Monica MOLLO | Pubblicazioni
Monica MOLLO Pubblicazioni
2024 | |
Articolo in rivista | |
Multiple System Atrophy (MSA) and the Family Caregivers’ Burden: A Qualitative Study HUMAN ARENAS. Pag.1-14 ISSN:2522-5790. | |
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Barone, Paolo; Pellecchia, Maria Teresa | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-024-00445-y Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85204926145 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Through teachers’ eyes: adaptability and transformations in their practices and relationship with students during COVID-19 pandemic FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 8. Pag.1322103-1322113 ISSN:2504-284X. | |
Dario, Nadia; Mollo, Monica; Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2023.1322103 Codice identificativo ISI: WOS:001144533500001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85186542227 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Smartphone and Tablet as Digital Babysitter SOCIAL SCIENCES. Vol. 13,8. Pag.1-17 ISSN:2076-0760. | |
ANDRISANO RUGGIERI, Ruggero; Mollo, Monica; Marra, Grazia | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/socsci13080412 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Identità professionale degli operatori e inclusione lavorativa delle persone con disabilità. Il progetto Europeo “E-Profid” PASSAGGI COSTITUZIONALI. Vol. 1. Pag.375-384 ISSN:2732-8236. | |
Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Savarese, Giulia; Marinaci, Tiziana; Faiella, Filomena; Carpinelli, Luna; Navarra, Marco; Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Caregivers’ Burden in Parkinson’s Disease: A Study on Related Features and Attachment Styles HUMAN ARENAS. Vol. june 2023. Pag.1-14 ISSN:2522-5790. | |
Carpinelli, Luna; Savarese, Giulia; Russo, Claudio; Stornaiuolo, Giovanna; Luisi, Ettore; Pellegrino, Francesca; Mollo, Monica; Pellecchia, Maria Teresa | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-023-00350-w Codice identificativo ISI: WOS:000999557400001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85160857762 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
An Inclusive Workplace Approach to Disability through Assistive Technologies: A Systematic Review and Thematic Analysis of the Literature SOCIETIES. Vol. 13. Pag.231-253 ISSN:2075-4698. | |
Marinaci, T; Russo, C; Savarese, G; Stornaiuolo, G; Faiella, F; Carpinelli, L; Navarra, M; Marsico, G; Mollo, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/soc13110231 Codice identificativo ISI: WOS:001119701000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85178279313 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Reflective Activity as a Promoter of Awareness Processes in College Students: A Study FRONTIERS IN EDUCATION. Vol. 7. Pag.835391-835401 ISSN:2504-284X. | |
Mollo, M; Iannaccone, A; Savarese, G; Pecoraro, N; Fasano, O; D'Elia, D; Manzi, F; Moccia, G | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/feduc.2022.835391 Codice identificativo ISI: WOS:000772411900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85127199517 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Emotions and Motivations Underlying Adherence to the Anti-COVID-19 Vaccination Campaign: A Survey on a Sample of Italians under 30 Years INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. Vol. 19. Pag.77-82 ISSN:1660-4601. | |
Carpinelli, Luna; DE CARO, Francesco; Savarese, Giulia; Capunzo, Mario; Mollo, Monica; Moccia, Giuseppina | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/ijerph19010077 Codice identificativo ISI: WOS:000758378900001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85121423901 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Dialogical interactions mediated by technology in mathematics education DIALOGIC PEDAGOGY. Vol. 10. Pag.22-40 ISSN:2325-3290. | |
Albano, Giovannina; Mollo, Monica; Polo, Maria; Marsico, Giuseppina | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5195/dpj.2022.517 Codice identificativo ISI: WOS:000793721000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85131095738 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR. Vol. 66. Pag.100951-... ISSN:0732-3123. | |
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1016/j.jmathb.2022.100951 Codice identificativo ISI: WOS:000790512900003 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85127004575 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Problematiche psicologiche e disturbi da stress post-traumatico in studenti universitari italiani durante il primo lockdown da Covid-19 e terapia EMDR online MALTRATTAMENTO E ABUSO ALL'INFANZIA. Vol. 23. Pag.63-81 ISSN:1591-4267. | |
Savarese, Giulia; D’Elia, Daniela; Pecoraro, Nadia; Curcio, Lugi; Fasano, Oreste; Mollo, Monica | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MAL2021-002005 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85119924592 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche. DIDATTICA DELLA MATEMATICA. Vol. 9. Pag.9-31 ISSN:2504-5210. | |
Coppola, Cristina; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.33683/ddm.21.9.1 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Academic Cultures: Psychology of Education Perspective HUMAN ARENAS. Pag.1-18 ISSN:2522-5790. | |
Mollo, Monica | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s42087-021-00238-7 Codice identificativo ISI: WOS:000672688500001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85110519117 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Objects as Communicative Mediators in Children With Autism Spectrum Disorder FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. Vol. 11. Pag.1-11 ISSN:1664-1078. | |
Manzi, Federico; Savarese, Giulia; Mollo, Monica; Iannaccone, Antonio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fpsyg.2020.01269 Codice identificativo ISI: WOS:000546783700001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85087171626 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Editorial: Sociomateriality in Children With Typical and/or Atypical Development FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. Vol. 11. Pag.1-3 ISSN:1664-1078. | |
Iannaccone, Antonio; Manzi, Federico; Mollo, Monica; Savarese, Giulia | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.3389/fpsyg.2020.610385 Codice identificativo ISI: WOS:000601613600001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85098123000 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Telemedicine For Eating Disorders: A Brief Report Of A Italian Project ADVANCES IN SOCIAL SCIENCES RESEARCH JOURNAL. Vol. 4. Pag.292-297 ISSN:2055-0286. | |
Savarese, G.; Carpinelli, L.; Padovano, M. R.; Pecoraro, N.; Fasano, O.; Mollo, M.; Di Giovanni, C.; Politi, C. | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
L’utilizzo di visori di realtà aumentata (VR) nel trattamento dell’ansia sociale in un percorso di counseling psicologico universitario PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO. Pag.1-10 ISSN:1824-078X. | |
Savarese, G.; Fasano, O.; Pecoraro, N.; Mollo, M. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1449/97012 Codice identificativo ISI: WOS:000609249500012 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85099990500 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace, INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. Vol. 27 (6). Pag.36-44 ISSN:2200-4270. | |
Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85071782562 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Perceived Social Support and Clinical Symptomatology in Italian University Students GLOBAL JOURNAL OF GUIDANCE & COUNSELLING. Vol. 9. Pag.90-94 ISSN:2301-2609. | |
Savarese, Giulia; Pecoraro, Nadia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Iannaccone, Antonio; Manzi, Federico; Curcio, Luigi | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.18844/gjgc.v9i3.4121 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Academic performance-related stress levels and reflective awareness: the role of the elicitation approach in an Italian University’s psychological counselling BRITISH JOURNAL OF GUIDANCE & COUNSELLING. Vol. 47 issue 5. Pag.569-578 ISSN:0306-9885. | |
Savarese, Giulia; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Fasano, Oreste; Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna; Cavallo, Pierpaolo | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/03069885.2019.1600188 Codice identificativo ISI: WOS:000463936800001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85063498764 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. Vol. 34. Pag.783-799 ISSN:0256-2928. | |
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/s10212-018-0401-1 Codice identificativo ISI: WOS:000480782300005 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85052650264 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Nuove tecnologie della comunicazione e qualità delle relazioni intergenerazionali. Sfide e risorse dal punto di vista delle nonne e dei nonni. NEA SCIENCE. Vol. 11. Pag.78-83 ISSN:2282-6009. | |
Iannaccone, Antonio; Lambolez, Sophie; Cesari Lusso, Vittoria; Mollo, Monica | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Clinical Symptoms in female patients of University Psychological Counseling SM JOURNAL OF PSYCHIATRY & MENTAL HEALTH. Vol. 1. Pag.1-1 | |
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Giovane, studente, in difficoltà: identikit dell’utente dei centri di counseling universitari. RIVISTA ITALIANA DI COUNSELING. Vol. 3. Pag.1-8 ISSN:2284-4252. | |
Savarese, G.; Fasano, O.; Pecoraro, N.; Mollo, M.; Carpinelli, L.; Iannaccone, A | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Stress and anxiety for the university students. SM JOURNAL OF PSYCHIATRY & MENTAL HEALTH. Vol. 1. Pag.1-1 | |
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Cavallo, Pierpaolo | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 38 A-B N.3. Pag.300-320 ISSN:1123-7570. | |
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
A Study Correlation Between Primary Symptom Dimensions, Self-Esteem And Coping Strategies In A Clinical Group TRANSLATIONAL MEDICINE @ UNISA. Vol. 1. Pag.96-96 ISSN:2239-9747. | |
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. Vol. 37 A. Pag.7-33 ISSN:1123-7570. | |
Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
FROM PERSONAL IDENTITY TO PLURALISM OF INTERCULTURAL IDENTITY: A STUDY ON THE TRANSFERABILITY OF SELF-KNOWLEDGE TO THE MULTICULTURAL SOCIAL CONTEXTS KNOWLEDGE CULTURES. Vol. 6. Pag.122-126 ISSN:2327-5731. | |
Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85047232936 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Tutoramento entre pares e integração universitária da deficiência ENTREIDEIAS. Vol. 2. Pag.201-216 ISSN:2317-0956. | |
Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
STUDY ON THE CORRELATION BETWEEN SELF-ESTEEM, COPING AND CLINICAL SYMPTOMS IN A GROUP OF YOUNG ADULTS: A BRIEF REPORT EUROPEAN SCIENTIFIC JOURNAL. Vol. october 2013. Pag.1-6 ISSN:1857-7431. | |
Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
An experience of social rising of logical tools: the role of language INTERNATIONAL JOURNAL FOR MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING. Pag.0-0 ISSN:1473-0111. | |
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria L'EDUCAZIONE MATEMATICA. Vol. 2. Pag.5-22 ISSN:1120-4850. | |
Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
L’identité professionnelle des enseignants face aux changement. Analyses empiriques dans le contexte italienne TRAVAIL & FORMATION EN EDUCATION. Vol. 2/2008. Pag.80-90 | |
Innaccone, A; Tateo, L; Mollo, M; Marsico, Giuseppina | |
Versione online | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
L’identité professionnelle des enseignants face aux changement TRAVAIL & FORMATION EN EDUCATION. Vol. 2/2008. Pag.40-70 | |
Iannaccone, A; Tateo, Luca; Mollo, M; Marsico, G. | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
Tateo, L., Mollo M., Marsico G., Iannaccone, A., (2008). Understanding teacher professional identity in educational contexts. International Journal of Psychology, Volume: 43, Issue: 3-4, p. 699-699. DOI:10.1080/00207594.2008.10108483. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. Vol. 43. Pag.699-699 ISSN:0020-7594. | |
Tateo, Luca; Mollo, Monica; Marsico, Giuseppina; Iannaccone, Antonio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/00207594.2008.10108483 Codice identificativo ISI: WOS:000259264308252 | |
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS) |