Pubblicazioni

Stefano DI TORE Pubblicazioni


2012
Articolo in rivista
Augmented body
HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES REVIEW. Vol. 1(4). Pag.1-6
ISSN:2165-6258.
DI TORE, Stefano; D'Elia, Francesca
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical
JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7/2. Pag.489-494
ISSN:1988-5202.
Vastola, Rodolfo; Sgambelluri, Rosa; DI TORE, Stefano; Buglione, A.; Prosperi, R.; Cecoro, Gilda; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.4100/jhse.2012.72.13
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84904039060
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy
INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL LITERACY AND DIGITAL COMPETENCE. Vol. 3(2). Pag.58-63
ISSN:1947-3494.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.4018/jdldc.2012040104
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS)
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37
ISSN:1822-7864.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Palumbo, Carmen; Vastola, Rodolfo; Raiola, Gaetano; D'Elia, Francesca; Carlomagno, N.; Sibilio, Maurizio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Exergames as Teaching Tools
ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. vol 1, n2. Pag.165-170
ISSN:2281-3993.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Pio Alfredo Di, Tore; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.5901/ajis.2012.v1n2p165
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Implied Neuropedagogy and symbolic interactionism an interpretative system for the gesture language
CONTINENTAL JOURNAL OF MEDICAL RESEARCH. Vol. 6. Pag.11-18
ISSN:2141-4211.
Corona, Felice; DI TORE, Stefano; Cozzarelli, Carla
Versione online
Digital Object Identifier (DOI): 10.5707/cjmedres.2012.6.2.10.18
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Physical Education and sport in campania region
SPORT SCIENCE. Vol. 5. Pag.32-35
ISSN:1840-3670.
Di Tore, S.; Carlomagno, N.; Gomez Paloma, F; Macchi, C; Raiola, Gaetano; Cecoro, C; Sibilio, M.
Versione online
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84864060555
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction
ACADEMIC JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES. Vol. 1:(2). Pag.165-170
ISSN:2281-3993.
DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; DI TORE, PIO ALFREDO; Sibilio, Maurizio
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY. Vol. 42. Pag.29-37
ISSN:1822-7864.
Di Tore, S.; Aiello, P.; Palumbo, C.; Vastola, R.; Raiola, G.; D’Elia, F.; Carlomagno, N.; Sibilio, M.
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction
JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE. Vol. 7. Pag.178-183
ISSN:1988-5202.
DI TORE, S.; D’Elia, F.; Aiello, P.; Carlomagno, N.; Sibilio, M.
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84860260990
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model
JOURNAL OF EMERGING TRENDS IN EDUCATIONAL RESEARCH AND POLICY STUDIES. Vol. 3. Pag.358-364
ISSN:2141-6990.
Cozzarelli, Carla; DI TORE, Stefano; Sgambelluri, Rosa; Palumbo, Carmen; Corona, Felice
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)
2012
Articolo in rivista
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning
E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA. Vol. 9(3). Pag.317-324
ISSN:2042-7530.
Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Digital Object Identifier (DOI): 10.2304/elea.2012.9.3.317
Codice identificativo SCOPUS: 2-s2.0-84865388517
Visualizza sul Database dei Prodotti (IRIS)