Publications

Stefano DI TORE Publications


2024
Abstract in Atti di convegno
Musical Digital Assets for the diffusion of Immaterial Cultural Heritage.
In: European Educational Research Association Pag.1-2
European Conference on Educational Research
Cipro 27-30 agosto 2024
Di Paolo, Alessio; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Fella, Argyro
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-11
ISSN:2785-5104.
Zappalà, Emanuela; Beatini, Veronica; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i3
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7
ISSN:0747-5632.
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet
FUTURE INTERNET. Vol. 16. Pag.417-443
ISSN:1999-5903.
Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/fi16110417
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
LEARNING AND EMOTIONAL-AFFECTIVE MUSEUM EXPERIENCE VIA TEXTUAL SENTIMENT ANALYSIS
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol 8, No 2 (2024). Pag.1-16
ISSN:2532-3296.
Fominska, Iana; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano; Iovane, Gerardo
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1099
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching
JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-8
ISSN:2785-5104.
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Articolo in rivista
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-16
ISSN:2532-3296.
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite”.
In: La lettura ad alta voce condivisa. Atti del secondo convegno scientifico internazionale. Perugia, 4-6 dicembre 2024 Lecce Pensa Multimedia Editore Pag.671-692
ISBN:9791255682349
II Convegno Internazionale "Lettura ad alta voce condivisa"
Perugia 4-6 dicembre 2024
Todino, Michele Domenico; Castaldo, Flavio; Di Paolo, Alessio; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Versione online
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI.
In: Emozioni Vs. Algoritmi In Campo Educativo Roma EUR-Edizioni universitarie romane Pag.35-36
ISBN:9788877304957
RENLAB 2024
Roma maggio 2024
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; Di Tore, Stefano; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence.
In: Artificial Intelligence with and for Learning Sciences Past, Present, and Future Horizons Pag.131-137
First Workshop, WAILS 2024
Salerno, Italy 18 - 19 January
Campitiello, Lucia; Beatini, Veronica; DI TORE, Stefano
Show it in Product Database (IRIS)
2024
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Textuality, Corporeality, Citizenship: Three Critical Dimensions of Artificial Intelligence in Educational Processes.
In Julie A. Delello, Rochell R. McWhorter Disruptive Technologies in Education and Workforce Development Pag.51-69
ISBN:9798369330036; 9798369349281; 9798369330043
Di Domenico, Monica; Schiavo, Fabrizio; De Giuseppe, Tonia; Di Tore, Stefano; Di Tore, Pio Alfredo
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/979-8-3693-3003-6.ch003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85201345006
Show it in Product Database (IRIS)