM. Pag.48-56
ISSN:2037-0830.
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0016
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Measuring the Reading Abilities of Dyslexic Children through a Visual Game
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. Volume 10, Issue 7: "ALICE 2014", 2015. Pag.47-54
ISSN:1863-0383.
Ludovico, Luca Andrea; DI TORE, PIO ALFREDO; Mangione, Giuseppina Rita; DI TORE, Stefano; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v10i7.4625
Codice identificativo ISI: WOS:000366989700007
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84930065146
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Educational technology for inclusion: Design of an educational softwarefor individuals with autism spectrum disorders
REM. Vol. 7. Pag.1-9
ISSN:2037-0849.
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Visuo-spatial attention and reading abilities: an action game prototype for dyslexic children
REM. Vol. 7. Pag.1-10
ISSN:2037-0830.
Mangione, Giuseppina Rita; Luca, Andrea Ludovico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0004
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Educare seamlessly. Dalla visione integrata delle teorie alle esperienze della comunità pedagogica italiana. Educating seamlessly. From the integrated view of theories to the experiences of the Italian pedagogical community.
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. 14. Pag.35-48
ISSN:2038-9736.
Mangione, Giuseppina Rita; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Corona, Felice
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2015
Articolo in rivista
L'invisibile tecnologia della parola: design e sviluppo di un software per dislessici
TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. Vol. 23(1). Pag.33-41
ISSN:1970-061X.
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Dislessia e videogames: Il potenziale didattico dei videogiochi
MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES. Vol. 5. Pag.1165-1171
ISSN:2039-9340.
DI TORE, Stefano; Fulgione, MARISTELLA DOROTEA RITA; Sibilio, Maurizio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/mjss.2014.v5n23p1165
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84910104959
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
IKEWYSE – I KNOW WHAT YOU SEE AN EDUCATIONAL TOOL FOR PERSPECTIVE-TAKING SKILLS
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 10. Pag.69-86
ISSN:1826-6223.
Pio Alfredo Di, Tore; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice; Jordi Conesa, Caralt
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84907821160
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Tecnologie a supporto della didattica del movimento
SCUOLA ITALIANA MODERNA. Pag.79-80
ISSN:0036-9888.
Di Tore, S.; Vastola, R.; Sibilio, M.
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
El espacio empático en la educación: representación del espacio y empatía, de Piaget a la didáctica de la “simplicidad”
REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN INFANTIL. Vol. 3. Pag.95-113
ISSN:2255-0666.
Pio Alfredo Di, Tore; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Spazio, movimento, prospettiva ed empatia: un prototipo di videogame didattico
FORM@RE. Vol. 14. Pag.43-61
ISSN:1825-7321.
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/formare-15272
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.27-35
ISSN:2038-9442.
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Digital Umwelt: Towards a Didactic Use of Natural Interfaces
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4; 1. Pag.38-46
ISSN:1947-3494.
Pio Alfredo Di, Tore; Nadia, Carlomagno; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4. Pag.19-37
ISSN:1947-3494.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education
REM. Vol. 2. Pag.123-133
ISSN:2037-0849.
Aiello, Paola; Carenzio, Alessandra; Di Gennaro, Diana Carmela; Di Tore, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Body, movement and space for a simplex didactics
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.97-111
ISSN:2284-015X.
Sibilio, Maurizio; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’experience?
REM. Pag.81-89
ISSN:2037-0830.
Ferrari, ; Simona:, Carlomagno; Nadia, ; DI TORE, Stefano; Rivoltella, Pier Cesare
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo.
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.107-122
ISSN:2282-5061.
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Natural user interfaces as a powerful tool for courseware design in physical education
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Pag.105-114
ISSN:1826-6223.
Di Tore, Pio Alfredo; Discepolo, Tiziana; DI TORE, Stefano
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84878267591
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Augmented body
HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES REVIEW. Vol. 1(4). Pag.1-6
ISSN:2165-6258.
DI TORE, Stefano; D'Elia, Francesca
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical
JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7/2. Pag.489-494
ISSN:1988-5202.
Vastola, Rodolfo; Sgambelluri, Rosa; DI TORE, Stefano; Buglione, A.; Prosperi, R.; Cecoro, Gilda; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.4100/jhse.2012.72.13
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84904039060
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction
ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 1:(2). Pag.165-170
ISSN:2281-3993.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS)
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37
ISSN:1822-7864.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Palumbo, Carmen; Vastola, Rodolfo; Raiola, Gaetano; D'Elia, Francesca; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning
E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA. Vol. 9(3). Pag.317-324
ISSN:2042-7530.
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.2304/elea.2012.9.3.317
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865388517
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model
JOURNAL OF EMERGING TRENDS IN EDUCATIONAL RESEARCH AND POLICY STUDIES. Vol. 3. Pag.358-364
ISSN:2141-6990.
Cozzarelli, Carla; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Palumbo, Carmen; Corona, Felice
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction
JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7. Pag.178-183
ISSN:1988-5202.
DI TORE, S.; D’Elia, F.; Aiello, P.; Carlomagno, N.; Sibilio, M.
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84860260990
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37
ISSN:1822-7864.
Di Tore, S.; Aiello, P.; Palumbo, C.; Vastola, R.; Raiola, G.; D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Sibilio, M.
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 3(2). Pag.58-63
ISSN:1947-3494.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jdldc.2012040104
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Exergames as Teaching Tools
ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. vol 1, n2. Pag.165-170
ISSN:2281-3993.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p165
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Implied Neuropedagogy and symbolic interactionism an interpretative system for the gesture language
CONTINENTAL JOURNAL OF MEDICAL RESEARCH. Vol. 6. Pag.11-18
ISSN:2141-4211.
Corona, Felice; DI TORE, Stefano; Cozzarelli, Carla
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5707/cjmedres.2012.6.2.10.18
Show it in Product Database (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Physical Education and sport in campania region
SPORT SCIENCE. Vol. 5. Pag.32-35
ISSN:1840-3670.
Di Tore, S.; Carlomagno, N.; Gomez Paloma, F; Macchi, C; Raiola, Gaetano; Cecoro, C; Sibilio, M.
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84864060555
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts
INTERNATIONAL JOURNAL OF ARTS & SCIENCES. Vol. 4(8). Pag.409-414
ISSN:1557-718X.
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Carlomagno, N.
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
New Technologies for Motor Didactics (IND. COPERNICUS)
BEDEN EGITIMI VE SPOR BILIM DERGISI. Vol. 13 (2). Pag.154-159
ISSN:1300-9915.
Nadia, Carlomagno; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Veronica, Fragnito; GOMEZ PALOMA, Filippo
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region
BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.77-80
ISSN:1453-1194.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Vastola, Rodolfo; R., Prosperi; GOMEZ PALOMA, Filippo; C., Macchi; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis
BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.81-85
ISSN:1453-1194.
D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, Halil; Sibilio, Maurizio
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test
JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 11/2. Pag.17-22
ISSN:2247-8051.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis
BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. SCIENTIFIC REPORT SERIES PHYSICAL EDUCATION AND SPORT, Vol. 15. Pag.222-224
ISSN:1453-1194.
D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, H.; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.7752/pesh.2011.15018
Show it in Product Database (IRIS)
2011
Articolo in rivista
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test. (ind. SCOPUS)
JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Pag.17-22
ISSN:2247-8051.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming
AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION AND DEVELOPMENTAL STUDIES. Vol. 7. Pag.50-61
ISSN:0794-5760.
GOMEZ PALOMA, Filippo; M., Nicodemo; Sgambelluri, Rosa; Ambretti, Antinea; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students
SPORTEKSPERT. Vol. 3(2). Pag.37-40
ISSN:1840-3638.
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2010
Articolo in rivista
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS)
SPORT SCIENCE. Vol. 3. Pag.7-10
ISSN:1840-3670.
Carlomagno, N.; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Raiola, Gaetano; Prosperi, R.; Macchi, C.
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865244864
Show it in Product Database (IRIS)