Pubblicazioni

Monica MOLLO Pubblicazioni


2024
Articolo in rivista
Multiple System Atrophy (MSA) and the Family Caregivers’ Burden: A Qualitative Study
HUMAN ARENAS. Pag.1-14
ISSN:2522-5790.
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Barone, Paolo; Pellecchia, Maria Teresa
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-024-00445-y
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85204926145
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Through teachers’ eyes: adaptability and transformations in their practices and relationship with students during COVID-19 pandemic
FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 8. Pag.1322103-1322113
ISSN:2504-284X.
Dario, Nadia; Mollo, Monica; Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2023.1322103
Codice identificativo ISI: WOS:001144533500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85186542227
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2024
Articolo in rivista
Smartphone and Tablet as Digital Babysitter
SOCIAL SCIENCES. Vol. 13,8. Pag.1-17
ISSN:2076-0760.
ANDRISANO RUGGIERI, Ruggero; Mollo, Monica; Marra, Grazia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/socsci13080412
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Identità professionale degli operatori e inclusione lavorativa delle persone con disabilità. Il progetto Europeo “E-Profid”
PASSAGGI COSTITUZIONALI. Vol. 1. Pag.375-384
ISSN:2732-8236.
Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Savarese, Giulia; Marinaci, Tiziana; Faiella, Filomena; Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
Caregivers’ Burden in Parkinson’s Disease: A Study on Related Features and Attachment Styles
HUMAN ARENAS. Vol. june 2023. Pag.1-14
ISSN:2522-5790.
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Pellecchia, Maria Teresa
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-023-00350-w
Codice identificativo ISI: WOS:000999557400001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160857762
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2023
Articolo in rivista
An Inclusive Workplace Approach to Disability through Assistive Technologies: A Systematic Review and Thematic Analysis of the Literature
SOCIETIES. Vol. 13. Pag.231-253
ISSN:2075-4698.
Marinaci, T; Russo, C; Savarese, G; Stornaiuolo, G; Faiella, F; Carpinelli, L; Navarra, M; Marsico, G; Mollo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/soc13110231
Codice identificativo ISI: WOS:001119701000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178279313
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Reflective Activity as a Promoter of Awareness Processes in College Students: A Study
FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 7. Pag.835391-835401
ISSN:2504-284X.
Mollo, M; Iannaccone, A; Savarese, G; Pecoraro, N; Fasano, O; D'Elia, D; Manzi, F; Moccia, G
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2022.835391
Codice identificativo ISI: WOS:000772411900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85127199517
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Emotions and Motivations Underlying Adherence to the Anti-COVID-19 Vaccination Campaign: A Survey on a Sample of Italians under 30 Years
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. Vol. 19. Pag.77-82
ISSN:1660-4601.
Carpinelli, Luna; DE CARO, Francesco; Savarese, Giulia; Capunzo, Mario; Mollo, Monica; Moccia, Giuseppina
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/ijerph19010077
Codice identificativo ISI: WOS:000758378900001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85121423901
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Dialogical interactions mediated by technology in mathematics education
DIALOGIC PEDAGOGY. Vol. 10. Pag.22-40
ISSN:2325-3290.
Albano, Giovannina; Mollo, Monica; Polo, Maria; Marsico, Giuseppina
Digital Object Identifier (DOI): 10.5195/dpj.2022.517
Codice identificativo ISI: WOS:000793721000001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85131095738
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2022
Articolo in rivista
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR. Vol. 66. Pag.100951-...
ISSN:0732-3123.
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jmathb.2022.100951
Codice identificativo ISI: WOS:000790512900003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85127004575
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Problematiche psicologiche e disturbi da stress post-traumatico in studenti universitari italiani durante il primo lockdown da Covid-19 e terapia EMDR online
MALTRATTAMENTO E ABUSO ALL'INFANZIA. Vol. 23. Pag.63-81
ISSN:1591-4267.
Savarese, Giulia; D’Elia, Daniela; Pecoraro, Nadia; Curcio, Lugi; Fasano, Oreste; Mollo, Monica
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MAL2021-002005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85119924592
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche.
DIDATTICA DELLA MATEMATICA. Vol. 9. Pag.9-31
ISSN:2504-5210.
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.33683/ddm.21.9.1
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2021
Articolo in rivista
Academic Cultures: Psychology of Education Perspective
HUMAN ARENAS. Pag.1-18
ISSN:2522-5790.
Mollo, Monica
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-021-00238-7
Codice identificativo ISI: WOS:000672688500001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85110519117
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Objects as Communicative Mediators in Children With Autism Spectrum Disorder
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. Vol. 11. Pag.1-11
ISSN:1664-1078.
Manzi, Federico; Savarese, Giulia; Mollo, Monica; Iannaccone, Antonio
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fpsyg.2020.01269
Codice identificativo ISI: WOS:000546783700001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087171626
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Editorial: Sociomateriality in Children With Typical and/or Atypical Development
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. Vol. 11. Pag.1-3
ISSN:1664-1078.
Iannaccone, Antonio; Manzi, Federico; Mollo, Monica; Savarese, Giulia
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fpsyg.2020.610385
Codice identificativo ISI: WOS:000601613600001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85098123000
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
Telemedicine For Eating Disorders: A Brief Report Of A Italian Project
ADVANCES IN SOCIAL SCIENCES RESEARCH JOURNAL. Vol. 4. Pag.292-297
ISSN:2055-0286.
Savarese, G.; Carpinelli, L.; Padovano, M. R.; Pecoraro, N.; Fasano, O.; Mollo, M.; Di Giovanni, C.; Politi, C.
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2020
Articolo in rivista
L’utilizzo di visori di realtà aumentata (VR) nel trattamento dell’ansia sociale in un percorso di counseling psicologico universitario
PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO. Pag.1-10
ISSN:1824-078X.
Savarese, G.; Fasano, O.; Pecoraro, N.; Mollo, M.
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1449/97012
Codice identificativo ISI: WOS:000609249500012
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85099990500
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace,
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 27 (6). Pag.36-44
ISSN:2200-4270.
Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071782562
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Perceived Social Support and Clinical Symptomatology in Italian University Students
GLOBAL JOURNAL OF GUIDANCE & COUNSELLING. Vol. 9. Pag.90-94
ISSN:2301-2609.
Savarese, Giulia; Pecoraro, Nadia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Iannaccone, Antonio; Manzi, Federico; Curcio, Luigi
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.18844/gjgc.v9i3.4121
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
Academic performance-related stress levels and reflective awareness: the role of the elicitation approach in an Italian University’s psychological counselling
BRITISH JOURNAL OF GUIDANCE & COUNSELLING. Vol. 47 issue 5. Pag.569-578
ISSN:0306-9885.
Savarese, Giulia; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Fasano, Oreste; Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna; Cavallo, Pierpaolo
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/03069885.2019.1600188
Codice identificativo ISI: WOS:000463936800001
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85063498764
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2019
Articolo in rivista
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. Vol. 34. Pag.783-799
ISSN:0256-2928.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10212-018-0401-1
Codice identificativo ISI: WOS:000480782300005
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052650264
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Nuove tecnologie della comunicazione e qualità delle relazioni intergenerazionali. Sfide e risorse dal punto di vista delle nonne e dei nonni.
NEA SCIENCE. Vol. 11. Pag.78-83
ISSN:2282-6009.
Iannaccone, Antonio; Lambolez, Sophie; Cesari Lusso, Vittoria; Mollo, Monica
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Clinical Symptoms in female patients of University Psychological Counseling
SM JOURNAL OF PSYCHIATRY & MENTAL HEALTH. Vol. 1. Pag.1-1
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2016
Articolo in rivista
Giovane, studente, in difficoltà: identikit dell’utente dei centri di counseling universitari.
RIVISTA ITALIANA DI COUNSELING. Vol. 3. Pag.1-8
ISSN:2284-4252.
Savarese, G.; Fasano, O.; Pecoraro, N.; Mollo, M.; Carpinelli, L.; Iannaccone, A
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Stress and anxiety for the university students.
SM JOURNAL OF PSYCHIATRY & MENTAL HEALTH. Vol. 1. Pag.1-1
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Cavallo, Pierpaolo
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2015
Articolo in rivista
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 38 A-B N.3. Pag.300-320
ISSN:1123-7570.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
A Study Correlation Between Primary Symptom Dimensions, Self-Esteem And Coping Strategies In A Clinical Group
TRANSLATIONAL MEDICINE @ UNISA. Vol. 1. Pag.96-96
ISSN:2239-9747.
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 37 A. Pag.7-33
ISSN:1123-7570.
Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
FROM PERSONAL IDENTITY TO PLURALISM OF INTERCULTURAL IDENTITY: A STUDY ON THE TRANSFERABILITY OF SELF-KNOWLEDGE TO THE MULTICULTURAL SOCIAL CONTEXTS
KNOWLEDGE CULTURES. Vol. 6. Pag.122-126
ISSN:2327-5731.
Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85047232936
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
Tutoramento entre pares e integração universitária da deficiência
ENTREIDEIAS. Vol. 2. Pag.201-216
ISSN:2317-0956.
Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2013
Articolo in rivista
STUDY ON THE CORRELATION BETWEEN SELF-ESTEEM, COPING AND CLINICAL SYMPTOMS IN A GROUP OF YOUNG ADULTS: A BRIEF REPORT
EUROPEAN SCIENTIFIC JOURNAL. Vol. october 2013. Pag.1-6
ISSN:1857-7431.
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2011
Articolo in rivista
An experience of social rising of logical tools: the role of language
INTERNATIONAL JOURNAL FOR MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING. Pag.0-0
ISSN:1473-0111.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2010
Articolo in rivista
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria
L'EDUCAZIONE MATEMATICA. Vol. 2. Pag.5-22
ISSN:1120-4850.
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
L’identité professionnelle des enseignants face aux changement. Analyses empiriques dans le contexte italienne
TRAVAIL & FORMATION EN EDUCATION. Vol. 2/2008. Pag.80-90
Innaccone, A; Tateo, L; Mollo, M; Marsico, Giuseppina
Versione online
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
L’identité professionnelle des enseignants face aux changement
TRAVAIL & FORMATION EN EDUCATION. Vol. 2/2008. Pag.40-70
Iannaccone, A; Tateo, Luca; Mollo, M; Marsico, G.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2008
Articolo in rivista
Tateo, L., Mollo M., Marsico G., Iannaccone, A., (2008). Understanding teacher professional identity in educational contexts. International Journal of Psychology, Volume: 43, Issue: 3-4, p. 699-699. DOI:10.1080/00207594.2008.10108483.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. Vol. 43. Pag.699-699
ISSN:0020-7594.
Tateo, Luca; Mollo, Monica; Marsico, Giuseppina; Iannaccone, Antonio
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/00207594.2008.10108483
Codice identificativo ISI: WOS:000259264308252
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)