Stefano DI TORE | Publications
Stefano DI TORE Publications
2024 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Musical Digital Assets for the diffusion of Immaterial Cultural Heritage. In: European Educational Research Association Pag.1-2 | |
European Conference on Educational Research Cipro 27-30 agosto 2024 | |
Di Paolo, Alessio; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Fella, Argyro | |
Show it in Product Database (IRIS) |
368768Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study
2024 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-11 ISSN:2785-5104. | |
Zappalà, Emanuela; Beatini, Veronica; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i3 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7 ISSN:0747-5632. | |
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet FUTURE INTERNET. Vol. 16. Pag.417-443 ISSN:1999-5903. | |
Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/fi16110417 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
LEARNING AND EMOTIONAL-AFFECTIVE MUSEUM EXPERIENCE VIA TEXTUAL SENTIMENT ANALYSIS GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. Vol 8, No 2 (2024). Pag.1-16 ISSN:2532-3296. | |
Fominska, Iana; Bilotti, Umberto; DI TORE, Stefano; Iovane, Gerardo | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v8i2.1099 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-8 ISSN:2785-5104. | |
Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-16 ISSN:2532-3296. | |
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Contributo in Atti di convegno | |
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite”. In: La lettura ad alta voce condivisa. Atti del secondo convegno scientifico internazionale. Perugia, 4-6 dicembre 2024 Lecce Pensa Multimedia Editore Pag.671-692 ISBN:9791255682349 | |
II Convegno Internazionale "Lettura ad alta voce condivisa" Perugia 4-6 dicembre 2024 | |
Todino, Michele Domenico; Castaldo, Flavio; Di Paolo, Alessio; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
401190ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI
2024 | |
Contributo in Atti di convegno | |
ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI. In: Emozioni Vs. Algoritmi In Campo Educativo Roma EUR-Edizioni universitarie romane Pag.35-36 ISBN:9788877304957 | |
RENLAB 2024 Roma maggio 2024 | |
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; Di Tore, Stefano; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence. In: Artificial Intelligence with and for Learning Sciences Past, Present, and Future Horizons Pag.131-137 | |
First Workshop, WAILS 2024 Salerno, Italy 18 - 19 January | |
Campitiello, Lucia; Beatini, Veronica; DI TORE, Stefano | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Textuality, Corporeality, Citizenship: Three Critical Dimensions of Artificial Intelligence in Educational Processes. In Julie A. Delello, Rochell R. McWhorter Disruptive Technologies in Education and Workforce Development Pag.51-69 ISBN:9798369330036; 9798369349281; 9798369330043 | |
Di Domenico, Monica; Schiavo, Fabrizio; De Giuseppe, Tonia; Di Tore, Stefano; Di Tore, Pio Alfredo | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/979-8-3693-3003-6.ch003 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85201345006 | |
Show it in Product Database (IRIS) |