Pubblicazioni

Giulia SAVARESE Pubblicazioni


2023
Abstract in Atti di convegno
Verso una maggiore uguaglianza di genere in accademia: il modello pensato dal progetto “GEPARD. Gender Equality Programme in Academia - Raising Diversity”..
In: Convegno GENERE, DIFFERENZE E CAMBIAMENTO SOCIALE. EDUCAZIONE, FORMAZIONE E COMUNICAZIONE NELLA SOCIETÀ DIGITALE Torino Università di Torino Vol.unico, Pag.1-7
Convegno GENERE, DIFFERENZE E CAMBIAMENTO SOCIALE. EDUCAZIONE, FORMAZIONE E COMUNICAZIONE NELLA SOCIETÀ DIGITALE,
Torino 17-18 marzo 2023
Navarra, M.; Carpinelli, L.; Savarese, G.; Castellano, S.; Margiel, M.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Abstract in Atti di convegno
Studenti universitari e ADHD: valutazione e intervento attraverso l’analisi di un caso studio.
In: Giornate di aggiornamento sugli usi degli strumenti in psicologia clinica dello Sviluppo Bologna Il Mulino Vol.unico, Pag.5-5
Giornate di aggiornamento sugli usi degli strumenti in psicologia clinica dello Sviluppo
Bologna 3-4 marzo 2023
D'Elia, D.; Savarese, G.; Carpinelli, L.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Abstract in Atti di convegno
L’argomentazione come nei strumento di supporto nel pensiero citrico in un gruppo di studenti universitari..
In: Libro degli abstract ckbg Vol.unico, Pag.73-75
IX Congresso CKBG
Università di Salerno 13-15 settembre 2023
Mollo, Monica; Marsico, Giuseppina; Savarese, Giulia; Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Exploratory and Descriptive Comparison Using the WAIS-IV and LSC-SUA of the Cognitive Profile of Italian University Students with Reading Comprehension Disorder (RCD) vs. Decoding Difficulties—Dyslexia
YOUTH. Vol. 3(1). Pag.351-361
ISSN:2673-995X.
D'Elia, D.; Carpinelli, L.; Savarese, G.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/youth3010023
Codice identificativo ISI: WOS:001338326900001
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Gender differences in medical students in relation to gender bias and sensitivity: analysis for the implementation of a gender medicine programme
JOURNAL OF SEX- AND GENDER-SPECIFIC MEDICINE. Vol. 9. Pag.6-13
ISSN:2974-8194.
Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Savarese, Giulia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1723/4031.40062
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160037744
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
An Inclusive Workplace Approach to Disability through Assistive Technologies: A Systematic Review and Thematic Analysis of the Literature
SOCIETIES. Vol. 13. Pag.231-253
ISSN:2075-4698.
Marinaci, T; Russo, C; Savarese, G; Stornaiuolo, G; Faiella, F; Carpinelli, L; Navarra, M; Marsico, G; Mollo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/soc13110231
Codice identificativo ISI: WOS:001119701000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178279313
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Caregivers’ Burden in Parkinson’s Disease: A Study on Related Features and Attachment Styles
HUMAN ARENAS. Vol. june 2023. Pag.1-14
ISSN:2522-5790.
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Pellecchia, Maria Teresa
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-023-00350-w
Codice identificativo ISI: WOS:000999557400001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160857762
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
The “School in the Green”: An Experience of Developing Scholastic Intelligence Through the Enhancement of the Naturalistic and Visual Spatial Ones
BRITISH JOURNAL OF EDUCATION, LEARNING AND DEVELOPMENT PSYCHOLOGY. Pag.1-6
ISSN:2682-6704.
Sica, E.; Savarese, G.; Criscitiello, G.; Grano, R.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.52589/BJELDP0SQMY0HXC
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Oral and Dental Needs and Teledentistry Applications in the Elderly: Real-Time Surveillance Using Google Trends
APPLIED SCIENCES. Vol. 13. Pag.5416-5427
ISSN:2076-3417.
Di Spirito, F.; Bramanti, A.; Cannata, D.; Coppola, N.; Di Palo, M. P.; Savarese, G.; Amato, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/app13095416
Codice identificativo ISI: WOS:000987350800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85159289784
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Gut–Brain Interaction Disorders and Anorexia Nervosa: Psychopathological Asset, Disgust, and Gastrointestinal Symptoms
NUTRIENTS. Vol. 15. Pag.2501-2514
ISSN:2072-6643.
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; Pascale, Biagio; Milano, Walter Donato; Iovino, Paola
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/nu15112501
Codice identificativo ISI: WOS:001004961100001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85161880147
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Identità professionale degli operatori e inclusione lavorativa delle persone con disabilità. Il progetto Europeo “E-Profid”
PASSAGGI COSTITUZIONALI. Vol. 1. Pag.375-384
ISSN:2732-8236.
Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Savarese, Giulia; Marinaci, Tiziana; Faiella, Filomena; Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Individual and Contextual Determinants of Flu Vaccination Adherence: A University Nudge Intervention
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. Vol. 20. Pag.5900-6000
ISSN:1660-4601.
Pecoraro, N.; Malatesta, F.; Carpinelli, L.; Fornino, D.; Giordano, C.; Moccia, G.; Perillo, M.; Capunzo, M.; Savarese, G.; De Caro, F.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/ijerph20105900
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160292161
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Improving higher education teaching with feedback of eye tracking glasses: An international and interdisciplinary study
EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 14. Pag.310-320
ISSN:2038-9442.
Faiella, Filomena; Albano, Giuseppina; Attolino, Paola; Castaldi, Maria Chiara; Giordano, Marco; Lombardi, Maria Grazia; Mannese, Emiliana; Mascolo, Valentina; Ricciardi, Maria; Savarese, Giulia
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
An Active Learning Method to Improve Critical Thinking at the University.
In: ABSTRACT BOOK ESPLAT 2023 Umea Umea University Vol.unico, Pag.57-57
Esplat 2023
Umea 14-16 giugno 2023
Mollo, M.; Marsico, G.; Savarese, G.; Pecoraro, N.; Carpinelli, L.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Approaches and Strategies in Health Psychology teaching and learning: towards a globalized approach.
In: ABSTRACT BOOK ESPLAT 2023 Umea Umea University Pag.51-51
Esplat 2023
Umea 14-16 giugno 2023
Marsico, G.; Savarese, G.; Carpinelli, L.; Marinaci, T.; Mollo, M.; Pecoraro, N.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Images of the Patient–Physician Relationship Questionnaire (IPPRQ): An Instrument for Analyzing the Way Patients Make Sense of the Relationship with the Physician.
In Methods and Instruments in the Study of Meaning-Making Pag.169-195 New York Springer.
ISBN:978-3-031-21994-8
Venuleo, C.; Marinaci, T.; Savarese, G.; Venezia, A.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The Attention to Student Well-Being: The University Psychological Counseling.
In MARSICO G., TATEO L. Humanity in Psychology. Theory and History in the Human and Social Sciences Pag.225-235 Cham Springer.
ISBN:978-3-031-30639-6; 978-3-031-30640-2
ISSN:2523-8663.
Savarese, Giulia; Pecoraro, Nadia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Carpinelli, Luna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-30640-2_18
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Psychology in Health Science.
In International Handbook of Psychology Learning and Teaching Pag.1143-1167 NY Springer.
ISBN:978-3-030-28744-3
Carpinelli, L.; Savarese, G.; Marinaci, T.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)