Publications

Alfonso SIANO Publications


2018
Articolo in rivista
Managing CSR communication: A study of legitimacy-seeking strategies adopted by service and product companies
THE TQM JOURNAL. Vol. 30. Pag.621-637
ISSN:1754-2731.
Vollero, A.; Palazzo, M.; Siano, A.; Sardanelli, D
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/TQM-11-2017-0131
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85047796762
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Re-discovering dual marketing: Internet's contribution
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. Issue 3. Pag.13-19
ISSN:1826-7386.
Siano, Alfonso; Luisa Cantù, Chiara
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Designing a data visualization dashboard for managing the sustainability communication of healthcare organizations on Facebook
SUSTAINABILITY. Vol. 10. Pag.4447-4460
ISSN:2071-1050.
Conte, Francesca; Vitale, Pierluigi; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.3390/su10124447
Codice identificativo ISI: WOS:000455338100113
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85057299379
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The influence of community factors on the engagement of residents in place promotion. Empirical evidence from an Italian heritage site.
THE INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH. Vol. 20. Pag.88-99
ISSN:1099-2340.
Vollero, Agostino; Conte, Francesca; Bottoni, Gianmaria; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1002/jtr.2164
Codice identificativo ISI: WOS:000419094400009
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85031918191
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
Social Media Content: A Management Framework
INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT. Vol. 13:6. Pag.84-96
ISSN:1833-3850.
Confetto, Maria Giovanna; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5539/ijbm.v13n6p84
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Articolo in rivista
The Role of Physical Metaphors for Decision-Making in Integrated Corporate Communication
THE BOTTOM LINE. Vol. 31 (1). Pag.42-55
ISSN:0888-045X.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; DELLA VOLPE, Maddalena; Confetto, Maria Giovanna; Foroudi, Pantea; Palazzo, Maria
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.1108/BL-09-2017-0030
Codice identificativo ISI: WOS:000426785000003
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85042906196
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
Sustainability communication on corporate websites of Welsh companies.
In: The 21st QMOD Conference on Quality and Service Sciences ICQSS - The Quality Movement, Where are we going? - Past Present and Future - 22-24 August, Cardiff, Wales, UK Lund University Library Press Pag.1-15
ISBN:978-91-7623-086-2
The 21st QMOD Conference on Quality and Service Sciences ICQSS - The Quality Movement, Where are we going? - Past Present and Future
Cardiff, Wales, UK 22-24 August
Conte, Francesca; Deacon, Jonathan; Siano, Alfonso
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
“Amazon effect”: alcune evidenze empiriche negli UGC delle pagine Facebook delle catene di elettronica di consumo.
In: XV SIM Conference - I percorsi identitari nel Marketing Società Italiana Marketing Pag.1-7
ISBN:9788894391824
XV SIM Conference - I percorsi identitari nel Marketing
Università degli Studi di Bari “Aldo Moro”, Bari 18-19 ottobre 2018
Vollero, Agostino; Gaudio, EMILIA NUNZIA MARIA; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in Atti di convegno
Stakeholder engagement nelle pratiche di sostenibilità aziendale. Un’indagine empirica condotta attraverso i corporate website.
In: Sinergie-SIMA 2018 Conference Sinergie Pag.535-540
ISBN:9788894393729
Sinergie-SIMA 2018 Conference. Transformative business strategies and new patterns for value creation
Ca’ Foscari University, Venice Department of Management, Venice, Italy 14-15 June 2018
Conte, Francesca; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Covucci, Claudia
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Il modello OSEC per valutare e migliorare i siti web.
In (a cura di) Siano, Conte. La sostenibilità viaggia nel web. Valutare e migliorare la comunicazione delle organizzazioni sostenibili nell'era digitale Pag.71-127 Franco Angeli.
ISBN:9788891769176
Siano, A.; Conte, F.; Amabile, S.; Covucci, C.; Vollero, A.
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Applicazioni del modello OSEC.
In (a cura di) Siano, Conte. La sostenibilità viaggia nel web. Valutare e migliorare la comunicazione delle organizzazioni sostenibili nell'era digitale. Pag.128-176 Franco Angeli.
ISBN:9788891769176
Siano, A.; Conte, F.; Amabile, S.; Covucci, C.; della Volpe, M.; Piciocchi, P.; Sardarelli, D.; Vollero, A.
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
How Leading Firms Pursue Legitimacy through CSR Communication? A Cross-Regional Analysis.
In Guclu Atinc Academy of Management Proceedings Pag.11206-11206 New York Academy of Management.
ISSN:0065-0668.
Vollero, Agostino; Yin, Juelin; Siano, Alfonso
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5465/AMBPP.2018.11206abstract
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Monografia o trattato scientifico
La sostenibilità viaggia nel web. Valutare e migliorare la comunicazione delle organizzazioni sostenibili nell’era della digital analytics. Milano FrancoAngeli
ISBN:978-88-917-6917-6
Siano, Alfonso; Conte, Francesca
Show it in Product Database (IRIS)
2018
Prefazione/Postfazione
Prefazione.
In Paolo Piciocchi Crisis management e crisis communication. La rilevanza della comunicazione nella gestione delle crisi d'impresa Pag.1-3 Torino Giappichelli.
ISBN:9788892115644
Siano, Alfonso
Show it in Product Database (IRIS)