Pubblicazioni

Rosa VEGLIANTE Pubblicazioni


2021
Abstract in Atti di convegno
How To Improve Visual-Spatial Skills Through A Digital Enhancement Program-Abstract.
In: Reinventing education, Second International Conference. Book of abstracts. Pag.342-342
Reinventing education, Second International Conference
Miranda, Sergio; Vegliante, Rosa
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Dall’assessment of learning al peer assessment: l’attivazione di strategie regolative in un corso di laurea magistrale.
LLL. Vol. v.17 n.38. Pag.220-238
ISSN:2279-9001.
Vegliante, Rosa; Miranda, Sergio; Santonicola, Mariagrazia
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Un percorso di potenziamento delle abilità inferenziali nella scuola primaria: primi risultati
LLL. Vol. vol.17, n.39. Pag.57-77
ISSN:2279-9001.
Vegliante, Rosa; Miranda, Sergio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
A first descriptive analysis of the open questions in the SIRD survey: Campania teachers’ responses
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.34-50
ISSN:2038-9744.
Vegliante, Rosa; Montefusco, Carole
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sird-1S2021-p34
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
Le difficoltà riscontrate dagli studenti durante la didattica a distanza. La percezione degli insegnanti della Regione Campania.
In: Ricerca e Didattica per promuovere intelligenza, comprensione e partecipazione Lecce/Rovato Pensa MultiMedia Vol.Tomo I, Pag.3-19
ISBN:9788867608324
RICERCA e DIDATTICA per promuovere intelligenza, comprensione e partecipazione
modalità telematica 9-10 aprile 2021
Vegliante, Rosa; Miranda, Sergio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
DISTANCE LEARNING DURING THE FIRST COVID-19 LOCKDOWN: CRITICALITIES AND POTENTIALITIES.
In: ICERI2021 Proceedings 14th International Conference of Education, Research and Innovation November 8th-9th, 2021 IATED Academy Pag.1405-1412
ISBN:978-84-09-34549-6
ICERI2021 Proceedings 14th International Conference of Education, Research and Innovation November 8th-9th, 2021
Valencia, Spain 8-9 November 2021
Vegliante, Rosa; Montefusco, Carole; Miranda, Sergio; Marzano, Antonio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
HOW TO IMPROVE VISUAL-SPATIAL SKILLS THROUGH A DIGITAL ENHANCEMENT PROGRAM-Proceedings.
In: Proceedings of the 2nd International Conference of the Journal Scuola Democratica “Reinventing Education”, VOL. 2, Learning with New Technologies, Equality and Inclusion. Roma The Organizing Committee the 2nd International Conference of the Journal Scuola Democratica Vol.2, Pag.31-45
ISBN:978-88-944888-8-3
Proceedings of the 2nd International Conference of the Journal Scuola Democratica “Reinventing Education”
online 2-3-4-5 June, 2021
Miranda, Sergio; Vegliante, Rosa
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Contributo in Atti di convegno
THE READING COMPREHENSION – RECIPROCAL TEACHING PROGRAM TO IMPROVE TEXT UNDERSTANDING: THE IMPACT OF MODELING PRACTICES IN TEACHER TRAINING.
In: ICERI2021 Proceedings 14th International Conference of Education, Research and Innovation November 8th-9th, 2021 IATED Academy Pag.1395-1404
ISBN:978-84-09-34549-6
ICERI2021 Proceedings 14th International Conference of Education, Research and Innovation November 8th-9th, 2021
Valencia, Spain 8-9 November 2021
Vegliante, Rosa; Santonicola, Mariagrazia; Miranda, Sergio; Marzano, Antonio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)