Stefano DI TORE | Publications
Stefano DI TORE Publications
2024 | |
Articolo in rivista | |
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7 ISSN:0747-5632. | |
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet FUTURE INTERNET. Vol. 16. Pag.417-443 ISSN:1999-5903. | |
Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/fi16110417 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
LEARNING AND EMOTIONAL-AFFECTIVE MUSEUM EXPERIENCE VIA TEXTUAL SENTIMENT ANALYSIS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol 8, No 2 (2024). Pag.1-16 ISSN:2532-3296. | |
Fominska, Iana; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano; Iovane, Gerardo | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1099 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Augmented reality to promote cultural accessibility JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-9 ISSN:2785-5104. | |
Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Schiavo, Fabrizio; Marras, Arianna; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
How to weave virtual reality and the process of creative inhibition in didactic IUL RESEARCH. Vol. 4 (7). Pag.242-253 ISSN:2724-3915. | |
Beatini, Veronica; Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.57568/iulresearch.v4i7.380 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2. Pag.246-260 ISSN:2282-5061. | |
Todino, Michele Domenico; Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes02202223 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
HOW SERIOUS CAN PROMOTE INCLUSION, HISTORY AND CULTURAL HERITAGE THROUGH THE VIRTUAL REALITY JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 1. Pag.1-8 ISSN:2785-5104. | |
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-8 ISSN:1947-3494. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.330423 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-7 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; Alfredo Di Tore, M. D.; Stefano Di Tore, ; Campitiello, Lucia; Fabrizio, Schiavo | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItalytra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturalee nuove questioni semiotiche ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.35-40 ISSN:2282-5061. | |
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Schiavo, Fabrizio; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
257233MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
2022 | |
Articolo in rivista | |
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Lecce, Amelia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-14 ISSN:2532-3296. | |
DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 6. Pag.1-12 ISSN:2532-3296. | |
DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v6i3.736 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
An-Edugame-as-a-Didactic-Tool-for-the-Development-of-Executive-Functions INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.14-25 ISSN:1947-3494. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309713 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills:Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.55-67 ISSN:1947-3494. | |
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309717 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-13 ISSN:1947-3494. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/IJDLDC.309712 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 7. Pag.01-17 ISSN:2504-284X. | |
Bonaiuti, G.; Campitiello, L.; Di Tore, S.; Marras, A. | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2022.1005669 Codice identificativo ISI: WOS:000876480900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85140886707 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
230098EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM
2022 | |
Articolo in rivista | |
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 1. Pag.1-10 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 2. Pag.1-4 ISSN:2785-5104. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
237258Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità
2022 | |
Articolo in rivista | |
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità MEDIA EDUCATION. Vol. 13. Pag.109-120 ISSN:2038-3002. | |
Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.36253/me-12662 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot MIZAR. Vol. 15. Pag.15-20 ISSN:2499-5835. | |
Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1285/i24995835v2021n15p15 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Didattica a distanza e cyber attacchi: quale formazione per i docenti? NUOVA SECONDARIA. Vol. 5. Pag.140-153 ISSN:1828-4582. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano; Scarinci, Alessia | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 4. Pag.1-11 ISSN:2532-3296. | |
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici MIZAR. Vol. 15. Pag.212-216 ISSN:2499-5835. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1285/i24995835v2021n15p212 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 19. Pag.544-554 ISSN:2279-7505. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): https://doi.org/10.7346/-fei-XIX-01-21_48 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.8-16 ISSN:2532-3296. | |
Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v5i3.434 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Simplex didactics: promoting transversal learning through the training of perspective taking JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 16. Pag.34-49 ISSN:1971-8829. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135259 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2. Pag.169-189 ISSN:2282-6041. | |
Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes-02-2020-12 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school FORM@RE. Pag.86-102 ISSN:1825-7321. | |
Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/form-9833 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Media Education e formazione docenti: contestualizzare le esperienze videoludiche dei propri studenti STUDI SULLA FORMAZIONE. Vol. 23. Pag.345-355 ISSN:2036-6981. | |
Todino, Michele Domenico; DE SIMONE, Giuseppe; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Disuffo: Design, prototipazione e sviluppo di un robot didattico open-source FORM@RE. Pag.106-116 ISSN:1825-7321. | |
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/formare-24446 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
157920Le wearable technologies e la metafora dei sei cappelli per pensarea supporto del seamless learning
2019 | |
Articolo in rivista | |
Le wearable technologies e la metafora dei sei cappelli per pensarea supporto del seamless learning PROFESSIONALITÀ. Vol. Numero 4/II – 2019. Pag.118-132 ISSN:0392-2790. | |
DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Plutino, Antonina | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Didattica e Dislessia: Un uso vicariante dei nuovi media per favorire la lettura CQIA RIVISTA. Pag.50-68 ISSN:2039-4039. | |
DI TORE, Stefano; Lazzari, Marco; I CARALT, JORDI CONESA; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
SIM Scuola Italiana Moderna SCUOLA ITALIANA MODERNA. Pag.81-84 ISSN:0036-9888. | |
DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES. Pag.141-149 ISSN:2039-9340. | |
DI TORE, Stefano; Maffei, Sara; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/mjss.2016.v7n4p141 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Simplex approaches to develop reading competence in primary school EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.33-48 ISSN:2038-9442. | |
DI TORE, Stefano; Zollo, Iolanda; Todino, MICHELE DOMENICO; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Design and Development of an Inclusive Learning Videogames Aimed to Promote the Development of Reading and Writing Skills. INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 7. Pag.34-47 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Zollo, Iolanda; Maffei, S.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Educational technology for inclusion: Design of an educational software for individuals with autism spectrum disorders REM. Pag.48-56 ISSN:2037-0830. | |
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0016 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Measuring the Reading Abilities of Dyslexic Children through a Visual Game INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING. Vol. Volume 10, Issue 7: "ALICE 2014", 2015. Pag.47-54 ISSN:1863-0383. | |
Ludovico, Luca Andrea; DI TORE, PIO ALFREDO; Mangione, Giuseppina Rita; DI TORE, Stefano; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3991/ijet.v10i7.4625 Codice identificativo ISI: WOS:000366989700007 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84930065146 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Educational technology for inclusion: Design of an educational softwarefor individuals with autism spectrum disorders REM. Vol. 7. Pag.1-9 ISSN:2037-0849. | |
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Visuo-spatial attention and reading abilities: an action game prototype for dyslexic children REM. Vol. 7. Pag.1-10 ISSN:2037-0830. | |
Mangione, Giuseppina Rita; Luca, Andrea Ludovico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1515/rem-2015-0004 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Educare seamlessly. Dalla visione integrata delle teorie alle esperienze della comunità pedagogica italiana. Educating seamlessly. From the integrated view of theories to the experiences of the Italian pedagogical community. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. 14. Pag.35-48 ISSN:2038-9736. | |
Mangione, Giuseppina Rita; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Corona, Felice | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
L'invisibile tecnologia della parola: design e sviluppo di un software per dislessici TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. Vol. 23(1). Pag.33-41 ISSN:1970-061X. | |
DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Dislessia e videogames: Il potenziale didattico dei videogiochi MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES. Vol. 5. Pag.1165-1171 ISSN:2039-9340. | |
DI TORE, Stefano; Fulgione, MARISTELLA DOROTEA RITA; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/mjss.2014.v5n23p1165 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84910104959 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
IKEWYSE – I KNOW WHAT YOU SEE AN EDUCATIONAL TOOL FOR PERSPECTIVE-TAKING SKILLS JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 10. Pag.69-86 ISSN:1826-6223. | |
Pio Alfredo Di, Tore; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice; Jordi Conesa, Caralt | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84907821160 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Tecnologie a supporto della didattica del movimento SCUOLA ITALIANA MODERNA. Pag.79-80 ISSN:0036-9888. | |
Di Tore, S.; Vastola, R.; Sibilio, M. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
El espacio empático en la educación: representación del espacio y empatía, de Piaget a la didáctica de la “simplicidad” REVISTA LATINOAMERICANA DE EDUCACIÓN INFANTIL. Vol. 3. Pag.95-113 ISSN:2255-0666. | |
Pio Alfredo Di, Tore; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Spazio, movimento, prospettiva ed empatia: un prototipo di videogame didattico FORM@RE. Vol. 14. Pag.43-61 ISSN:1825-7321. | |
DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Mangione, Giuseppina Rita; Corona, Felice | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.13128/formare-15272 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.27-35 ISSN:2038-9442. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Digital Umwelt: Towards a Didactic Use of Natural Interfaces INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4; 1. Pag.38-46 ISSN:1947-3494. | |
Pio Alfredo Di, Tore; Nadia, Carlomagno; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4. Pag.19-37 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education REM. Vol. 2. Pag.123-133 ISSN:2037-0849. | |
Aiello, Paola; Carenzio, Alessandra; Di Gennaro, Diana Carmela; Di Tore, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Body, movement and space for a simplex didactics EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.97-111 ISSN:2284-015X. | |
Sibilio, Maurizio; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
100372How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’experience?
2013 | |
Articolo in rivista | |
How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’experience? REM. Pag.81-89 ISSN:2037-0830. | |
Ferrari, ; Simona:, Carlomagno; Nadia, ; DI TORE, Stefano; Rivoltella, Pier Cesare | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.107-122 ISSN:2282-5061. | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Natural user interfaces as a powerful tool for courseware design in physical education JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Pag.105-114 ISSN:1826-6223. | |
Di Tore, Pio Alfredo; Discepolo, Tiziana; DI TORE, Stefano | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84878267591 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
63621Augmented body
2012 | |
Articolo in rivista | |
Augmented body HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES REVIEW. Vol. 1(4). Pag.1-6 ISSN:2165-6258. | |
DI TORE, Stefano; D'Elia, Francesca | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7/2. Pag.489-494 ISSN:1988-5202. | |
Vastola, Rodolfo; Sgambelluri, Rosa; DI TORE, Stefano; Buglione, A.; Prosperi, R.; Cecoro, Gilda; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4100/jhse.2012.72.13 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84904039060 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 1:(2). Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Palumbo, Carmen; Vastola, Rodolfo; Raiola, Gaetano; D'Elia, Francesca; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA. Vol. 9(3). Pag.317-324 ISSN:2042-7530. | |
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.2304/elea.2012.9.3.317 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865388517 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model JOURNAL OF EMERGING TRENDS IN EDUCATIONAL RESEARCH AND POLICY STUDIES. Vol. 3. Pag.358-364 ISSN:2141-6990. | |
Cozzarelli, Carla; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Palumbo, Carmen; Corona, Felice | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7. Pag.178-183 ISSN:1988-5202. | |
DI TORE, S.; D’Elia, F.; Aiello, P.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84860260990 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
Di Tore, S.; Aiello, P.; Palumbo, C.; Vastola, R.; Raiola, G.; D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 3(2). Pag.58-63 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jdldc.2012040104 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. vol 1, n2. Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p165 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
53830Implied Neuropedagogy and symbolic interactionism an interpretative system for the gesture language
2012 | |
Articolo in rivista | |
Implied Neuropedagogy and symbolic interactionism an interpretative system for the gesture language CONTINENTAL JOURNAL OF MEDICAL RESEARCH. Vol. 6. Pag.11-18 ISSN:2141-4211. | |
Corona, Felice; DI TORE, Stefano; Cozzarelli, Carla | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5707/cjmedres.2012.6.2.10.18 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Physical Education and sport in campania region SPORT SCIENCE. Vol. 5. Pag.32-35 ISSN:1840-3670. | |
Di Tore, S.; Carlomagno, N.; Gomez Paloma, F; Macchi, C; Raiola, Gaetano; Cecoro, C; Sibilio, M. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84864060555 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts INTERNATIONAL JOURNAL OF ARTS & SCIENCES. Vol. 4(8). Pag.409-414 ISSN:1557-718X. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Carlomagno, N. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
New Technologies for Motor Didactics (IND. COPERNICUS) BEDEN EGITIMI VE SPOR BILIM DERGISI. Vol. 13 (2). Pag.154-159 ISSN:1300-9915. | |
Nadia, Carlomagno; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Veronica, Fragnito; GOMEZ PALOMA, Filippo | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.77-80 ISSN:1453-1194. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Vastola, Rodolfo; R., Prosperi; GOMEZ PALOMA, Filippo; C., Macchi; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.81-85 ISSN:1453-1194. | |
D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, Halil; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 11/2. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. SCIENTIFIC REPORT SERIES PHYSICAL EDUCATION AND SPORT, Vol. 15. Pag.222-224 ISSN:1453-1194. | |
D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, H.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7752/pesh.2011.15018 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test. (ind. SCOPUS) JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
40427Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming
2010 | |
Articolo in rivista | |
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION AND DEVELOPMENTAL STUDIES. Vol. 7. Pag.50-61 ISSN:0794-5760. | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; M., Nicodemo; Sgambelluri, Rosa; Ambretti, Antinea; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students SPORTEKSPERT. Vol. 3(2). Pag.37-40 ISSN:1840-3638. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS) SPORT SCIENCE. Vol. 3. Pag.7-10 ISSN:1840-3670. | |
Carlomagno, N.; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Raiola, Gaetano; Prosperi, R.; Macchi, C. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865244864 | |
Show it in Product Database (IRIS) |