Giulia SAVARESE | Pubblicazioni
Giulia SAVARESE Pubblicazioni
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Verso una maggiore uguaglianza di genere in accademia: il modello pensato dal progetto “GEPARD. Gender Equality Programme in Academia - Raising Diversity”.. In: Convegno GENERE, DIFFERENZE E CAMBIAMENTO SOCIALE. EDUCAZIONE, FORMAZIONE E COMUNICAZIONE NELLA SOCIETÀ DIGITALE Torino Università di Torino Vol.unico, Pag.1-7 | |
Convegno GENERE, DIFFERENZE E CAMBIAMENTO SOCIALE. EDUCAZIONE, FORMAZIONE E COMUNICAZIONE NELLA SOCIETÀ DIGITALE, Torino 17-18 marzo 2023 | |
Navarra, M.; Carpinelli, L.; Savarese, G.; Castellano, S.; Margiel, M. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
Studenti universitari e ADHD: valutazione e intervento attraverso l’analisi di un caso studio. In: Giornate di aggiornamento sugli usi degli strumenti in psicologia clinica dello Sviluppo Bologna Il Mulino Vol.unico, Pag.5-5 | |
Giornate di aggiornamento sugli usi degli strumenti in psicologia clinica dello Sviluppo Bologna 3-4 marzo 2023 | |
D'Elia, D.; Savarese, G.; Carpinelli, L. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Abstract in Atti di convegno | |
L’argomentazione come nei strumento di supporto nel pensiero citrico in un gruppo di studenti universitari.. In: Libro degli abstract ckbg Vol.unico, Pag.73-75 | |
IX Congresso CKBG Università di Salerno 13-15 settembre 2023 | |
Mollo, Monica; Marsico, Giuseppina; Savarese, Giulia; Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Exploratory and Descriptive Comparison Using the WAIS-IV and LSC-SUA of the Cognitive Profile of Italian University Students with Reading Comprehension Disorder (RCD) vs. Decoding Difficulties—Dyslexia YOUTH. Vol. 3(1). Pag.351-361 ISSN:2673-995X. | |
D'Elia, D.; Carpinelli, L.; Savarese, G. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/youth3010023 Codice identificativo ISI: WOS:001338326900001 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Gender differences in medical students in relation to gender bias and sensitivity: analysis for the implementation of a gender medicine programme JOURNAL OF SEX- AND GENDER-SPECIFIC MEDICINE. Vol. 9. Pag.6-13 ISSN:2974-8194. | |
Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Savarese, Giulia | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1723/4031.40062 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160037744 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
An Inclusive Workplace Approach to Disability through Assistive Technologies: A Systematic Review and Thematic Analysis of the Literature SOCIETIES. Vol. 13. Pag.231-253 ISSN:2075-4698. | |
Marinaci, T; Russo, C; Savarese, G; Stornaiuolo, G; Faiella, F; Carpinelli, L; Navarra, M; Marsico, G; Mollo, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/soc13110231 Codice identificativo ISI: WOS:001119701000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178279313 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Caregivers’ Burden in Parkinson’s Disease: A Study on Related Features and Attachment Styles HUMAN ARENAS. Vol. june 2023. Pag.1-14 ISSN:2522-5790. | |
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Pellecchia, Maria Teresa | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-023-00350-w Codice identificativo ISI: WOS:000999557400001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160857762 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
The “School in the Green”: An Experience of Developing Scholastic Intelligence Through the Enhancement of the Naturalistic and Visual Spatial Ones BRITISH JOURNAL OF EDUCATION, LEARNING AND DEVELOPMENT PSYCHOLOGY. Pag.1-6 ISSN:2682-6704. | |
Sica, E.; Savarese, G.; Criscitiello, G.; Grano, R. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.52589/BJELDP0SQMY0HXC | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Oral and Dental Needs and Teledentistry Applications in the Elderly: Real-Time Surveillance Using Google Trends APPLIED SCIENCES. Vol. 13. Pag.5416-5427 ISSN:2076-3417. | |
Di Spirito, F.; Bramanti, A.; Cannata, D.; Coppola, N.; Di Palo, M. P.; Savarese, G.; Amato, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/app13095416 Codice identificativo ISI: WOS:000987350800001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85159289784 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Gut–Brain Interaction Disorders and Anorexia Nervosa: Psychopathological Asset, Disgust, and Gastrointestinal Symptoms NUTRIENTS. Vol. 15. Pag.2501-2514 ISSN:2072-6643. | |
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; Pascale, Biagio; Milano, Walter Donato; Iovino, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/nu15112501 Codice identificativo ISI: WOS:001004961100001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85161880147 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Identità professionale degli operatori e inclusione lavorativa delle persone con disabilità. Il progetto Europeo “E-Profid” PASSAGGI COSTITUZIONALI. Vol. 1. Pag.375-384 ISSN:2732-8236. | |
Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Savarese, Giulia; Marinaci, Tiziana; Faiella, Filomena; Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
275299Individual and Contextual Determinants of Flu Vaccination Adherence: A University Nudge Intervention
2023 | |
Articolo in rivista | |
Individual and Contextual Determinants of Flu Vaccination Adherence: A University Nudge Intervention INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. Vol. 20. Pag.5900-6000 ISSN:1660-4601. | |
Pecoraro, N.; Malatesta, F.; Carpinelli, L.; Fornino, D.; Giordano, C.; Moccia, G.; Perillo, M.; Capunzo, M.; Savarese, G.; De Caro, F. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/ijerph20105900 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160292161 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Improving higher education teaching with feedback of eye tracking glasses: An international and interdisciplinary study EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 14. Pag.310-320 ISSN:2038-9442. | |
Faiella, Filomena; Albano, Giuseppina; Attolino, Paola; Castaldi, Maria Chiara; Giordano, Marco; Lombardi, Maria Grazia; Mannese, Emiliana; Mascolo, Valentina; Ricciardi, Maria; Savarese, Giulia | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
An Active Learning Method to Improve Critical Thinking at the University. In: ABSTRACT BOOK ESPLAT 2023 Umea Umea University Vol.unico, Pag.57-57 | |
Esplat 2023 Umea 14-16 giugno 2023 | |
Mollo, M.; Marsico, G.; Savarese, G.; Pecoraro, N.; Carpinelli, L. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
283499Approaches and Strategies in Health Psychology teaching and learning: towards a globalized approach
2023 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Approaches and Strategies in Health Psychology teaching and learning: towards a globalized approach. In: ABSTRACT BOOK ESPLAT 2023 Umea Umea University Pag.51-51 | |
Esplat 2023 Umea 14-16 giugno 2023 | |
Marsico, G.; Savarese, G.; Carpinelli, L.; Marinaci, T.; Mollo, M.; Pecoraro, N. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Images of the Patient–Physician Relationship Questionnaire (IPPRQ): An Instrument for Analyzing the Way Patients Make Sense of the Relationship with the Physician. In Methods and Instruments in the Study of Meaning-Making Pag.169-195 New York Springer. ISBN:978-3-031-21994-8 | |
Venuleo, C.; Marinaci, T.; Savarese, G.; Venezia, A. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
The Attention to Student Well-Being: The University Psychological Counseling. In MARSICO G., TATEO L. Humanity in Psychology. Theory and History in the Human and Social Sciences Pag.225-235 Cham Springer. ISBN:978-3-031-30639-6; 978-3-031-30640-2 ISSN:2523-8663. | |
Savarese, Giulia; Pecoraro, Nadia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Carpinelli, Luna | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-30640-2_18 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Contributo in volume (Capitolo o Saggio) | |
Psychology in Health Science. In International Handbook of Psychology Learning and Teaching Pag.1143-1167 NY Springer. ISBN:978-3-030-28744-3 | |
Carpinelli, L.; Savarese, G.; Marinaci, T. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |