Publications

Emanuela Zappalà Publications


2022
Articolo in rivista
Using an edugame to develop socio-emotional and perspective taking skills at school
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.1-14
ISSN:1947-3494.
Viola, Ilaria; Zappala', Emanuela; Sibilio, Maurizio
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
EVIDENCE-BASED VIDEOGAME TO FOSTER INCLUSION OF PUPILS WITH ASD: A PRELIMINARY SYSTEMATIC REVIEW
GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-10
ISSN:2532-3296.
Zappala', Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Progettare contesti di apprendimento per l’inclusione degli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico. Un’indagine esplorativa sulle opinioni dei futuri docenti di sostegno
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.111-121
ISSN:2282-5061.
Zappala', Emanuela; DI GENNARO, Diana Carmela; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Promuovere l'inclusione degli alunni con ASD sviluppando abilità sociali e capacità di Perspective Taking: una revisione sistematica preliminare.
In: RICERCHE IN NEUROSCIENZE EDUCATIVE 2022. Scuola, Sport e Società Roma Edizioni Universitarie Romane Pag.148-149
ISBN:978-88-6022-438-5
Research on Educational Neuroscience 2022
Roma 31 marzo-1 aprile
Zappalà, Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)
2022
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Pedagogical Insights to Implement the G-ESDM in Hybrid School Settings.
In Ashley Courtney-Dattola Handbook of Research on Adapting Remote Learning Practices for Early Childhood and Elementary School Classrooms Pag.392-406 Igi-Global.
ISBN:9781799884057
Zappalà, Emanuela; Russo, Irene; Zierhut, Cynthia; Aiello, Paola
Show it in Product Database (IRIS)