PAOLA AIELLO | Publications
PAOLA AIELLO Publications
322359La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.652-673 ISSN:2038-3282. | |
Galdieri, Michela; Zappalà, Emanuela; Iannaccone, Antonio; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_16148 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Enhancing emotional regulation in ECEC and preschools with the adoption of G-ESDM strategies JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-14 ISSN:2785-5104. | |
Zappalà, Emanuela; Russo, Irene; Zierhut-Ursu, Cynthia; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Le potenzialità educative e inclusive del Group-based Early Start Denver Model. Un progetto di ricerca e formazione nelle scuole dell’infanzia EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.83-94 ISSN:2038-9442. | |
Zappalà, Emanuela; Sabatano, Fausta; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
334758Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.114-133 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7 ISSN:0747-5632. | |
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Contributo in Atti di convegno | |
Future Support Teachers’ Intentions to Adopt and Use Technology with Students with ASD. In: Artificial Intelligence with and for Learning Sciences. Past, Present, and Future Horizons. WAILS 2024 Springer Pag.79-88 ISBN:978-3-031-57401-6; 978-3-031-57402-3 | |
WAILS 2024 The 1st Workshop on Artificial Intelligence with and for Learning Sciences: Past, Present, and Future Horizons Salerno 18-19 Gennaio 2024 | |
Zappalà, Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-57402-3_9 | |
Show it in Product Database (IRIS) |