Pubblicazioni

Giulia SAVARESE Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
Perceptions and Expectations of Youth Regarding the Respect for Their Rights in the Hospital
CHILDREN. Vol. 11(2). Pag.1-17
ISSN:2227-9067.
De Rosa, R.; Siano, M. A.; Colucci, A.; De Anseris, A. G. E.; Siani, P.; Vajro, P.; Savarese, G.; Mandato, C.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/children11020222
Codice identificativo ISI: WOS:001171223400001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85185829154
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Relationship between empathy and gender sensitivity among Italian medical university students: preclinical and clinical years courses differences
JOURNAL OF SEX- AND GENDER-SPECIFIC MEDICINE. Vol. 10 (3). Pag.139-148
ISSN:2974-8623.
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Stornaiuolo, Giovanna; Bifulco, Stefano; Bruno, Giorgia; Navarra, Marco
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1723/4343.43284
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Attachment Patterns of Mothers with Daughters Affected by Anorexia Nervosa: Exploring Psychosocial Dimensions and Intervention Perspectives
ANNALS OF MEDICAL AND HEALTH SCIENCES RESEARCH. Pag.905-911
ISSN:2141-9248.
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; D’Elia, Daniela; Bruno, Giorgia
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Multiple System Atrophy (MSA) and the Family Caregivers’ Burden: A Qualitative Study
HUMAN ARENAS. Pag.1-14
ISSN:2522-5790.
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Barone, Paolo; Pellecchia, Maria Teresa
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-024-00445-y
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85204926145
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Gender Representations, Empathy, and Gender-Based Violence Awareness Among Medical Students: A Proposal for a Specific Training Program
CUREUS. Vol. 16 (7). Pag.6526-6537
ISSN:2168-8184.
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Stornaiuolo, Giovanna; Bifulco, Stefano; Bruno, Giorgia; Navarra, Marco
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.7759/cureus.65266
Codice identificativo ISI: WOS:001282830200005
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
La formazione specialistica degli psicologi nel progetto "Non Vedo, Non Sento, Non Parlo" a favore dei minori vittime di Esperienze Sfavorevoli Infantili - ESI
MALTRATTAMENTO E ABUSO ALL'INFANZIA. Vol. 26. Pag.87-100
ISSN:1591-4267.
D’Elia, D.; Carpinelli, L.; Scapicchio, A.; Tomasetti, A; Savarese, G.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/mal2024-001005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85190880106
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Anti-Herpes Zoster Vaccination of Fragile Patients in Hospital Setting: A Nudge Intervention in Italy
VACCINES. Vol. 12. Pag.1-14
ISSN:2076-393X.
De Caro, Francesco; Malatesta, Francesca; Pecoraro, Nadia; Capunzo, Mario; Carpinelli, Luna; Caruccio, Simona; Cersosimo, Giuseppina; Costantino, Maria; Giordano, Claudio; Longanella, Walter; Patella, Vincenzo; Saggese Tozzi, Arcangelo; Savarese, Giulia; Sinopoli, Pio; Vozzella, Emilia Anna; Moccia, Giuseppina
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/vaccines12040442
Codice identificativo ISI: WOS:001211061700001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85191571452
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Through teachers’ eyes: adaptability and transformations in their practices and relationship with students during COVID-19 pandemic
FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 8. Pag.1322103-1322113
ISSN:2504-284X.
Dario, Nadia; Mollo, Monica; Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2023.1322103
Codice identificativo ISI: WOS:001144533500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85186542227
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
La nuova WISC-V e l’Indice Ragionamento Fluido-IRF nella valutazione dei DSA.
In: XXXII CONGRESSO NAZIONALE AIRIPA su ‘BES E DISTURBI DELL’ APPRENDIMENTO’ AIRIPA Vol.unico, Pag.163-163
AIRIPA
Reggio Emilia 20-21 settembre 2024
D’Elia, D.; Savarese, G.; Carpinelli, L.; Diavoletto, A.; Sessa, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Les objets en tant que médiateurs de la communication chez les enfants atteints de troubles du spectre autistique..
In Expériences sociomatérielles. Objets, interactions, espaces Pag.79-105 Neuchatel Alphil.
ISBN:978-2-88930-589-6
Manzi, F.; Savarese, G.; Mollo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.33055/ALPHIL.00581
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Through teachers’ eyes: adaptability and transformations in theirpractices and relationship with students during COVID-19 pandemic..
In Longobardi C., Fabris M.A. Student-teacher relationship quality research: Past, present and future, volume II. Pag.108-118 Lausanne Frontiers.
Dario, N; Mollo, M; Savarese, G.; Carpinelli, L.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2023.1322103
Codice identificativo ISI: WOS:001144533500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85186542227
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)