Pubblicazioni

Maria Giovanna CONFETTO Pubblicazioni


2024
Contributo in Atti di convegno
Assessing the impact of Digital Sustainability on Inclusive Economic Growth: a comprehensive review.
In: Annual International Scientific Conference Financial and Monetary Economics Pag.1-1
12th Annual International Scientific Conference Financial and Monetary Economics (FME)
“Victor Slăvescu” Centre for Financial and Monetary Research, Romanian Academy, Bucharest, Romania 29 Novembre 2024
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Balancing technological advancements with individual rights: ethical issues in managing digital data and algorithmic systems.
In: International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy Pag.1-2
3rd International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy (CIDE)
Ploiești, Romania 14-15 Novembre 2024
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Contributo in Atti di convegno
Open innovation and big data analytics technologies: examining new trends in the labour market.
In: International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy (CIDE) Pag.1-1
The 3rd International Conference Creativity and Innovation in Digital Economy
Ploiești, Romania 14-15 Novembre 2024
Confetto, Maria Giovanna; Palazzo, Maria
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Contributo in Atti di convegno
Digital free tourism: un’indagine esplorativa sul desiderio di disconnessione in vacanza. Opportunità per il settore dell’hospitality.
In: Proceedings. XX SIM Conference Società Italiana Marketing Pag.1-20
ISBN:978-88-947829-0-5
Marketing per il benessere, la salute e la cura
Università Degli Studi di Firenze 20-21 Ottobre 2023
Normando, Mara; D'Auria, Valentina; Confetto, Maria Giovanna; Addeo, Felice
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Contributo in Atti di convegno
Brand activism e Generazione Z: social media content per l’advocacy della sostenibilità.
In: Proceedings. XIX SIM Conference Società Italiana Marketing Pag.1-12
ISBN:9788894391862
NEXT GENERATION MARKETING. People, Planet, Place: cooperation & shared value for a new era of critical marketing
Università Degli Studi di Salerno 20-21 Ottobre 2022
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia; Addeo, Felice; Normando, Mara
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
“Sustainability-content SEO”: sviluppo di un algoritmo semantico per migliorare la veicolazione web dei contenuti digitali di sostenibilità.
In: Proceedings XVII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing Società Italiana Marketing Pag.1-20
ISBN:9788894391848
Il Marketing per una società migliore
LIUC - Università Cattaneo di Castellanza, Varese 28-30/10/2020
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Contributo in Atti di convegno
Strategie di personal branding per la valorizzazione del capitale umano e sociale. I casi studio: Studio Legale Bressan, Savino Solution, Concilia Lex..
In: Proceedings XVII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing Società Italiana Marketing Pag.1-20
ISBN:978-88-943918-4-8
Il Marketing per una società migliore
LIUC - Università Cattaneo di Castellanza, Varese 28-30/10/2020
Confetto, Maria Giovanna; Covucci, Claudia; D'Avino, Ilaria; Del Vecchio Antonio,
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
CSR communication in Asian context. An empirical analysis through the lens of the National Business Systems.
In: Referred Electronic Conference Proceedings of Sinergie - Sima Management Conference Management and sustainability: Creating shared value in the digital era. Extended Abstract Fondazione CUEIM Pag.41-45
ISBN:9788894393712
Sinergie-SIMA 2019 Conference "Management and sustainability: Creating shared value in the digital era"
Roma 21-22 Giugno 2019
Conte, F.; Covucci, C.; Vollero, A.; Siano, A.; Confetto, M. G.
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.EA.2019
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Contributo in Atti di convegno
La sostenibilità nel marketing: una tassonomia di topics per i contenuti digitali.
In: Marketing 4.0: Le sfide della multicanalità. Atti del Convegno Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788894391831
Marketing 4.0: Le sfide della multicanalità
Piacenza 24-25 Ottobre 2019
Confetto, M. G.; Covucci, C.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Il processo di management della comunicazione d'impresa: tra comunicazione strategica e strategia di comunicazione.
In: XXIII Sinergie annual Congress Milano Pag.1-24
XXIII Sinergie annual Congress
IULM University, Milano 10-11 Novembre 2011
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Confetto, Maria Giovanna
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Contributo in Atti di convegno
Tetra Pak Italy’s Ingredient Branding: an exploratory case of strategic communication.
In: XXIII Sinergie annual Congress Pag.1-22
Siano, Alfonso; Palazzo, Maria; Confetto, Maria Giovanna; Jillian, Farquhar
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
“The social dimension of buying: Opportunities resulting from new retailing forms".
In: 2nd Annual Euromed Conference Euromed Pag.1-19 PDF
2nd Annual Euromed Conference
University of Salerno October 26-28th, 2009
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vignali, G; Basile, Gianpaolo
Digital Object Identifier (DOI): 10.3292/EUROMED2009
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100114
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
“Developing destination competitiveness and cultural tourism products: a value system model approach”.
In: Proceedings Pag.1-24 PDF
2nd Annual EuroMed Conference
University of Salerno, Salerno, Italy October 26-28 2009
Confetto, Maria Giovanna; Siglioccolo, Mario; Tuccillo, Carmela
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
Integrated Corporate Communication: Physical Metaphors for Decision Making.
In: Proceedings of the Conference on Corporate Communication 2009 Pag.274-286
Conference on Corporate Communication 2009
Wroxton College, Wroxton, UK June 5-8, 2009
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2009
Contributo in Atti di convegno
“Tetra Pak Italy: key factors of success and positive effects of ingredient branding".
In: Proceedings Pag.407-414
2nd Annual EuroMed Conference
University of Salerno, Salerno, Italy October 26-28 2009
Confetto, Maria Giovanna; Siano, Alfonso; Palazzo, M.
Codice identificativo ISI: WOS:000286418100028
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Contributo in Atti di convegno
"Governance-Struttura-Sistema: un modello di management della comunicazione per il marketing territoriale".
In: 7th International Congress Marketing TrendsVol.VII, Pag.1-38
VII INTERNATIONAL CONGRESS “MARKETING TRENDS”
Venezia 17-19/01/2008
Siano, Alfonso; Confetto, Maria Giovanna; Vollero, Agostino
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)