Publications

Alfonso SIANO Publications


2014
Articolo in rivista
Internationalization and Innovation as Resources for SME Growth in Foreign Markets
INTERNATIONAL STUDIES OF MANAGEMENT & ORGANIZATION. Pag.21-41
ISSN:0020-8825.
Zucchella, A.; Siano, Alfonso
Digital Object Identifier (DOI): 10.2753/IMO0020-8825440102
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84896992516
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 3. Pag.87-112
ISSN:1826-7386.
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Palazzo, Maria; Addeo, Felice
Digital Object Identifier (DOI): 10.3280/MC2014-003006
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Articolo in rivista
Il marketing e la comunicazione nelle piccole e medie imprese: uno studio comparativo tra imprese italiane ed inglesi
MERCATI E COMPETITIVITÀ. Vol. 2. Pag.103-127
ISSN:1826-7386.
Tuccillo, Carmela; Siano, Alfonso
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Ingredient Brand Strategy in manufacturing sector: enhancing the value proposition.
In: Proceedings of the XXVI Convegno annuale di Sinergie Sinergie Pag.1-15
ISBN:978-88-907394-4-6
XXVI Convegno annuale di Sinergie Manifattura: quale futuro?
Università di Cassino e del Lazio Meridionale 13-14 novembre 2014
Siano, A.; Piciocchi, P.; Bassano, C.; Palazzo, M.; Siglioccolo, M.; De Luca, D.
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Applying Ingredient Branding Strategy to Improve Competitiveness in Service Systems.
In: AHFE Conference Edited Books L. Freund and W. Cellary Pag.515-526
ISBN:9781495120916
5th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics
Cracovia 19-23 July 2014
Siano, Alfonso; DELLA VOLPE, Maddalena; Bassano, Clara; Palazzo, Maria; Romano, Gennaro
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
IngredientBrandingStrategy in manufacturing sector: enhancing the valueproposition.
In: Atti del XXVI Convegno annuale di Sinergie, Università di Cassino e del Lazio Meridionale, 13-14 novembre 2014 Università di Cassino e del Lazio Meridionale Pag.1-15
ISBN:978-88-907394-4-6
XXVI Convegno annuale di Sinergie
Università di Cassino e del Lazio Meridionale 13-14 novembre 2014
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Bassano, Clara; Palazzo, Maria; Siglioccolo, Mario; DE LUCA, Danilo
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Oltre il manufacturing: l’impresa diventa content provider?.
In: Atti del XXVI Convegno annuale di Sinergie, Università di Cassino e del Lazio Meridionale, 13-14 novembre 2014 Università di Cassino e del Lazio Meridionale Pag.551-560
ISBN:978-88-907394-4-6
XXVI Convegno annuale di Sinergie
Università di Cassino e del Lazio Meridionale 13-14 novembre 2014
Siano, Alfonso; Golinelli, Claudia; DELLA VOLPE, Maddalena; Vollero, Agostino; Conte, Francesca
Digital Object Identifier (DOI): 10.7433/SRECP.2014.35
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
The access rights to communication resources in the smart local service system: First insights.
In: AHFE Conference Edited Books L. Freund and W. Cellary Pag.527-536
ISBN:9781495120916
5th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics
Cracovia 19-23 July
Golinelli, Gaetano Maria; Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Conte, Francesca
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale.
In: Proceedings SIM 2014 - XI Convegno “Food marketing: mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca” Società Italiana Marketing Pag.1-5
ISBN:9788890766220
XI Convegno annuale della Società Italiana di Marketing
Modena 18-19 Settembre 2014
Vollero, Agostino; Addeo, Felice; Siano, Alfonso; Cervasio, Raffaella
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Examining the significance of content marketing. New approach in digital marketing or management fashion?.
In: Dialogic communication: beyond control toward co-construction EDUCatt Pag.92-94
XIX Corporate and Marketing Communications Conference (CMC Conference)
Milano 3-4 April 2014
Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Palazzo, Maria
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
An interdisciplinary approach to Italian museums reputation development: Boehm’s spiral revisited for FIBAC’s project.
In: Electronic Conference Proceedings Pag.1-19
19h International Conference on Corporate and Marketing Communication (CMC)
Università Cattolica del Sacro Cuore, Milano Aprile 3-4
Siglioccolo, Mario; Siano, Alfonso; Gaeta, Matteo; Gaeta, Angelo
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in Atti di convegno
Storytelling or story-managing? Museum marketing and content creation in FIBAC’s conception.
In: Electronic Conference Proceedings Pag.1-3
19h International Conference on Corporate and Marketing Communication (CMC)
Università Cattolica del Sacro Cuore, Milano Aprile 3-4, 2014
Siglioccolo, Mario; Siano, Alfonso; Gaeta, Matteo; Gaeta, Angelo
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Principi e strumenti di management della comunicazione per la sostenibilità.
In A. Siano Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.109-143 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Piciocchi, Paolo; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario; Palazzo, Maria
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Museum communication: towards a framework for resource-holder relations management.
In Management of Cultural Products: E-Relationship Marketing and Accessibility Perspectives Pag.151-179
ISBN:9781466650077
Siano, Alfonso; Siglioccolo, Mario; Tuccillo, Carmela; Conte, Francesca
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-4666-5007-7.ch008
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84956825312
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Comunicazione delle organizzazioni sostenibili: alcunequestioni di fondo.
In Siano A. Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.61-81 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
The relationships between cultural institutions and companies: from donations to strategic partnerships.
In Management of Cultural Products: E-Relationship Marketing and Accessibility Perspectives Pag.126-150
ISBN:1466650079
Siano, Alfonso; Siglioccolo, Mario; Tuccillo, Carmela; Conte, Francesca
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/978-1-4666-5007-7.ch007
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84956774450
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Sostenibilità, stakeholder engagement e capitale reputazionale.
In Siano A. Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.15-59 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Conte, Francesca
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Processo di management della comunicazione: un modello per le organizzazioni sostenibili.
In A. Siano Management della comunicazione per la sostenibilità Pag.83-108 Milano FrancoAngeli.
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso; Vollero, Agostino; Siglioccolo, Mario
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Refraiming Innovation: Service Science & Governance.
In Louis E. Freund and Wojciech Cellary Advances in the Human Side of Service Engineering Pag.4888-4897 Louis E. Freund and Wojciech Cellary.
ISBN:978-1-4951-2091-6
Spohrer, J; Siano, A.; Piciocchi, P.; Bassano, C.
Show it in Product Database (IRIS)
2014
Curatela
Curatore/i di Management della comunicazione per la sostenibilità. Di Siano, Alfonso Franco Angeli Vol. 248.1. Pag.1-165
ISBN:9788891708571
Siano, Alfonso
Show it in Product Database (IRIS)