PAOLA AIELLO | Publications
PAOLA AIELLO Publications
2025 | |
Articolo in rivista | |
ENHANCING REFLECTIVE AND METACOGNITIVE COMPETENCES IN TEACHER EDUCATION FOR THE INCLUSION OF STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 9. Pag.1-23 ISSN:2532-3296. | |
Sessa, C.; Aiello, P. | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/gsd.v9i1.1458 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2025 | |
Articolo in rivista | |
Appreciative Inquiry for Inclusive Schools: Preliminary Results from a Scoping Review on Virtual Learning Environment (VLE) ATHENS JOURNAL OF EDUCATION. Pag.151-164 ISSN:2241-7958. | |
Capodanno, Flavia; Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.30958/aje.12-1-9 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2025 | |
Articolo in rivista | |
L’educazione alla corporeità nei servizi educativi per l’infanzia: un’indagine qualitativa delle pratiche inclusive, JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 5. Pag.1-13 ISSN:2785-5104. | |
Capodanno, Flavia; Gentile, Chiara; Aiello, Paola | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i1 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Vol. 8. Pag.1-16 ISSN:2532-3296. | |
Viola, Ilaria; Campitiello, Lucia; Capodanno, Flavia; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Enhancing emotional regulation in ECEC and preschools with the adoption of G-ESDM strategies JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Pag.1-14 ISSN:2785-5104. | |
Zappalà, Emanuela; Russo, Irene; Zierhut-Ursu, Cynthia; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Formare insegnanti inclusivi: un laboratorio di CAA per i futuri docenti di sostegno Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 2. Pag.125-140 ISSN:2038-3282. | |
Galdieri, Michela; Capodanno, Flavia; Aiello, Paola | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_16212 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Le potenzialità educative e inclusive del Group-based Early Start Denver Model. Un progetto di ricerca e formazione nelle scuole dell’infanzia EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.83-94 ISSN:2038-9442. | |
Zappalà, Emanuela; Sabatano, Fausta; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
334758Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Vol. 1. Pag.114-133 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
401179Which Lexicon for a Democratic and Equitable School? An Explo‐ratory Study of Inclusion Regulations
2024 | |
Articolo in rivista | |
Which Lexicon for a Democratic and Equitable School? An Explo‐ratory Study of Inclusion Regulations ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.35-44 ISSN:2282-6041. | |
Capodanno, Flavia; Antonella, Perrotta; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7346/sipes-01-2024-03 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
322359La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa
2024 | |
Articolo in rivista | |
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.652-673 ISSN:2038-3282. | |
Galdieri, Michela; Zappalà, Emanuela; Iannaccone, Antonio; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_16148 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR. Pag.1-7 ISSN:0747-5632. | |
Beatini, Veronica; Cohen, David; DI TORE, Stefano; Pellerin, Hugues; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Codice identificativo ISI: WOS:001111281000001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85175789762 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2024 | |
Articolo in rivista | |
Distributive Leadership within School Organizations: The Role of inclusive school leaders JOURNAL OF INCLUSIVE METHODOLOGY AND TECHNOLOGY IN LEARNING AND TEACHING. Vol. 1. Pag.1-11 ISSN:2785-5104. | |
Capodanno, Flavia; Aiello, Paola | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.32043/jimtlt.v4i1 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Future support teachers’ opinions about their role on inclusion of students with ASD. An exploratory study to determine training impact EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.342-357 ISSN:2284-015X. | |
Zappala', Emanuela; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe CAMBRIDGE JOURNAL OF EDUCATION. Pag.1-18 ISSN:1469-3577. | |
Aiello, P.; Pace, E. M.; Sharma, U.; Rangarajan, R.; Sokal, L.; May, F.; Gonzalez Gil, F.; Loreman, T.; Malak, S.; Martín, E.; Mcilroy, A.; Schwab, Susanne | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/0305764X.2022.2159013 Codice identificativo ISI: WOS:000912665800001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85146718852 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
Scelgo dunque sono. Orientamento, scelta e agentività. NUOVA SECONDARIA. Vol. 6. Pag.169-180 ISSN:1828-4582. | |
Aiello, Paola; Sabatano, Fausta; Capodanno, Flavia | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2023 | |
Articolo in rivista | |
La scuola come organizzazione sistemica: le potenzialità dell’Appreciative inquiryper un’inclusione di qualità Q-TIMES WEBMAGAZINE. Vol. 1. Pag.26-38 ISSN:2038-3282. | |
Capodanno, Flavia; Aiello, Paola | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.14668/QTimes_15102 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Pedagogia-didattica e saperi disciplinari: quale punto di congiunzione in ottica inclusiva? NUOVA SECONDARIA. Vol. 6. Pag.120-127 ISSN:1828-4582. | |
Aiello, Paola; Zollo, Iolanda | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Vicarianza, musica e inclusione scolastica: alcune riflessioni. MIZAR. Vol. 17. Pag.64-78 ISSN:2499-5835. | |
Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Progettare contesti di apprendimento per l’inclusione degli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico. Un’indagine esplorativa sulle opinioni dei futuri docenti di sostegno ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.111-121 ISSN:2282-5061. | |
Zappala', Emanuela; DI GENNARO, Diana Carmela; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Interventi comunitari strengths-based per promuovere l’inclusione per il benessere: alla(ri)scoperta delle risorse individuali e collettive ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. X. Pag.161-168 ISSN:2282-5061. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
230060EVIDENCE-BASED VIDEOGAME TO FOSTER INCLUSION OF PUPILS WITH ASD: A PRELIMINARY SYSTEMATIC REVIEW
2022 | |
Articolo in rivista | |
EVIDENCE-BASED VIDEOGAME TO FOSTER INCLUSION OF PUPILS WITH ASD: A PRELIMINARY SYSTEMATIC REVIEW GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Pag.1-10 ISSN:2532-3296. | |
Zappala', Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2022 | |
Articolo in rivista | |
Quali sono le caratteristiche di un insegnante specializzato di qualità? Suggestioni da uno studio qualitativo NUOVA SECONDARIA. Vol. 5. Pag.36-54 ISSN:1828-4582. | |
Zollo, Iolanda; Viola, Ilaria; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. Pag.1-14 ISSN:1360-3116. | |
Aiello, Paola; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.1080/13603116.2021.1882056 Codice identificativo ISI: WOS:000617978700001 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85100889230 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
I luoghi dell’educazione: percorsi multimediali per promuovere l’orientamento al lavoro in un’ottica inclusiva EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.93-106 ISSN:2279-9605. | |
DI GENNARO, Diana Carmela; Todino, Michele Domenico; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Riflessività e ricerca nella formazione ibrida dei futuri docenti di sostegno LLL. Vol. 17. Pag.23-33 ISSN:2279-9001. | |
Pace, ERIKA MARIE; Viola, Ilaria; Di Nocera Anna, Maria; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
Integrare per includere nel curricolo 0-6. Approcci educativi e sostenibili per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 1. Pag.476-489 ISSN:2279-7505. | |
Galdieri, Michela; Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2021 | |
Articolo in rivista | |
The motivation and education of future support teachers in a post-pandemic scenario FORM@RE. Vol. 21. Pag.53-68 ISSN:1825-7321. | |
Viola, Ilaria; Zappala', Emanuela; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura NUOVA SECONDARIA. Vol. 4. Pag.17-36 ISSN:1828-4582. | |
Viola, Ilaria; Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Includere nonostante la/a distanza: si può? NUOVA SECONDARIA. Vol. 2, ottobre 2020. Pag.443-461 ISSN:1828-4582. | |
Pace, ERIKA MARIE; Sharma, Umesh; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Un’indagine esplorativa sull’implementazione del G-ESDM nella scuola dell’infanzia italiana ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.97-109 ISSN:2282-6041. | |
Zappalà, Emanuela; Zierhut, Cynthia; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Il fenomeno delle transizioni nel Corso di Laurea in Scienze dell’educazione:suggestioni per il ri-orientamento degli studenti FORM@RE. Pag.295-303 ISSN:1825-7321. | |
Di Gennaro, Diana Carmela; Piro, Francesco; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2020 | |
Articolo in rivista | |
Simplex didactics: promoting transversal learning through the training of perspective taking JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY. Vol. 16. Pag.34-49 ISSN:1971-8829. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Berthoz, Alain | |
Versione online | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.20368/1971-8829/1135259 Codice identificativo ISI: WOS:000609016300005 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-85092134048 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
160466Teacher Education e Induction Period. Agentività del docente e sostenibilità di modelli formativi
2019 | |
Articolo in rivista | |
Teacher Education e Induction Period. Agentività del docente e sostenibilità di modelli formativi NUOVA SECONDARIA. Pag.58-61 ISSN:1828-4582. | |
Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2019 | |
Articolo in rivista | |
Group-based Early Start Denver Model: An educational approach for pupils with Autism Spectrum Disorder in Italian preschools ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.155-170 ISSN:2282-6041. | |
Aiello, Paola; Agrillo, Filomena; Russo, Irene; Zappalà, Emanuela; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Inclusione e atteggiamenti dei docenti verso gli studenti con disturbo dello spettro autistico: suggestioni da uno studio pilota FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. XVI – 1 – 2018. Pag.177-188 ISSN:1973-4778. | |
Aiello, Paola; Di Gennaro, Diana Carmela; Girelli, Laura; Olley, John Gregory | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Agire didattico inclusivo: una questione di stile? PEDAGOGIA PIÙ DIDATTICA. Pag.1-5 ISSN:2421-2946. | |
Di Gennaro, Diana Carmela; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2018 | |
Articolo in rivista | |
Improving intentions to teach in inclusive classrooms: the impact of teacher education courses on future Learning Support Teachers FORM@RE. Vol. vol. 18, n. 1. Pag.207-219 ISSN:1825-7321. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
I “sensi” dell’autismo. Verso un nuovo paradigma in didattica FORM@RE. Pag.200-211 ISSN:1825-7321. | |
Iavarone, MARIA LUISA; Aiello, Paola; Militerni, Roberto; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education CQIA RIVISTA. Vol. 20. Pag.10-24 ISSN:2039-4039. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Dimitrov, Dimiter; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. Anno X Numero 19. Pag.13-28 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, P.; Pace, E. M.; Dimitrov, D. M.; Sibilio, M. | |
Versione online | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment ATHENS JOURNAL OF EDUCATION. Vol. 4/4. Pag.327-338 ISSN:2241-7958. | |
Agrillo, F.; Aiello, P.; Zollo, I.; Pace, E. M.; Sibilio, M. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Vol. 1. Pag.269-282 ISSN:1973-4778. | |
Hecht, Petra; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacyand intentions to teach in inclusive classrooms: aninternational comparison of Australian and Italianteachers EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION. Pag.1-10 ISSN:0885-6257. | |
Sharma, Umesh; Aiello, Paola; Pace, ERIKA MARIE; Round, Penny; Subban, Pearl | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2017 | |
Articolo in rivista | |
Il concetto di autodeterminazione in una prospettiva semplessa: possibili implicazioni per l’agire didattico dei docenti EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.96-109 ISSN:2240-7758. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
116447Gli Atteggiamenti e la Teacher Efficacy dei docenti Italiani e Austriaci: uno Studio Comparativo
2017 | |
Articolo in rivista | |
Gli Atteggiamenti e la Teacher Efficacy dei docenti Italiani e Austriaci: uno Studio Comparativo FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Pag.269-282 ISSN:1973-4778. | |
Hecht, Petra; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Il Responsive Teaching come strategia per una didattica inclusiva FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Pag.143-152 ISSN:2279-7505. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE. Vol. 15 n.1. Pag.64-87 ISSN:1720-996X. | |
Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Pag.87-103 ISSN:2038-9744. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.138-160 ISSN:2284-015X. | |
Pace, Erika Marie; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2016 | |
Articolo in rivista | |
La centralità delle percezioni del docente nell’agire didattico inclusivo: perché una formazione docente in chiave semplessa? GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA. Vol. IX. Pag.17-28 ISSN:2038-9736. | |
Aiello, Paola; Sharma, Umesh; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH. Pag.71-87 ISSN:1694-2116. | |
Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2015 | |
Articolo in rivista | |
Inclusion and teacher education for specialneeds in Italy and Hungary EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. Pag.79-89 ISSN:2279-9605. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Pag.59-68 ISSN:1947-3494. | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Palumbo, Carmen; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Vol. 2/2014. Pag.21-34 ISSN:2282-5061. | |
Aiello, Paola; Corona, Felice; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2014 | |
Articolo in rivista | |
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Pag.54-66 ISSN:1822-7864. | |
DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION. Pag.107-122 ISSN:2282-5061. | |
Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface EDUCATION SCIENCES & SOCIETY. Pag.27-35 ISSN:2038-9442. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education REM. Vol. 2. Pag.123-133 ISSN:2037-0849. | |
Aiello, Paola; Carenzio, Alessandra; Di Gennaro, Diana Carmela; Di Tore, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2013 | |
Articolo in rivista | |
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 4. Pag.19-37 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
“ACTING BODY” AND “SIMPLEXITY”: A PROPOSAL FORTEACHING AND LEARNING JOURNAL OF TEACHING AND EDUCATION. Pag.23-27 ISSN:2165-6266. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
51909The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines
2012 | |
Articolo in rivista | |
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 2/1. Pag.203-210 ISSN:2281-3993. | |
Palumbo, Carmen; Aiello, Paola; N., Carlomagno | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p203 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
SIMPLIFYING PRINCIPLES OF THE MOVING BODY TO COPE WITH THE COMPLEXITY OF TEACHING BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Pag.13-15 ISSN:1453-1194. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Palumbo, Carmen; Vastola, Rodolfo; Raiola, Gaetano; D'Elia, Francesca; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA. Vol. 9(3). Pag.317-324 ISSN:2042-7530. | |
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.2304/elea.2012.9.3.317 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865388517 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7. Pag.178-183 ISSN:1988-5202. | |
DI TORE, S.; D’Elia, F.; Aiello, P.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84860260990 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37 ISSN:1822-7864. | |
Di Tore, S.; Aiello, P.; Palumbo, C.; Vastola, R.; Raiola, G.; D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Sibilio, M. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. vol 1, n2. Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p165 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 3(2). Pag.58-63 ISSN:1947-3494. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jdldc.2012040104 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
The potentials of bodily experience in the construction of knowledge: “bodilydynamic concept maps” as teaching-learning proposal for “meaningful learning” JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 12 (3). Pag.284-288 ISSN:2247-8051. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Digital Object Identifier (DOI): 10.7752/jpes.2012.03043 Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84867082193 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2012 | |
Articolo in rivista | |
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 1:(2). Pag.165-170 ISSN:2281-3993. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Teaching Research Focused on Physical Activities in Italian Primary School: The Use of Technological Instruments for the Assessment THE JOURNAL OF DIDACTICS. Vol. 2(1). Pag.96-106 ISSN:2067-4627. | |
Sibilio, Maurizio; Macchi, C.; Prosperi, R.; Ambretti, Antinea; Raiola, Gaetano; Aiello, Paola; Carlomagno, N. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
39724The complexity of the educational research in the teaching of motor activities. (ind. COPERNICUS)
2011 | |
Articolo in rivista | |
The complexity of the educational research in the teaching of motor activities. (ind. COPERNICUS) PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Pag.99-105 ISSN:1822-7864. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Vol. 15. Pag.77-80 ISSN:1453-1194. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Vastola, Rodolfo; R., Prosperi; GOMEZ PALOMA, Filippo; C., Macchi; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test. (ind. SCOPUS) JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test JOURNAL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT. Vol. 11/2. Pag.17-22 ISSN:2247-8051. | |
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; GOMEZ PALOMA, Filippo; Macchi, C.; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2011 | |
Articolo in rivista | |
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts INTERNATIONAL JOURNAL OF ARTS & SCIENCES. Vol. 4(8). Pag.409-414 ISSN:1557-718X. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Carlomagno, N. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
The Educational Potentialities of Motor and Sports-Playful Activities to Facilitate the Access to Knowledge in Primary School. INTERNATIONAL QUARTERLY OF SPORT SCIENCE. Vol. 2. Pag.19-26 ISSN:2060-9469. | |
D'Elia, Francesca; Aiello, Paola; Carlomagno, N. | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Theoretical perspectives to the teaching of motor and sports activities: characteristics and contstraints of the behaviorist approach BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Pag.91-95 ISSN:1453-1194. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS) SPORT SCIENCE. Vol. 3. Pag.7-10 ISSN:1840-3670. | |
Carlomagno, N.; DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Raiola, Gaetano; Prosperi, R.; Macchi, C. | |
Versione online | |
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865244864 | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Some basic elements for a possible classification of motor activities ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 4. Pag.13-16 ISSN:1840-2976. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Theoretical perspectives to the teaching of motor and sports activities: characteristics and constraints of the behaviorist approach BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATEA DIN PITESTI. SERIA EDUCATIE FIZICA SI SPORT. Pag.91-95 ISSN:1453-1194. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Some basic elements for possible classification of motor activities ACTA KINESIOLOGICA. Pag.13-16 ISSN:1840-2976. | |
Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students SPORTEKSPERT. Vol. 3(2). Pag.37-40 ISSN:1840-3638. | |
Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2010 | |
Articolo in rivista | |
THE TEACHING RESEARCH FOCUSED ON THE MOVEMENT: HEURISTIC APPROACHES AND ELEMENTS OF COMPLEXITY (ind. SCOPUS) CITIUS ALTIUS FORTIUS. Vol. 29. Pag.52-56 ISSN:2066-2483. | |
Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
The autobiographical approach as a tool of self-assessment for teaching skills of Primary School teachers in the motor field: the experience of Campania. (ind. SCOPUS) SPORT SCIENCE. Vol. II/1. Pag.68-71 ISSN:1840-3670. | |
Galdieri, Michela; Carlomagno, N.; D'Elia, Francesca; Prosperi, R.; Baldassarre, Giuseppe; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
“Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary scholls in the province of naples (Italy – ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 3. Pag.7-12 ISSN:1840-2976. | |
Delia, F; Carlomagno, N; Galdieri, Michela; Prosperi, R; Mentile, G; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary schools in the province of Naples ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 3(2009). Pag.12-17 ISSN:1840-2976. | |
D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Galdieri, Michela; Prosperi, R.; Mantile, G.; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2009 | |
Articolo in rivista | |
Analysis of training needs for teacher to improve teaching activities in primary school in the Province of Neaples (Italy) ACTA KINESIOLOGICA. Vol. 3 (2009) 1. Pag.12-17 ISSN:1840-2976. | |
D'Elia, Francesca; Carlomagno, N; Galdieri, M; Prosperi, R; Mantile, G; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
Le attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino. CHINESIOLOGIA. Vol. 2. Pag.0-0 ISSN:1824-7911. | |
GOMEZ PALOMA, F.; Sgambelluri, R.; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |
2008 | |
Articolo in rivista | |
Attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino CHINESIOLOGIA. Vol. VOL.2. Pag.54-58 ISSN:1824-7911. | |
GOMEZ PALOMA, Filippo; Sgambelluri, Rosa; Aiello, Paola | |
Show it in Product Database (IRIS) |